Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Leaderboard

  1. tomkek1912

    tomkek1912

    Użytkownik


    • Points

      8

    • Content count

      840


  2. JACKO29

    JACKO29

    Moderator


    • Points

      7

    • Content count

      13622


  3. Varicella

    Varicella

    Użytkownik


    • Points

      5

    • Content count

      144


  4. Piter

    Piter

    Użytkownik


    • Points

      4

    • Content count

      143



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/19/20 in all areas

  1. 3 points
    Sprawdzałem u siebie (mam obrócony czujnik pod maską od około 2 lat, co u mnie przekłada się na dystans około 20 tys. km), mierzyłem multimetrem Metex na zaciskach akumulatora, więc wyniki uważam za wiarygodne i są one takie: - napięcie spoczynkowe akumulatora przed rozruchem silnika 12,4 V, - napięcie bezpośrednio po odpaleniu 14,65 V, - napięcie po przejechaniu 20 km między 14,35 a 14,4 V. Po przejechaniu kolejnych 200 km bez zmian. U mnie różnica wskazań pomiędzy pomiarami multimetrem, a odczytem z menu serwisowego wynosi +0,15 V na rzecz odczytu z menu, czyli rzeczywiste napięcie ładowania na zaciskach aku jest mniejsze o około 0,15 V niż napięcie odczytywane z menu serwisowego. Według tego jak ja rozumiem proces ładowania akumulatora w kontekście jego przeładowania, kluczową nie jest tu wartość napięcia, ale wartość prądu ładowania. Bezpośrednio po odpaleniu zimnego silnika miałem napięcie nieco wyższe niż po przejechaniu kilkunastu kilometrów, co moim zdaniem jest jak najbardziej OK. Ponadto zauważcie, że producent nie zabezpieczył w żaden sposób jakimkolwiek komunikatem/kontrolką informacji o położeniu czujnika zamknięcia maski, a więc jeśli położenie tego czujnika/jego stan/sprawność mogłoby spowodować przeładowywanie akumulatora, to byłoby to bardzo ryzykowne. Obracanie czujnika maski wydaje się więc bezpieczną metodą, tracimy możliwość załączenia start-stop wtedy kiedy chcemy, zyskujemy naładowany akumulator nawet w trakcie jeżdżenia wokół komina po kilkanaście kilometrów. W moim przypadku brak start-stop to żaden kłopot ani minus, zrezygnowałem z tego świadomie bo jak każdy z nas zapewne wie, procesem najbardziej niszczącym sprawny silnik spalinowy (czy to benzynowy czy diesla) jest rozruch (jeden udar i stan nieustalony) i gaszenie (drugi udar i stan nieustalony). Na korzyść start-stop przemawia ekonomia zużycia paliwa, chociaż u mnie ile wleję tyle spali, więc nie ma dla mnie różnicy Szczęśliwego 2021 dla wszystkich Forumowiczów!
  2. 2 points
    Te myjnie są o kant d... bez szczotki zostaje taka klejąca warstwa brudu. Pozornie auto wygląda na czyste, ale widać różnicę jak się właśnie przejedzie gąbką, szczotką. Możecie i 100 zł wydać a ta warstwa pod samym ciśnieniem i środkiem czystości nie zejdzie. Możecie robić płukanie wstępne, wstępny detergent, na zimno, na ciepło, bez różnicy. Sprawdziłem wielokrotnie na kilku myjniach, kilkoma samochodami.
  3. 2 points
    Jak zauważyliście , zauważycie jestem autorem tego tematu , i niestety / albo stety wg innych mam już nowego Xtraila , 1.3 DIG T , automat DCT .... Więc wypowiem się jako użytkownik dwóch silników , miałem 2.0 dCi 173 km a teraz mam 1.3 DIG T , różnice są i będą , Diesel 2.0 fajny , idzie , ale klekotanie wyprowadzało mnie z równowagi , rano głośno przy 3 tyś obrotów głośniej , co do jazdy okey , fajnie przyspiesza i tutaj nie ma nic więcej do zaoferowania . CO do 1.3 DIG T , nowe motory czy dobre pewnie w miarę , ale jak rozmawiałem ze sprzedającymi to rozeszły się jak świeże bułeczki , a na nowego 1.3DIG T trzeba czekać ok 4 miesiące . Co do porównania , nie zamienił bym 1.3 na 2.0 dCi , nawet jak ma więcej mocy , fajnie jeździ , wcale nie trzeba deptać lekko gazem i zmiana następuje przy 1900 obr/min , a jak ktoś nagle chce przyśpieszyć to automat wie co zrobić , nie trzeba myśleć , ogólnie wygoda . Co mnie przekonało do 1.3 DIG T , kultura pracy Cichutko , tylko mruczy , spokój pracy no i spalanie litr więcej niż w diesel u , średnio mi pali 8,5 l . Nie miałem nigdy automatu i zawsze twierdziłem że to nie dla mnie ,,,, myliłem się od dziś tylko automaty , wygoda niesamowita . Wracając z salonu z Opola, ( Polecam salon ) spalił mi 6,7 l /100km , nieźle chodź 2.0 dCi rekord miałem 4,9 . Ale klepanie mnie wkurzało , najgorzej rano . Podsumowując od dziś Benzyna i tylko automaty . ( A to że żona ma zakaz jeżdżenia bo nie umie to inna bajka , dostanie w łapy auto za jakieś hmmm 2 lata ) : _ )
  4. 2 points
    Jeśli masz na myśli śrubę kołnierza dociskającego wtryskiwacze, to 30 Nm.
  5. 2 points
    Miałem podobny przypadek, a problem leżał w nieszczelności na połączeniu kolektor dolotowy i głowica. Tam występuje uszczelnienie gumowe i czasami jest tak że guma twardnieje na wskutek temperatury i oleju który zawsze w dolocie silnika na turbie występuje. Teraz gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w kolektorze panuje podciśnienie i może występować nierówna praca sinika ale mało zauważalna w zależności od wielkości rozszczelnienia. Jednak gdy silnik zaczynana wchodzić na 2000 obr/min i turbina podnosi ciśnienie jednostka ożywa. Jednak wówczas jeszcze nie ma nadmiaru powietrza i każda nieszczelność powoduje spadek mocy silnika i efekt szarpania. Dopiero gdy silnik kreci się wyżej a turbo ma duży wydatek ta nieszczelność nie jest już taka znacząca. To można zdiagnozować poprzez dokładne obejrzenia połączenia kolektora i wyszukiwanie zapocenia olejowego jednak od spodu jest to trudne. Można też podłączyć przewód powietrza od sprężarki ale max 1,5 atm i dmuchnąć do kolektora poprzez jeden z króćców , przy jednoczesnym malowaniu połączenia pędzlem wody z mydłem . Jeżeli robią się bańki to jest to co ja miałem. W moim przypadku było rozszczelnienie na pierwszym kolektorze dolotowym od strony przepustnicy. Ja mam przejechane 50 000 km więc jak widać to jest przypadłość w tych przebiegach. Ja założyłem te uszczelki allegro.pl/oferta/uszczelki-kolektora-ssacego-1-2-tce-renault-dacia-10031114146
  6. 1 point
    Jacko, zapomniałem dodać, że to jest w zakresie 1 do 5 stopni na plusie. 0 i minus to już tak z 8 kilometrów i do 12-14 minut Nie doczytałem wcześniej posta dokładnie.
  7. 1 point
    dzięki . temat do zamknięcia.
  8. 1 point
    Hej, tutaj znajdziesz więcej w tym temacie: https://forum.nissanklub.pl/topic/103662-automatyczne-zamykanie-drzwi/
  9. 1 point
    Kolejna osoba przekonana do automatu. Automatu boją się tylko Ci, którzy go nie używają Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia do wyparcia automatu Zwłaszcza takiego jak DCT choć i do CVT można się przyzwyczaić i go polubić Mnie nikt nie przekona, że automat jest beee Mam drugie auto z automatem i nie przewiduję już manuala, podobnie moi znajomi, którzy od lat korzystają z automatów. Manual to przeżytek - nazwijmy to po imieniu Jak trzymam mocno wciśnięty gaz to żadne biegi nie są ciągle zmieniane tylko auto ciśnie do przodu, zmiana następuje wysoko - utrzymywanie obrotów jeszcze wyżej przy manualu byłoby bez sensu. Także taki argument, że "ja wiem lepiej jaki bieg" uważam za niezbyt rozsądny. Można sterować manualnie, można włączyć tryb sport. Moim zdaniem nic więcej nei potrzeba. BTW. Wszyscy znajomi łącznie ze mną włączyli trym ręcznej zmiany raz żeby zobaczyć i na tym się skończyło. Choć na jednym filmie z innego wątku chyba była próba przyśpieszania w trybie manualnym. Ktoś się bawił Tryb Sport wg mnie jest wystarczający przy gazie w podłogę automat zrobi to optymalnie tak czy siak. Zwłaszcza przy DCT, z CVT nie ma biegów więc w ogóle nie ma tego problemu - jest odpowiednia wydajność do sytuacji - i to jest fajne w CVT choć okupione wyciem silnika chwilami - CVT fajne w autach z cichym dobrze wyciszonym sinikiem Co do 4x4 - fajnie mieć, ale realnie korzyść z tego napędu dla przeciętnego użytkownika [moim zdaniem] żadna. W terenie na szosowych oponach jedyna różnica jest taka, że boksują 4 koła a nie dwa a i tak stoisz w miejscu X to żadna terenówka
  10. 1 point
    @djlamas, dziękuję za szczegółową analizę tematu. Ja u siebie powtórzę pomiary - ale to jak się zrobi trochę cieplej na dworze.
  11. 1 point
    Czujnik jest od automatycznego ściemniania lustra fotochromatycznego w tymże lusterku. A co do takiego umiejscowienia kamerki - to wg mnie lepiej jest z drugiej strony. Choć może bardziej z modułem GPS. Ta na zdjęciu jest bez modułu. Moduł jest grubości paczki papierosów. Umiejscowienie tak jak kolega Pavllo powoduje, że mniejsza osoba (np. żona, kochanka, córka Jarosław K.) nie będzie mogła ustawić prawidłowo lusterka wstecznego bo już nie da się bardziej go przechylić w lewo. Ot taka moja rada - bo kamera jest przyklejana i potem trudno ja przenieść gdzie i indziej. Ja w ogóle zanim skorzystałem z tej taśmy 3M - przykleiłem ja na zwykłą dwustronną i testowałem jej ułożenie czy nie przeszkadza.
  12. 1 point
    Nie chodzi o monitoring, tylko wyobraź sobie ciebie stojącego w kolejce, podczasz gdy wszystkie stanowiska użytkują oszczędne janusze z wiaderkami i gąbeczkami.
  13. 1 point
    Witam, Pozwólcie że się podzielą moimi doświadczeniami jako użytkownika X-sa i doniosę się do wątku/opinii zbyt małej mocy i słabych osiągów wersji benzyna 1.3 Przez 2 lata jeździłem T32 wersji TEKNA z motorem 2.0 diesel w manualu a w tym roku z racji końca umowy leasingowej i początkowej chęci przesiadki na RAV4 lub C5 Aircross ale życie a raczej finanse (żaden konkurent nie był w stanie dorównać poziomowi Nissana w opcjach wyposażenia i moim rocznym przebiegu) spowodowały że powróciłem jak syn marnotrawny do Nissana z racji takiej że musiał byc automat padło ponownie na X-traila w benzynie 1.3 DCT. Jakiesz było moje zdziwienie gdy zobaczyłem pojemność na "papierze" do momentu jazdy próbnej po której zdecydowałem się wziąć na kolejne 2 lata leasing wersji 1.3 Porównując oba moje sugestywne odczucia po 7 m-ach jazdy 1.3 : - benzyna znacznie cichsza vs diesel zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy - mocy jest wystarczająco nie zauważyłem znacznego pogorszenia komfortu zarówno w jeździe miejskiej i na trasie - skrzynia automatyczna zmienia biegi szybko i płynnie - w dieslu była wyczuwalna turbo dziura dopiero od ok 2 tyś obrotów było czuć że turbina zaczyna podawać w benzynie nie ma tego zjawiska oczywiście 2.0 miał ponad 400 Nm a tutaj jest "tylko" 270Nm ale nie ciagam pługa tym autem także w zupełności wystarcza - mam styl jazdy dynamiczny i spalanie średnie w dieslu miałem na poziomie 8,4/ 100 w benzynie 9,5 także tragedii nima a komfort jazdy z tą skrzynią o półkę wyżej Podsumowując przesiadka na wersję 1.3 uważam za dobry wybór vs proponowanego diesla 1.6 ze skrzynią CVT (tak motoru 2.0 w tym roku nie było dostępnego) a opinie osób które piszą że silnik 1.3 jest zbyt słaby do tego auta proszę niech się najpierw przejadą a nie bo szwagier, kolega powiedział...
  14. 1 point
    Na aku jest wtedy 15.8-16.2 ale według serwisu jak pytałem nawet możliwe jest długotrwałe 18V i nie szkodzi to akumulatorowi
  15. 1 point
    A ja jestem zadowolony z przesuwanej kanapy. Dotychczas dwa razy z tego korzystałem i dla tego było warto... nie musisz się zastanawiać czy się zmieści - a tak miałem w QQ i w nim woziłem "trumienkę"... tzn box, bo wielokroć bagażnik rozczarowywał. Każda możliwość konfiguracji przestrzeni w samochodzie jest NA PLUS.
  16. 1 point
    chyba miałem to samo - wymieniłem pasek osprzętu, ten od alternatora - problem zniknął. tylko pamiętaj żeby założyć oryginalny pasek nissana, ja początkowo założyłem markowy zamiennik continentala i po krótkim czasie znów coś chrobotało. jak założyłem oryginał mam spokój do dziś, a zakładałem ze dwa lata temu. powodzenia.
  17. 1 point
    Miałem wiele przeróbek i w poprzednim J11 i mam w tym i się nie przejmuję.Komu chciałoby się sprawdzać wersję wyposażenia? Owszem,nie przeczę,że może znaleźć się taki serwis co zakwestionuje przeróbki...
  18. 1 point
    https://allegro.pl/oferta/filtr-opornik-do-zarowki-led-h11-h8-h9-can-bus-kpl-9497846721
  19. 1 point
    @Smakor chciał powiedzieć że najpierw był 1.6 DIG-T potem 1.33 Myślę że Twój kolega kupił 1.2 DIG-T o mocy 117kM. I nie ma co porównywać do silnika 1.33 bo jego moc to 160kM i lepszy maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Nm przy 1800-3250 obr/min. Czyli więcej niż poprzedni 1.6 DIG-T który miał 240 Nm przy 2000-4000 obr/min. Inna sprawa to żywotność tego... co martwić będzie ew. kolejnego właściciela.
  20. 1 point
    3 lata temu kolega kupil QQ 1.3 DIG-T i po roku go zostawil w ASO przesiadajac sie na 1.6 DIG-T, stwierdzil ze silnik zbyt slaby do masy pojazdu, jazda nie dawala przyjemnosci, w przypadku X-Traila nie bedzie inaczej bo zdaje sie ze on jeszcze ciezszy... ale co kto lubi zreszta swietnie to wszystko odczujesz przesiadajac sie z 2.0 l diesla
  21. 1 point
    Ja trochę żałuje, że nie poczekałem rok dłużej i nie kupiłem z silnikiem 1,6 jakiegoś importu. Zaraz bym podkręcił jak juke'a podkręcali. Gdzieś widziałem wątek, że koledzy zeszli poniżej 7 sekund. To może w pulsarze byłoby bliżej 6. Wszystko wasza wina, bo wam w głowie tylko X i QQ, i nie miałem od kogo kupić
  22. 1 point
    Jak kupowaliśmy 407, dokupiłem 107kę. Kraków to nie jest miasto na duże samochody... tym pudłem wszędzie zaparkuję. Choć zmieniłem trochę zdanie po zakupie X-a bo automat to w korkach miód... @katazipen co do samej 107ki to tylko wizualne zmiany... mam ciężką nogę i źle się to kończy czasami. Kiedyś zakupiłem Punto HGT 1,7 (2002r) po zmianach w silniku układzie wydechowym i obniżeniu masy do 830kg, zmianach zawieszenia moc była 148kM i 7,9 do setki... szybko poszło... Tak że żona zadecydowała o zakazie takich samochodów. Może i dobrze.
  23. 1 point
    oj jest sporo zabawy ja w innym aucie to robiłem. najlepiej wyjąć i rozebrać przycisk na części pierwsze. Trzeba mieć lutownice igłową bo tą trasformatorową nie wiem jaką masz ale jest kiepskie podejście. I z tym przyciskiem do sklepu żeby dobrał diodę. zabawy na pół dnia
  24. 1 point
    Aktualnie ze względu na brak lift liczników do nissana, główkujemy nad wsadzeniem liftowego licznika od Qashqaia z jednym użytkownikiem z forum. Jeżeli nam się uda, będę was informować na bieżąco
  25. 1 point
    Dzisiaj robiłem pierwszy przegląd i w ramach przeglądu zostało zaktualizowane oprogramowanie odpowiadające za działanie radaru. W przeciągu roku może z 2 - 3 razy zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca problem z radarem. Ale to właśnie w czasie bardzo gęstej mżawki. Zobaczymy, jak to będzie się sprawować po aktualizacji.
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00
×