Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Leaderboard

  1. tomkek1912

    tomkek1912

    Użytkownik


    • Points

      5

    • Content count

      653


  2. DINO

    DINO

    Administrator


    • Points

      5

    • Content count

      17808


  3. Wojtek74

    Wojtek74

    Użytkownik


    • Points

      4

    • Content count

      139


  4. Makrys

    Makrys

    Użytkownik


    • Points

      3

    • Content count

      298



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/11/20 in all areas

  1. 2 points
    Trafiła do mnie Tida na zmianę łożyska przedniego, okazało się, że sprawa jest prostsza niż normalnie i do wykonania na parkingu pod blokiem ważne oczywiście są klucze Łożyska w tym aucie są razem z piastą czyli lekko droższe za to wymiana jest w tym przypadku banalna. Na początek oczywiście zwalamy koło, zacisk, sanki i tarczę następnie odkręcamy 3 śrubki od strony przegubu kolejna sprawa to wkrętak lub przecinaczek i odbijamy piastę od zwrotnicy po zdjęciu piasty trzeba wyjąć osłonę od czujnika ABS-u tu zdjęcia nie zrobiłem ale jest jak to włożyć i o co chodzi aby włożyć osłonkę trzeba ją dać pod kątem i uważając na czujnik ABS-u przesunąć w stronę przegubu nakładamy nową piastę i skręcamy na sam koniec dobijamy osłonkę np. wkrętaczkiem aż się oprze resztę robimy w odwrotnej kolejności i cieszymy się ciszą w aucie podczas jazdy dziękuję za uwagę
  2. 2 points
    W załączniku zamieściłem zestawienie błędów dla silnika M9R i czynności jakie przewiduje instrukcja serwisowa. Może być pomocne. ECR_T31.pdf
  3. 2 points
    1. Lusterka i przychodzący do nich odczep w zależności od wersji to kostki Sumitomo TH 12 MW-NH lub TH 16 MW-NH (męska) po stronie wiązki drzwi oraz TH 12 FW-NH lub TH 16 FW-NH po stronie lusterek (żeńska). W opcji kierunkowskaz, ustawienie tafli oraz jej grzanie mamy 7 pinów zajętych w kości 12 pinowej. W opcji z dodatkowo składaniem i kamerą mamy zajęte 13 pinów w kości 16 pinowej. Na zdjęciu kości po stronie lusterek (żeńskie) Góra, 13-pin i 7-pin, od lewej: ustawianie lusterka - niebieski, zielony, fiolet (?), grzanie lusterka - czarno-zielony; najprawdopodobniej kamera - niebiesko-czerwony, fioletowo(?)-zielony, niebiesko-czarny, biało-czarny Dół, obrócone, od lewej: zólto-czarne (kierunkowskaz), czarne (masa - grzanie lusterka), czerwono-zielony (kierunkowskaz), brązowy i czerwony (edit: silniczek składania lusterka) 2. Wiązki drzwi, które potrzebujemy jeśli nie chcemy się bawić w samodzielne przerabianie: 24124-3ZL0E (drzwi prawe), 24125-3ZL0E (dzwi lewe) - opcja max - bezkluczykowy, kamera, składanie, grzanie, kierunki, ustawianie. Wszystko co ma D, C, B... na końcu nie ma składania lusterek. Moje to było z keylessem D. 3. Koszt - wiązki ciężko dorwać. Do pulsara jest mało co i większość z wersji 1,5 dci. Wspólne wiązki niezależnie od silnika są dla drzwi, deski, wnętrza, klapy tylnej. Inne dla silnika i wnętrza komory silnika. Nie udało mi się zweryfikować produkcji po drugiej połowie 2015/16 roku - są inne numery oe. Nie mam pewności jak jest z silnikiem 1,6, ale to i tak rodzynek, więc mało kto go ma. Jak pisałem dorwałem wiązkę drzwi lewych za 150 zł, ale patrząc po archiwum była ta wiązka i za 80 zł. Uwaga - niektórzy sprzwdawcy wystawiają elementy pisząc, że to pulsar, podczas gdy może to być tidda c13r lub sentra - ważne by zawsze pytać o numer części. Ebay jest mało przydatny, ogólnie słabo. Prawych drzwi nie znalazłem. Lusterka - od 300 do 700 zł za sztukę Panel sterujący od 30 do 80 zł + wysyłka Wiązki, które służą jako dawcy gotowych przewodów i kostek od 30 do 150 zł + wysyłka. Aby pozyskać przewody z właściwymi końcówkami najlepiej kupować drzwiowe z juke'a. Niestety póki co zweryfikowałem tylko stronę kości drzwiowej i od lusterka. Nie wiem czy piny do panelu z juke'a podejdą. Ważne by znaleźć wiązkę z kostką 16 pinową. Inaczej trzeba szukać zamiennik tej kostki. Możliwe, że będzie ona również w wiązce drzwiowej do qq. 150 zł (drzwi lewe) + 40 zł (dawca) + 100 zł (panel) + 600 zł (lusterka) to mój koszt materiału. Roboty nie liczę. Nie potrzebujemy raczej innych wiązek niż drzwiowe. Z dawców można połączyć obwód drzwi lewych i prawych - piny z kostki lusterkowej pasują do gniazda po stronie samochodu z którym łączy się wtyczka drzwi.Z rozebrania wtyczki z juke'a po dodaniu pinów na prawe lusterko zostało mi również na połączenia gniazda lewych drzwi z gniazdem prawych 4. Wygląd kości drzwiowej i jej otwieranie... Elipsą zaznaczone miejsce w którym należy podważyć by ściągnąć kołnierz zewnętrzny wtyczki. Uważać by nie przesadzić z wygięciem. Druga elipsa to ułożenie wajchy jakie musi być przy wkładaniu wtyczki z powrotem. Rowek nachodzi na "kółko" wtyczki po stronie samochodu i podnosząc wajchę do góry zaciąga wtyczkę. To tak tytułem dygresji Widok wtyczki panelu sterującego kierowcy. Czerwone kółko, dwa piny obok czarnego z którego idą przewodyczerwone. Czarnym dwa piny obok czerwonego z którego idą dwa przewody białe. Jeden biały i czerwony na lusterko lewe, druga para na złącze między drzwiowe. Jeszcze spróbuje zweryfikować z jakiej kości podchodzą piny do tej. Poniżej kółkiem zaznaczony rowek w który po obu stronach zielonego kładu wtyczki trzeba wsadzić kluczyki do wyciągania pinów by wyszła ta kostka z obudowy. Wkład pchamy. 1 i 2 piny na których są przewody czerwony i biały na drugie drzwi Widok wtyczki po zdjęciu kołnierza i gumy izolującej. W czerwonym widać biały i czerwony od drugiej strony. W zółtym przewody kamery i martwego pola. Osoby ze zwykłym lusterkiem tego wkładu we wtyczce nie mają. Jak ktoś nie zamierza montować zasilania kamer to mu to obojętne. cdn
  4. 2 points
    Samo przygotowanie karty SD pod nawigację NISSAN CONNECT, wbrew pozorom nie jest takie skomplikowane o ile oczywiście mamy: odpowiednią kartę, odpowiedni czytnik w komputerze czy laptopie oraz odpowiednie oprogramowanie. Ale po kolei. Osoby które zainwestowały w oprogramowanie CONNECTa w wersji PL mogą właściwie zakończyć czytanie w tym miejscu ponieważ Firmware tzw. „spolszczenie” ma jedną bardzo ważną zaletę tj. odblokowaną weryfikację numeru CID karty SD używanej do nawigacji, co oznacza, że można do tego celu użyć dowolnej karty SD i nie trzeba jej w żaden sposób modyfikować. Pozostaje tylko wgrać na nią folder „cryptnav” i plik „prod_info.txt”. Jak ktoś znajomy użyczy to można wprost skopiować dane z oryginalnej karty nissana i wszystko powinno działać. Takie „spolszczenie” to koszt 100-200 i więcej złotych, sporo jest ofert na O.X i Alle…o Jak się potargujemy i poprosimy tylko o zmianę języka bez karty SD z mapami to „miły pan” może zrobi nam usługę trochę taniej. Aktualizacja trwa 15-20min w samochodzie klienta. Wracając do tematu numer CID (Card Identification) jest jedynym zabezpieczeniem kart nawigacji (przed użyciem, nie przed kopiowaniem). Każda sprzedawana przez nissana aktualizacja map wychodzi na kartach z przypisanym im konkretnym numerem CID. Aby użyć karty nie oryginalnej musi zatem nadać jej CID oryginału, nic prostszego A mając oryginał możemy z niego odczytać CID i skopiować zawartość. 1.Będziemy potrzebować przede wszystkim karty SD SAMSUNG EVO lub EVO+, co najmniej 8GB, z tym że: BARDZO WAŻNE - wyprodukowanej w Korei przed VII2016r. Niestety nie łatwo zdobyć taką kartę, są obecnie dostępne na Alle…o za około 150zł. Dużo jest też kart „no name” do zdobycia na „alibabie” z dopiskiem „CID CHANGABLE” ale takich nie testowałem więc trudno polecić konkretnego sprzedawcę. Poniżej wykaz symboli kart Samsung, które pozwalają na zmianę CID (wykaz znaleziony gdzieś w sieci, może nie idealny ale zawsze coś): - Samsung Evo/Evo+ data produkcji przed VII2016 (numery kończące się na ..D/..DA – TYLKO NIE na ..G/..GA) - SD : Samsung Evo MB-SP32D/EU - SD : Samsung Evo MB-SP64D MBSPCGVFODGW-F made in Korea - SD : Samsung Evo+ MB-SC32D/EU - Micro-SD : Samsung Essential MB-MSBGA/EU 16GB - Micro-SD : Samsung Evo MB-MP16D / MB-MP32D / MB-MP64D made in Korea – te z zakończeniem na „D” i wyprodukowane w Korei mają największe szanse powodzenia choć nie zawsze 100% - Micro-SD : Samsung Evo+ MB-MC32D => nie wszystkie wersje... Niektóre nowsze MB-MC32D/CN (wyprodukowane 2017.01.16) i MB-MC32D/EU (2016) made in the Philippines – nie nadają się. - Micro-SD : Samsung Evo+ MB-MC32DA/EU Poniżej lista starszych wersji kart które również powinny pozwolić na zmianę CID: Samsung Essential 16 GB (MB-MSBGA/EU) Samsung Essential 32 GB (MB-MSBGA/EU) Samsung EVO 32 GB (MB-MP32DA) Samsung EVO 64 GB (MB-MP64DA) Samsung EVO+ 32 GB (MB-MC32DA) Samsung EVO+ 64 GB (MB-MC64DA) Samsung EVO+ 128 GB (MB-MC128DA) Samsung PRO 32 GB (MB-MG32EA) Samsung PRO 64 GB (MB-MG64EA) Samsung PRO+ 32 GB (MB-MD32D) Samsung PRO+ 64 GB (MB-MD64D) Uwaga na podrabiane karty. Oszuści sprzedają podróbki z Taiwanu w „niby” oryginalnym blistrze na którego odwrocie pisze to co byśmy chcieli zobaczyć, czyli Made In Korea a w środku jest zupełnie co innego. 2. Potrzebujemy też czytnika kart SD i tu niespodzianka – musi to być czytnik pracujący na magistrali PCI-E, absolutnie nie nadają się małe czytniki typu Dongle. Niestety również większość czytników w obudowach ATX PC jest wpiętych na piny USB płyty głównej, niektóre mają nawet drugie połączenie z PCI-E ale służy ono tylko do obsługi portów USB 3.0, zatem nic nam to nie daje. Często sprawdzają się tu czytniki kart w laptopach ale tych starszych, pozostaje szukać do skutku. Można też zainwestować w DeLock PCI Express 1xExternal SDXC ale to kolejne koszty około 170zł. 3. Oprogramowanie. Potrzebujemy Linuxa, może być po prostu Ubuntu USB Live Stick (do ściągnięcia za darmo z sieci). Robimy instalację systemu na Pendrivie. Dodatkowo potrzebujemy skryptów: mmc32 lub mmc64 lub evoplus_cid – wszystko w linku poniżej. 4. Sprawdzenie czytnika i karty. Bootujemy nasz PC lub laptop z Pendriva Linux Ubuntu. Wybieramy „wypróbuj Ubuntu” – bez instalacji. Po uruchomieniu systemu wkładamy kartę SD i odpalamy „terminal”. Wpisujemy komendę df lub lsblk – pokaże się nam wykaz urządzeń podłączonych do systemu. I tu najważniejsze, jeżeli zobaczymy gdzieś linię "/ dev / mmcblk*" to mamy odpowiedni sprzęt do dalszych działań. Jeżeli jednak zobaczymy wpis "/ dev / sd **" to możemy szukać komputera z innym czytnikiem. By wstępnie sprawdzić czy nasza karta SD jest prawidłowa uruchamiamy explorator plików i wchodzimy: sys\bus\mmc\devices\ i tu widzimy foldery stanowiące nośniki pamięci. Najważniejsze by nasza karta występowała tu jako „mmc0:0001”. Jeżeli będzie to np. mmc0:1234 – to możemy szukać innej karty. Możemy jeszcze przy okazji wejść w naszą kartę i tam znaleźć plik CID by odczytać jego aktualny numer. 5. Trzy różne metody zmiany CID. I. Używając zrootowanego urządzenia na Androidzie (nie każda karta Samsung zadziała ale warto spróbować) - Kopiujemy na nasze urządzenie skrypt evoplus_cid, np. do katalogu /data/ - Wkładamy kartę do zrootowanego urządzenia. - Uruchamiamy dowolny terminal emulator (wiersz poleceń) - wydajemy polecenie „su” i zatwierdzamy (nadanie sobie praw administratora) - polecenie „cd data” - przechodzimy do katalogu data - zmieniamy CID karty poleceniem: ./evoplus_cid /dev/block/mmcblk0 0000000000000000 W miejsce zer wpisujemy nowy CID, ciąg 32 znaków. Upewnijmy się jednak wcześniej czy nasza karta SD to mmcblk0 czy mmcblk1 aby nie uszkodzić pamięci wewnętrznej urządzenia. - zatwierdzamy. Powinniśmy otrzymać komunikat: Success! Remove and reinsert SD card to check new CID. - jeżeli będzie komunikat: Failed to enter vendor mode. Genuine Samsung Evo Plus? – oznacza to że jednak karta nie jest prawidłową kartą SAMSUNG EVO. - czasem możemy mieć komunikat Succes!..... i gdy sprawdzimy CID, nadal jest nie zmieniony. Jeżeli karta na 100% umożliwia zmianę CID to wtedy musimy to już zrobić na Linuksie. II. Linuks i metoda z evoplus_cid.git (nie używałem ale ponoć działa) - Bootujemy sprzęt z Ubuntu na pendrivie - uruchamiamy terminal. - odczytujemy CID włożonej karty: sudo -s find /sys -name 'cid' -exec cat {} \; - zmieniamy CID karty wpisując kolejno polecenia: sudo -s cd /usr/local/src git clone https://github.com/raburton/evoplus_cid.git cd evoplus_cid/jni gcc evoplus_cid.c -o evoplus_cid ./evoplus_cid ./evoplus_cid /dev/mmcblk0 000000000000000000000000000 W miejsce zer nowy numer CID. III. Najpewniejsza Metoda. Linuks i użycie skryptu mmc32 lub mmc64 zależnie ilu bitowy system. Zakładamy że karta SD jest na 100% CID CHANGABLE i czytnik kart jest na PCI-E. 1. Sformatuj kartę microSD w systemie Windows w formacie FAT32. Może się zdarzyć, że zobaczysz „NTFS” lub „exFAT” w wersjach 64 GB i większych, wtedy musisz pobrać darmowy programik, który potrafi to zrobić. (format fat32 lub narzędzie do formatowania HP USB). 2. Skopiuj plik „mmc32” lub „mmc64” na osobny pendrive. 3. Bootujemy sprzęt z Ubuntu Live, wybierasz „Wypróbuj Ubuntu” 4. Włóż kartę SD do czytnika kart. 5. Otwórz „Terminal”. 6. Teraz musisz dać sobie uprawnienia administratora. Polecenie: sudo i klikaj ENTER 7. Teraz podłącz drugi pendrive i skopiuj plik mmc32 lub mmc64 na pulpit. 8. W terminalu poleceniem „cd” zmień folder na /desktop. Lub uruchom jeszcze raz terminal klikając prawym przyciskiem myszy na pulpicie. 9. Teraz nadaj plikowi mmc rozszerzone uprawnienia do zapisu. Polecnie chmod + x mmc32 (lub mmc64 dla 64-bitowego ubuntu) 10. W końcu flashujemy CID karty microSD poleceniem: ./mmc32 prog_cid /dev/mmcblk0 00000000000000000000000000 i klikaj ENTER W miejsce zer nowy CID Jeśli wszystko poszło dobrze, terminal powinien podać komunikat: Success! Remove and reinsert SD card to check new CID. Wyciąg kartę SD i włóż ją ponownie, a następnie sprawdź, czy CID został poprawnie zmieniony. Polecenie „cat/sys/block/mmcblk0/device/cid” lub wejdź do sys\bus\mmc\devices\mmcblk0 i otwórz plik CID. To by było na tyle. Pytanie czy warto inwestować w specjalną kartę, specjalny czytnik i tracić, przynajmniej za pierwszym razem kupę czasu, czy może lepiej zakupić „spolszczenie” CONNECTa i mieć spokój ze zmianami CID za każdym razem gdy wychodzi nowa aktualizacja map….sami sobie odpowiedzcie. Pozdrawiam. ps. potrzebne materiały: https://megawrzuta.pl/download/14a9630ec0301524bcdfd1f762ddb926.html
  5. 2 points
    Otwórz książkę serwisową i przeczytaj.
  6. 1 point
    Witajcie. Na wstępie napiszę, że nie mam pojęcia co z tego wyjdzie. Zgadzam się z tymi co twierdzą, że lepiej dołożyć te kilkanaście tysiaków do lepszej wersji przy zakupie auta. Dla wielu wydanie około 700-1000 zł by zrobić składane lusterka, które i tak nie będą się składały automatycznie z pilota to bezsens. Z tym też się zgadzam. Ale tak mnie wpienia ciągłe składanie ręką i rozkładanie - zwłaszcza jak już wsiąde i ruszę, a zapomne rozłożyć - że zdecydowałem się coś z tym zrobić. Oczywiście schematów elektrycznych do pulsara próżno szukać. Nie wiadomo na jakim pinie i na jaką kość co idzie... Zostaje sprawdzanie sygnałów na poszczególnych przewodach przy wciskaniu tego i owego... Ja wygrzebałem schemat z qashqai'a z działu mir - mirrors i poszukałem jak wygląda to tam. Ponieważ przyciski na drzwiach mają podobną aranżację to z góry założyłem, że obwody - idea tego - powinna być podobna lub identyczna. Z juke'a się nie dało bo tam cześć przycisków jest chyba koło kierownicy i w schematach było, że leci po przekaźnikach, a więc opcja składania automatycznego. W qq jeśli wierzyć schematom było i tak i tak. W pulsarze składane lusterka były tylko w teknie lub przy dodatkowych pakietach w acenta+ Poniżej schemat z qq. Jak widać cały panel sterujący ma zasilanie i masę poprowadzoną do siebie. Potem wszystkie sygnały są rozdzielane do lusterek i powrót też jest najpierw na panel z przyciskami. Jak widać nie ma żadnego pośrednictwa pomiędzy panelem sterowania a lusterkami. Można zatem założyć, że powinna wystarczyć wymiana panelu na ten z tekny. Kupno lusterek z silniczkami - w przypadku pulsara były to również lusterka z kamerami. To na początek. Pierwsza różnica jaką zauważyłem u siebie to że panel sterujący bez opcji składania lusterek ma 10 przewodów, podczas gdy w qq (z innego schematu) jest 8. Zacząłem szukać wiązek drzwiowych - by oczywiście nie ingerować w instalację jako taką. Do lewych drzwi się udało znaleźć, a więc teoretycznie tą, której przerobienie byłoby gorsze. Podmieniłem to i wszystko działa. Niestety pierwsza niedogodność - kość do lusterka jest 16 pinowa (13 zajętych) więc na lewym lusterku mam obecnie tylko kierunkowskaz, bez ustawiania i grzania tafli. Ale sterowanie prawym po nowej wiązce działa ok. Różnica w wiązce jest taka, że jest na kości drzwiowej 7 przewodów więcej. Wg schematów do qq kamera posiada 4 przewody, sygnalizacja martwego pola 2, a zasilanie silniczka drugiego lusterka również 2. Czyli 8.Z tego samego schematu wynika, że powrót z sygnalizacji martwego pola idzie na masę - a masowe przewody mogą iść nawet 3 na jeden pin. Tak więc można znowu założyć, że sie zgadza to co nas interesuje. Dodatkowe 7 pinów na kości drzwiowej to 2 na lusterko prawe, 4 na kamerę i 1 na sygnalizację obiektu w martwym polu. Jako, że nie znalazłem wiązki drzwi prawych to zaczałem grzebać, który model nissana posiada ten sam typ kości co pulsar - wyszło, że juke. Zaczałem szukać wiązek do drzwi juke'a. No i znalazłem, dosyć sporo. Musiałem znaleźć tą która będzie posiadać kość 16 pinową do lusterka. Znalazłem - za 40 zł. Kupiłem również jakieś tanie kluczyki do demontażu pinów kości. Większość kości w nissanie to chyba sumitomo. Znalazłem cały ich katalog. Teoria w wyciąganiu pinów, a praktyka to dwie różne rzeczy. Filmiki z neta niewiele dały. Na szczęście udało mi się wyciągnąć przewody z pinami z kostki lusterkowej i większość z drzwiowej. Niestety kostka drzwiowa została nieco zmasakrowana, a miałem plan by w niej zmienić ustawienie pinów na identyczne jak w drzwiach lewych i dołożyć do istniejących w drzwiach prawych - opcję pod kamery i czujnik martwego pola. Skończyło się tylko na dołożeniu pinów do składania lusterek. Z tym się uporałem w jakieś 45 minut godzinę. Piny wydzierałem z kostek np. przeszło 4 godziny. Na obecną chwilę mam gotową wiązkę drzwi lewych i częściowo prawych - musze jeszcze ustawić piny by pasowały do lusterka 13 pinowego. Ostatnia rzecz to połączenie kości międzydrzwiowej lewych drzwi z kością międzydrzwiową prawych drzwi. Tutaj będzie małe druciarstwo z lutowaniem. Piny na kabelkach (ok. metrowej długości) mam zaciśnięte z wiązki dawcy. Musze zrobić długość od kości do kości taką by dać to w oplot ochronny i schować za deskę podczepiając do oryginalnej instalacji na trytytkach. Lusterka już zorganizowałem i będę miał je na tygodniu. Lewe po prostu podepnę, z prawym będzie jeszcze zabawa w szukaniu sygnałów jakie są na danym pinie i wtegowanie tego w odpowiednie miejsce. Jeśli będzie działać składanie w lusterku lewym to jestem w domu, jeśli nie to cała robota i kasa w piz...
  7. 1 point
    Cześć. Proszę o podpowiedź jaki może być problem w odpalaniu X. Skrzynia automat . Bateria w pilocie wymieniona . System bez kluczykowy. Podejrzewam że czujnik przy hamulcu macza w tym palce. Jak wsadzam kluczyk do stacyjki bo nie mogę odpalić bez kluczykowo to jakby problemu nie ma . Proszę o podpowiedzi. Dziękuję
  8. 1 point
    Sprawdza czy przyciski działają z podstawowymi funkcjami. Prawy jest od ustawiania np zegarka, lewy od przesuwania wskazań komputera.
  9. 1 point
    A co tam, miałem montować radio z Navi, zamontowałem chińczyka. Ekran 10 cali, Android 10. Na razie uczę się programów, które sobie pobrałem. Kilka fotek poglądowych poniżej.
  10. 1 point
  11. 1 point
    Jakiś czas temu pisałem do umieszczenie w dziale Qashqaia ale nic się nie ukazało: Cytuję: Informacja do umieszczenia w dziale katalog części. Jestem po kontakcie z firmą Total z Panem Andrzejem Husiatyńskim - specjalistą od silników oraz z firmą Elf z Panią Moniką Rosińską. Z otrzymanych informacji wynika, że do tych silników można stosować oleje spełniające normy: "cytuję" Jest to silnik stworzony przez Renault. Renault zaleca stosowanie do niego oleju O normie RN 17 5W-30 i RN 17 FE – 0W20 RN 17 jest norma bazująca na ACEA C3 + dużo dodatkowych testów i wymagań RN 17 FE - jest norma bazująca na ACEA C5 + dużo dodatkowych testów i wymagań koniec cytatu. Takich olejów Total i Elf nie ma obecnie w sprzedaży ponieważ zgodnie z porozumieniem z Renault przez okres 3-lat od momentu wypuszczenia silnika nie mogą ich sprzedawać. W Polsce jest dostępny jedynie w sieci autoryzowanych serwisów po przeszło 400zł. W tym roku ten okres karencji się już kończy i za miesiąc - dwa powinny być w detalu. Elf Polska już na nie złożył zamówienie. Z obecnie dostępnych na polskim rynku olejów normę RN17 spełnia olej Castrol GTX 5W30 RN17 Obecnie te oleje są już dostępne i pisałem o tym "Pierwszy przegląd i następme"
  12. 1 point
    18 cali przód 2.3 tył 2.1 W trasie wartości wzrastają i to znacznie! Przód 2.6 tył 2.4 (1 osoba z tyłu)
  13. 1 point
    Zdj.2 nad radiem masz kratkę wentylacyjną jak to włączysz to leci z niej nadmuch. Jeśli chodzi o grzanie stołków to chyba dokładane są bo w oryginalne są inne przełączniki
  14. 1 point
    Ale jak nawet zgaśnie na luzie a samochód zaczyna się toczyć np.z górki, to sam odpala bez wciskania sprzęgła. Taki sprytny jest - pewnie po to by hamulec i kierownica miały wspomaganie.
  15. 1 point
    Witam, Jest to jak najbardziej oryginalna szyba przednia, wszystkie QQ tak mają, proponuję udać się do salonu i sprawdzić jeśli ktoś ma wątpliwości Pozdrawiam.
  16. 1 point
    DINO

    Hak

    PIN 3 we wtyczce spróbuj przełącz z wiązki samochodu bezpośrednio do masy auta, w bagażniku masz wzmocnienia przy siedzeniach tam dokręć i zobacz czy się zmieni
  17. 1 point
  18. 1 point
    Krzemionki, choć wolałbym Jasnogórską> na Krzemionkach nie każdy przyjmujący do serwisu jest pod klienta. Kolor wybierała żona i trafiła w 10tkę :-D
  19. 1 point
    To jest aktualizacja Nissana datowana na marzec 2019 (a mamy czerwiec 2020!). Aktualizacja ta zawiera mapy TomTom z grudnia 2017! To tyle w temacie aktualności map oferowanych przez Nissana.
  20. 1 point
    HFO-1234yf. Standardowo podpięcie i serwis ogólnie ok. 149 zł + uzupełnienie czynika 100-150 zł za każde 100 gram lub za każde rozpoczęte 100 gram. Zależy jaki ubytek, ale na minimum 200-250 zł trzeba się nastawić.
  21. 1 point
    Rozpoznawanie znaków drogowych jest realizowane przez kamerę nad lusterkiem i nie ma nic wspólnego z radiem , komunikaty pokazywane są na wyświetlaczu centralnym w zegarach .
  22. 1 point
    I jest odpowiedż z firmy TEXTAR odnośnie numerów klocków.Przypominam są to klocki tylne do Qashqaia J10/1,6 114KM/ Może te wiadomości się komuś przydadzą
  23. 1 point
    Spróbuj potraktować smarem silikonowym w sprayu
  24. 1 point
    Więc tak, podczas jazdy zapaliła się rezerwa, lecz nie było przy tym dźwięku. Po ponownym uruchomieniu samochodu, również nie ma dźwięku informującym o rezerwie, tylko kontrolka.
  25. 1 point
    U mnie tylko raz daje sygnał dźwiękowy jak zapali się kontrolka ,później już nie ,nawet po wył. i wł . auta
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×