Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Leaderboard

  1. tomkek1912

    tomkek1912

    Użytkownik


    • Points

      7

    • Content count

      842


  2. JACKO29

    JACKO29

    Moderator


    • Points

      6

    • Content count

      13631


  3. stacho

    stacho

    Użytkownik


    • Points

      4

    • Content count

      31


  4. Piter

    Piter

    Użytkownik


    • Points

      4

    • Content count

      144



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/27/20 in Posts

  1. 3 points
    Sprawdzałem u siebie (mam obrócony czujnik pod maską od około 2 lat, co u mnie przekłada się na dystans około 20 tys. km), mierzyłem multimetrem Metex na zaciskach akumulatora, więc wyniki uważam za wiarygodne i są one takie: - napięcie spoczynkowe akumulatora przed rozruchem silnika 12,4 V, - napięcie bezpośrednio po odpaleniu 14,65 V, - napięcie po przejechaniu 20 km między 14,35 a 14,4 V. Po przejechaniu kolejnych 200 km bez zmian. U mnie różnica wskazań pomiędzy pomiarami multimetrem, a odczytem z menu serwisowego wynosi +0,15 V na rzecz odczytu z menu, czyli rzeczywiste napięcie ładowania na zaciskach aku jest mniejsze o około 0,15 V niż napięcie odczytywane z menu serwisowego. Według tego jak ja rozumiem proces ładowania akumulatora w kontekście jego przeładowania, kluczową nie jest tu wartość napięcia, ale wartość prądu ładowania. Bezpośrednio po odpaleniu zimnego silnika miałem napięcie nieco wyższe niż po przejechaniu kilkunastu kilometrów, co moim zdaniem jest jak najbardziej OK. Ponadto zauważcie, że producent nie zabezpieczył w żaden sposób jakimkolwiek komunikatem/kontrolką informacji o położeniu czujnika zamknięcia maski, a więc jeśli położenie tego czujnika/jego stan/sprawność mogłoby spowodować przeładowywanie akumulatora, to byłoby to bardzo ryzykowne. Obracanie czujnika maski wydaje się więc bezpieczną metodą, tracimy możliwość załączenia start-stop wtedy kiedy chcemy, zyskujemy naładowany akumulator nawet w trakcie jeżdżenia wokół komina po kilkanaście kilometrów. W moim przypadku brak start-stop to żaden kłopot ani minus, zrezygnowałem z tego świadomie bo jak każdy z nas zapewne wie, procesem najbardziej niszczącym sprawny silnik spalinowy (czy to benzynowy czy diesla) jest rozruch (jeden udar i stan nieustalony) i gaszenie (drugi udar i stan nieustalony). Na korzyść start-stop przemawia ekonomia zużycia paliwa, chociaż u mnie ile wleję tyle spali, więc nie ma dla mnie różnicy Szczęśliwego 2021 dla wszystkich Forumowiczów!
  2. 2 points
    https://www.drive2.ru/l/288230376153194755/ Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
  3. 2 points
    Te myjnie są o kant d... bez szczotki zostaje taka klejąca warstwa brudu. Pozornie auto wygląda na czyste, ale widać różnicę jak się właśnie przejedzie gąbką, szczotką. Możecie i 100 zł wydać a ta warstwa pod samym ciśnieniem i środkiem czystości nie zejdzie. Możecie robić płukanie wstępne, wstępny detergent, na zimno, na ciepło, bez różnicy. Sprawdziłem wielokrotnie na kilku myjniach, kilkoma samochodami.
  4. 2 points
    Jak zauważyliście , zauważycie jestem autorem tego tematu , i niestety / albo stety wg innych mam już nowego Xtraila , 1.3 DIG T , automat DCT .... Więc wypowiem się jako użytkownik dwóch silników , miałem 2.0 dCi 173 km a teraz mam 1.3 DIG T , różnice są i będą , Diesel 2.0 fajny , idzie , ale klekotanie wyprowadzało mnie z równowagi , rano głośno przy 3 tyś obrotów głośniej , co do jazdy okey , fajnie przyspiesza i tutaj nie ma nic więcej do zaoferowania . CO do 1.3 DIG T , nowe motory czy dobre pewnie w miarę , ale jak rozmawiałem ze sprzedającymi to rozeszły się jak świeże bułeczki , a na nowego 1.3DIG T trzeba czekać ok 4 miesiące . Co do porównania , nie zamienił bym 1.3 na 2.0 dCi , nawet jak ma więcej mocy , fajnie jeździ , wcale nie trzeba deptać lekko gazem i zmiana następuje przy 1900 obr/min , a jak ktoś nagle chce przyśpieszyć to automat wie co zrobić , nie trzeba myśleć , ogólnie wygoda . Co mnie przekonało do 1.3 DIG T , kultura pracy Cichutko , tylko mruczy , spokój pracy no i spalanie litr więcej niż w diesel u , średnio mi pali 8,5 l . Nie miałem nigdy automatu i zawsze twierdziłem że to nie dla mnie ,,,, myliłem się od dziś tylko automaty , wygoda niesamowita . Wracając z salonu z Opola, ( Polecam salon ) spalił mi 6,7 l /100km , nieźle chodź 2.0 dCi rekord miałem 4,9 . Ale klepanie mnie wkurzało , najgorzej rano . Podsumowując od dziś Benzyna i tylko automaty . ( A to że żona ma zakaz jeżdżenia bo nie umie to inna bajka , dostanie w łapy auto za jakieś hmmm 2 lata ) : _ )
  5. 1 point
    Tyle jesteś w stanie się dowiedzieć na podstawie darmowych VIN decoderów. Bardziej szczegółowe informacje to już niestety na płatnych stronach ===================================== VIN код: SJNFCAJ10U1337490 Модель: QASHQAI Серия: J10E Дата выпуска: 10.2008 BODY: 5 DOOR HATCH BACK ENGINE: K9K TYPE ENGINE AREA: EUROPE GROUP C DRIVE: 2 WHEEL DRIVE GRADE: TEKNA GRADE TRANS: 6 SPEED MANUAL TRANS Код региона: EL1 Код цвета кузова: Z11 Код цвета салона: G ===================================== TUTAJ masz kolejny raport z podlinkowanymi opcjami do bardziej szczegółowych (płatnych) danych
  6. 1 point
    https://allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-filtr-canbus-kierunki-6-om-50w-8519589678
  7. 1 point
    @tomas1916 poszukaj kogos z drukarka 3D, wydrukuje
  8. 1 point
    Wlałbym na pełen zbiornik ok 200-250 ml oleju do dwusuwa, ale nie każdego, np. orlen 2T semisytetyk. Praktykowałem to w dci z FAP kilka lat. Poprawia pracę pompy i wtryskiwaczy.
  9. 1 point
    Ja tam silnika nie słyszę, tylko skrzynia wydaje takie specyficzne wycie. Może uda mi się to nagrać to wam pokażę. Ten sam silnik 2.5 w manualu, drugi CVT te same obroty około 3 tyś a tylko ten z CVT słychać.
  10. 1 point
    Mam od lat wsadzone mgłowe od Note i polecam. Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
  11. 1 point
    poswiec sie kiedys i przyjrzyj uwaznie jak takie mycie wyglada: - czy woda w wiadrze z szamponem jest wymieniona po poprzednim myciu? - czy gabka jest dobrze wyplukana po poprzednim myciu? nie bede wspominal zeby auto bylo myte na 'dwa wiadra' z ktorych jedno posiada separator brudu a pozniej wytarte czysta mikrofibra bo to utopia jak juz latem bedziesz mial porzadnie umyte kiedys auto przypatrz sie lakierowi w ostrym sloncu (moze byc silna, diodowa latarka) pod roznymi katami czy na lakierze nie ma tzw. swirli (kolka) ktore 'wylaza' szczegolnie po myciu szczotkami nie ma takiej aktywnej piany po ktorej na wczesniej brudnym aucie nie pozostanie osad BTW jesli wczesniej, np. jesienia woskowales auto, to uzywajac na myjni bezobslugowej chemii dzialales destrukcyjnie na ta powloke woskowa
  12. 1 point
    Dla mnie tylko myjnia z "ludźmi". Ja piję kawę, robię coś na laptopie - a auto jest porządnie myte na zewnątrz i WEWNĄTRZ.
  13. 1 point
    @djlamas, dziękuję za szczegółową analizę tematu. Ja u siebie powtórzę pomiary - ale to jak się zrobi trochę cieplej na dworze.
  14. 1 point
    Czujnik jest od automatycznego ściemniania lustra fotochromatycznego w tymże lusterku. A co do takiego umiejscowienia kamerki - to wg mnie lepiej jest z drugiej strony. Choć może bardziej z modułem GPS. Ta na zdjęciu jest bez modułu. Moduł jest grubości paczki papierosów. Umiejscowienie tak jak kolega Pavllo powoduje, że mniejsza osoba (np. żona, kochanka, córka Jarosław K.) nie będzie mogła ustawić prawidłowo lusterka wstecznego bo już nie da się bardziej go przechylić w lewo. Ot taka moja rada - bo kamera jest przyklejana i potem trudno ja przenieść gdzie i indziej. Ja w ogóle zanim skorzystałem z tej taśmy 3M - przykleiłem ja na zwykłą dwustronną i testowałem jej ułożenie czy nie przeszkadza.
  15. 1 point
    Kolega z forum zrobił układ (prawie P&P), za kilkadziesiąt złotych, którego założenie zajmuje mniej niż 15 minut. Moduł odwraca sygnał logiczny i nie trzeba nic więcej kombinować. Chcesz włączyć z powrotem SS, to naciskasz knefel i działa, nie chcesz żeby SS był aktywny, nie robisz nic i jest wyłączony. Oczywiście, że macie racje, każdy może robić po swojemu..
  16. 1 point
    Witam, Pozwólcie że się podzielą moimi doświadczeniami jako użytkownika X-sa i doniosę się do wątku/opinii zbyt małej mocy i słabych osiągów wersji benzyna 1.3 Przez 2 lata jeździłem T32 wersji TEKNA z motorem 2.0 diesel w manualu a w tym roku z racji końca umowy leasingowej i początkowej chęci przesiadki na RAV4 lub C5 Aircross ale życie a raczej finanse (żaden konkurent nie był w stanie dorównać poziomowi Nissana w opcjach wyposażenia i moim rocznym przebiegu) spowodowały że powróciłem jak syn marnotrawny do Nissana z racji takiej że musiał byc automat padło ponownie na X-traila w benzynie 1.3 DCT. Jakiesz było moje zdziwienie gdy zobaczyłem pojemność na "papierze" do momentu jazdy próbnej po której zdecydowałem się wziąć na kolejne 2 lata leasing wersji 1.3 Porównując oba moje sugestywne odczucia po 7 m-ach jazdy 1.3 : - benzyna znacznie cichsza vs diesel zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy - mocy jest wystarczająco nie zauważyłem znacznego pogorszenia komfortu zarówno w jeździe miejskiej i na trasie - skrzynia automatyczna zmienia biegi szybko i płynnie - w dieslu była wyczuwalna turbo dziura dopiero od ok 2 tyś obrotów było czuć że turbina zaczyna podawać w benzynie nie ma tego zjawiska oczywiście 2.0 miał ponad 400 Nm a tutaj jest "tylko" 270Nm ale nie ciagam pługa tym autem także w zupełności wystarcza - mam styl jazdy dynamiczny i spalanie średnie w dieslu miałem na poziomie 8,4/ 100 w benzynie 9,5 także tragedii nima a komfort jazdy z tą skrzynią o półkę wyżej Podsumowując przesiadka na wersję 1.3 uważam za dobry wybór vs proponowanego diesla 1.6 ze skrzynią CVT (tak motoru 2.0 w tym roku nie było dostępnego) a opinie osób które piszą że silnik 1.3 jest zbyt słaby do tego auta proszę niech się najpierw przejadą a nie bo szwagier, kolega powiedział...
  17. 1 point
    Na aku jest wtedy 15.8-16.2 ale według serwisu jak pytałem nawet możliwe jest długotrwałe 18V i nie szkodzi to akumulatorowi
  18. 1 point
    Tej aukcji ,z której ja kupowałem już nie ma,ale to z linku wydaje mi się takie samo https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fae01.alicdn.com%2Fkf%2FH16ebe959b6524d88819e04165dae783cS%2FZabezpieczenie-akumulatora-zabezpieczenie-przed-nadmiernym-roz-adowaniem-zabezpieczenie-przed-zbyt-niskim-napi-ciem-tylko-dla-akumulatora.jpg_q50.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fpl.aliexpress.com%2Fi%2F4000575615254.html&tbnid=scmTWcOvuAtYNM&vet=12ahUKEwjP8LH60PPtAhWLq6QKHYC7BQoQMygkegUIARDEAw..i&docid=foHfHIh63UT1oM&w=1000&h=1000&q=zabezpieczenie akumulatora&ved=2ahUKEwjP8LH60PPtAhWLq6QKHYC7BQoQMygkegUIARDEAw Dwa przekaźniki,i sterowanie odcięcia i sterowanie podanego napięcia.
  19. 1 point
    A ja jestem zadowolony z przesuwanej kanapy. Dotychczas dwa razy z tego korzystałem i dla tego było warto... nie musisz się zastanawiać czy się zmieści - a tak miałem w QQ i w nim woziłem "trumienkę"... tzn box, bo wielokroć bagażnik rozczarowywał. Każda możliwość konfiguracji przestrzeni w samochodzie jest NA PLUS.
  20. 1 point
    I myślę że jest to bliższe prawdy...
  21. 1 point
    chyba miałem to samo - wymieniłem pasek osprzętu, ten od alternatora - problem zniknął. tylko pamiętaj żeby założyć oryginalny pasek nissana, ja początkowo założyłem markowy zamiennik continentala i po krótkim czasie znów coś chrobotało. jak założyłem oryginał mam spokój do dziś, a zakładałem ze dwa lata temu. powodzenia.
  22. 1 point
    Jeśli masz na myśli śrubę kołnierza dociskającego wtryskiwacze, to 30 Nm.
  23. 1 point
    Dla potomnych... Sprawę rozwiązała wymiana przekaznika od ECU.
  24. 1 point
    Ten przycisk nie jest podświetlany
  25. 1 point
    oj jest sporo zabawy ja w innym aucie to robiłem. najlepiej wyjąć i rozebrać przycisk na części pierwsze. Trzeba mieć lutownice igłową bo tą trasformatorową nie wiem jaką masz ale jest kiepskie podejście. I z tym przyciskiem do sklepu żeby dobrał diodę. zabawy na pół dnia
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00
×