Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Leaderboard

  1. smutekh

    smutekh

    Użytkownik


    • Points

      1

    • Content count

      149


  2. Kazik_R52

    Kazik_R52

    Użytkownik


    • Points

      1

    • Content count

      822


  3. Sabcio

    Sabcio

    Użytkownik


    • Points

      1

    • Content count

      16


  4. SmallCity

    SmallCity

    Użytkownik


    • Points

      1

    • Content count

      39



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/13/19 in all areas

  1. 1 point
    Tak. Podłączasz Consulta do BCMu i programujesz.
  2. 1 point
    Czesc jeździłem s80 z 2012 to fajne auto kupiłeś. Ja obecnie zostałem wyłącznie z primera i sam nie mogę uwierzyć, że auto jest niezawodne ,oprócz problemów typowych np cieknąca maglownica itp, które wyeliminowałem wszystko jest świetnie.
  3. 1 point
    Odpowiedź zwięzła i treściwa dzięki.Znalazłem inne fotki czyli Micro
  4. 1 point
    Artykuł na temat mieszania ON z olejem do 2T. poparty analizami i pomiarami.
  5. 1 point
    mam to samo po 50tys, jak juz sie fotel naciagnie do naszych zadow juz tak zostaje.... znaczy sie nie poglebia...
  6. 1 point
    tak, da się samemu, spoko zrobisz....nigdy nie widziałem zawieszenia QQ, ale mcperson, itd... tak ogólnie w skrócie dla mcpersona, jak pisałem nie znam QQ....ale zasady są wszędzie podobne... podnieść auto bezpiecznie... musisz odkręcić całego mcpersona i wszystko co do niego dołączone lub co Ci będzie przeszkadzaj w wyjęciu jego, jakiś stabilizator, drążek kierowniczy, przewody hamulcowe/abs, itd... (nic nie pourywaj, może być trochę ciężko ze śrubami, pryskaj odrdzewiaczem, tam gdzie można grzej palnikiem, a może pójdą same), czasami górne śruby się ukręcają jak są małe, np. mocowanie na 3 sztuki małych śrub wyjmij kolumnę, pożycz/kup sobie ściągasz do sprężyn, uważaj żeby Ci to krzywdy nie zrobiło, byli tacy co wyszli z uszczerbkiem na zdrowiu, bez zębów, czy z uśmiechem jokera .... najtańszy ściągasz to zły pomysł ścisnąć ściągaczem sprężynę, odkręcić śrubę od amortyzatora , czasami potrzeba klucz/pistolet pneumatyczny, bo nie zawsze się da zwykłymi kluczami, kontra często się niszczy. wyjmij górne mocowanie, łożysko, osłonę amora, najlepiej wszystko rozbierz, żeby ocenić tego stan, lepiej ocenisz stan amortyzatora po wyjęciu niż na kołach i maszynie diagnostycznej (ponaciskaj na amor) no i składasz, co trzeba to nowe dajesz, zwróć uwagę na górne mocowanie czy nie trzeba od razu zmienić, zwłaszcza jeśli ma elementy gumowe. No i czy składanie nie wymaga jakiejś procedury, typy sprężyna oddalona od gniazda np. 5mm, zgrywanie jakiś punktów, skręcasz wszystko kluczami, śrubę mocno, ale nie za mocno i tak się nie odkręci, potem przykręcasz do nadwozia, patrz czy górne mocowanie amora nie musi być odpowiednio ustawione stroną do nadwozia..... skręcasz górę, warto tutaj mieć klucz dynamometryczny. zanim pozakręcasz wszystko warto posprawdzać, końcówki drążków, stablizatory, jak są odkręcone to ręką fajnie się sprawdza, luzy, gumy... duża szansa jest że niedługo padnie drugie łożysko, amory wymieniamy zawsze parami. Zbieżność przy samym łożysku ? trudno powiedzieć, warto sprawdzić.....
  7. 1 point
    Piszę w temacie "Przeróbek-co wam potrzeba" bo kupiłem w końcu maxime J30 w manualu z 1992 i jade po nią we wtorek.A trzeba mi wszelkich rad i uwag na temat przekładki do mojego Tyrana.Co przerobić a co zostaje.Wiadomo że silnik i wiązka z komputerem.Ale jak to ożenić z resztą instalacji która zostanie z Terrana.
  8. 1 point
    are.dl zmień ASO na normalne... Zielony zaułek to nic dobrego dla auta.
  9. 1 point
    W N15 po liftingu jest 7-pinowy moduł zapłonowy Hitachi D4T97-02 (Nissan OE: 22100-2N300). Manual serwisowy (strona 15): EC_7_pin.pdf Sygnały na wtyczce idącej do 7-pinowego gniazda: [1]-[2]-[3]-[4]-[5]-[6]-[7] 1- + 12v for switch power supply - thick gray / red 2- Pulses for ECUs at input 31 and 40 - thin gray / red. 3- Input pulses from output 1 of the ECU to the switch. White black. 4- By weight. Black White. In the distributor with the mass is not connected! 5- Signal from DPRV to input 3 of the ECU. Pulses with an amplitude of 5 volts. Thin blue. 6- + 12v on power DPRV. White Red. 7- Mass. The black. Connected to the distributor case. A switch (pins 1-4) and a DPRV (pins 5-7) are installed in the RBS-57 Ignition Module. They are in no way (even by wires to ground 4 and 7) connected to each other. Zamienniki aparatu zapłonowego: http://www.niparts.com/s_4C2FAF/221002N300.html Ashuki N970-26 - cena ok. 900 PLN (dostepny na ebay) BluePrint ADN114203C - cena ok. 2000 PLN Inne: https://www.ebay.de/itm/ZUNDVERTEILER-NISSAN-ALMERA-PRIMERA-SENTRA-22100-2N300/360274924378?hash=item53e20f135a:g:PE8AAOSwefRbXti~ Jak poprawnie rozebrać aparat zapłonowy w celu wymiany uszczelnienia: Objawy: wyciek oleju z wału do wnętrza aparatu. Uwagi: 1. To jedyny film na YT, gdzie rozebrano to poprawnie (na innym filmiku facet (Amerykanin) zrobil to zle i uszkodził blokade trzpienia), czyli delikatnie wybijamy i wyciągamy trzpień od wewn. strony obudowy na zewn. w kierunku wału. 2. Zanim odkręcicie cały aparat trzeba markerem olejowym zaznaczyć pozycję aparatu zapłonowego. Inaczej będziecie musieli ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu na nowo a to wymaga lampy stroboskopowej i widocznego markera na kole pasowym (od strony rozrządu, czyli po lewej stronie silnika): 2. 14m:26s: Montaż metalowej tarczy enkodera: przy montażu ważne jest, aby wycięcie w kształcie kwadratu było pierwsze w kierunku ruchu wskazówek zegara!!!. 3. 20m:07s: "chica luna" - mały księżyc / "luna grande" - duży księżyc, czyli istotna jest prawidłowa orientacja wycięcia nasadki względem wału. Części składowe aparatu zapłonowego Hitachi D4T97-02 (Nissan OE: 22100-2N300): Uwagi: część z tych części te możecie znaleźć w aparatach zapłonowych (różnią się obudową z aluminium) do Hondy Civic oraz Toyoty. Ten sam model aparatu zapłonowego jest w Nissanie B14 Tsuru, Sentra itd. 1. Kopułka. W przypadku pęknięć kopułka oraz zużytych (wytartych) styków kopułka powinna zostać wymieniona. Warto tez wypiac kable zapłonowe i sprawdzić gniazda kopułki - gromadzi się na nich biały nalot (coś jak kamień w czajniku). Na zdjęciu typowe zużycie (wytarte) styki kopułki i pęknięcie obudowy w okolicy mocowania: Oryginał - Nissan OE: 22162-78C00 (w komplecie z uszczelką i 3 śrubami) Zamiennik: https://e-autoparts.pl/kopulka-aparatu-zaplonowego-p-1989551.html JPN 10E1033 2. Palec rozdzielacza iskry. Oryginał - Nissan OE: 22157-72B00 (w komplecie ze śrubą mocującą) Uwagi do 1 i 2: 1. Zamienniki odbiegają od oryginału: - oryginalna kopułka Nissan OEM ma uszczelkę gumową oraz wyprofilowane wycięcia, jeżeli chodzi o krawędzie przylegające. Zamienniki są płaskie bez wyżłobień oraz nie mają uszczelki. 2. JPN 10E1033 to jedyny zamiennik, który pasuje do aparatu zapłonowego Hitachi D4T97-02 (Nissan OE: 22100-2N300). Inne zamienniki np. BluePrint nie będą pasować. 3. Cewka zapłonowa Hitachi CM1T-227 (nr OE: 224480-M300, 22433-F4302) - element na dole zdjęcia Oryginał: https://www.amayama.com/en/part/nissan/224480m300 Zamienniki: Esen SKV 03SKV235, Bremi 20390, Mobiletron CN-01, Beru ZS236 https://www.czesciauto24.pl/search?keyword=224480-M300 https://www.czesciauto24.pl/oen/22433f4302 Janmor JM5319: https://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplonowa-janmor-jm5319,0-397-jm5319-1617140.html NTY ECZ-NS-011: https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-nissan-almera-n15-1-4-1-6-95-00-7128437935 Uwagi: 1. W Europie moduł ten jest nierozbieralny i tej cewki nie zakupicie w ASO. 2. Jako, że Nissan używa tych samych części dlatego widnieją dwa nr OE (pierwszy jest z N15 a drugi z całkiem innego modelu Nissana). 3. Oryginalna cewka jest cięższa (więcej blachy transformatorowej). Diagnostyka cewki: Najpierw sprawdzamy obudowę cewki, czy nie ma pęknięć. Sprawdzamy też wnętrze aparatu, czy nie ma nalotu, sadzy co może świadczyć o przebiciu cewki, czyli część napięcia idzie na aluminiową obudowe aparatu. Jeżeli mamy podejrzenie przebicia można podłożyć cienką kartkę papieru między obudowę a cewkę. W razie przeskoku iskry kartka powinna się wypalić w miejscu przebicia. 1. Pomiar rezystancji uzwojenia (nie jest to 100% metoda!!!). Cewka ma dwa uzwojenia pierwotne (primary) oraz wtórne (secondary), gdzie górny zacisk (+) jest połączony wspólnie do napięcia zasilającego IGN +12V. Dolny zacisk uzwojenia (-) pierwotnego jest załączany tranzystorem mocy sterowanym z głównego modułu ECU. Dolny zacisk uzwojenia wtórnego (bolec w kominku) jest podłączony do palca rozdzielacza skąd generowana jest iskra (wysokie napięcie rzędu kV) idąca na bolce idące do styków kopułki a następnie przewodów zapłonowych i świec. Rezystancja uzwojenia pierwotnego mierzona między 2 pinami idącymi do konektorów (w tym pomarańczowy plastiku): ok. 1 Ohm (u mnie 0,65 Ohm) Można ją też zmierzyć pośrednio na 7-pinowym złączu (gnieździe): od strony chłodnicy [7]-[6]-[5]-[4]-[3]-[2]-[1] od strony kabiny mierząc rezystancję między pinami 1 i 2. Rezystancja uzwojenia wtórnego między pinem po prawej stronie od strony kominka a sprężynka / bolcem w kominku: ok 10 kOhm (u mnie 9,24 kOhm) 2. Metoda z użyciem diagnoskopu samochodowego / oscyloskopu i sondy prądowej (niestety mało, który mechanik w ogóle o niej wie): W skrócie, gdy cewka jest wadliwa zbocza (mierzonego prądu przepływającego przez cewkę) nie są prostokątne. Przebieg przypomina ładowanie kondensatora. 4. Metalowa tarcza enkodera (przy montażu ważne jest, aby wycięcie w kształcie kwadratu było pierwsze w kierunku ruchu wskazówek zegara!!!). Patrz manual serwisowy sekcja EC (Engine Control), strona 94 - rysunek SEF194N -> pozycja pierwszego cylindra). 5. Czujnik położenia wału Hitachi RSB-57. Oryginał można poznać po brązowej emalii na kwadratowej kopułce i białym kodzie oraz 7-pinowym złączu, gdzie piny są platerowane złotem. Zamienniki mają czarną kopułkę oraz aluminiowe piny. Zamienniki: NTY EMZ-HD-000 : https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-nissan-almera-n15-1-4-1-6-95-99-6756319022 Element, który odpadł od padów to ten biało-szary komponent (dolny rzad, trzeci pin od lewej, nad czarnym kwadratem): Sprawdzenie tranzystora mocy: Tranzystor jest typu NPN i go możemy sprawdzić mierząc rezystancję między pinami lub/i użyć testu diody: https://www.fluke.com/en-us/learn/best-practices/test-tools-basics/digital-multimeters/how-to-test-diodes-using-a-digital-multimeter Uproszczony schemat zastępczy: Baza tranzystora (B) jest podłączona do pinu 3 aparatu zapłonowego (strona 15 EC-7pin.pdf). Emiter tranzystora (E) jest podłączony do pinu 4 sterowanego przez ECU i podlączonego do masy GND. Kolektor tranzystora (C) jest podłączony do dolnego zacisku (-) uzwojenia pierwotnego cewki. Rolą tranzystora jest załączanie oraz wyłączanie uzwojenia pierwotnego, czyli zwiera je lub rozwiera względem masy. 6. Kondensator 2.2uF/250V (250/2.2 R80V H) - zamontowany pod modułem czujnika położenia wału Hitachi RSB-57. Diagnostyka: 1. Sprawdzamy obudowę pod względem uszkodzeń mechanicznych (pęknięcia, osmolenia itp). 2. Mierzymy pojemność multimetrem. Diagnostyka aparatu zapłonowego: W miejsce PowerProbe można użyć zwyķłego próbnika i podpiąć pod masę. Napięcie na dolnym zacisku (-) uzwojenia pierwotnego będzie oscylować między 12V a 0V (tranzystor jako przełacznik rozwarty/zwarty). Diagnostyka kabli zapłonowych: sekcja MA (Maintenance), strona 26 1. Mierzymy rezystancję kabli między fajką a wtykiem (weryfikacja samych kabli). 2. Mierzymy rezystancję kabli między fajką a stykiem od wewn. strony kopułki (weryfikacja, czy mamy dobry styk między kablem a stykiem kopułki - w przypadku zaśniedziałych styków wyjdzie różnica). Rezystancja kabli powinna maleć, czyli im krótszy przewód zapłonowy tym niższa rezystancja. Cylinder 1: 11 kOhm Cylinder 2: 10 kOhm Cylinder 3: 8 kOhm Cylinder 4: 6.5 kOhm
  10. 1 point
    te puchy są z bardzo grubego metalu, tak samo jak kolektory, nic tam nie będzie dudnić bo ta grubość ścianek gwarantuje dobre tłumienie. to co widać z zewnątrz to tylko blacha izolująca termicznie. jeśli cały wydech będzie drożny to powstający pył powinien być natychmiast wydmuchiwany w trakcie pracy i nie będzie miało co wracać, ale dla pewności można usunąć wszystko i założyć emulatory sond lamda, choć nie ma pewności, że to zadziała i nie bedzie sie pojawiał check engine
  11. 1 point
    Witam.Mam moją Sernkę od 3 miesięcy i używam jej do wszystkiego.Dosłownie.A najbardziej lubię wypady parodniowe.Jescze go do końca nie przerobiłem,a jak będzie gotowy to zrobię zdjęcia.Brakuje parę części z serji Minicamper.:)
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×