Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG 1 generacji


fotifotis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim,

mam możliwość założenia w bardzo niskiej cenie instalacji gazowej do mojego nissana primery p11 przed liftem '97 z silnikiem 1.6.

 

Od razu wiem, że najlepiej założyć jakąś sekwencję itp, ale ten samochód dużej ilości kilometrów nie robi, dlatego przy cenie ok. 2000 za instalację to mało rentowne. 

 

Ja natomiast mama okazję założyć instalację 1 generacji (dokładnie nie wiem czy ta pierwsza pierwsza, bez żadnego komputera, czy już ta z komputerem). 

Powiedzcie mi co o tym sądzicie, czy to ma sens, jak ona może działać? 

W swoim samochodzie, którym jeżdżę codziennie mam sekwencje, nie wiem jak działa gaz starszej generacji. 

 

Gdzieś czytałem, że występują jakieś strzały itp. Co o tym myślicie?

Cena za jaką mogę to mieć jest tak niska, że zwróci mi się to w przeciągu 2 tygodni. 

Pytanie, czy nie narobię sobie tym większych kłopotów. 

 

Nie hejtujcie, a odpowiedzcie normalnie.

Z góry dzięki!


Tzn. tego co najbardziej się obawiam to ew. wystrzału. Jeżeli mam wtrysk to instalacja mi sama przełączy na lpg czy będę musiał to zrobić ręcznie?

Jeśli chodzi o wystrzał to martwię się o kolektor ssący, nie chciałbym żeby było  tak, że to będzie mi cały czas strzelać i okaże się, że dalej nie pojadę jak strzeli. 
Możecie coś podpowiedzieć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci się zwróci po 2 tygodniach to co to za inastalacja i ile jeździsz?? bo to dość szybko :D

jak będzie dobrze ustawiona to powinno byc OK, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje mam w rozliczeniu i za 100 mi ktoś założy ;))

 

A pózniej mozna w razie czego dołożyć elektronikę?

 

EDIT: jest to instalacja bez komputera, czyli pierwsza możliwa

 

Pytanie jeszcze, czy mikser uniwersalny czy dedykowany do primery lepiej? (Zapewne dedykowany)

Edytowane przez fotifotis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa czyli to ma iść bez wbicia w DR 

do tego co dostaniesz w rozliczeniu i tak będziesz musiał dokupić coś nowego 

można dołozyc elektronikę później 

mikser do mocy auta średnicy dolotu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, dlatego pytam jak taka kwestia wygląda i czy warta jest zachodu. 

Co masz na myśli mówiąc nowego? Filtr z pewnością, coś jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro już jestem umówiony na montaż, więc dzisiaj już nic raczej z tych rzeczy nie ogarnę - a na pewno nie elektronikę. 
Spróbuje z miedzią i końcówkami. A elektronikę coś czuje założę, bo nie widzę jazdy cały czas z taką samą ilością gazu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę że masz pojęcie o czym piszesz

 

2 gen stara się podążać za lambdą

a 1 ustawia się na oko ew n a analizator np w lecie ew zimie i dawka taka sama ,,,

 

dla tego też np sekw i zbieranie map się robi w takich samych warunkach i raz po raz nawet na takim samym odcinku ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już rozumiem.

 

Teraz inne pytanie, instalacja zamontowana dzisiaj natomiast pojawił się problem. 

 

Przekaźnik teoretycznie odłącza wszystkie wtryski, w praktyce jeden cały czas pracuje.

 

Pominęliśmy również wiązkę i podłączyliśmy go bezpośrednim kablem i to też nic nie dało.

Jakiś pomysł? 

 

p.s

nie mam pojęcia dlatego pytam na forum

Edytowane przez fotifotis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy gdzie? 

 

to znaczy co jest odcięte przy wtryskach?? + czy sygnał z ECU

 

Pominęliśmy również wiązkę i podłączyliśmy go bezpośrednim kablem i to też nic nie dało.

Jakiś pomysł? 

 

nei ma możliwości aby pracował jak jest odcięty + 

 

dlatego pytałem co jest odcięte przez przekaźnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z kablem rozwiązany, wszystko działa jak trzeba. 

 

Teraz pojawił się oczekiwany problem - strzały. Nie są groźne myślę, bo lekko słychać je w wydechu - ale są. Mikser jaki jest założony to "uniwersalny". Prawdopodobnie powinien być dedykowany do primery? Chodzi tutaj o kwestię przepływomierza?

 

Doradźcie i podpowiedzcie,czy oprócz świec i kabli może to być tego wina?

 

 

Jeśli to tego wina, to może ktoś przesłać poglądowe zdjęcie nawet z google jakiego szukać?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie był ustawiany jeszcze żadnym miernikiem, jest szansa, że to rozwiąże sprawę? 

Czytałem na forum, że właśnie jeśli są strzały to na 90% źle dobrany mikser 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie był ustawiany jeszcze żadnym miernikiem, j

ehhh normalnie ręce opadają :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przykro mi, nie mam dostępu u siebie w garażu. Jestem dopiero umówiony do gazowanika. Pytam profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś Ci założył instalację i nawet nie wyregulował to co się dziwisz, że coś jest nie tak, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o obrotu i jazdę to jest ok, tylko kwestia strzałów jak np na biegu puszczę spezeglo o gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz I gen. czyli śruba i żadnej regulacji w zależności od warunków jazdy, 

sprawdź AFR na wolnych i wyższych obrotach, na wolnych ma być ubogo na wyższych warto ustawić 14.7 bo nie ustawisz  tego aby w pełnym zakresie było dobrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino nie każdy wie o co dokładnie chodzi bo jak by tak było to wiesz ,,,

 

i generacja faktycznie tak jak piszesz ubogo na wolnych  średnio na średnich i bogato na wysokich

 

Tylko trzeba wiedzieć jak bogato ,,

 

choć instrukcja ustawiania na śrubę była prosta bo niby dobrze dobrany reduktor miał kręcić od wolnych do wysokich koło Lambda 1 ..albo Blos ..

 

 

Podstawa to Strojenie i nie ważne czy to jest 1 czy 4 generacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę jestem umówiony do gazownika  :dribble:

 

Bez strojnie jednak trochę przejeździłem (do pracy codziennie), trasa lekko mieszana, trochę miasta i korków (Warszawa), troszkę trasy. 

Na pełnym zbiorniku 38l przejechałem 323 km, więc samochód spalił mi jakieś 11,5l przy silniku 1,6 benzyna bez klimy.

 

Zakupiłem również ten mikser/mieszalnik (dokładnie ten: http://allegro.pl/m56-mikser-mieszalnik-gazu-lpg-nissan-wielopunkt-i5493783387.html) 

 

Mam nadzieję, że jego wymiana i regulacja gazu wpłynie jeszcze pozytywniej na instalację i jej pracę. 

Edytowane przez fotifotis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...