madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Witam mam spory problem z moim autkiem mianowicie wczoraj rano podczas jazdy do pracy auto zaczęło wariowac. Podczas przyspieszania i puszczania pedału gazu strasznie szarpie i traci moc jak by się dławił. Jak szarpanie ustępuje to normalnie ma kopa dzieje się to za zimnym i ciepłym silniku . Obroty nieznacznie faluja słychać ze silnik trochę nierowno pracuje tzn chodzi i następnie zwalnia itd. Świece wymienione w tamtym roku żaden błąd silnika niewyskoczyl na desce rozdzielczej. Proszę was o pomoc w czym może tkwić problem bo znając mechaników wymienia mi pół auta a nie bardzo mam na to fundusze.primera 1.8 2006r. Przebieg 110tys Edytowane 7 Lipca 2015 przez madejek86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 może być wyciągnięty łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 W tym autku wymienia się łańcuch i jeszcze przy takim fabrycznym przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Żadnych błędów nie pokazuje ? To może być faktycznie rozrząd jak prawi kolega Dino albo inna usterka mechaniczna. Myślę, że na początek warto też podłączyć auto pod KTS-a i sprawdzić krok po kroku jak pracuje osprzęt silnika. Edytowane 7 Lipca 2015 przez Piorun_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 no niestety te modele potrafią tak mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 @Madejek - to zależy.... Ja w swojej już dwa razy wymieniałam....pierwszy przy ok 35 tyś. ! a drugi przy ok. 105 tyś. Inni cieszą się dłużej z tego "dożywotniego" łańcuszka. Nie ma reguły..... duży wpływ ma styl jazdy....o czym dowiedziałam się dopiero gdy Primera "przeszła" w moje ręce i przystąpiłam do Klubu :/ Tak czy siak - bez diagnostyki komputerowej chyba się nie obejdzie.... (Tylko dziwne czemu Check się nie zaświeca?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Obdzwonilem wszystkie sklepy motoryzacyjne w Olsztynie gdzie mieszkam nigdzie ani to nigdzie niema łańcucha ani żadnego kompletu rozrządu . Nie błąd silnika nigdy mi nie wyskoczył a myślałem ze to może coś tańszego jakas cewka musze podjechać pod kompa gdzieś podłączyć auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Najpierw sprawdź co jej dolega....Być może to coś innego... Miejmy nadzieję ...bo wymiana rozrządu , to kosztowna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 @Madejek - to zależy.... Ja w swojej już dwa razy wymieniałam....pierwszy przy ok 35 tyś. ! a drugi przy ok. 105 tyś. Inni cieszą się dłużej z tego "dożywotniego" łańcuszka. Nie ma reguły..... duży wpływ ma styl jazdy....o czym dowiedziałam się dopiero gdy Primera "przeszła" w moje ręce i przystąpiłam do Klubu :/ Tak czy siak - bez diagnostyki komputerowej chyba się nie obejdzie.... (Tylko dziwne czemu Check się nie zaświeca?) Nie wszystkie usterki są sygnalizowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Nie wszystkie usterki są sygnalizowane No co Ty powiesz? ale wyciągnięty łańcuszek chyba by sygnalizowało Chekiem - od czujników położenia ? I dodatkowo - oprócz w/w objawów słychać by było jak brzęczy łańcuch lub silnik pracuje jak diesel? Może to tylko zawalona przepustnica? ale ja się nie znam , to tylko moje przypuszczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Koledzy potrzebuje dalszej pomocy wróciłem od mechanika 5 osób sprawdzalo auto bo nie wiedzieli o co chodzi po podłączeniu do kompa nie wyskoczył żaden błąd silnika mechanik stwierdził że to nie łańcuch nawet go nie słychać po kilku jazda i przygazowaniu szarpanie ustalo. Mechanik stwierdził że zaczyna siadać cewka i są to dopiero początki dlatego nie pokazał tego komputer .wracając od mechanika było ok pod domem znowu to samo Edytowane 7 Lipca 2015 przez madejek86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 cewka wywali błąd, wyciągnięty łańcuch nie, chyba, ze jest już na granicy, wtedy potrafi wyskoczyć czujnik wału/wałka sprawdź ciśnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Może być rozciągnięty i nawet go nie słychać ze stuka ? A te ciśnienie oleju co może pokazać jaka usterkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Poczytaj np. tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94643-brak-mocy-18-benzyna-2002-r/?hl=łańcuszek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92529-przerywanie-silnika/?hl=szarpie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65856-p12-ratunku-primera-p12-18-benzyna/?hl=szarpie&do=findComment&comment=729730 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98414-brak-ciśnienia-na-jednym-cylindrze-wymina-silnika-czy-remont/?hl=%2B1%2C8+%2Bbrak+%2Bmocy#entry1029584 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78115-p12-brak-mocy-pomocy-bo-mechanicy-pekaja/?hl=%2B1%2C8+%2Bbrak+%2Bmocy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/24202-p12-dawienie-silnika-p12/?hl=%2B1%2C8+%2Bbrak+%2Bmocy&do=findComment&comment=278594 to nie jest takie proste / jednoznaczne.... powodów może być wiele... (paliwo tankujesz zawsze w tym samym miejscu , filtr paliwa wymieniany ?) edit - doczytałam, w P12 filtra się nie wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Cewkę w zależności od typu można zdiagnozować multimetrem lub oscyloskopem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Filtr paliwa nigdy nie wymieniany bo ponoć jest w baku razem z pompą i go się nie wymienia tak powiedział mechanik. Tankuje tylko 98 bp albo 95 shell Edytowane 7 Lipca 2015 przez madejek86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 No co Ty powiesz? ale wyciągnięty łańcuszek chyba by sygnalizowało Chekiem - od czujników położenia ? I dodatkowo - oprócz w/w objawów słychać by było jak brzęczy łańcuch lub silnik pracuje jak diesel? Może to tylko zawalona przepustnica? ale ja się nie znam , to tylko moje przypuszczenia... Nie wszystkie błędy zapisane w ecu są sygnalizowane tą magiczną kontrolką <check> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Dzisiaj jechałem rano do pracy jechał w miarę płynnie choć to nie ten nissan co wcześniej i w połowie drogi znowu zaczął szarpać wrzuciłem go na luz podczas jazdy i mi zgasł. Mechanicy wogole się nie znają nad tym autem szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Czytałeś posty z drugiego linku, który podałam wczoraj? Tam sytuacja była bardzo podobna do Twojej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) Czytałem mechanik twierdzi ze jak by przepływomierz przepustnica czy rozrzad to by wyskoczył błąd pojadę dzisiaj do drugiego warsztatu bo być może ze coś jest brudne bo wczoraj jak mechanik go przygazowal i trzymał na wysokich obrotach to jechał przez pewien czas dobrze więc nie dzieje się to non stop tylko w trakcie jazdy . Przez takich mechaników tylko człowiek traci zamiłowanie do auta Edytowane 8 Lipca 2015 przez madejek86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 przepływka nie zawsze zgłasza błąd, zmierz wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Wrocilem od kolejnego warsztatu facet pospradzal wszystkie wartosci przeplywk a,wtryski,czujniki wszystko w normie jedynie sonda za katem troche leniwa.....mechanik sie przejechal autem pare razy powkrecal ja na 7tys obrotow i samochod znowu jedzie dobrze. Umowilem sie na jutro na wywalenie kata(wydlybanie) i zamontowanie chyba emulatora za sonda bo juz brak mi pomyslow. Słuchajcie jestem juz na skraju załamania nerwowego przez ten samochód wywalili mi dzisiaj środek kata i jest bez zmian nadosatek zaczęły jeszcze falowac obroty dalej dławi się i szarpie jest dobrze za chwile znowu jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Wrocilem od kolejnego warsztatu facet pospradzal wszystkie wartosci przeplywk a,wtryski,czujniki wszystko w normie jedynie sonda za katem troche leniwa.....mechanik sie przejechal autem pare razy powkrecal ja na 7tys obrotow i samochod znowu jedzie dobrze. Umowilem sie na jutro na wywalenie kata(wydlybanie) i zamontowanie chyba emulatora za sonda bo juz brak mi pomyslow. Słuchajcie jestem juz na skraju załamania nerwowego przez ten samochód wywalili mi dzisiaj środek kata i jest bez zmian nadosatek zaczęły jeszcze falowac obroty dalej dławi się i szarpie jest dobrze za chwile znowu jazda Usunięcie katalizatora nie rozwiąże tego problemu. Wracamy do początku. Sprawdziłeś cewki zapłonowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madejek86 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Dwa razy sprawdzali pod kompem i nic. Kz kolega dzisiaj zamienialismy je miejscami zadnej reakcji. Jak mozna je sprawdzic? To normalne ze po wywaleniu kata beda tak wariowaly obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Są to cewki indywidualne, dla każdego cylindra ? Jeśli po usunięciu katalizatora obroty zaczęły wariować, a wcześniej tego nie było to już masz odpowiedź na pytanie. Skoro druga sonda pracowała zbyt wolno, to należało się ją zainteresować a nie usuwać katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.