Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana płynu wspomagania kierownicy w Qashqai


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich (moje pierwszy post, forum przeszukałem)

Mam pytania ws WYMIANA płynu wspomagania kierownicy Qashqai 2010, wspomaganie elektryczne:

1. czy płyn wspomagania kierownicy laik wymieni sam?

2. czy płyn trzeba wymienić czy dolać?

3. jaki polecacie płyn do wspomagania kierownicy?

4. czy ktoś może pokazać obrazek gdzie szukać pod maską miejsca do wlewania płynu? (nie mogę znaleźć, domyślam się że jest zakryty?)  jakiś screen?

5. kierownica przy mocnym kręceniu co raz głośniej szumi/skrzeczy/piszczy (nie wiem jak to nazwać) ale jest to jednostajne jak ma opór pod kołami, np. przy manewrach parkowania => czy jest to płyn? czy może coś innego?


pozdrawiam i proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakiś żart prima-aprilisowy?

Nie wierzę co czytam.

Jak sam napisałeś wspomaganie jest elektryczne - a więc jest tam SILNIK ELEKTRYCZNY na kolumnie. Jaki płyn Ty chcesz wymieniać?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mam lepszy humor w ten deszczowy poniedziałek. Zrobię sobie screena na pamiątkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest aż taka bzdura jak się wydaje....

W niektórych autach ze wspomaganiem elektrycznym jest płyn....  np Seat Ibiza 1.4 TDI

Tylko pompa jest elektrycznie napędzana

Edytowane przez qleec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy takie wspomaganie nazywa się hydrauliczno-elektryczne.

Ale mnie to już nic nie zdziwi jak kiedyś ktoś szukał amortyzatorów gazowych (skrótowo potoczna nazwa), a wszędzie znajdywał tylko olejowo-gazowe ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniale zachecacie nowych forumowiczów do uczestnictwa w tym forum. Pogratulować :thumbsdown:

Karminadel zrób sobie schabowego bo mielony Ci szkodzi.

Kolego "slawex" zapewniam Cię że większość forumowiczów nie wie o tej elektrycznej pompie ale i też są bardziej przyjaźni dla nowych kolegów :)

Jestem na tym forum od 2011. Nie wiem czy to zmeczenie materiału czy wszechobecne chamstwo nie zachęca mnie do zagladania tu.

Chyba czas przyszedł na moderatorów i ich uprawnienia.

Edytowane przez Author53
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest  prawda ... choć smutna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sam nie wymieni, lepiej oddać do warsztatu.

2. Wymienić

3. Poszukaj w książce pojazdu

4. j.w.

5. Może być płyn a może słabo naciągnięty pasek pompy wspomagania albo zapowietrzony układ wspomagania. W zakładzie przy wymianie sprawdzą przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mój żartobliwy post załapał się na krytykę Author53 - to jak skomentować post sq9mcs?

Czy my jesteśmy na forum MOTORYZACYJNYM czy na kafeterii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pytał ogólnie to mu napisałem.

 

Dość już tych śmiechów i podejdźmy o sprawy na poważnie.

 

Sławku, klasyczny hydrauliczny układ wspomagania kierownicy w QQ nie istnieje. Za układ wspomagania odpowiada system EPS, który przez zębatkę redukcyjną steruje silnikiem zamontowanym przy kolumnie kierownicy co daje efekt wspomagania. Innymi słowy układ jest elektryczny, nie wykonujesz żadnych wymian płynów etc.

 

System pobiera dane z czujnika prędkości pojazdu, czujnika skrętu kół oraz czujnika prędkości obrotowej silnika i odpowiednio dobiera moc wspomagania. System jest odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem. W przypadku maksymalnego skrętu kół i przytrzymaniu kierownicy przez ponad 1 sekundę w skrajnym położeniu system zredukuje siłę wspomagania do 40% aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika wspomagania. Pełną sprawność odzyska po chwili od przekręcenia koła kierownicy w drugą stronę. Drugą sytuacją jest nadmierne kręcenie kołem kierownicy na postoju. Gdy czujnik temperatury systemu EPS zalarmuje że silnik wspomagania nadmiernie się nagrzał siła wspomagania zostanie zredukowana. Na desce rozdzielczej masz kontrolkę PS która odpowiada za przekazywanie informacji o poprawnej pracy systemu wspomagania.

 

Napisałeś że przy kręceniu na postoju słyszysz piski, należałoby sprawdzić system EPS w zakładzie pod względem elektrycznym ale też i mechanicznym.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich (moje pierwszy post, forum przeszukałem)

 

Mam pytania ws WYMIANA płynu wspomagania kierownicy Qashqai 2010, wspomaganie elektryczne:

 

1. czy płyn wspomagania kierownicy laik wymieni sam?

 

2. czy płyn trzeba wymienić czy dolać?

 

3. jaki polecacie płyn do wspomagania kierownicy?

 

4. czy ktoś może pokazać obrazek gdzie szukać pod maską miejsca do wlewania płynu? (nie mogę znaleźć, domyślam się że jest zakryty?)  jakiś screen?

 

5. kierownica przy mocnym kręceniu co raz głośniej szumi/skrzeczy/piszczy (nie wiem jak to nazwać) ale jest to jednostajne jak ma opór pod kołami, np. przy manewrach parkowania => czy jest to płyn? czy może coś innego?

 

 

pozdrawiam i proszę o pomoc

 

 

 

Wybacz nieco sarkazmu ze strony bardziej doświadczonych użytkowników ;)

 

Tak jak pisali, w QQ jest wspomaganie elektryczne. Nie ma pompy, nie ma płynu. Jest tylko silnik elektryczny. Zatem problem o którym pisałeś masz z głowy ;).

 

Skrzeczenie o którym pisałeś może być objawem kończących się łożysk mcphersona. Do dość delikatny element w Nissanach i często pada - choć są wyjątki. Poszukaj na forum o tym problemie a na pewno znajdziesz opis diagnozowania i sprawdzania. Było o tym wielokrotnie w różnych podforach modelowych ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,rozmawiałem z kolegą na temat jego problemu.Nie wynika on z jego nieznajomości,lecz moim zdaniem wybujałej fantazji,wiary w siebie i swoją wiedzę mechanika u którego kolega był.Ów mechanik,powiedział mu ,że mimo wspomagania elektrycznego,jest w układzie płyn i dla tego skrzeczy.Stąd te pytania kolegi,tak więc nie ma co używać sarkazmu ,a raczej udzielić od razu wyczerpujących informacji.Tak więc zapraszamy kolegę do nas(myślę że za tego posta nie obrazi się na mnie :D) a takich mechaników polecamy omijać z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzeczy to głupota w płynie melasowym tych wymieniaczy bo koło mechaników to oni nawet nie stali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pożartowanie komuś zaszkodziło? Chciałem jeszcze napisać, by do tego silnika elektrycznego wlał Militeca - ale zostawiłem to dla Edka01 :whistle:

sq9mca - masz plusika. Problemu przegrzewania doświadczają chyba tylko samochodu nauki jazdy na placach manewrowych, na co instruktorzy czasami się skarżą.

Podsumowując: żarty, sarkazm, złośliwości - ale temat ostatecznie się jakoś tam rozwinął hihihih i pomógł pytającemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mój żartobliwy post załapał się na krytykę Author53 - to jak skomentować post sq9mcs?

Czy my jesteśmy na forum MOTORYZACYJNYM czy na kafeterii?

Tak, zgadza sie jestesmy na forum motoryzacyjnym ale nie wszyscy sa tak doświadzczeni jak Ty stad to forum jak sądzę. Koledze sq9mcs napisałem na komunikatorze że w QQ jest wspomaganie elektryczne i widac to wystarczyło. Po co te jawne sarkazmy, uszczypliwości? Jeżdże samochodem od czterdziestu lat i nie uwazam się za znawce tematu tym bardziej że konstrukcje i różnego rodzaju bajery zmieniają się w samochodach bardzo szybko. Kiedys wiele rzeczy - napraw robiłem sam a teraz .....

Taki trend aby wymieniać a nie naprawiać.

Jesli Cie uraziłem swoim wpisem to przepraszam ale postaw sie w roli nowicjusza. Gdzie ma się zapytac jak nie na forum motoryzacyjnym? Wielu mechaników, cwaniaków potrafi taka scieme serwować ze głowa boli wiec warto skonfrontowac to tu.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A jak wygląda sztywność kierownicy w waszych QQ? Bo u mnie coś jest chyba nie tak. Na postoju da się kręcić jedną ręką ale gdy jadę, nawet wolno kierownica robi sie bardzo sztywna. Tak jakby za mocno coś skręcone było.. jest to uciążliwe, trudno kierować jedną ręką.. Wyczytałem, że jest jakaś śruba do regulacji luzu i ona może być za mocno skręcona. Wie ktoś gdzie ona się znajduje i czy dużo roboty z poluzowaniem jej?

 

Drążki niby są Ok, obydwie końcówki wymienione. Zbieżność ustawiona..

 

Proszę o podpowiedź

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

dopiszę się do tematu - qq 2008 rok 2,0 - wydaje mi się, że dosyć ciężko jednak chodzi kierownica; co to może być? Czy można to poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...