Rudachi83 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam Panowie. Moja Primerka (1.8 benzyna) zaczela cos stwarzać problemy. Jechałem w zeszłym tygodniu nad morze, prócz standardowych problemów typu pojawienie sie "check'a" - zła mieszanka (auto jest na gaz), pojawiły się nowe. Zaczyna szarpać najbardziej przy 3tyś obrotów. Dzisiaj jechałem do gazownika, to w sumie przy mniejszych obrotach też czuć szarpanie i chwilowy brak mocy - musze puscic pedał gazu albo docisnac, wtedy zaczyna sie ruszac. Do tego bardzo wysokie spalanie, w mieście pali mi 12l gazu, jadąc 90-120km/h pali około 12/13l, a gdy na autostradzie pojechałem okolo 140km/h to auto zamieniło się w smoka - 18l gazu (3 osoby dorosłe + bagaże) !! DRAMAT. Coś poradzicie ? w przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika, zawsze wole zasięgnąć informacji u wielu źródeł, dlatego liczę na Wasze pomysły. będę wdzięczny ! Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Rudachi83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 a na PB jak jedzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudachi83 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Cześć Dino. W zasadzie to probowalem podczas trasy przelaczac, ale chyba z nerwow nie zakodowalem w glowie jak sie auto zachowywalo. Pojechalem teraz po pracy, przejechac sie 30km po autostradzie. Na gazie auto szarpie, w zasadzie od 3tys sie zaczyna. Na benzynie idzie o wiele lepiej, nie czuje szarpania. Wychodzi na to ze moze byc to problem z gazem. Przed samym wyjazdem nad morze, bylem wymienic filtry, gazownicy podlaczyli pod kompa i wszystko bylo wg nich ok. Wlaczali wtryski, wylaczali, kazdy po kolei i bylo ok. ...A co z wielkim spalaniem ? czy to moze miec jakis ze soba jakis zwiazek ? Jadac teraz samemu po autostradzie, chcialem sprawdzic moc auta. Niestety powyzej 150km/h bylo mi ciezko wjechac, wydaje mi sie ze potrzebowalbym do tego niezlej gorki nie wiem czy to normalnie... W ciagu ostatnich 2 miesiecy, bylem 2x nad morzem (z Gliwic). Za kazdym razem (mysle ze lacznie z 3x ) pojawial sie "check" z informacja o ubogiej mieszance. Czy to moze byc wina az tak kiepskiego gazu ? czy cos w samochodzie ? nie wiem jak u innych chlopakow z instalacjami gazowymi, czy kazdy z tymi bledami sie musi borykac ? Temat w sumie schodzi na gaz, jakby co to mozna przeniesc do innego działu. Pozdrowienia Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Rudachi83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 sprawdź świece ustaw przerwę na 0.7 prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, jaka to instalacja jakie podzespoły?? spalanie może też mieć z tym związek, lambada działa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudachi83 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Świece powiem Im, zeby mi wymienili na nowe, uprzedze o przerwie. Kasując błąd, gazownik przy okazji zerknął na sonde. Powiedział, że troche późno reaguje, ale nie jest przekonany o tym ze trzeba wymieniac. Chce na nowo coś tam wgrać (? - nie bardzo pamiętam co bo niebardzo na mechanice sie znam, ale stwierdził że może coś pomóc) Jeżeli chodzi o gaz, to mam sekwencje BRC. Wielozawór Europa 2 BRC, Reduktor genius MB, Cen sequent 24.11, Wtrysk BRC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 to instalacja OK może kwestia regulacji jak było za ubogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 U mnie po ustawieniu mapy lpg od nowa i regulacji wg lokalnego speca pd BRC (mam sequent 24) auto dostało kopa i chodzi tylko trochę słabiej niż na benzynie, więc może u Ciebie też będzie podobnie po pełnym przeglądzie i ustawieniu lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudachi83 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Miejmy nadzieje maja sprawdzic luzy zaworowe, wtedy wyregulowac, oby zaczelo chodzic jak nalezy. Teraz na gazie coraz bardziej mi szarpie, nawet ruszajac mam problem by nie zgasl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Luzy? przecież tam jest hydraulika (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Luzy? przecież tam jest hydraulika (?) gdzie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 no popychacze zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 no popychacze zaworów przecież to 1.8 i do tego P12 hydraulika skończyła się na P11.144 i SR20DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 A to nie wiem, w ASO mówili mi, że zawory mają hydraulikę i ich się nie reguluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 w 1.8??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 no tak, w moim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 w Twoim aucie siedzi silnik QG18DE i sa podane luzy zaworowe dla ciepłego 0,32 i 0,37 dla zimnego 0,25 i 0,32 myślisz, ze po co by to ktoś podawał jak była by hydrauliczna regulacja gratuluje serwisowi mechaników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 No to jaja, ASO w Tychach podaje nieprawdziwe dane :-D OK, to może zrobię regulację luzów zaworowych, chociaż z drugiej strony nie stukają - cykają tylko po przełączeniu na gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 No to jaja, ASO w Tychach podaje nieprawdziwe dane :-D zawsze możesz podjechać i podpytać jak to jest i po co podają luz zaworowy w danych regulacyjnych chociaż z drugiej strony nie stukają - cykają tylko po przełączeniu na gaz. może to wtryski LPG a nie zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Słusznie, to wtryski lpg, ale brzmi identycznie jak cykające zaworki. Na benzynie cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Witam Panowie. Moja Primerka (1.8 benzyna) zaczela cos stwarzać problemy. Jechałem w zeszłym tygodniu nad morze, prócz standardowych problemów typu pojawienie sie "check'a" - zła mieszanka (auto jest na gaz), pojawiły się nowe. Zaczyna szarpać najbardziej przy 3tyś obrotów. Dzisiaj jechałem do gazownika, to w sumie przy mniejszych obrotach też czuć szarpanie i chwilowy brak mocy - musze puscic pedał gazu albo docisnac, wtedy zaczyna sie ruszac. Do tego bardzo wysokie spalanie, w mieście pali mi 12l gazu, jadąc 90-120km/h pali około 12/13l, a gdy na autostradzie pojechałem okolo 140km/h to auto zamieniło się w smoka - 18l gazu (3 osoby dorosłe + bagaże) !! DRAMAT. Coś poradzicie ? w przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika, zawsze wole zasięgnąć informacji u wielu źródeł, dlatego liczę na Wasze pomysły. będę wdzięczny ! Hejka, Kolego pojeżdzij trochę na benzynie, jęsli wszystko będzie ok, to zmień gaziarza, ( popytaj wśród znajowych którego by polecili), Niech sprawdzą instalację, wtryski ( muszą być szybkie), i skalibrują układ. Później mapy dla gazu, korekty i powinno być ok. Mam bliźniaczy silnik co prawda z inną instalacją ale w automacie i praktycznie nie ma możliwości przekroczenia 12 litrów, w cyklu mieszanym jest zazwyczaj w okolicach 10, autostrada 11. Wpiątek wrociłem z Włoch przez Niemcy i spalanie bez zmian tzn. w Niemczech około 11 litrów przy 150-160km/h, a w Austrii i Włoszech poniżej 10l tzn. 460km na 44l gazu tyle że wolniej. 1,8 to są super silniki może troszeczkę ciut za słabe ( przydałoby by się ze 20kM więcej), nie do zabicia. Jak wracałem w prawie 40stopnioweym upale to na poboczach autostrad stało z maską podniesioną do góry mnóstwo tych wynalazków z silniczkami od kosiarek. Przy okazji na stacjach we Włoszech podają % skład mieszanki gazowej 40/60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 ehhh chyba mam popsute auto bo im szybciej jadę tym więcej spala a tu widzę, że prędkość nie ma znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Nie odpuściłem. W ASO sprawdzili po VINie i w silniku są szklanki zaworów i o ile przy benzynie zalecają tylko kontrolę luzów to przy lpg już regulacje... Koszt w ASO z kosmosu, no i dochodzą koszta szklanek. Silnik chodzi cicho na benzynie, na lpg słychać jedynie wtryskiwacze. Ile może kosztować regulacja luzów u normalnego mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 luz co najwyżej sprawdź, jak będzie potrzeba wtedy reguluj może się okazać, że wystarczy zamienić jakieś szklanki i kupić ewentualnie sztuki a nie wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudachi83 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie wyglada tak. Gazownicy/mechanicy powiedzieli ze sprawdzenie luzow tylko w ASO, oni nie sa w stanie tego zrobic. Niestety nie ustawili gazu, bo brakuje jednego z gazownikow, ale co gorsza - zglosili problem z dekompresja na ostatnim cylindrze i radza przemyslec zmiane . Z racji ze juz raz bawilem sie w naprawe pierscieni zapieczonych itp, chyba oleje to. Mam prawde mowiac dosc i poddaje sie z autem. Szkoda bo troche sie do niego przyzwyczailem. Wytlumaczcie mi Panowie, o co chodzi z dekompresją i cylindrem ? tak po chlopsku. Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez Rudachi83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 OK, w Hondach robię regulację zaworów za 60 tys. km, ale tam to jest dość proste... więc nie znam stawek. Ile mechanik może zażądać za kontrolę luzów w P12 (bez regulacji/ wymiany szklanek itp.)? Rudachi83 - poważnie? jak chcesz to przyjedź do moich gazowników (z Gliwic masz jakąś godzinkę jazdy), takich fochów nie robią, a przy okazji przeglądu, co 15 kkm sprawdzają silnik etc. doradzając na co zwrócić uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.