Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Wysokie spalanie + szarpanie


Rudachi83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Moja Primerka (1.8 benzyna) zaczela cos stwarzać problemy.

Jechałem w zeszłym tygodniu nad morze, prócz standardowych problemów typu pojawienie sie "check'a" - zła mieszanka (auto jest na gaz), pojawiły się nowe.

Zaczyna szarpać najbardziej przy 3tyś obrotów. Dzisiaj jechałem do gazownika, to w sumie przy mniejszych obrotach też czuć szarpanie i chwilowy brak mocy - musze puscic pedał gazu albo docisnac, wtedy zaczyna sie ruszac.

Do tego bardzo wysokie spalanie, w mieście pali mi 12l gazu, jadąc 90-120km/h pali około 12/13l, a gdy na autostradzie pojechałem okolo 140km/h to auto zamieniło się w smoka - 18l gazu (3 osoby dorosłe + bagaże) !! DRAMAT. Coś poradzicie ? w przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika, zawsze wole zasięgnąć informacji u wielu źródeł, dlatego liczę na Wasze pomysły.

będę wdzięczny !

Edytowane przez Rudachi83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Dino. W zasadzie to probowalem podczas trasy przelaczac, ale chyba z nerwow nie zakodowalem w glowie jak sie auto zachowywalo.

Pojechalem teraz po pracy, przejechac sie 30km po autostradzie. Na gazie auto szarpie, w zasadzie od 3tys sie zaczyna. Na benzynie idzie o wiele lepiej, nie czuje szarpania.

Wychodzi na to ze moze byc to problem z gazem. Przed samym wyjazdem nad morze, bylem wymienic filtry, gazownicy podlaczyli pod kompa i wszystko bylo wg nich ok. Wlaczali wtryski, wylaczali, kazdy po kolei i bylo ok.

...A co z wielkim spalaniem ? czy to moze miec jakis ze soba jakis zwiazek ? Jadac teraz samemu po autostradzie, chcialem sprawdzic moc auta. Niestety powyzej 150km/h bylo mi ciezko wjechac, wydaje mi sie ze potrzebowalbym do tego niezlej gorki ;) nie wiem czy to normalnie... 

 

W ciagu ostatnich 2 miesiecy, bylem 2x nad morzem (z Gliwic). Za kazdym razem (mysle ze lacznie z 3x ) pojawial sie "check" z informacja o ubogiej mieszance. Czy to moze byc wina az tak kiepskiego gazu ? czy cos w samochodzie ? nie wiem jak u innych chlopakow z instalacjami gazowymi, czy kazdy z tymi bledami sie musi borykac ?

Temat w sumie schodzi na gaz, jakby co to mozna przeniesc do innego działu.

Pozdrowienia

Edytowane przez Rudachi83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź świece ustaw przerwę na 0.7 prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, jaka to instalacja jakie podzespoły?? spalanie może też mieć z tym związek, lambada działa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece powiem Im, zeby mi wymienili na nowe, uprzedze o przerwie.

Kasując błąd, gazownik przy okazji zerknął na sonde. Powiedział, że troche późno reaguje, ale nie jest przekonany o tym ze trzeba wymieniac. Chce na nowo coś tam wgrać  (? - nie bardzo pamiętam co bo niebardzo na mechanice sie znam, ale stwierdził że może coś pomóc)

Jeżeli chodzi o gaz, to mam sekwencje BRC. Wielozawór Europa 2 BRC, Reduktor genius MB, Cen sequent 24.11, Wtrysk BRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po ustawieniu mapy lpg od nowa i regulacji wg lokalnego speca pd BRC (mam sequent 24) auto dostało kopa i chodzi tylko trochę słabiej niż na benzynie, więc może u Ciebie też będzie podobnie po pełnym przeglądzie i ustawieniu lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje :) maja sprawdzic luzy zaworowe, wtedy wyregulowac, oby zaczelo chodzic jak nalezy. Teraz na gazie coraz bardziej mi szarpie, nawet ruszajac mam problem by nie zgasl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no popychacze zaworów

przecież to 1.8 i do tego P12

hydraulika skończyła się na P11.144 i SR20DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiem, w ASO mówili mi, że zawory mają hydraulikę i ich się nie reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twoim aucie siedzi silnik QG18DE i sa podane luzy zaworowe dla ciepłego 0,32 i 0,37 dla zimnego 0,25 i 0,32 myślisz, ze po co by to ktoś podawał jak była by hydrauliczna regulacja :D gratuluje serwisowi mechaników  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jaja, ASO w Tychach podaje nieprawdziwe dane :-D 

 

OK, to może zrobię regulację luzów zaworowych, chociaż z drugiej strony nie stukają - cykają tylko po przełączeniu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jaja, ASO w Tychach podaje nieprawdziwe dane :-D 

 

 

zawsze możesz podjechać i podpytać :D jak to jest i po co podają luz zaworowy w danych regulacyjnych :D

 

 

chociaż z drugiej strony nie stukają - cykają tylko po przełączeniu na gaz.

 

może to wtryski LPG a nie zawory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie, to wtryski lpg, ale brzmi identycznie jak cykające zaworki. Na benzynie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Moja Primerka (1.8 benzyna) zaczela cos stwarzać problemy.

Jechałem w zeszłym tygodniu nad morze, prócz standardowych problemów typu pojawienie sie "check'a" - zła mieszanka (auto jest na gaz), pojawiły się nowe.

Zaczyna szarpać najbardziej przy 3tyś obrotów. Dzisiaj jechałem do gazownika, to w sumie przy mniejszych obrotach też czuć szarpanie i chwilowy brak mocy - musze puscic pedał gazu albo docisnac, wtedy zaczyna sie ruszac.

Do tego bardzo wysokie spalanie, w mieście pali mi 12l gazu, jadąc 90-120km/h pali około 12/13l, a gdy na autostradzie pojechałem okolo 140km/h to auto zamieniło się w smoka - 18l gazu (3 osoby dorosłe + bagaże) !! DRAMAT. Coś poradzicie ? w przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika, zawsze wole zasięgnąć informacji u wielu źródeł, dlatego liczę na Wasze pomysły.

będę wdzięczny !

Hejka,

Kolego pojeżdzij trochę na benzynie, jęsli wszystko będzie ok, to zmień gaziarza, ( popytaj wśród znajowych którego by polecili), Niech sprawdzą instalację, wtryski ( muszą być szybkie), i skalibrują układ. Później mapy dla gazu, korekty  i powinno być ok. Mam bliźniaczy silnik co prawda z inną instalacją ale w automacie i praktycznie nie ma możliwości przekroczenia 12 litrów, 

w cyklu mieszanym jest zazwyczaj w okolicach 10, autostrada 11. Wpiątek wrociłem z Włoch przez Niemcy i spalanie bez zmian tzn. w Niemczech około 11 litrów przy 150-160km/h, a w Austrii i Włoszech poniżej 10l tzn. 460km na 44l gazu tyle że wolniej.

1,8 to są super silniki może troszeczkę ciut za słabe ( przydałoby by się ze 20kM więcej), nie do zabicia. Jak wracałem w prawie 40stopnioweym  upale to na poboczach autostrad stało z maską podniesioną do góry mnóstwo tych wynalazków z silniczkami od kosiarek. Przy okazji na stacjach we Włoszech podają % skład mieszanki gazowej 40/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:laie_67:  :laie_67: ehhh chyba mam popsute auto  :icon_cry:  :icon_cry:  :icon_cry:  bo im szybciej jadę tym więcej spala  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  a tu widzę, że prędkość nie ma znaczenia  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpuściłem. W ASO sprawdzili po VINie i w silniku są szklanki zaworów i o ile przy benzynie zalecają tylko kontrolę luzów to przy lpg już regulacje...

 

Koszt w ASO z kosmosu, no i dochodzą koszta szklanek.

 

Silnik chodzi cicho na benzynie, na lpg słychać jedynie wtryskiwacze.

 

Ile może kosztować regulacja luzów u normalnego mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz co najwyżej sprawdź, jak będzie potrzeba wtedy reguluj może się okazać, że wystarczy zamienić jakieś szklanki i kupić ewentualnie sztuki a nie wszystkie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglada tak. Gazownicy/mechanicy powiedzieli ze sprawdzenie luzow tylko w ASO, oni nie sa w stanie tego zrobic. Niestety nie ustawili gazu, bo brakuje jednego z gazownikow, ale co gorsza - zglosili problem z dekompresja na ostatnim cylindrze i radza przemyslec zmiane :(

. Z racji ze juz raz bawilem sie w naprawe pierscieni zapieczonych itp, chyba oleje to. Mam prawde mowiac dosc i poddaje sie z autem. Szkoda bo troche sie do niego przyzwyczailem.

 

Wytlumaczcie mi Panowie, o co chodzi z dekompresją i cylindrem ? tak po chlopsku.

Edytowane przez Rudachi83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w Hondach robię regulację zaworów za 60 tys. km, ale tam to jest dość proste... więc nie znam stawek. Ile mechanik może zażądać za kontrolę luzów w P12 (bez regulacji/ wymiany szklanek itp.)? 

 

Rudachi83 - poważnie? jak chcesz to przyjedź do moich gazowników (z Gliwic masz jakąś godzinkę jazdy), takich fochów nie robią, a przy okazji przeglądu, co 15 kkm sprawdzają silnik etc. doradzając na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...