Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Krzywa kierownica po wymianie krzyżaka kolumny


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

wczoraj mechanik wymieniał mi krzyżak w kolumnie kierowniczej, bo stary miał duże luzy i był mocno zużyty...

Odebrałem auto, ale z małym felerem, mianowicie kierownica przy jeździe na wprost jest przekręcona w prawo o jakieś 30 stopni. Mechanik stwierdził, że zmontował nowy krzyżak tak jak był stary i zapewne auto wymaga ustawienia zbieżności. OK, pojechałem do diagnosty, sprawdził i rzekł - zbieżność idealna...

 

Zasugerował mi przy okazji diagnosta, że trzeba zdjąć kierownicę i odpowiednio ją ustawić (przekręcić, żeby była na środku, a nie skrzywiona) - oczywiście zaoferował, że mi to za drobną opłatą zrobi ;-)

 

Ja taki nie jestem, żeby dopłacać do interesu, gdy poprzedni mechanik nie dokończył roboty, więc kazałem mu naprawić temat w ramach reklamacji. Ma się tym zająć za 2 dni (auto jest mi potrzebne i muszę jeździć z taką dziwnie ułożoną kierownicą).

 

Teraz pytanie, czy w primerach p12 da się kierownicę przestawić na wieloklinie po jej zdjęciu? czy ma jedno, stałe ustawienie i jedyna szansa to rozebrać znów kolumnę kierowniczą i inaczej ustawić krzyżak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bład popełnił. Ma ci to szybko wyprostować bo:

 

-zniszczysz tasme od czujnika kąta skrętu która może wyłączyć poduszki jak pęknie.

-będzie się załączał ESP i zniszczysz klocki i tarcze - o ile masz.

 

Na zbieżności tego nie zrobią bo za mało gwintu na końcówkach drążków będziesz miał a to niebezpieczne.

Na wieloklinie może spokojnie przestawić.

 

Przerabiałem ten sam temat przy maglu.

 

 

Zasugerował mi przy okazji diagnosta, że trzeba zdjąć kierownicę i odpowiednio ją ustawić (przekręcić, żeby była na środku, a nie skrzywiona) - oczywiście zaoferował, że mi to za drobną opłatą zrobi ;-)

Tak ale niech później skalibruje czujnik. Ale niepotrzebny wydatek

Edytowane przez wostok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? zakazać mu zdejmować kierownicę? więc co ma dokładnie zrobić? bo twierdzi, że krzyżak poprawiał kilka razy i za każdym razem kierownica byłą krzywo :-/

 

Temat będzie naprawiany dopiero w sobotę, bo auta używam codziennie i nie mogę go na kolejny dzień powszedni zostawić u "speca".

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wieloklinie przy maglownicy może przestawić,

 

To jest praca na 30 minut. Odpinasz przepływke , zdejmujesz filtr powietrza i jest dostęp od góry.

Zanim sie za to weźmie pilnuj by zblokował kierownice.

Edytowane przez wostok
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczaczek, on coś kręcił, że albo kierownica, albo grzebanie znów od dołu, tam gdzie krzyżak, co zajmie kupę czasu... czyli gość nie do końca ma pojęcie co robić?

 

Wieloklin przy maglownicy to faktycznie to lepsza opcja, bo jednak grzebanie przy poduszce powietrza i kierownicy może być ryzykowne...

 

kierownicę ma zablokować w takiej krzywej pozycji, czy najpierw ją ustawić prosto i wtedy ustawić na wieloklinie, żeby koła były prosto? (sorki za pytania laika, ale nie wiem jak to wygląda, a nie chcę żeby mi coś znowu spierniczył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby fachowiec z tego mechanika, jakby sobie przed zdjęciem starego elementu  porobił stosowne znaki nie miał by problemu z założeniem. Przy kierownicy lepiej niech Ci nie grzebie bo jeszcze więcej kłopotów narobi. Niech jadąc na wprost  najpierw zaznaczy na elemencie pod wymienionym krzyżakiem, lub na nim byle by potem z tego elementu go nie zdejmował,  zrobi znak a potem niech taki sam zrobi na kolumnie kierownicy nad tym krzyżakiem przy ustawieniu kierownicy w pozycji takiej jak powinna być a potem niech rozepnie krzyżak ustawi znaki na siebie i założy tak by nie przestawić znaków. Swego czasu przy wymianie krzyżaka, nie porobiłem znaków, delikatnie poruszyła mi się kolumna i tez musiałem potem kombinować by było dobrze.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się trochę oddawać mu auto na poprawkę i coraz bardziej się skłaniam, żeby dać komuś innemu temat do załatwienia, zwłaszcza, że instrukcja Wostoka pokazuje, że można to zrobić szybko i bez wchodzenia pod auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ale w tym przypadku przy jeździe na wprost staje bez skręcania na boki, luzuje a potem ustawia koło kierownicy na wprost blokuje (najlepiej druga osoba) i dokręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba będzie i tak mniej roboty niż zabawa z wyjmowaniem krzyżaka? (nie chcę, żeby inny mechanik się musiał męczyć z tematem, bo mnie zgolą jak za zboże...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już opisywałem swoje perypetie z krzywą kierownica i temat zakończyłem na poprawnym ustawieniu na wieloklinie.  Mnie też mechanik mlaskakał i sapał ale musiał to zrobić. Kierownicy jak kolega wyżej wspomniał nie ruszaj. Pózniej jest zabawa z ustawieniem taśmy a i tu nie mam pewności jaki jest łącznik przy kierownicy bo tego nie widziałem.( i czy kaseta się wtedy ułozy)

 

Podsumowujac. Każ mu zrobić tak jak pisał tester czy ja i nie daj sobie sciągać kierownicy czy regulować końcówkami drążków na zbieżności bo to ostatnie to droga do urwania końcówki przy tak duzym skręcie kierownicy. ( zreszta kumaty diagnosta tego ci nie zrobi)

 

 

Co do ESP gdybyś miał a nie wiem i by ci podczas jazdy hamował to po wyprostowaniu kierownicy obracasz ją w prawo potem w lewo i jedziesz 10 km drogą na wprost. Wtedy powinien się skalibrować. Albo kalibracja consulem z komputera.

Edytowane przez wostok
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP chyba nie mam, przynajmniej nie widzę nigdzie jego wyłącznika (bo to chodzi o kontrolę trakcji?)

 

No nic, ostatecznie w sobotę będzie mi to koleś naprawiał, bo faktycznie fuszerka niezła skoro to można tak szybko poprawić :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zdecydowanej większości nowych samochodów nie wolno bezkarnie zdejmować kierownicy i przekręcać jej sobie byle jak. Za dużo czujników, elektroniki...

 

Jedyne co, to jak piszą Koledzy wyżej, odpowiednie ustawienie wieloklina przy krzyżaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już nie takie nowe...

 

oczywiście zabronię mu zdejmować kierownicę, a jak nie będzie umiał inaczej to mu podziękuję i mam nadzieję, że sam zaoferuje zwrot kasy za usługę, którą spaprał...;-)

Odbyłem dziś długą rozmowę z rzeczonych mechanikiem... dokładnie w ten sposób przestawiał kierownicę - na wieloklinie, ale cały czas była krzywa (do regulacji ją blokował).

 

Zarzeka się, że w nowszych autach ustawiał temat na kierownicy i daje gwarancję, że będzie wszystko OK... :-/

W międzyczasie pytałem 2 innych mechaników, co by zrobili w tej sytuacji i każdy z nich to samo - regulacja po zdjęciu kierownicy.

 

No nic, jeszcze sprawę przemyślę, ale w razie czego ten mechanik o którym mowa to firma działająca od lat, więc gdyby coś padło będę miał do kogo się zwrócić o reklamację.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tego typu fachowiec powie żeby wyregulować kierownicą, bo, bo to jest najprostsze i nie trzeba sie głowić. Piszesz że robił tak jak pisaliśmy. Jechał ustawił na wprost i regulował zaznaczając wcześniej pozycję....???  To nie jest takie proste, bo wystarczy jeden ząbek przesunąć i już prosto nie będzie, dlatego wybierają to co najłatwiejsze. Ja się prawie pół dnia bujałem nim dobrze mi wyszło. Auto starsze to może i nie ma czujników w kierownicy więc można było by zrobić to na kierownicy. A co do mechanika to jeśli był by prawdziwym mechanikiem nie oddał by Ci auta z taką kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ramach reklamacji ustawił kierownicę... co prawda jest jeszcze skrzywiona minimalnie w lewo, ale to już na zbieżności kiedyś zrobię.

 

Niestety zdejmował kierownicę, ale facet ma warsztat od lat i daje gwarancje na wszelkie naprawy, więc zaufałem, że inaczej się nie dało. Konsultowałem się z dwoma losowymi ASO Nissana - w jednym mówili, że rozbiorą kolumnę kierownicy i złożą od nowa (koszt!), w drugim, że zdejmą kierownicę... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...