Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] kierunkowskaz w prawo, ruch kierownica - gaśnie komputer


MichalS

Recommended Posts

Witam,

Mam prośbę o pomoc i nakierowanie mnie gdzie i co sprawdzić w poniższej sytuacji. Auto: P12 1.8 (benzyna) sedan 

 

Samochód postał 2h na deszczu. Podczas późniejszej jazdy, przy:

 

1. włączaniu kierunkowskazu w prawo - gaśnie ekran komputera na chwile i zapala się kontrolka tylnych lamp przeciwmgielnych

2. analogiczna sytuacja przy wrzuceniu wstecznego i załączeniu sie kamery

 

Objawy są losowe, tzn, raz się stanie raz nie. Sprawdzałem przed chwilą (auto postało 1h na parkingu krytym, po jeździ - mogło przeschnąć)

 

Pytanie/prośba:

 

-czy szukać braku masy (np. po kostkach) ?

-aku jest stare - ma 6 lat - to może być przyczyna ?

 

Pozdrawiam, dziekuję za wszelkie wzkazówki

Michał

Link to comment
Share on other sites

Akumulator faktycznie stary. Zawsze możesz sprawdzić do jakiej wartości spadnie napięcie podczas rozruchu zimnego silnika. Nie powinno być mniej niż 10V. A jeśli chodzi o drugi problem jest to najprawdopodobniej wina okablowania. Najlepiej ze schematem, sprawdź multimetrem ciągłość odpowiednich przewodów, kostek w jakim są stanie oraz zasilanie i co ważne masy na odpowiednich kabelkach. Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od masy tylnych świateł. U mnie samo czyszczenie styków rozwiązało problem, choć był on mniejszy (szybkie klikanie kierunku prawego - losowo).

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny "problem"... otóż podczas dłuższego skrętu (np. jeździe po rondzie) i jednoczesnym naciśnięciu klaksonu (np. na wpadających bez ostrzeżenia na pasy pieszych :D ) zmienia mi się stacja radiowa / utwór CD albo ścisza się radio, nie jest to jakoś mocno uciążliwe ale jeżeli tego nie naprawię to pewnie skończy się czymś poważniejszym :P

 

Jak myslicie może to być podobny problem jak u kolegi @MichalS ??

Link to comment
Share on other sites

Zapewne wina okablowania. Tylko teraz wyśledzić gdzie tkwi problem. To jest dopiero wyzwanie :innocent:

Link to comment
Share on other sites

obstawiam przewód spiralny pod kierownicą

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś wie jak się do tego dobrać...? bo szczerze mówiąc jeszcze nigdy tej części nyski nie rozbierałem i nie chciałbym czegoś połamać... :D

Link to comment
Share on other sites

no cóż, czeka cię zdjęcie kierownicy wraz z poduszką powietrzną i twoim oczom ukaże się winowajca twoich problemów. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...