sph3r3 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jakieś dwa tygodnie temu, przy upałach wyskoczył mi monit że mam mało powietrza w lewej tylnej oponie. Co ciekawe: pokazyawło 1.8 bara , tyle samo co na prawej tylnej. No ale nic - sprawdzilem i rzeczywiscie ta opona miala ciutke mniej wiec ją dopompowałem. Okazało się ze trzeba jeszcze wlaczyc w kompie kalibracje zeby sie pozbyc tego monitu. Problem ustał. dzisiaj rano jade do pracy, nie za cieplo a tu znowu ale teraz z lewego przodu - cisnienie 2.0 (prawy przod 2.1). Narazie reset, po powrocie do domu podpompuje ale zaczyna mnie to irytować. Rozumiem monit jak szybko mi cisnienie ubywa albo spadlo nagle o 0,5 bara, ale poki co wygląda to obłednie - może mi szwankują czujniki albo komputer ? Wiem że w kompie można zmienić tolerancję więc ustawię na coś wyższego ale póki co zaczyna mnie to wqrzać. Też wam się coś takiego zdarza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 15 tys. km przebiegu i ani razu. Wskazania na wyświetlaczu pokrywają się ze wskazaniami ciśnieniomierzy w kompresorach na stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 ale w QQ przód to 2.3 a tył to 2.1 jak dobrze pamiętam nie dziw się bo teraz są więsze zmianty temperatur dzień/noc więc pewnie dlatego - mam nadzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 no, ja mam 12 tys przebiegu ... tak , wiem ile QQ powinien mieć (a raczej ile jest standardowo ustawione w komputerze bo można to zmienić), dlatego same odchyły mnie nie irytują - mam z przodu oba 2.0 a ztyłu oba 1.8 . Robi się cieplej to z przodu 2.3 a z tyłu 2.1 . To norma. Irytuje mnie jednak to że komputer zgłasza problem którego nie ma i to już na drugim czujniku :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Może Ty mu robisz kalibrację,a on i tak pamięta to co wczytał producent??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 ale czy to nie jast nieprawidłowo ,że masz mniej o tyle aby w czasie jazdy cisnienie w oponach wzrosło do parametrów wymaganych ? wg mnie pompujesz do parametrów wymaganych z rana ( powiedzmy) a to czy wzrośnie ciśnienie w czasie jazdy to mało istotne wg mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Masz rację.Pompuję-sprawdzam ciśnienie jak koła są chłodne,najlepiej po nocy.A później jak trzeba uzupełniam.Nie myślę o tym co się dzieje z ciśnieniem w czasie jazdy.O tym na pewno pomyślał producent.Niezależnie od tego czy zima czy lato ,zawsze mam 2.3 i 2.1.Tylko wyjazd wczasowiskowy podbijam do 2.6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Też robię wg instrukcji - a ta podaje ciśnienie dla zimnych opon. Na wyjazd podnoszę ciśnienie zgodnie z instrukcją, po powrocie - gdy 99,999% jeżdżę sam - obniżam do wymaganych. Na zimnych kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 4 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 No dzisiaj to już myślałem że mnie coś trafi ... Popatrzcie na zdjęcie :/ . Przymierzam się właśnie do rozwiązania o którym mówicie: jutro rano pompuję opony do zalecanych wskazań, robię kalibrację czujników i zobaczę co potem. Czy to możliwe że mam coś nie tak z oponami bo producent/salon coś źle zrobił? Czy to możliwe żeby powietrze samo z siebie ubywało bez przebicia opony i to z prawie wszystkich naraz ? Też tak macie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Nie,ale skoro Ci tak pokazują,to może faktycznie masz tak mało i czujniki wyłapały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 4 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Co do wskazań to się zgadza - przed chwilą poszedłem sprawdzić i dopompować (mam przenośny kompresor który daje radę . Faktycznie miałem mniej więcej tyle co wskazał komputer. No to w takim razie pozostaje pytanie czy nie mam jakichś trefnych gum / felg ? Po dziurach nie jeżdżę, felgi ładne proste nie poobijane, opony po oględzinach nie wyglądają jakby miały coś przebite ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Mogą zaworki niedomagać Albo po prostu opony ułożyły się na felgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Może pompowałeś jak były upały po 35'C plus do tego rozgrzane opony po jeździe i ekspozycji na słońce. A teraz gdy się ochłodziło (na zdjęciu jest jedynie 15'C) zgodnie z zasadami fizyki ciśnienie się obniżyło. W czasie jazdy, gdy opony się rozgrzewają ciśnienie mi wzrasta o 0,2 Edytowane 4 Września 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 A może sąsiad robi Ci psikusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 chyba muszę zajechać na jakąś stację benzynową dopompować/sprawdzić to ciśnienie. Tym moim kompresorkiem naładowałem 2,4 bar z przodu oba, z tyłu 2,2 bar oba. Robiłem to na zimnych oponach w zimnym garażu z samego rana przed jazdą. W czasie jazdy miałem na wskaźniku w aucie z przodu oba 2,2 z tyłu oba 2,0 ... może mam zrypany kompresor ? Albo miernik w kompresorze do bani ? Prawdą jest że jak jadę do/z pracy to mi o 0,1 bara ciśnienie w kołach podskakuje... Sprawdzę jeszcze na stacji benzynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Wskaźnik w kompresorku jest tylko tak dla orientacji.Co do podnoszenia się ciśnienia w czasie jazdy to normalka,przecież się guma grzeje i powietrze się rozszerza,stąd ten wzrost. Skoro miałeś na odczycie w samochodzie średnio o 0.2 zaniżone,to podnieś swoim kompresorkiem jeszcze o tą wartość,już wiesz ,że wskaźnik na kompresorze zaniża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Odbiegając nieco od tematu mam niejasne przeczucie, że za chwilę wróci temat: szalejące czujniki parkowania. Jakby nie było wkrótce pora deszczów monsunowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 A czy gdzieś się pochwaliłeś,rozwiązaniem sprawy szyby panoramicznej??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 (edytowane) No właśnie wymienili ci czy nie???? Edytowane 8 Września 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 A co to. klub AA, że muszę ze wszystkiego się spowiadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Colins my to brygada RR To mam rozumieć że z Pająkiem nad głową jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Taa, pająk na całą szybę. Oj Edek, Edek. Nie będę dla 2-milimetrowej skazy połowy auta rozbebeszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 A co to. klub AA, że muszę ze wszystkiego się spowiadać? No nie...ale wypadałoby! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Słyszysz Colins wypadało by ją wymienić na koszt firmy Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 No to napiszę, że do momentu mojego wyjazdu na urlop sprawa była w toku. Nie szła dobrze, bo dział techniczny Nissana reklamację odrzucił. Mimo to serwis w Z.Górze próbował przepchnąć zgłoszenie przez dział gwarancyjny. Potem pojechałem na urlop i sprawę porzuciłem. Nie wiem czy serwis próbował się ze mną w tym czasie skontaktować, ale chyba nie. A ja do tematu nie wracałem, bo po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku, że dla tak małej skazy szkoda rozgrzebywać cały dach. Odprysk nie dość, że mały, to jest na krawędzi pierwszej warstwy szyby, która ma tych warstw chyba ze cztery. W związku z tym mało prawdopodobne jest jej dalsze pękanie. Jeśli jednak do tego dojdzie, to po prostu zrobię z AC. Hmmm, choć skoro przypomnieliście mi o tym, to może jednak przypomnę się serwisowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.