Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Jaki olej do silnika przy przebiegu 152tyś


camello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Gdy kupowałem swoją micre ponad miesiąc temu sprzedający nie wiedział jaki olej ma w silniku bo wszystko mu robił serwis itp.

Silnik ma 152tyś przebiegu żadnych widocznych wycieków.

Jaki Wy doświadczeni byście zalali olej przy takim przebiegu, atakować już mineralnym 15W/40 czy inny?

Silnik jest bez instalacji LPG.

 

PS.

Olej chce wymienić nie dolać.

 

 

EDIT:

Aha jeszcze jedno, bo jeszcze nie byłem pod moją micrą i czy śruba spustowa w miscę jest jakaś patentowa czy normalnie na jakiś (jaki?) rozmiar klucza?

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd masz rację by zaatakować motor syntetykiem ale 5W30 bo ten który Ty podałeś to symbol lepkości mineralnego oleju a tego przy takim przebiegu nie lał bym, choć i na takim auto jeździło by bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację chodziło mi o mineralny przejezyczylem się.

Czy do swoich Nissanow lejecie jakieś dedykowanej firmy olej?

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a o jakich parametrach dedykuję producent pod mój model, tylko chodzi mi o dokładne parametry bo ja nic nie mogę znaleźć w guglu na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre 5W30 wystarczy do tego silnika. W50 to przegięcie do Micry z silnikiem 1.0/1.3

 

Ogólnie to unikaj wszystkich olejów, które można kupić w marketach. Oleju z beczki też unikaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi jeszcze podpowiedzieć jakie ma być oznaczenie lepkości itp. chodzi o te oznaczenie literowe.

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuść sobie Castrola. Nie ma on dobrej renomy do silników japońskich. W tej samej cenie będziesz miał ELF-a. 

A jak będą promocje w Selgrossie, to kup  Mobila.

lecz temat olejów, to temat bez końca, tak jak i temat o oponach. Każdy chwali swoje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Elf SRX Evolution 4l za 100zl chciałem wziąć 5w/40 bo był prawie 20zl tańszy no ale zalecaliscie bardziej 5/30 także tego będę się trzymał.

 

A z tą srubą spustowa to nie wiecie czy jest tam na imbus, klucz zwykły czy taki kwadrat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super super, jak zalejesz tego 5W30 to po przejechanych 1000km zobacz ile spalił oleju  :)

5W40 byłby lepszy do twojego przebiegu !

Płukanke robisz ???

Czy zalewasz ten 5W30 na nie wiadomo co w silniku??

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypłucz silnik dobrą płukanką i lej ten 5W30, hydrauliczne napinacze rozrządu będą Ci wdzięczne. W sumie 5W40 tez by był ok. Z innych oznaczeń oleju to API minimum SL, ACEA A1/B1 lub A5/B5.

Elf 900 SXR jest ok, kupiłes to wlewaj. Z niedrogich olejów dobre są też Shell Helix i Total Quartz. Tanie Castrole i Mobile odpuść.

 

U mnie śruba spustowa to zwykły sześciokąt na klucz 14mm, podkładka miedziana pod nią o średnicy bodaj 12 mm.

 

Szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...