bartusb Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam. Posiadam p12 2.2 dci i od jakiegoś czasu w okolicy łańcucha rozrządu słychać głośne stukanie i ocieranie. Proszę o radę co to może być bo juz nie mam zdrowia do tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 zapewne rozciągnięty łańcuch :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusb Opublikowano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 W grę wchodzi tylko wymiana rozrządu? Może to być rolka alternatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kto to wie... bez rozebrania niczego nie stwierdzisz na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Na odległość i bez np. jakiegoś filmiku (dźwięki i odgłosy) - to tylko wróżka w TV Ci odpowie..... Jeśli chcesz się dowiedzieć czy to alternator, a zarazem i tańsza naprawa, to zdejmij pasek z alternatora i wtedy posłuchasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusb Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Dzisiaj zauważyłem ze po przejechaniu paru km i zagrzaniu auta stukanie usapilo słychać było szum z okolicy alternatora, który po spryskaniu paska wd40 zmniejszył się. Po wymianie paska i łożyska w alternatorze dam znać czy coś pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Stukania nie będzie z alternatora. Pasek może oddawać rożne dźwięki lecz najczęściej jest to piszczenie. Jeśli popsikałeś i słyszysz tylko szum tzn. iz może to być łożysko na alternatorze (jak sam wspomniałeś). Natomiast wspomniałeś również, iż po rozgrzaniu (nawet częściowym) silnika, stukanie ustępuje. - Sprawdź stan oleju w silniku; - Na jakim oleju jeździsz?; - Te silniki lubią olej 5/40lub30 - Wymiana co 10 tyś! - Stuki mogą być z pierwszej krzywki na zaworach, gdyż tam najpóźniej dociera olej!!! - Dlatego olej powinien być odpowiedni i przestrzegać jego wymianę --- ten olej i jego wymiana ma również wiele wspólnego z turbo w Twoim silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusb Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Olej w normie zrobiłem 8 tys , leje Motul 8100 Eco-nergy 5W3 Alternator wyciągnięty i rozebrany, szumial komutator po przeczyszczeniu i nasmarowaniu juz nie szumi. Po odpaleniu po robocie nic nie stuka z okolicy rozrządu. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział żebym tego nie ruszał, tak jeździł oraz nie szukał sobie wydatkow, stukanie jest tylko gdy auto stoi dłużej albo jak jest poniżej 12 stopni. P.S. dzisiaj wywalam kata zobaczymy czy go odmuli Ok. Wywaliłem kata i auto jedzie jak kiedyś. Odrazu odpowiadam nie słychać żeby chodzilo głośniej. W załączeniu zatkany kat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Czyli wszystko praktycznie potwierdza się z tym co napisałem wyżej. Dobrze, że nie trafiłeś na "mechanika" który od razu by robił rozrząd i Ci to wmówił, a raczej postraszył o konsekwencjach jego NIE wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.