bogdan555555 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Witam,Czy może ktoś posiada interfejs diagnostyczny OBD2 ELM327 albo inny i próbował kiedykolwiek mierzyć ciśnienie/boost turbiny w silniku 2.0dCi/150kM ?U mnie na biegu jałowym jest 0,4psi a przy dużych obrotach dochodzi do 11psi, po czym przy 4.000 zaczyna obniżać. Zastanawiam sie czy tak jest dobrze.Zapytanie wynika stąd, że mój silnik zaczął wydawać z siebie burczenie po wyłaczeniu, dokładnie taki dzwię jak tu: Okazało się, że ten dźwięk był generowany przez elektrozawór turbiny. Zatem kupiłem nowy zawór z allegro, ale niestety nie spojrzałem przed zakupem na nadruk na zaworze, tylko kierowałem się opisem w aukcji i wyglądem. Zawór który nabyłem ma nadruk 149566215R, podczas gdy powinien to być 149567097R.Wizualnie nie ma żadnej różnicy. Zdaje się, że ten który kupiłem , tzn. 149566215R jest od Laguny 2.0dCi albo od QQ 1.5dCi.Z tym nowym zaworem burczenie ustąpiło, auto jeździ dobrze, tyle ze mam obawy czy zawór prawidłowo steruje geometrią turbiny i czy turbina jest własciwie zabezpieczona przed nadmiernymi obrotami.Zrobiłem zatem pomiar via OBD2 w innym aucie QQ 2.0dCi i tam wyszło, że na biegu jałowym jest tylko 0,1psi a przy dużych obrotach dochodzi do zaledwie do 7,5psi, zatem znacznie mniej niz u mnie. Oprzedzając ewentualne odpowiedzi - kupiłem na alegro drugi zawór, tym razem własciwy 149567097R, co prawda używany, ale działa i pomiary wykazuja ze jest OK.No cóż, za błędy się płaci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Zapytanie wynika stąd, że mój silnik zaczął wydawać z siebie burczenie po wyłaczeniu, dokładnie taki dzwię jak tu: Okazało się, że ten dźwięk był generowany przez elektrozawór turbiny. Z tym nowym zaworem burczenie ustąpiło, auto jeździ dobrze Rozumiem, że to buczenie / brzęczenie elektrozaworu podczas pracy i po wyłączeniu silnika to nie jest normalny objaw ? Mój zawsze buczał po wyłączeniu silnika, teraz strasznie brzęczy podczas pracy silnika. Do tego auto szarpie podczas przyspieszania i zdarza mi się, że na biegu jałowym obroty zaczynają lekko spadać, słychać jakieś kliknięcie (jak by klima się załączała) i obroty rosną i tak kilka razy. Kupować nowy zawór ? Błędów jeszcze nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Witam, u mnie też gdzieś od roku po zgaszeniu silnika jest to burczenie pod maską. Sprawdziłem, że dźwięk dobiega z siłownika turbiny i trwa ok. 3 sek. Auto jeździ dobrze, tylko czasem jest lekkie szarpnięcie w okolicy powyżej 3 tyś obrotów na 1 i 2 biegu. Na 90% sprawcą jest ten elektrozawór podciśnienia 149567097R, o którym pisze Bogdan55555. Podczas jazdy on się wielokrotnie otwiera i zamyka i pewnie jest tam jakaś nieszczelność. Ponieważ na zaworze znalazłem wybity ten nr oraz znaczek Renault więc zawór zamówiłem u dilera Renault i wczoraj była wymiana. Krótkie odpalenie i przegazowanie silnika nie spowodowało żadnych błędów a po zgaszeniu burczenia na razie nie było. Dam znać jak zrobię dłuższą trasę - czy jest efekt. Wg tego co piszą na forach ten zawór jest o tyle istotny, że zabezpiecza turbo przed nadmiernymi obrotami i nadmiernym ciśnieniem. A jak wiadomo nowe turbo jest bardzo drogie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 ile płaciłeś za zawór w aso ? on sterują "gruszką" turbiny -> zmienna geometria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 W Renault płaciłem 326zł natomiast w Nissanie jest blisko 100zł droższy (wg katalogu Nissan to jest: 1495600Q1k). Aktualizacja : Potwierdzam - wymiana elektrozaworu rozwiązała problem burczenia po zgaszeniu silnika i 'poszarpywania' podczas przyspieszania. Nie sprawdzałem ciśnienia doładowania ale powinno być ok bo włożyłem identyczną część jaka była oryginalnie. Poprzednia wytrzymała 90 tyś km / 5 lat ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.