perturbator Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Cześć, jak w temacie, chcę zamontować instalację LPG do swojego Nissana Qashqai z roku 2010 z silnikiem 1.6. Niestety, kompletnie nie mam wiedzy w temacie i przed udaniem się do warsztatu, postanowiłem zajrzeć tutaj w nadziei, że podpowiecie mi z czym się to je. Wiem, że do różnych samochodów są różne typy instalacji, ale jakie do jakich to już zupełnie nie czaję. Może ktoś tu zechce mi pomóc? Co wybrać, na co zwracać uwagę, czym się kierować w wyborze warsztatu itp z góry wielkie dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 doświadczenie mówi, że i tak założysz to co zechce gazmen bo zostaniesz przekonany jakimiś tam argumentami dlatego lepiej pojeździj popytaj i powiedz co chcą włożyć wtedy będzie łatwiej, zapytaj o zdjęcie kolektora do wiercenia, silnik cztero czy ośmio wtryskowy?? bo to tez wazne do ceny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perturbator Posted October 6, 2015 Author Share Posted October 6, 2015 No właśnie dlatego wolę popytać na forum, zebrać obiektywne opinie i nie dać się zrobić w balona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Dlatego napisałem abyś pojezdził i po pytał przecież nie zostawisz auta odrazu na montaż. Daj tu co chcą zamontować i za ile i można wtedy dyskutować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 Witam wszystkich, ja również myślę o zamontowaniu gazu w swoim Qashqai 1.6 , 2009 rok, przebieg 83 tys. Dzisiaj byłem w zakładzie w którym zaproponowano mi taki zestaw : -STAG QBox Plus , emulator STAG 2-E4 -Wtrysk Barracuda -Reduktor ACR -Cena ok.3000, gwarancja 2 lata z mozliwością wydłużenia do 5. Jestem laikiem w tych temetach, dlatego może ktoś by doradził czy ten zestaw jest odpowiedni do tego auta i czy warto go montować. Oczywiście wcześniej zostałem poinformowany, że za 100 tys. km. albo wcześniej, będzie mnie, prawdopodobnie, czekała wymiana zaworów, a to duży koszt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 zestaw OK, emulator raczej nie potrzebny wydłużenie gwarancji to tylko elektronika, szkoda kasy a dlaczego wymiana zaworów po 100kkm??? jak dobrze wystroją to nie będzie problemu z autem a jak źle to i 20kkm nie przejedzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 zestaw OK, emulator raczej nie potrzebny wydłużenie gwarancji to tylko elektronika, szkoda kasy a dlaczego wymiana zaworów po 100kkm??? jak dobrze wystroją to nie będzie problemu z autem a jak źle to i 20kkm nie przejedzie Możesz mi wytłumaczyć dlaczego emulator raczej nie będzie potrzebny? Silnik ma dwa wtryskiwacze na tłok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 aaaaa to zmienia wszytko są dwa silniki 1.6 w takim przypadku to emulator potrzebny albo zestaw do 8 cyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 (edited) Dzisiaj podjechałem do jeszcze innego warsztatu w którym montują gaz, Fachowiec po obejrzeniu silnika stwierdził, że mam jednak jeden wtrysk na cylinder. Jak mam sprawdzić ile moje auto ma wtrysków na cylinder ? W każdym bądź razie zaproponował taki zestaw, oczywiście już bez emulatora : -sterownik AEB, ELPIGAZ albo ALEX -wtryski BARRACUDA -reduktor SHARK -lubryfikacja JML -no i oczywiście dotrysk paliwa przy wyższych obrotach silnika. Co myślisz DINO o tej kombinacji ? Montować tą czy jak wyżej ? Edited November 4, 2015 by Wzooo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 zobacz pod kolektor ssący ile jest wtrysków, osobiście bym odpuścił te zestawy to włoszczyzna do tego ulubiony dotrysk paliwa lubra też niepotrzebna podjedź na Dragana i podpytaj choć zestaw wygląda jak z tego warsztatu bo i ALEX i Barakuda i Sharik szukaj Polskiego stera OPTIMA/TECH/STAG większość warsztatów to obrabia, lepiej lub gorzej ale jest w czym wybierać, do tego łatwiejszy w konfiguracji samodzielnej, program dostępny za free na stronach producentów http://moto.pl/MotoPL/1,88570,6879379,Co_dwa_wtryskiwacze__to_nie_jeden.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 zobacz pod kolektor ssący ile jest wtrysków, osobiście bym odpuścił te zestawy to włoszczyzna do tego ulubiony dotrysk paliwa lubra też niepotrzebna podjedź na Dragana i podpytaj choć zestaw wygląda jak z tego warsztatu bo i ALEX i Barakuda i Sharik szukaj Polskiego stera OPTIMA/TECH/STAG większość warsztatów to obrabia, lepiej lub gorzej ale jest w czym wybierać, do tego łatwiejszy w konfiguracji samodzielnej, program dostępny za free na stronach producentów http://moto.pl/MotoPL/1,88570,6879379,Co_dwa_wtryskiwacze__to_nie_jeden.html Właśnie tam powiedzieli, że mam jeden wtrysk na cylinder, masz nosa a raczej nozdrza . Masz rację to włoszczyzna, zdecyduję się jednak na pierwszy zestaw, czyli Staga, ale tam też proponowali mi dotrysk paliwa ( uważasz że niepotrzebny? ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 a po co?? wystarczy, że wystroją z AFR-em jak mają i ewentualnie lekko podleją w OL a w CL wystroją na korekty i będzie OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Rozwaliłeś mnie na łopaty tą odpowiedzią , oczywiście nic z tego nie zrozumiałem ale pewnie jak to przekażę gazmenowi to będzie wiedział o co kaman. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Rozwaliłeś mnie na łopaty tą odpowiedzią , oczywiście nic z tego nie zrozumiałem ale pewnie jak to przekażę gazmenowi to będzie wiedział o co kaman. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedzi. no to może Cię nie polubić :D podjedź jeszcze na Dragana i zapytaj o Optimę ECO+ wtedy z Barakudami i Sharikiem dostaniesz zestaw jednego producenta, który jest naprawdę OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wzooo Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 (edited) No nie wytrzymałem i podjechałem do jeszcze jednego warsztatu i sprawa ma się tak : -Cała instalacja firmy BRC, czyli też włoszczyzna. -Lubryfikacja nie potrzebna, ponieważ spalony olej osadza się na zaworach co im szkodzi, ponoć są takie przypadki. -Szybkie zużycie katalizatora, to prawda ? Zapomniałem spytać się go o dotrysk paliwa, czy wskazany. Co warsztat to inny zestaw i każdy swoje chwali. Nie chcę za dużo kombinować i spytam się o tą Optimę na Dragana. Edited November 5, 2015 by Wzooo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 -Cała instalacja firmy BRC, czyli też włoszczyzna. -Lubryfikacja nie potrzebna, ponieważ spalony olej osadza się na zaworach co im szkodzi, ponoć są takie przypadki. -Szybkie zużycie katalizatora, to prawda ? Zapomniałem spytać się go o dotrysk paliwa, czy wskazany. Co warsztat to inny zestaw i każdy swoje chwali. włosi mimo wszystko potrafią zrobić dobre LPG, poniekąd to oni byli pionierami, nawet dziś tak popularne i świetne common rail to z tego co pamiętam to włoski wymysł. co do układu wydechowego / katalizatora , to LPG ma sporo siary i powoduje to szybsze zużycie elementów, ale też bez przesady, to są jakieś procenty znacznie szybciej go uszkodzisz np. wjeżdzając w kałużę, czy jeżdżąc na benzynie krótkie odcinki ważne aby instalacja LPG była dobrze wyregulowana, bo bogata mieszanka niszczy katalizator. inna sprawa to dzisiejszy koszt katalizatora, przyzwoite zamienniki nie są drogie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
d.dario Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 (edited) Ja powiem tak, miałem co prawda w innym aucie, bo Fordzie Focus-ie II, gdzie panują opinie, że te silniki źle znoszą LPG, instalację BRC Sequent24 i byłem bardzo zadowolony. Zakładałem przy przebiegu 100 tyś i przejechałem bez problemu jeszcze 150 tysi i nic się nie działo, nie zauważałem spadku mocy pomiędzy benzyną i gazem. Kat również do momentu sprzedaży pozostał w oryginale. Autko sprzedałem przy przebiegu 250 tyś, a śmigało, aż miło. Z całym przekonaniem mogę polecić tą instalację i pewnie sam się do niej przymierzę, ale wiadomo, że jeszcze dużo zależy od wiedzy i fachowości warsztatu w którym będziesz zakładał gaz. Edited November 12, 2015 by d.dario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartozzo1992 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Witam wszystkich, Drodzy forumowicze, nosze się z zamiarem kupna Nissana Qashqaia z 2012 roku. Auto ma posiadać motor benzynowy 1.6. Jednocześnie noszę się z zamiarem montażu instalacji LPG. Przeglądając ALLEGRO, OLX nie znalazłem żadnego Nissana z silnikiem 1.6, który posiada zamontowany gaz. Możecie wyjaśnić czemu tak się dzieje? Czy auta są jeszcze na gwarancji i dlatego nie zakłada się gazu, czy nie można montować, ponieważ silniki nie są do tego przystosowane? pozdrawiam bartozzo1992 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 a tam czasem ten 1.6 to nie jest na bezpośrednim wtrysku??? bo może tu jest problem bo koszta dość duże i zazwyczaj idzie to na protezie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
serwojtas Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Witam wszystkich, Drodzy forumowicze, nosze się z zamiarem kupna Nissana Qashqaia z 2012 roku. Auto ma posiadać motor benzynowy 1.6. Jednocześnie noszę się z zamiarem montażu instalacji LPG. Przeglądając ALLEGRO, OLX nie znalazłem żadnego Nissana z silnikiem 1.6, który posiada zamontowany gaz. Możecie wyjaśnić czemu tak się dzieje? Czy auta są jeszcze na gwarancji i dlatego nie zakłada się gazu, czy nie można montować, ponieważ silniki nie są do tego przystosowane? pozdrawiam bartozzo1992 Ja mam instalacje gazową dokładnie w takim modelu. Przejechałem dopiero20tys km. Instalacja sprawuje się idealnie. Bardzo długo szukałem odpowiedniego gazmena do ogarnięcia. Jedyny problem w tym silniku to dwa wtrysku na cylinder , ale montuje się emulator i po problemie. Ewentualnie szukaj polskiego sterownika chyba lpgtech który jest dedykowany dokładnie do tego modelu i bardzo łatwo załatwiany jest temat dodatkowego emulatora - jest wbudowany w sterownik. W moim Nissan wylądował poniższy zestaw Reduktor Kme Tur Wtrysku Hana 2001 czerwone Sterownik Stag Qbox Butla 53l Wysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perturbator Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Po mojemu to dobrze że też ich nie ma bo jak wiadomo to lepiej samemu sobie założyć instalacje Ja mam instalacje gazową dokładnie w takim modelu. Przejechałem dopiero20tys km. Instalacja sprawuje się idealnie. Bardzo długo szukałem odpowiedniego gazmena do ogarnięcia. Jedyny problem w tym silniku to dwa wtrysku na cylinder, ale montuje się emulator i po problemie. Ewentualnie szukaj polskiego sterownika chyba lpgtech który jest dedykowany dokładnie do tego modelu i bardzo łatwo załatwiany jest temat dodatkowego emulatora - jest wbudowany w sterownik. W moim Nissan wylądował poniższy zestawReduktor Kme TurWtrysku Hana 2001 czerwoneSterownik Stag QboxButla 53lWysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka miejmy nadzieje że przynajmnije 4x tyle będziesz mógł jeszcze przejechać... Btw. gdzie montowałes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorpaw Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Witam. Ponawiam pytanie gdzie montowałeś instalację LPG ? Ja mam instalacje gazową dokładnie w takim modelu. Przejechałem dopiero20tys km. Instalacja sprawuje się idealnie. Bardzo długo szukałem odpowiedniego gazmena do ogarnięcia. Jedyny problem w tym silniku to dwa wtrysku na cylinder, ale montuje się emulator i po problemie. Ewentualnie szukaj polskiego sterownika chyba lpgtech który jest dedykowany dokładnie do tego modelu i bardzo łatwo załatwiany jest temat dodatkowego emulatora - jest wbudowany w sterownik. W moim Nissan wylądował poniższy zestawReduktor Kme TurWtrysku Hana 2001 czerwoneSterownik Stag QboxButla 53lWysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka Witam. Gdzie Pan montował ? Jak się sprawuje inst. LPG ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 Kilka spostrzeżeń dotyczących mojej jazdy na LPG. QQ 1.6 2010 HR16DE. Instalacja LiquidSi Vialle, fioletowe wtryskiwacze. Instalacja z 2014 r. założona przy 23 kkm. Obecnie przejechane ponad 105 kkm. Samochód nie miał żadnych problemów z jazdą na gazie, można powiedzieć, że pracował idealnie. Instalacja po początkowo trudnym dostrajaniu również bezawaryjna i w zasadzie bezobsługowa. Ostatnio wymieniłem pierwszy raz świece i przy okazji sprawdzono luzy zaworowe. Okazało się, że się zmniejszyły i już jest ostatni dzwonek na ich regulację. Podsumowując: silnik HR16DE nadaje się do zagazowania, ale trzeba odpowiednio dobrać i wystroić instalację, trzeba kontrolnie regulować luzy zaworowe - ja to przegapiłem, ale teraz będę to robił max. co 50 kkm. Spalanie gazu to 9-11 trasa, 13-15 miasto. Jestem zadowolony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzys73 Posted October 9, 2018 Share Posted October 9, 2018 Witam może któryś z forumowych specjalistów rzuci na to okiem Stag4 Qnext- Plus (premium) Reduktor AC-R02 listwa AC-W02 zbiornik 48l w kole zapasowym to wszystko z 5 letnia gwarancją bez limitu km. koszt 2900 pierwszy przegląd w cenie kolejne 150 zł. jako ze nie mam bladego pojęcia w temacie i to była moja pierwsza wizyta u gazownika (raz tylko dzwoniłem do innego warsztatu to dostałem info o cenie 3,5k) to proszę o jakąś opinie. w warsztacie mówili ze z tymi nowymi instalacjami nie ma problemu żadnego ale trzeba mieć ograniczone zaufanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 9, 2018 Share Posted October 9, 2018 jaki silnik?? 1.6 na podwójnych wtryskach?? zamień AC-W02 na Barakudy (pewnie się nie da bo to kit z AC i jest najlepszy dla ACkowych gazmenów ale spróbuj, 5 lat na elektronikę nie na resztę bo jak widzę bez limitu kilometrów niezły ubaw, podpytaj dokładnie co wchodzi w gwarancję, wqurwiają mnie takie niedopowiedzenia. podpytaj o zdjęcie kolektora do wiercenia i nowe uszczelki, w tym silniku to nei problem bo trzeba go zwalić do zmiany świec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.