Zaajeeec Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Witam, Niedawno miałem bardzo widowiskową przygodę z turbiną w nissanie p12 1,9 dCi. Nagle zaczęło gwizdać spadła moc i prędkość, wreszcie zaczęło bardzo dymić na czarno, a przy zatrzymaniu pojazdu i wyciagnięciu kluczyka obroty wskoczyły na maksa dym był taki, jakby paliło się z 5ha lasu aż wypaliło cały olej.Turbina po regenreacji, panewki wymienione, intercooler przedmuchany, płyny uzupełnione.Po naprawach pojawiła się natomiast przykra przypadłość związana z mocą. Auto jest wyraźnie słabsze, wyprzedzanie stało się horrorem. W dodatku w przedziale 2 2,5 tyś obrotów auto szarpie (podobny objaw obserwowałem keidy jakiś czas temu uszkodził się intercooler ale po wymianie problem zniknął.Jakies pomysły co zrobić, co sprawdzić Droga Społeczności forumowa? Edytowane 2 Października 2015 przez Zaajeeec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 zobacz co się dzieje po zdjęciu odmy, sprawdź wartość doładowania, czyli jakie jest zadane i jakie jest faktycznie, no i posprawdzaj szczelność dolotu, to na początek potem będziemy dalej kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Sprawdziłbym też czy poprawnie działa VNT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaajeeec Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Jestem raczej laikiem, więc jeśli dałoby jakąś instrukcje jak to wykonać to będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Coś w tym stylu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaajeeec Opublikowano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 A wartość doładowania rozumiem, że na kompie? Jakim programem najlepiej?Sorry za te pytania, mogą być oczywiste, ale do tej pory grzebałem tylko trochę w motocyklach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Witam,z tego co pisze Zaajeec to padlo turbo objawy jak u mnie wiem bo ostatnio robilem regeneracje 1050zl plus robocizna 350 i komplet uszczelek do turbiny.olej nie wyzarlo tylko jest w intercoolerze w ukladzie wydechowym.Rada nie zapalaj nie jezdzij bo silnik zalatwisz na amen jak juz nie zarzniety,przyczyna uszkodzenia turbiny kiepska kondycja silnika czyli co robic ?1.zrobic silnik 2.zrobic turbine 3.pilnowac olejow i filtrow. sory nie doczytalem,a silnik mial jakis remont ? sprawdz cisnienie na cylindrach,i jeszcze wydatek paliwa moga lac wtryski.zuzycie paliwa wzroslo? Edytowane 5 Października 2015 przez janusz12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaajeeec Opublikowano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Witam,z tego co pisze Zaajeec to padlo turbo objawy jak u mnie wiem bo ostatnio robilem regeneracje 1050zl plus robocizna 350 i komplet uszczelek do turbiny.olej nie wyzarlo tylko jest w intercoolerze w ukladzie wydechowym.Rada nie zapalaj nie jezdzij bo silnik zalatwisz na amen jak juz nie zarzniety,przyczyna uszkodzenia turbiny kiepska kondycja silnika czyli co robic ?1.zrobic silnik 2.zrobic turbine 3.pilnowac olejow i filtrow. sory nie doczytalem,a silnik mial jakis remont ? sprawdz cisnienie na cylindrach,i jeszcze wydatek paliwa moga lac wtryski.zuzycie paliwa wzroslo? Turbina po regenreacji, panewki wymienione, intercooler przedmuchany, płyny uzupełnione. Wydaje mi się że zużycie paliwa jest troche wyższe... Jedyne objawy teraz to słabsza moc i to szarpanie jest nawet w troche szerszym przedziale bo do 3 tyś obr/min... Edytowane 8 Października 2015 przez Zaajeeec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 dymi z wydechu?, kompresja sprawdzona po tej naprawie?, bo rozumiem, że szczelność dolotu i wartości doładowania posprawdzane i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeus_blue Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Ja miałem podobny problem, okazało się że miałem pęknięty gumowy przewód doprowadzający powietrze do turbiny. Jak jest na wolnych obrotach i turbina nie działa, pęknięcia praktycznie jest nie widoczne. Najlepiej sprawdzać gdy druga osoba dodaje gazu i wchodzi na wyższe obroty, wtedy uwidoczni się pękniecie. Niestety taki przewód nie jest zbyt tani ani nie jest go tak łatwo zdobyć. Ja zreperowałem przewód poprzez przecięcie go i wstawienie aluminiowego łącznika (aluminiowa rura + dwie metalowe opaski zaciskowe). Działa już 3 lata i na razie nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 ja miałem podobny objaw szarpania w tym przedziale obrotów chwile się z tym bawiłem przyczyną okazał się przepływomierz wymieniłem na używkę 150zl i jezdzi ładnie teraz (nowy chyba koło 550 mi powiedzieli w sklepie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkelo Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Ja również do tej pory mam podobny problem, jadąc przykładowo na 5 biegu to od 2 tys obrotów turbina ładnie ciągnie a przykładowo od 2,5tys obr/min jest sekundowe osłabienie i dalej już jest normalnie, wie ktoś coś? Edytowane 5 Listopada 2015 przez Majkelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Rozebrac i przemyc potencjometr pedalu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neoncompany Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 witam mam taki sam problem, voyager1956 czy możesz podać w którym miejscu znajduje się potencjometr gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Zanurkuj pod pedaly to sie dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.