Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Utrata mocy, szarpanie w okolicy 2-2,5 tyś obrotów


Zaajeeec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno miałem bardzo widowiskową przygodę z turbiną w nissanie p12 1,9 dCi.

Nagle zaczęło gwizdać spadła moc i prędkość, wreszcie zaczęło bardzo dymić na czarno, a przy zatrzymaniu pojazdu i wyciagnięciu kluczyka obroty wskoczyły na maksa dym był taki, jakby paliło się z 5ha lasu aż wypaliło cały olej.
Turbina po regenreacji, panewki wymienione, intercooler przedmuchany, płyny uzupełnione.
Po naprawach pojawiła się natomiast przykra przypadłość związana z mocą. Auto jest wyraźnie słabsze, wyprzedzanie stało się horrorem. W dodatku w przedziale 2 2,5 tyś obrotów auto szarpie (podobny objaw obserwowałem keidy jakiś czas temu  uszkodził się intercooler ale po wymianie problem zniknął.

Jakies pomysły co zrobić, co sprawdzić Droga Społeczności forumowa?

Edytowane przez Zaajeeec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz co się dzieje po zdjęciu odmy, sprawdź wartość doładowania, czyli jakie jest zadane i jakie jest faktycznie, no i posprawdzaj szczelność dolotu, to na początek potem będziemy dalej kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym też czy poprawnie działa VNT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wartość doładowania rozumiem, że na kompie? Jakim programem najlepiej?
Sorry za te pytania, mogą być oczywiste, ale do tej pory grzebałem tylko trochę w motocyklach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,z tego co pisze Zaajeec to padlo turbo objawy jak u mnie wiem bo ostatnio robilem regeneracje 1050zl plus robocizna 350 i komplet uszczelek do turbiny.olej nie wyzarlo tylko jest w intercoolerze w ukladzie wydechowym.Rada nie zapalaj nie jezdzij bo silnik zalatwisz na amen jak juz nie zarzniety,przyczyna uszkodzenia turbiny kiepska kondycja silnika czyli co robic ?1.zrobic silnik 2.zrobic turbine 3.pilnowac olejow i filtrow.

 

 

sory nie doczytalem,a silnik mial jakis remont ? sprawdz cisnienie na cylindrach,i jeszcze wydatek paliwa moga lac wtryski.zuzycie paliwa wzroslo?

Edytowane przez janusz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,z tego co pisze Zaajeec to padlo turbo objawy jak u mnie wiem bo ostatnio robilem regeneracje 1050zl plus robocizna 350 i komplet uszczelek do turbiny.olej nie wyzarlo tylko jest w intercoolerze w ukladzie wydechowym.Rada nie zapalaj nie jezdzij bo silnik zalatwisz na amen jak juz nie zarzniety,przyczyna uszkodzenia turbiny kiepska kondycja silnika czyli co robic ?1.zrobic silnik 2.zrobic turbine 3.pilnowac olejow i filtrow.

 

 

sory nie doczytalem,a silnik mial jakis remont ? sprawdz cisnienie na cylindrach,i jeszcze wydatek paliwa moga lac wtryski.zuzycie paliwa wzroslo?

 

 

Turbina po regenreacji, panewki wymienione, intercooler przedmuchany, płyny uzupełnione.

Wydaje mi się że zużycie paliwa jest troche wyższe...

Jedyne objawy teraz to słabsza moc i to szarpanie jest nawet w troche szerszym przedziale bo do 3 tyś obr/min...

Edytowane przez Zaajeeec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dymi z wydechu?, kompresja sprawdzona po tej naprawie?, bo rozumiem, że szczelność dolotu i wartości doładowania posprawdzane i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja miałem podobny problem, okazało się że miałem pęknięty gumowy przewód doprowadzający powietrze do turbiny. Jak jest na wolnych obrotach i turbina nie działa, pęknięcia praktycznie jest nie widoczne. Najlepiej sprawdzać gdy druga osoba dodaje gazu i wchodzi na wyższe obroty, wtedy uwidoczni się pękniecie.

 

Niestety taki przewód nie jest zbyt tani ani nie jest go tak łatwo zdobyć. Ja zreperowałem przewód poprzez przecięcie go i wstawienie aluminiowego łącznika (aluminiowa rura + dwie metalowe opaski zaciskowe). Działa już 3 lata i na razie nie narzekam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja miałem podobny objaw szarpania w tym przedziale obrotów chwile się z tym bawiłem przyczyną okazał się przepływomierz wymieniłem na używkę 150zl i jezdzi ładnie teraz (nowy chyba koło 550 mi powiedzieli w sklepie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również do tej pory mam podobny problem, jadąc przykładowo na 5 biegu to od 2 tys obrotów turbina ładnie ciągnie a przykładowo od 2,5tys obr/min jest sekundowe osłabienie i dalej już jest normalnie, wie ktoś coś?

Edytowane przez Majkelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

mam taki sam problem, voyager1956 czy możesz podać w którym miejscu znajduje się potencjometr gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...