kazcraw Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Witam! Jak w temacie posiadam primerę WP12 z silnikiem benzynowym 1.8 116 konnym z oryginalnym alternatorem 80A, a potrzebuje zamontować mocniejszy 110A - 120A. Przejrzałem to i inne fora, ale nic mi się nie udało pomocnego znaleźć. Orientuje się ktoś może czy alternator 110A z primery p12 z silnikiem 2.0 będzie pasował do mojej? Ewentualnie może od jakiegoś innego autka da się przełożyć alternator w oryginale bez przerabiania? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Jest inne mocowanie alternatora https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwIDAkg0JRpwa01GX35WaR8OWA%24&vid=2006&cid=9&uid=88186 https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwIKAkg0JSlZenhGcWZCUCkGWA%24&vid=2096&cid=9&uid=88196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Grzmot dzięki za tak szybką odpowiedź. Nie orientuje się koś może czy alternator z jakiegoś innego auta będzie pasował do mojego? Edytowane 14 Października 2015 przez kazcraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 a co ty tam montujesz, że potrzebujesz aż o 40% większy alternator?, nie zapomnij też o połączeniu tej wymiany z wymianą akumulatora na bardziej pojemny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Chcę zamontować podgrzewacz płynu chłodniczego na 3 świece żarowe. Podgrzewacz oczywiście będzie zawsze działał tylko chwilkę, gdyż będzie podłączony na wyłączniku termicznym, ale obawiam się że oryginalny alternator może być trochę za słaby na takie dodatkowe obciążenie, mimo że chwilowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 hmm.. moje marzenie, gratuluje pomysłu, to jakieś dodatkowe obciążenie 30-40 amper, więc słuszne rozumowanie z twojej strony, chociaż ja bym zamiast termicznego zastosował czasówkę, nie kombinuj z dostosowaniem temperatury do swoich wymagań bo to będzie nie ekonomiczne, potraktuj to dogrzewanie jako wspomaganie, a wtedy możesz być zadowolony z jego działania. Mam nadzieję że pochwalisz się z wykonanych prac, powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 właśnie dla tych 30-40 amper chcę zamontować większy alternator, chociaż widzę że bez przerabiania chyba się nie obędzie. Podgrzewacz będę montował przed parownikiem, aby go szybciej podgrzać, zwłaszcza zimą. Czujnik w parowniku mam ustawiony na ok 30o i właśnie dlatego chcę zamontować wyłącznik termiczny, a nie czasowy, gdyż w zależności od temperatury powietrza w różnym czasie będzie się nagrzewał płyn. Jak już dogram wszystkie potrzebne rzeczy, a zwłaszcza alternator to opisze efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 W klasycznym dieselu po tym jak zgaśnie kontrolka grzania świec, to świece są grzane przez jeszcze jakieś 30-60 sekund - zależy od modelu :] Ja bym zrobił inaczej - dwie świece połączone szeregowo i grzanie przez ja wiem 60 sekund i wyłączenie grzania jeśli nie pojawi się sygnał, że silnik jest włączony. Jeśli się pojawi to czas grzania zwiększa się do przykładowo 10 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 ja chcę zamontować uniwersalny włącznik świateł tzw "UWS" podłączony bezpośrednio do alternatora, ma on za zadanie puścić prąd na świece dopiero jak wykryje napięcie ładowania, tzn ok 13,8 - 14,5V. Zależy mi na tym aby podczas każdorazowego włączenia tylko samego zapłonu, bez odpalenia silnika, podgrzewacz nie rozładowywał mi akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 No tak, ale po osiągnięciu pewnej temperatury musi Ci wyłączyć grzanie :] Chyba, że chcesz sobie zagotować płyn :] taki uniwersalny włącznik to ja jestem w stanie zrobić na w zasadzie 3 elementach Jeśli ma być nieco bezpieczniej to z 5-6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 wiesz co myślę że bez zmiany alternatora na większy możesz spróbować zrobić coś takiego z powodzeniem. Może powinieneś zastanowić się nad zasilaniem tych świec impulsowo, czyli po odpaleniu silnika puszczanie napięcia przez określony czas co jakiś czas (do ustalenia co i jak) to powinno zaoszczędzić ci trochę prądu. Prosty sterownik na atmega czy attiny powinien dać rade, a jak już się okaże że altek nie da rady, wtedy bym zabrał się za przeróbkę instalacji elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 UWS będzie odpowiedzialny za podanie prądu w odpowiednim momencie i włączenie podgrzewacza, natomiast za wyłączenie będzie odpowiedzialny wyłącznik termiczny 50o, w ten sposób woda się nie zagotuje, a podgrzewacz będzie działał tylko przez pewien czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 To ja taki sterownik/regulator 30A upchnę na płytce, która ma wymiar 32x17,5mm i odsłuży świece bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazcraw Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 skit - tak się właśnie zastanawiałem czy nie podłączyć tego wszystkiego na oryginalnym alternatorze i sprawdzić czy uciągnie i da radę. Myślę że zasilanie impulsowe nie będzie potrzebne, gdyż sam silnik się dość szybko grzeje, a ten podgrzewacz miałby za zadanie to tylko przyspieszyć, aby szybciej się rozgrzał parownik i przełączył na LPG. Podgrzewacz miałby działać ciągiem aż temperatura płynu osiągnie 50o, a następnie wyłącznik termiczny rozłączył by go. Myślę że przy dużych mrozach podgrzewacz działałby max 3-4 min, więc zasilanie impulsowe nie będzie potrzebne, a wręcz stosując je montowanie podgrzewacza mijałoby się z celem. janusz - szkoda że wcześniej się nie zgadaliśmy, gdyż już kupiłem UWS-a, a tak zgłosiłbym się do Ciebie w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 pomyślałem o impulsowym po to żeby zaoszczędzić na prądzie, miałem na myśli np. podanie napięcia na świece tak na 10-20 sekund co 1min. Chociaż lepszym rozwiązaniem byłoby poznać charakterystykę takiej świecy i dowiedzieć się przy jakiej temperaturze własnej ciągnie najmniej prądu (ale to już wyższa szkoła). Jeżeli będziesz już kombinował to na org. alternatorze, to pomyśl może o selektywnym włączaniu świec dla przykładu tak po 30sek od odpalenia silnika wszystkie 3 potem po np 5min zostają już tylko 2 grzejące itd. ale to już wymaga jakiegoś sterownika diy i komplikuje instalacje, ale wtedy będzie możliwe odciażenie alternatora i wydłużenie życia akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.