Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1,9 DCi - Czerwona i żółta kontrolka Check engine


hincior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wszystkim.

Jestem od paru dni posiadaczem Primerki 2003r 1,9dci. Pojawił się taki problem, że nie ma siły jechać, w pewnym momencie zapala się czerwony check. Za chwilkę gaśnie i gdy zgaśnie dostaje kopa, normalne obroty przyspieszenie itp.

Potem zmiana biegu i znowu muszę czekać aż zapali się check, następnie zgaśnie i jadę. Naprawdę to męczące gdy na światłach jadę 20/30km/h i obroty po 3000 dodam fakt, iż pali się też cały czas żółty check.

Pozdrawiam

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona kontrolka wskazuje na zawodniony filtr paliwa. Pod filtrem masz pokrętło, które odkręcasz i spuszczasz wodę.

Jednak przed zimą by było wskazane wymienić filtr, bo nie wiadomo co w nim jest i jak się zachowa przy mrozach.

Jak samochód traci moc i zapala się pomarańczowy check, to samochód wchodzi w tzw. tryb awaryjny.

Najpierw wymień filtr i odłącz aku na noc. Na drugi dzień powinno być ok, gdyż może ECU ustawić się do parametrów fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa i resztę filtrów, dalej ten sam check na czerwono po chwili gaśnie i dopiero dostaje mocy co dalej robić?
Ktoś wie coś, jutro jadę pod kompa do kolegi podłączyć i zobaczymy co wtedy
Byłem u mechanika rano podłączy pod kompa wstępnie stwierdził że może to być pompa używana podobno 1500 a nowa ok 3 tys....masakra
Mówił też że może być to rozrząd, katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten mechanik mówi na wszystko że może to albo może to. - To ja proponuję zmienić MOŻE mechanika. 

Mechanik podłączając komputer, to powinien od razu stwierdzić i powiedzieć Ci jakie ciśnienie daje pompa. Mało tego, gdyby była wina pompy, to masz jeszcze zawór SCV oraz zawór wysokiego ciśnienia na listwie.

Jeśli pompa daje złe ciśnienie, to najczęściej wykazuje błąd zaworu wysokiego ciśnienia, gdyż jest to ostatni element w układzie paliwowym.

Najlepiej jakbyś miał mechanika z kompem-oprogramowaniem Consult III.

Jakie w ogóle pokazało błędy-numery?

Jakim oprogramowaniem to robił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem dziś samochód i rano ma podłączyć pod kompa i zadzwonić

To co napisałem - to wstępnie tak ocenił ,więc ciort wie.
A  jeżeli okaże  się wadliwa pompa - to jest do uratowania ,jakiejś regeneracji czy od razu znak ,że trzeba kupić nową?
W Warszawie ciężko znaleźć kogoś komu można zaufać i jakiegoś pewniaka.

Edytowane przez Skyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jedno.

Żaden mechanik nie podejmie się na własną rękę wysyłać pompy do regeneracji i za nią płacić, gdyż okaże się po regeneracji, iż usterka jest nadal taka sama. Więc ten problem jest cedowany na właściciela auta.

Najważniejsze to jakie konkretnie wyświetla błędy?

Potem poczytaj forum, bo na pewno już taki przypadek był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję że to nie to zobaczymy co jutro powie jak podłączy pod kompa

Niestety komp u tego mechanika nic nie wykrył ciężko kogoś znaleźć teraz pewnego

Pokazał się błąd p081 nie mogę znaleźć jaki to wie ktos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro chce pojechać do drugiego mechanika może jego komp coś wykryje a jak nie to będę sam dlubal co proponujecie mi sprawdzić egr dziś sprawdziłem wszystko ok, od czego zacząć przy jutrzejszej zabawie?

Może te świece zarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używaj znaków interpunkcji, bo czasami źle się czyta to co napisałeś.

 

To co sprawdzasz musisz czyścić i przy okazji używać Kontaktu na złączki-kolektorki.

Jak wyglądał EGR po rozkręceniu?

Gdyby świece, to był by problem z uruchomieniem np. długie kręcenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz pokazać te kontrolki które ci się zapalają, bo raz mówisz czerwony check, a potem piszesz też że ci się pali pomarańczowy check

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomarańczowy się palił wymieniłem filtr i po sprawie, został tylko czerwony check....

W egr było sporo brudu,zasdzy

Kolego, to uzupełniaj i pisz czy coś się poprawiło!!!

 W swoim poscie #5 nic nie wspominasz iż zgasła kontrolka pomarańczowa. Napisałeś że ..... dalej ten sam check na czerwono po chwili gaśnie i dopiero dostaje mocy co dalej robić?

Widać że już jedną sprawę jednak mamy z głowy.

Co do EGR-u jak i czym czyściłeś. Ja np. osobiście dawałem na forum fotorelację z czyszczenia. Prócz tego są na YT ciekawe filmiki o czyszczeniu - jak i czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam z 2003 1,9dci ale u mnie ta kontrolka jest pomarańczowa, ale no nic. Jeśli się świeci, to na 100% komputer musi mieć zarejestrowany błąd stały. Więc porządny tester i diagnostyka komputerowa jest ci potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na kompie mają program bosha i nie mogą nie mogą się połączyć z silnikiem ręce opadają

A więc tak ledwo co się połączył komputer wczoraj mechanik czyścil egr owszem czyścil ale dziś elektryk powiedział że może być wyczyszczony ale elektroniczne może być coś nie tak więc odpialem egr i nie ma już kontrolki checka co prawda nie idzie całą swoją mocą ale nie zamula z biegu na bieg wchodzi normalnie

Edytowane przez hincior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boshem ci nie pójdzie
Consult 3, ewentualnie niech próbują pod renault laguna 2  - kod silnika b0j czy coś tam - tym zrobisz diagnostykę silnika, a consultem wszystko,bo te siniki mamy od francuza
Jak egr był zapchany, to możliwe ,że katalizator też będzie nieciekawy.Od czasu do czasu trzeba dać mu w pedał żeby się z sadzy otrząsnął egr ,a i katalizator przepali konkretnie.

Edytowane przez Skyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają. Wg  profilu jesteś z W-wy i nie wierzę że nie ma tam mechaników.?!?!?

Stać Cię było na samochód, to nie szukaj jakiś "mechaniorów" w stodole - choć nie ukrywam iż czasami tacy są lepsi niż w ASO.

Jeśli już była wzmianka o Bosch, to są warsztaty tzw. (bynajmniej u mnie w Łodzi) "Centrum Bosch" - tam mają konkretne oprogramowania do wszelkich marek i modeli, do wszystkiego robią diagnostykę. Nawet sprawdzą Ci który wtryskiwacz przelewa. Więc może idź w tę stronę.

Co do EGR. W niektórych samochodach userzy zaślepiali EGR, są na ten temat również tematy. Może całkowite zaślepienie u ciebie pomoże.

Lecz po coś ten EGR wymyślono? - więc coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fejsa na bluetooth i na usb programy, które się z nimi łączą -  to maxiecu wersja demo i silnik sobie sprawdzę, chociaż pokazuje numery błędów dla renault są DF, to innym programem to nic nie pokaze.a miałem takie przypadki zwiazane z czujnik abs pp kolo brak sygnalu.czujnik polozenia walu czujnik rozrzadu a teraz mialem z czujnikiem stopu usterka raz bylo raz nie bylo.rozebralem czujnik przeczyscilem drobnym papierem bo styki byly podjarane psiknalem isolem i dziala.ale kupilem drugie uzywki i zrobie sobie na zapas.takze tymi prostymi zrobie silnik pokaze tez parametry no mi to styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...