Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350Z w Autumaciku - Single Turbo by Coobcio 457KM i 560Nm


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MODEL: 350Z z 2004 roku w Automaciku

Modyfikacje

Silnik:

- Kute tłoki Woosner 96mm

- Kute korbowody Eagle - wyprostowane i wyosiowane na nowo
- Mocniejsze śruby pod głowicę

- Panewki korbowodowe King Racing 0,025 reszta nominał OEM
- Nowy wał korbowy OEM nissan + jego wyważenie pod kucizne

- Nowa pompa oleju z REV-UPa
- Nowy rozrząd OEM poza zębatkami wałków
- Uszeczlki do silnika OEM

- Wałki ssące z REV-UPa
- Sprężynki zaworowe podwójne firmy Supertech

- Nowe zawory komplet także od Supertech-a
- Uszczlniacze zaworowe hehe też Supertech
- głowice obrobione pod to i wyregulowane luzy

 

Układ doładowania: 

- Standardowy Coobcio single Turbo kit ale tym razem oparty o chińska turbosprężarkę T66 z gorącą stroną .68 (początkowy było PT6266)
- Przepustnica przeniesiona na drugą stronę
- Orurowanie tłoczące 2,5" >> 3"
- Duży FMIC 600x300x100
- Silikony FMIC.PL koloru zielonego :P


Układ wydechowy: 

- Pojedyńczy 3" wydech od turbiny oparty na dwóch przelotowych tłumikach
- Końcowka 125mm :D


Układ paliwowy: 

- Pompa paliwa 320\h

- Wtryski 630ccm

Elektronika: 

- Wsio ogarnięte na seryjnym ECU w tym także zmieniony program od pracy skrzyni biegów

Układ chłodzenia: 

- Zimniejszy Termostat 68* Mishimoto
- Dołożona chłodnica Oleju 30Z + Podstawka z Termostatem Mocal

- Gruba chłodnica wody Mishimoto

 

Układ jezdny: 
- Przeszczep przednich hamulcy z Infiniti FX50 + wymiana płynu w całym układzie

- Felgi Japan Racing JK11 19x9 z jakimiś nowymi 245/35R19 i 10x10 z tyłu oraz męskie lacze R888 w rozmiarze 295.30R19

Zawieszenie: 

- Gwint D2

BODY KIT: 
- Przedni zderzak jakiś inny, lepiej wentylowany i z większą ilością miejsca na cooler :P

 

No to czas na historię ilustrowaną :)
Silnik do mnie przybył puzlach... Bowiem oryinalny był zatarty i blok oraz wał korbowy z niego nadawały się na śmietnik.

Najważniejsze że udało się zdobyć blok po nie obróconej panewce i wraz z nowymi kutymi tłokami poszedł na obróbki:

20150220_090542_zps7r8ipxv9.jpg
 

Po odbiorze z autoszlifu klasycznie wsio zostało przezemnie pomierzone, coś tam za ciasno wyszło i trzeba było ponownie liznąć w szlifie...

20150418_151213_zpsabrmjsq9.jpg

 

No to wszystkie części układanki już mamy sprawdzone gotowe to lecimy:

20150418_173115_zpsb71unnn2.jpg

 

Dół ready:

20150418_220525_zpsge6pmsvv.jpg

 

Na taki dół przygotowana czapa oparta o podzespoły Supertecha:

20150419_203957_zpsrr6i87vy.jpg

 

 

 

Zdjęć ze składania to mam dziesiątki nie będę już przynudzać... Jedyna ciekawostka to nowy rozrządzik:

20150420_002458_zpsu3drzegh.jpg

 

Silnik do końca poskładany, wleciał do budy i jako wolnossący został dotarty a następnie jego osprzęt został częściowo wymontowany by można było budować orurwanie pod śmigło:
20150721_115925_zpsj83v7uca.jpg

Trochę się z tym zchodzi, w wielkim skrócie pospawane do kupy rurki, umiejscowione jak należy wyszły tak:

20150723_120708_zpsyldvu3md.jpg
 

Przy okazji został zrobiony 3" wydech przelotowy od turbiny po sam koniec, na dwóch tłumikach no i z jedną końcówką ale za to zacną bo 125mm:

20150723_130123_zpsplcx8ylf.jpg

Od przodu wyszło tak (czego nie widać to pod Coolerem znalazła się 30 rzędowa chłodnica oleju)

20151001_200208_zpshhz7hodr.jpg

 

A to co widać i rzuca się w oczy to 355mm hebel zapożyczony z Infiniti FX50, żeby go zamontować naturalnie trzeba było wykonać stosowne adaptery oraz mimo tak pokaźnych kół trzeba było dołożyć 5mm adaptery

20151020_211414_zpsmzzil8lb.jpg

 

Poskładaną i przygotowaną maszyną po zrobieniu układu paliwowego można było wjechać na rolki:

Hamownia_zpsmpurmb3o.png

 

Na najmniejszym możliwym doładowaniu do uzyskania przez ten turbo setup (0,5 bara) wyszło nam 445KM:

pol%20bara_zpsqzsjne1y.gif
 

No i odrazu po hamowni czas na testy drogowe:

 

Skrzynka w trybie D jak widać nie wyrabia, więc odcinka powędrowała wyżej na 7300obr.min i przy tej okazji moc urosła do 457KM :)
Najaktualniejszy wykresik zapodam jak wrócę z roboty i znajdę chwilę na neta :D

Najaktualniejszy wykresik zapodam jak wróce z roboty i znajdę chwilę na neta :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej przerobki wymaga automat zeby ogarnial moce 600-700KM ?? Bo przy kuciznie to pasowalo by troche wiecej mocy niz 450 :P

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bawiłem się jeszcze w takie moce w automaciku, genralnie to problem jest z 4 i 5 tym biegiem bo jest bardzo duża różnica po przejściu z 3 na 4 i w tym momęcie skrzynia w d*pę dostaje najbardziej...

Obstawiam że zestaw Trans Go pozwoli dowalić z 50-70Nm więcej a dalej to już zabawa z tarczkami i koszyczkami.

 

Ale przyznać muszę że mimo to zmiana biegów to jest poezja w automacie no non stop silnik ciągnie a nie zatrzymuje się jak to ma miejsce w manualu...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Made in Israel zdaje się jest na nich napisane jeśli o to chodzi...

Korby EAGLE słabo wymiary trzymały i żeby trzymać fabryczną tolerancję luzu trzeba było ciaśniejsze panewki zapodać

 

Ps. Swoją Zetkę Biturbo byś wreszcie opisał - przyznam szczerze że wielkie ma te turbiny !! Na jadnej TD05-18G w moim ex. 200SX S14 zrobiłem 380KM w Zecie pewno z 650KM by dała radę :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obstawiam że zestaw Trans Go pozwoli dowalić z 50-70Nm więcej a dalej to już zabawa z tarczkami i koszyczkami.

 

Na dniach odbieram mojego auto z zamontowanym Trans Go i bede mogl opisac wrazenia i efekty tego zestawu.

 

A powiedz mi znasz kogos, lub wiesz gdzie mozna kupic/dorobic mocniejsze tarczki czy koszyczki?

 

Swoja dorga mam typa ktory jest w stanie ogarnac montaz Trans Go bo pamietam ze byl problem z kims kto posiada narzedzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno będzie CI skrzynia pracowała jak seria po programie czyli szybciej będzie zmieniać biegi tzn. mniejszy uślizg sprzegiełek jest przy zmianie i twardziej sklejają...

 

Ja troszkę żałuje że nie było okazji stestować turbinki która miała od początku siedzieć w tym aucie:

20150723_121510_zpsfhtlntcb.jpg
 
Ale pewno za tłusto by było pod seryjną skrzynię...
Za to wleciało tańsze turbo, heble i chłodnica oleju :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossaku takie zmiany na półsprzegłe zwiększają moment obrotowy po zmianie biegów - poprawia to osiągi...

Trzeba by obadać na Racelogiku jak u Ciebie najlepiej by było.

 

A tym się jeszcze nie chwaliłem:P

Coobcio%20bow%20i%20PT6266_zpsfrwbkjba.j

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No serwer się wyczerpał, trzeba torchę poczekać aż się odblokuje...

Zaraz opisze tu kolejną tym razem czarną 350Z w manualu - pierwsza zakuta ale z wałkami Stage 2, turbo zestaw podobny do tego jaki tu widać :D


Zdjęcia już są widoczne :D

Także wprowadzone zotało parę mikro poprawek. tzn. dopieszczona mapa zmiennych faz rozrządu, podniesiony nieco limiter obrotów i podrównane ciśnienie doładowania, no kosmetyka...

radom%20dokoksowanie_zps8c1lo106.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie została dokładana chłodnica, ale przyjdzie i na nią czas :D

Choć w pierwszej kolejności przydało by się zajrzeć do samej skrzyni, już jako w wolnossaku za specjalnie ona nie działała, po zmianie w sofcie znacząco się jej poprawiło ale dalej nie jest to co być powinno :D

Teraz eksperymentować będę ze skrzynią w moim INFI-e ciekawe co z tego wyjdzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam będziesz przy niej grzebac? Ja do swojej dolozylem trans go, splanowalismy przekladki i wzmocnilismy ja dadatkowymi tarczkami a do sprzęgła hydro zalozyli jakieś kewlarowe okladziny przy regeneracji i podobno teraz ma sporo uciagnac. Zdradz no mi co tam u siebie masz w planach.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszyczki pogłebić by ekstra jedna tarczka doszła i przekladka...

Ciekaw jestem jak taka zmodzona skrzynia działa u Ciebie ??

Ja jeszcze przed modem jestem :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...