Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło X-Trail T-30


witek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Występują dwumasy.

Może ta stronka Ci się przyda, sklep/hurtownia o wiele tańszy niż IC. Sklep jest na Wróblewskiego-prawie już na Retkini.

http://www.4cars.pl/samochodowe/NISSAN,X_TRAIL,X_TRAIL_T30,2005,8354,Sprzegla,Zestaw_sprzegla,0,0.php#top

zawsze możesz zadzwonić i na podstawie VIN, Ci powiedzą. Również mogą stwierdzić jakie koło było na pierwszy montaż. Luk, czy inne.

A co masz ze sprzęgłem, jakie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, sprawdzę.

Sprzęgło się ślizga, jakbym automatem jeździł:) i bardzo bardzo wysoko łapie. Więc pewnie i tarcza i docisk do wymiany :(:(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem sprzęgło jakieś 3 tygodnie temu w tym samym aucie . Tylko tarcza . Nabija sie nowe okładziny i jest ok. Takie same objawy . Wysoko brał pedał i objawy ślizgania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To rozwiało wiele wątpliwości :):spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie, bo Kolega nie napisał jaki rocznik...i skąd sprowadzany

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były z dwumasą i bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w ASO twierdzą, że w moim x nie ma dwumasy. Ale nie mają pojęcia bo nigdy nie wymieniali sprzęgła w xieB po lifcie  tylko w innych modelach. Może być kwestia liftu albo kraju.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w ASO twierdzą, że w moim x nie ma dwumasy. Ale nie mają pojęcia bo nigdy nie wymieniali sprzęgła w xieB po lifcie  tylko w innych modelach. Może być kwestia liftu albo kraju.

To sprawdź tu wpisując Vin https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan

Ciekawe co wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik 2005 a pisałem to w pierwszym poście;)

sprzęgło i docisk kupiłem w 4Carsie w Łodzi, chyba najlepiej zaopatrzony komplet sprzęgła 800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam podobny kłopocik tzn, na piątym biegu jak chce przyśpieszyć to mam wrażenie ,że się ślizga sprzęgło jest to dość dokuczliwe przy wyprzedzaniu,czy możecie w miarę mnie zdiagnozować ,czy wystarczy zmienić same okładziny czy jednak jest to coś poważniejszego i jakie czekają mnie wydatki? mam X z 2003 ,2,2dci 4x4 ,136KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ślizga to tarcza będzie już cienka lub zaolejona.

Bez rozbiórki się nie zdiagnozujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak długo jeszcze pojeżdżę? bo sprzęgło jeszcze nie szarpie a co z dwu masą ?

Tego nikt nie wie.

Nie ma co testować jak długo.

Jeśli tarcza jest zaolejona to znaczy że puścił któryś uszczelniacz.

Na wale korbowym lub skrzyni biegów.

Wiąże się to z utratą oleju.

Jeśli tarcza ma już cienkie okładziny, to nity mogą porysować docisk.

A co z dwumasą?

Raczej nic jej nie będzie z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz z wału nie powinien zaoleić tarczy ponieważ pomiędzy nią a wałem jest duże koło masowe/zamachowe.  Musiał by rzygać olejem jak szalony aby cokolwiek przedostało się na tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z jednym i drugim.

Nie musi rzygać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym słowem rozbierać i patrzeć co się dzieje


i nie zdążyłem ,dzisiaj padło całkiem ja mu w gaz a on nie chce jechać,na ślizgającym sprzęgle przejechałem ok.800km,piszę to następnych ciekawych,którzy będą myśleli,że sobie trochę pojeżdżą a tu niestety nie za długo. Jutro biorą się za robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mirekg9

Uszczelniacz z wału nie powinien zaoleić tarczy ponieważ pomiędzy nią a wałem jest duże koło masowe/zamachowe.  Musiał by rzygać olejem jak szalony aby cokolwiek przedostało się na tarczę.

Nie musi rzygać, gdyż obroty silnika i "wiaterek" zrobi swoje-wszystko zasmarcze.

 

jednym słowem rozbierać i patrzeć co się dzieje

i nie zdążyłem ,dzisiaj padło całkiem ja mu w gaz a on nie chce jechać,na ślizgającym sprzęgle przejechałem ok.800km,piszę to następnych ciekawych,którzy będą myśleli,że sobie trochę pojeżdżą a tu niestety nie za długo. Jutro biorą się za robotę.

Pochwalisz się co było?

Jakie koszta części (przy okazji numery fabryczne-katalogowe by się przydały)?

Gdzie kupowane?

Jakie koszta naprawy?

Te pytania najczęściej są zadawane na tym forum a w ten sposób również i sobie pomagamy, dlatego pytam, aby inni już więcej i nagminnie nie dopytywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Właśnie wróciłem po pół roku z wojaży,X -traila zostawiłem na ten czas żonie..Kiedyś już na ten temat pisałem,ale objawy nasiliły się i chciałbym się poradzić.Dzieje się to na zimnym najczęściej- nigdy w trasie,sporadycznie w korku.A mianowicie-na wciśniętym sprzęgle,bądż na półsprzęgle słychać wycie.Nie wiem jak to opisać ale przy puszczaniu sprzęgła jest takie uuuuuu.Normalnie wysprzęgla,nie ślizga się tylko wyje,słychać to w środku auta i na zewnątrz też!I jeszcze jeden problem.NA jałowym  cholernie falują obroty-,sporadycznie się zdarza,że na 2000-3000 tys.jest szarpnięcie.Od czego zacząć sprawdzanie?Zawór,turbina,czy przepływka?W poprzednim wymieniałem przepływkę ok.350 ZŁ+200 za robotę,ale nic to nie dało.Trochę był mocniejszy,ale dalej falował i czkał jak szalony.-okazało się,że to zawór.ObecnY x-TO 2005r 2,2 DCI.i pytanie -ma pojedynczy czy podwójny zawór? Dziękuje z góry za wszystkie rady,sugestie  i pomysły :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wycia po wciśnięciu pedału sprzęgła to padło ci łozysko wyciskowe, zwane także z uwagi na fakt iż pokonuje ono opór sprężyny centralnej sprzęgła  łożyskiem oporowym sprzegła, ktore jak naciskasz pedal sprzęgła opiera się o tak zwane słoneczko i zaczyna się kręcić gdy masz puszczony pedal sprzęgła to łożysko jest w stanie spoczynku i nie pracuje wiec czeka Cie jego wymiana jesli jest to cichy szum to nie masz się jeszcze czym przejmo jak zacznie wyć musisz wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...