Tomstat Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam wszystkich. Mam nowy problem w swojej nysce. Mianowicie od kilku tygodni zdarza się podczas jazdy przy np dojeździe do skrzyżowania, że gdy wcisnę sprzęgło obroty lecą w dół do zera i auto gaśnie. Poprzedza to jego dosc mocno zauważalna mulastość. Już teraz wiem, że gdy cisnę gaz i auto nie reaguje bądź reaguje bardzo ślamazarnie (jakby go przytykało) to znaczy że jak wcisnę sprzęgło obroty spadną do zera. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku aczkolwiek nie codziennie. Co dziwne natychmiastowe odpalenie po takim zdechnięciu nie jest takie proste, trzeba troszke ją pokręcić i to najlepiej dodając od razu gazu żeby weszła na obroty. Po czasie chodzi pięknie jakby nigdy nic. Podejrzewałem LPG ale ostatnio zgasł jadąc na PB. Ma ktoś pomysł z której strony podejść france nim sie udam do magika? Nie ukrywam, że brzmi mi to drogo w naprawie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Objawy występują tylko podczas jazdy na benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Objawy występują tylko podczas jazdy na benzynie? Zarówno na benzynie jak i LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Podejrzewałem przepustnicę ale to musiałoby występować podczas jazdy na benzynie. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału, wymontuj go i wyczyść Edytowane 16 Listopada 2015 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 zakręć butlę i sprawdź co sie wtedy dzieje, i zmierz przepływke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopulen Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Identycznie miałem - 15 min roboty (czyszczenie przepustnicy dodatkowo mechanik lekko spiłował mi dolot aby cały czas dochodziło powietrze) nic nie trzeba adoptować, dojście jest rewelacyjne. Mi pomogło. Póki co przeczyść jak nie pomorze będziemy kombinować dalej. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 dodatkowo mechanik lekko spiłował mi dolot aby cały czas dochodziło powietrze) to po co przepustnica inne auta działają bez takich zabiegów brawo mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 to się nadaje do tematu "dlaczego mechanicy sa do bani" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy przepustnica odpowiada zarówno za LPG jak i PB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 a zmienia się miejsce zassania powietrza w zależności od paliwa ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Podejrzewałem przepustnicę ale to musiałoby występować podczas jazdy na benzynie. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału, wymontuj go i wyczyść Zasugerowałem sie postem Fazziego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Zasugerowałem sie postem Fazziego.. Przepraszam, moje niedopatrzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 No to nyska od dwóch dni u magika. Zaczęło sie optymistycznie bo pierwsza diagnoza - lipne świece. Jednak pudło. Teraz twierdzi ze to luzy na zaworach.... Nie znam sie, ale jakos mi to nie pasuje do powyższych niedomagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 a mierzył przepływkę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 a mierzył przepływkę?? A myślisz że wie jak to zrobić jak strzela w ciemno . To nie mechanik a wymieniacz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Nie wiem co mierzył bo śle mi smsy o stanie sytuacji :/ A jednak wyszło po pomiarze zaworów, że są ciasne na dwóch cylindrach - w sumie to luz na obu wynosi zero. Magik zdziwiony że nysa odpala na zimnym z takim "luzem". W środę będzie regulował. Mówi, że trzeba wybebeszyć wszystko wraz z łańcuchem rozrządu i wyciągnąć zawory, wyśle je do ślusarza, pomniejszy średnice o 30 mikronów i złoży spowrotem. Miejmy nadzieję że będzie ok. Swoją drogą jakim cudem może luz wynieść zero przy zaworze? Ja zawsze myślałem że one mogą się ścierać i wtedy zgoda że klekocą ale że zwiększają objętość to jakoś mi ciężko pojąć... Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Tomstat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Zastanawiające te jego wnioski, rozumując logicznie luz z czasem powinien się powiększać a nie na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 zmniejsza się do tego auto w gazie i ciekawe jak wyregulowany gazik ale to dość dziwna sytuacja z zerowym luzem \zmienia się szklanki a nei szlifuje trzonki ciekawy mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 zmniejsza się do tego auto w gazie i ciekawe jak wyregulowany gazik ale to dość dziwna sytuacja z zerowym luzem \zmienia się szklanki a nei szlifuje trzonki ciekawy mechanik od początku wydawał się "dziwny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Zmien mechanika poki nie jest za pozno, na temat zaworow mozna powiedziec na podstawie proby olejowej (mierzy sie cisnienie w garach na sucho czyli bez oleju i po wlaniu oleju na cylindry tez mierzy sie cisnienie - jezeli cisnienie wzrasta to znaczy ze zawory sa ok a jezeli nie to wtedy jest podstawa do stwierdzenia , ze to sprawka zaworow innej metody nie ma). Wyjmij potecjometr gazu przemyj go , zloz i zobacz czy objawy pozostaly i nie lataj na razie po mechanikach bo stracisz kase i spokoj osobisty lepiej spokojnie poczytac nasze porady ale wybor nalezy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Zmien mechanika poki nie jest za pozno, na temat zaworow mozna powiedziec na podstawie proby olejowej (mierzy sie cisnienie w garach na sucho czyli bez oleju i po wlaniu oleju na cylindry tez mierzy sie cisnienie - jezeli cisnienie wzrasta to znaczy ze zawory sa ok a jezeli nie to wtedy jest podstawa do stwierdzenia , ze to sprawka zaworow innej metody nie ma). Wyjmij potecjometr gazu przemyj go , zloz i zobacz czy objawy pozostaly i nie lataj na razie po mechanikach bo stracisz kase i spokoj osobisty lepiej spokojnie poczytac nasze porady ale wybor nalezy do Ciebie. No właśnie jestem na etapie poszukiwania kogoś innego. Tamten stwierdził że doszedł do tych zaworów gdy przy ponownym załączeniu silnika po zgaśnięciu auto kręciło na sucho. Trzeba długo go kręcić i wciskać pedał gazu żeby auto zaskoczyło (chyba że się toczy to odpala szybciej). Wcześniej wypadały zapłony - wspomniane przymulanie przed zgaśnięciem. Pytanie dlaczego rozgrzany metal (wedle praw fizyki rozszerzony) jakoś pracuje bez żadnego bólu. Dziś np. zimny zapalił pięknie i do końca dnia nic go nie bolało. Voyager, piszesz o potencjometrze pedału gazu czy czymś w instalacji LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 O potencjometrze pedalu przyspieszenia. Szukamy uszkodzonego elementu wspolnego dla PB i LPG wiec rodzaj paliwa jest tu obojetny gdyz te same objawy sa na obu rodzajach paliwa. Trzeba jak napisalem zrobic probe olejowa bo bez tego bedziemy gdybac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dzwoniłem do nieautoryzowanego serwisu Nissana i przez telefon na zasadzie konsultacji potwierdzili, że objawy mogą wskazywać na te zawory, jednak aby się upewnić umówiłem wizyte na diagnostykę więc zobaczymy co będzie. O potencjometrze pedalu przyspieszenia. Szukamy uszkodzonego elementu wspolnego dla PB i LPG wiec rodzaj paliwa jest tu obojetny gdyz te same objawy sa na obu rodzajach paliwa. Trzeba jak napisalem zrobic probe olejowa bo bez tego bedziemy gdybac. Tylko czy ten potencjometr ma jakikolwiek wpływ na przymulanie i telepanie silnika jakby jechał na 3 garach? Mi to wygląda na wypadanie zapłonu. No to autko odebrane z nieautoryzowanego serwisu Nissana. Koszt naprawy jaki mi wyliczono - bagatela 4200 zł. W tej cenie zawierało się: wymiana termostatu ktory przeklamywal temp o 20 stopni, wymiana przeplywomierza powietrza, rozebrania głowicy i oddanie jej do planowania, wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana oleju, wymiana wiązki kabla do podłączenia komputera wraz z wtyczką ktora okazala sie byc zepsuta i wyszedł brak kompresji na 3 cylindrze (6,5 bar). Spytałem czy pomorze regulacja zaworów - powiedzieli ze tak ale się jej nie podejmą bo robią to kompleksowo wraz z planowaniem głowicy. Odebrałem autko i zapłaciłem jedynie za wymianę wiązki. Pan Waldemar, mechanik typowy garażowiec za 300 zł obiecał zawory wyregulowac i daje sobie dwie ręce ucinać że to będzie działać więc wybieram opcje 300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Wg mnie odpowiedz jest w diagnozie mechanikow - brak kompresji na 3-cim garze , nie napisales jednak czy byla robiona proba olejowa tego gara bo to da odpowiedz czy to zawory czy pekniete pierscienie. W drugim przypadku tez maja racje - regulacje zaworow robia ci co planuja glowice bo robi sie to wysokoscia szklanek , ktore nie sa hydrauliczne. Proba olejowa - po wlaniu troche oleju do cylindra mierzy sie cisnienie i porownuje do cisnienia bez wlania oleju, jezeli cisnienie nie wzrasta to znaczy ze przyczyna sa zawory ( mogly zostac nadpalone przez LPG ), jezeli cisnienie wzrasta to znaczy, ze pierscienie ( pekniete od LPG ). Jezdzilem kiedys na LPG i tanio wyszlo drogo, z regulacja zaworow wiem bo ostatnio robilem glowice kompleksowo i tam szpece o tym powiedzieli i pokazali na czym ta zabawa polega. Moja rada - dojsc przyczyny malej kompresji na 3-cim cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 nie demonizował bym aż tak strasznie sprawy gazu jak jest dobrze wyregulowany i założony to z nawiązką zwraca koszty wliczając w to remont może być, ze skończyła się regulacja na tym garnku-powód-brak kontroli i może wystarczy podmienić szklanki, każdy mechanik to zrobi co zajmuje się rozrządami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.