Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 Ben + LPG nie trzyma wolnych obrotów


Tomstat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam nowy problem w swojej nysce. Mianowicie od kilku tygodni zdarza się podczas jazdy przy np dojeździe do skrzyżowania, że gdy wcisnę sprzęgło obroty lecą w dół do zera i auto gaśnie. Poprzedza to jego dosc mocno zauważalna mulastość. Już teraz wiem, że gdy cisnę gaz i auto nie reaguje bądź reaguje bardzo ślamazarnie (jakby go przytykało) to znaczy że jak wcisnę sprzęgło obroty spadną do zera. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku aczkolwiek nie codziennie. Co dziwne natychmiastowe odpalenie po takim zdechnięciu nie jest takie proste, trzeba troszke ją pokręcić i to najlepiej dodając od razu gazu żeby weszła na obroty. Po czasie chodzi pięknie jakby nigdy nic.  Podejrzewałem LPG ale ostatnio zgasł jadąc na PB. Ma ktoś pomysł z której strony podejść france nim sie udam do magika? Nie ukrywam, że brzmi mi to drogo w naprawie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałem przepustnicę ale to musiałoby występować podczas jazdy na benzynie. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału, wymontuj go i wyczyść

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identycznie miałem - 15 min roboty (czyszczenie przepustnicy dodatkowo mechanik lekko spiłował mi dolot aby cały czas dochodziło powietrze)

nic nie trzeba adoptować, dojście jest rewelacyjne.

Mi pomogło.

Póki co przeczyść jak nie pomorze będziemy kombinować dalej.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 dodatkowo mechanik lekko spiłował mi dolot aby cały czas dochodziło powietrze)

 

to po co przepustnica :D inne auta działają bez takich zabiegów :D brawo mechanik :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałem przepustnicę ale to musiałoby występować podczas jazdy na benzynie. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału, wymontuj go i wyczyść

Zasugerowałem sie postem Fazziego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to nyska od dwóch dni u magika. Zaczęło sie optymistycznie bo pierwsza diagnoza - lipne świece. Jednak pudło. Teraz twierdzi ze to luzy na zaworach.... Nie znam sie, ale jakos mi to nie pasuje do powyższych niedomagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mierzył przepływkę?? 

A myślisz że wie jak to zrobić jak strzela w ciemno . To nie mechanik a wymieniacz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mierzył bo śle mi smsy o stanie sytuacji :/

 

 

A jednak wyszło po pomiarze zaworów, że są ciasne na dwóch cylindrach - w sumie to luz na obu wynosi zero. Magik zdziwiony że nysa odpala na zimnym z takim "luzem". W środę będzie regulował. Mówi, że trzeba wybebeszyć wszystko wraz z łańcuchem rozrządu i wyciągnąć zawory, wyśle je do ślusarza, pomniejszy średnice o 30 mikronów i złoży spowrotem. Miejmy nadzieję że będzie ok.


Swoją drogą jakim cudem może luz wynieść zero przy zaworze? Ja zawsze myślałem że one mogą się ścierać i wtedy zgoda że klekocą ale że zwiększają objętość to jakoś mi ciężko pojąć...

Edytowane przez Tomstat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające te jego wnioski, rozumując logicznie luz z czasem powinien się powiększać a nie na odwrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejsza się :D do tego auto w gazie i ciekawe jak wyregulowany gazik :D ale to dość dziwna sytuacja z zerowym luzem 

\zmienia się szklanki a nei szlifuje trzonki :D ciekawy mechanik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejsza się :D do tego auto w gazie i ciekawe jak wyregulowany gazik :D ale to dość dziwna sytuacja z zerowym luzem 

\zmienia się szklanki a nei szlifuje trzonki :D ciekawy mechanik 

 

od początku wydawał się "dziwny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien mechanika poki nie jest za pozno, na temat zaworow mozna powiedziec na podstawie proby olejowej (mierzy sie cisnienie w garach na sucho czyli bez oleju i po wlaniu oleju na cylindry tez mierzy sie cisnienie - jezeli cisnienie wzrasta to znaczy ze zawory sa ok a jezeli nie to wtedy jest podstawa do stwierdzenia , ze to sprawka zaworow innej metody nie ma). Wyjmij potecjometr gazu przemyj go , zloz i zobacz czy objawy pozostaly i nie lataj na razie po mechanikach bo stracisz kase i spokoj osobisty lepiej spokojnie poczytac nasze porady ale wybor nalezy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien mechanika poki nie jest za pozno, na temat zaworow mozna powiedziec na podstawie proby olejowej (mierzy sie cisnienie w garach na sucho czyli bez oleju i po wlaniu oleju na cylindry tez mierzy sie cisnienie - jezeli cisnienie wzrasta to znaczy ze zawory sa ok a jezeli nie to wtedy jest podstawa do stwierdzenia , ze to sprawka zaworow innej metody nie ma). Wyjmij potecjometr gazu przemyj go , zloz i zobacz czy objawy pozostaly i nie lataj na razie po mechanikach bo stracisz kase i spokoj osobisty lepiej spokojnie poczytac nasze porady ale wybor nalezy do Ciebie.

 

No właśnie jestem na etapie poszukiwania kogoś innego. Tamten stwierdził że doszedł do tych zaworów gdy przy ponownym załączeniu silnika po zgaśnięciu auto kręciło na sucho. Trzeba długo go kręcić i wciskać pedał gazu żeby auto zaskoczyło (chyba że się toczy to odpala szybciej). Wcześniej wypadały zapłony - wspomniane przymulanie przed zgaśnięciem. Pytanie dlaczego rozgrzany metal (wedle praw fizyki rozszerzony) jakoś pracuje bez żadnego bólu. Dziś np. zimny zapalił pięknie i do końca dnia nic go nie bolało.  Voyager, piszesz o potencjometrze pedału gazu czy czymś w instalacji LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O potencjometrze pedalu przyspieszenia. Szukamy uszkodzonego elementu wspolnego dla PB i LPG wiec rodzaj paliwa jest tu obojetny gdyz te same objawy sa na obu rodzajach paliwa. Trzeba jak napisalem zrobic probe olejowa bo bez tego bedziemy gdybac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do nieautoryzowanego serwisu Nissana i przez telefon na zasadzie konsultacji potwierdzili, że objawy mogą wskazywać na te zawory,  jednak aby się upewnić umówiłem wizyte na diagnostykę więc zobaczymy co będzie.


O potencjometrze pedalu przyspieszenia. Szukamy uszkodzonego elementu wspolnego dla PB i LPG wiec rodzaj paliwa jest tu obojetny gdyz te same objawy sa na obu rodzajach paliwa. Trzeba jak napisalem zrobic probe olejowa bo bez tego bedziemy gdybac.

 

Tylko czy ten potencjometr ma jakikolwiek wpływ na przymulanie i telepanie silnika jakby jechał na 3 garach? Mi to wygląda na wypadanie zapłonu.


No to autko odebrane z nieautoryzowanego serwisu Nissana. Koszt naprawy jaki mi wyliczono - bagatela 4200 zł. W tej cenie zawierało się: wymiana termostatu ktory przeklamywal temp o 20 stopni, wymiana przeplywomierza powietrza, rozebrania głowicy i oddanie jej do planowania, wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana oleju, wymiana wiązki kabla do podłączenia komputera wraz z wtyczką ktora okazala sie byc zepsuta i wyszedł brak kompresji na 3 cylindrze (6,5 bar). Spytałem czy pomorze regulacja zaworów - powiedzieli ze tak ale się jej nie podejmą bo robią to kompleksowo wraz z planowaniem głowicy. Odebrałem autko i zapłaciłem jedynie za wymianę wiązki. Pan Waldemar, mechanik typowy garażowiec za 300 zł obiecał zawory wyregulowac i daje sobie dwie ręce ucinać że to będzie działać więc wybieram opcje 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie odpowiedz jest w diagnozie mechanikow - brak kompresji na 3-cim garze , nie napisales jednak czy byla robiona proba olejowa tego gara bo to da odpowiedz czy to zawory czy pekniete pierscienie. W drugim przypadku tez maja racje - regulacje zaworow robia ci co planuja glowice bo robi sie to wysokoscia szklanek , ktore nie sa hydrauliczne. Proba olejowa - po wlaniu troche oleju do cylindra mierzy sie cisnienie i porownuje do cisnienia bez wlania oleju, jezeli cisnienie nie wzrasta to znaczy ze przyczyna sa zawory ( mogly zostac nadpalone przez LPG ), jezeli cisnienie wzrasta to znaczy, ze pierscienie ( pekniete od LPG ). Jezdzilem kiedys na LPG i tanio wyszlo drogo, z regulacja zaworow wiem bo ostatnio robilem glowice kompleksowo i tam szpece o tym powiedzieli i pokazali na czym ta zabawa polega. Moja rada - dojsc przyczyny malej kompresji na 3-cim cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie demonizował bym aż tak strasznie sprawy gazu :D jak jest dobrze wyregulowany i założony to z nawiązką zwraca koszty wliczając w to remont 

może być, ze skończyła się regulacja na tym garnku-powód-brak kontroli :D i może wystarczy podmienić szklanki, każdy mechanik to zrobi co zajmuje się rozrządami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...