Exiler Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Do tej pory jeździłem głównie Fordami i w żadnym z nich nie czułem ruchów/drgań na drążku zmiany biegów gdy dodaję gazu, bądź ściągam nogę z gazu. W moim QQ na gałce czuć takie rzeczy, a jak z tym u Was? Dla mnie jest to dziwne i nienormalne, jednak w salonie nie widzą w tym nic złego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Moja rada. Trzymaj ręce na kierownicy nie na gałce, bo nie tylko w nissanie czuć drgania. A w Fordzie faktycznie nie czuć, a mówię tu o Mondeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exiler Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Przy 6 biegach podczas jazdy po mieście ciężko trzymać rękę ciągle na kierownicy i nie zauważyć że jest ... inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazor Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Miałem tak w Micrze i mam tak w QQ 1.6. W żadnym innym samochodzie, którym jeździłem (np. fabia, corsa, astra 3) tego nie było. Widocznie taka uroda Nissana. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No i też zależy to od mechanizmu sterowania skrzynią biegów. Mechanizm zmiany biegów sterowany linkami działa zwykle kulturalniej niż przy połączeniu na sztywno. Choć z drugiej strony w QQ chyba są linki (chyba, że się mylę?), a jednak można zaobserwować ruchy dźwigni zmiany biegów. W każdym razie, to norma w tym samochodzie. Dodam tylko to co pisali koledzy, że nie powinno się stale trzymać łapki na dźwigni zmiany biegów. Ten nawyk, tak jak na przykład ciągłe opieranie nogi na pedale sprzęgła, nie służy dobrze wymienionym mechanizmom i przyczynia się do ich szybszego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exiler Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 A czy napisałem, że ciagle trzymam rękę na gałce zmiany biegów??? Człowiek zauważa różnice i od wszystkich słyszy żeby nie trzymać łapy na biegach. Co za świat, Kopernik to musiał mieć przechlapane :-) Dzięki za opinie, widocznie taka uroda Nissanów lecz na jeździe próbnej tego nie zauważyłem, pewnie wtedy na inne rzeczy zwraca się uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Bez przesady z tymi dłońmi na kierownicy, ja co prawda na dźwigni biegów nie trzymam ale z reguły na kierownicy mam jedną dłoń. Co do drgań drążka, nie wiem dlaczego ale ten element występuje obecnie, w starszych autach tego nie było, we wszystkich modelach Nissana. Może zbyt krótkie te linki czy jakaś inna wynikająca z oszczędności tkwi w tym przyczyna, ale uznać by należało że TTTM. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Łączenie elastyczną poduszką skrzyni z ramą pomocniczą i ogólne dość elastyczne połączenia zespołu napędowego z karoserii "by renault" myślę że to cała tajemnica.Z czasem ruch lekarka jest coraz większy a zimą dochodzi stukanie przy zmianie biegów po dodaniu gazu i juz wiemy ,że podecha/poduchy do wymiany.można luz korygować ew.regulacją linek,o ile takową jest,bo nie zawsze. Ż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No, no Manixio szanowny - ruch-lekarka Ci się marzy. Ty niegrzeczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 W przeciwieństwie do kolegów,ja nie zwróciłem na to uwagi.... może mnie się grabie też trzęsą.A na poważnie,Nie czuję nadmiernego drgania drążka,raczej jest nieruchomy.A drgania zależą też od luzów jakie są w samym mechanizmie lewarka.W Matizie trząsł mi się jak Ratlerek,więc zdemontowałem i wszystkie tuleje i wkładki dorobiłem ciasne z teflonu i było git. A ciekawe jak ta lekarka się rusza u Maniola??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No, no Manixio szanowny - ruch-lekarka Ci się marzy. Ty niegrzeczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Bo to Jacko zależy też od techniki jazdy. Jeździsz delikatnie, płynnie, to wajcha nie lata jak żyd po pustym sklepie. A jak obudzi się w Tobie żyłka rajdowca i strzelasz na każdym starcie ze sprzęgła, to kijek wtedy wylata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Posuwisto zwrotne Jacku :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Może źle to ujęliśmy, nie są to drgania, w sensie że się trzęsie cały czas, lewarka a jego ruchy skoordynowane z reakcjami silnika na dodanie gazu choćby przy dynamicznej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 O toto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Rozumiemy w czym rzecz. Dodajesz gazu i wajcha idzie do tyłu, noga z gazu - wajcha do przodu (bądź odwrotnie). Ogólnie jest to związane z tym co pisał Manix. Zespół napędowy zawieszony jest na poduszkach i rusza się w czasie jazdy więc jakie by nie było sterowanie mechanizmem zmiany biegów, to i tak ciągle to pracuje i czasem może przenosić się aż na dźwignię zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exiler Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Tester1956 dokładnie ujął o co mi chodzi. Auto nowe 1700 km przejechane i nie powiem żebym jakoś dynamicznie jeździł, bo próbuję uzyskać w QQ spalanie jak w ecoboost Mondeo, gdzie żadnych ruchów lewarka zmiany biegów w zależności od gazu nie czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 To takie bujanie będziesz miał,nic wielkiego TTTM (ten typ tak ma ) Myślałem,że masz duuużo więcej przejechane.U mnie już 30tka dobija i tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Może dodam coś od siebie. Jestem pewien że w popszednim modelu jaki miałem (1.6 benzyna) ta dzwignia zmiany biegów tak nie drgała przy dodawaniu i ujmowaniu gazu jak w modelu J11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Note I też tak ma,żeby było ciekawiej tylko i zawsze na 3-im biegu. Pisałem o tym w pierwszych moich postach,w innych autach jakie miałem,tego zjawiska nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 A ja ze wszystkich aut które przerobiłem,najbardziej odczułem to w civicu VII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vgli Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Do tej pory jeździłem głównie Fordami i w żadnym z nich nie czułem ruchów/drgań na drążku zmiany biegów gdy dodaję gazu, bądź ściągam nogę z gazu. W moim QQ na gałce czuć takie rzeczy, a jak z tym u Was? Dla mnie jest to dziwne i nienormalne, jednak w salonie nie widzą w tym nic złego. Mam to samo, gdzieś tam czytałem że to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VistulaPL Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Też tak mam, ale jakoś mnie to nie martwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.