Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła.


banfyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Moją Primerką p12 kombi 1.9 dci . Chodzi o gaśnięcie silnika na biegu jałowym . Obojętnie czy silnik ciepły czy zimny samochód zostaje odpalony i czasami po paru sekundach zgaśnie a czasami podczas jazdy gdy wciśnie się sprzęgło samochód gaśnie (spadają obroty lub falują) i nie potrafi już się uratować . Po zgaśnięciu primerka odpala lecz trzeba jej pomóc wciskaniem pedał'em gazu. Co to może być dodam iż zalewałem auto shell v-power i był przegoniony na trasie by przeczyścić EGR . Lecz nic to nie pomogło dalej gaśnie. Błędów mechanik nie znalazł. Miał ktoś podobny przypadek ? Bo wg mnie diesel nie powinien tak sam od siebie gasnąć . Proszę o pomoc bo nie da się jeździć z tym problemem ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz i wciśniesz sprzęgło to tez gaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej ... Odpale samochód przy wciśnietym sprzęgle wchodzi na około ~ 900 rpm (mówimy o zimnym silniku) czasami chodzi równo nic mu się nie dzieje nawet po zdjęciu nogi z sprzegła... po przejechaniu ok 2-5 km wciśnięcie sprzęgła do redukcji samochód gaśnie czasami jeszcze się uratuje i wskoczy na obroty ale to wtedy falują falują i zgaśnie . Dzieje się to na wciśniętym sprzęgle ... choć ostatnio nawet zdarza mu się jak samochód stoi na światłach na luzie bez sprzęgła to faluje faluje i gaśnie . Może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa ? Bo podczas jazdy dajmy na to na 3biegu przy obrotach 1700 poszarpuje . Objawy te znikają kiedy doda się gazu i ma obroty powyżej 2 500 


Jeszcze dodam iż dzieje się to od momentu wymiany sprzęgła z dwumasą i wysprzęglikiem ... 


W skrócie gaśnie na zimnym i ciepłym ... jak stoi na luzie bez sprzęgła i podczas wysprzęglania ...

Edytowane przez banfyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytuł trochę wprowadza w błąd, ale już wiadomo. Sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy. Zacznijmy od filtra paliwa. Zmieniany kiedy?


Czujnik położenia wału? Tam było grzebane (dwumasa), tam trzeba zacząć szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gdyby to był jakiś błąd z elektryki czy sterowania to by wystąpił błąd a żadnych błędów nie ma ... Tak samo wydaje mi się iż jeżeli był by to problem z pompą wtryskami to by potrafił też szarpać na wysokich obrotach ... a to się dzieje tylko kiedy auto że tak powiem nie ma obrotów . Może to wina filtra że zapchany czy coś i nie dostaje odpowiedniej dawki na niskich obrotach (pompa nie potrafi przecisnąć) choć filtr był wymieniany w marcu . 

 

Wymiana filtrów w Marcu tego roku choć coraz bardziej się skłaniam do tego by rozpocząć od właśnie tego miejsca diagnozę 


Wymiana filtru paliwa w tym tygodniu napewno . A prócz tego Grzmot masz jeszcze coś na myśli co może być powodem tej "usterki" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od filtra. Z pozoru banalne ale często pomaga. Jutro więcej ludzi coś podpowie.

voyager1956 

jeździ primką z tym motorem i ma już wiele km nastukane.

Skoro po wymianie dwumasy ten problem, to jak pisałem wyżej, trzeba brać pod uwagę też czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Grzmot;

-filtr paliwa,

-filtr powietrza.........te rzeczy najtańsze.

Prócz tego;

-wyczyszczenie i sprawdzenie przepływki

-użycie jakiegoś preparatu do ON, celem oczyszczenia układu paliwowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zacznę w tym tygodniu od filtra jeżeli to nie pomoże to przeskoczę od razu do czujnika . Ok już z góry dzięki za info jeśli jeszcze macie jakieś pomysły lub ktoś miał taki problemik to chętnie "wysłucham" porad :) POZDRAWIAM !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zlej paliwo i zalej normalnym ON , silnik dostaje spalania stukowego ( za wczesny zaplon paliwa - za duza liczba cetanowa lub paliwo jest zenione czyms co daje za wczesny zaplon mieszanki) a potem powiem co dalej.Czujnik polozenia walu nic tu nie ma do rzeczy gdyby byl uszkodzony to nie odpalilbys silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wam wszystkim słuchajcie zauważyłem od dnia wczorajszego pewien psikus autka ... odnośnie wyłączyłem wczoraj ogrzewanie całkowicie w samochodzie nadmuch na OFF (bo przewoziłem chrześniaka chorego ale mniejsza z tym) no i tak zauważyłem ze po wyłączeniu nadmuchu/ogrzewania samochód jakby zyskał życie nie gaśnie . Stwierdziłem wczoraj ze to może taki zbieg okoliczności aaa tu nagle od dnia wczorajszego do dnia dzisiejszego samochód ani razu nie "zajęknął" nie zgasł. Wie ktoś co może być powodem że kiedy (tak przypuszczam) ogrzewanie nadmuch jest na ON czyli włączona samochód gaśnie a kiedy wyłączony całkowicie (tak jak to jest od dnia wczorajszego do dzisiejszego a zrobione w sumie ok 150 km) i samochód nie gaśnie . 

 

Primerka coś tajemnicza jest "-" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuda to w kosciele sie zdarzaja, nie czytasz co pisze i nie odnosisz sie do tego. Po prawej stronie pompy paliwa jest wtyczka - to zawor regulujacy doplyw paliwa - brudne lub zenione paliwo moze go zacinac - odkrec , wymyj, przedmuchaj, zaloz - nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Filtry wymienione , zawór regulujący dopływ paliwa okej - efekt bez zmian samochód gaśnie a nawet już ma problem z zapaleniem trzeba mu pomóc wciśnięciem pedału gazu bo bez tego nie wchodzi na "dane" obroty. Przepływka sprawdzona okej . Po świętach czujnik położenia wału jadę podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda czasu na podmiane gdyz jakby byl uszkodzony to auta nie odpalisz , zacznij od dania wtryskow do sprawdzenia koszt okolo 100 zeta za cztery sztuki - element bardzo czesto pomijany przez szukajacych przyczyny usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich w nowym roku życząc do siego 2016 . Objawy zniknęły po dolaniu do baku dodatku do diesla . Objawy falowania i gaśnięcia zniknęły na dodatek autko jest mocniejsze i wróciła moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

STP nalane po raz kolejny tym razem dla wtrysków i problem  zniknął od "świąt" auto chodzi bez "zajęknięcia" :) :) :) 


Mogę stwierdzić że temat zostaje zamknięty jak na dzień dzisiejszy :) Autko śmiga bez zarzutów 3 tydzień ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...