Alex13 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dzień dobry, Miesiąc temu kupiłam w Niemczech Nissana Primerę 1.9 dci, rocznik 2005. Auto nie sprawiało żadnych problemów. Aż do wyjazdu do Polski. Zatankowałam tam bak polskiego paliwa i po powrocie do Niemiec auto zaczęło falować. Nie mam pojęcia czy ma to związek z paliwem, czy po prostu po 1300 kmObjawy: - czasem odpala za 2/3 razem (zawsze na zimnym silniku ) - zanim silnik się na grzeje, przy zatrzymaniu się na światłach następują falowania. 900 - 600 - jak włączam ogrzewanie objawy znikają, - z rury nie wydobywa się żaden dym Proszę o radę (( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zatankuj ponownie w Niemczech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zatankuj ponownie w Niemczech Zatankowałam diesla premium kilka dni temu do pełna i dolałam płyn liqui moly diesel Spulung. Niestety efektów brak. Będę dalej testować czy przy włączonym ogrzewaniu odpala dobrze i obroty nie falują, ale nadal nie wiem co z tym zrobić. I czy to mogą być wtryskiwacze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Regulowalem kiedys starego diesla gdzie dawke paliwa regulowalo sie na pompie, jak za bardzo sie przykrecilo to obroty zaczynaly falowac z tego wniosek ze dostaje na wolnych obrotach za mala dawke paliwa a przekladajac to na 1.9 dci moze miec za male cisnienie na listwie ktore reguluje zawor (inaczej silniczek krokowy - moze polskie paliwo go przycielo) na pompie paliwa, po jej prawej stronie tam gdzie jest wtyczka i to jest wymienne. Lepiej jednak pojechac na komputer niz gdybac ten pokaze czy jest tak jak przypuszczam. W momencie kiedy wlaczasz nawiew zwieksza sie obciazenie alternatora a to przeklada sie na wolniejsze obroty silnika co jest czytane przez czujnik polozenia walu a komputer wtedy podaje sygnal na ten zawor ktory zwieksza dawke paliwa i obroty sie stabilizuja, ma rowniez wplyw na rozruch a jak sie zatnie to bryki nie odpalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zatankowałam diesla premium kilka dni temu do pełna i dolałam płyn liqui moly diesel Spulung. Niestety efektów brak. Będę dalej testować czy przy włączonym ogrzewaniu odpala dobrze i obroty nie falują, ale nadal nie wiem co z tym zrobić. I czy to mogą być wtryskiwacze.... Mam ten sam problem tyle że czasami nawet samochód potrafi zgarnąć na "luzie" zauważyłem że jak wyłącze całkowicie ogrzewanie to w 99% problem znika . Ja w sobotę zaczynam od wymiany filtra i czyszczenia przepustnicy. Wtryskiwacze skreślam gdyż pojawił by się błąd źle dawkowanie paliwa i szarpal by nawet na wyższych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dziękuję za szybką odpowiedź Umówiłam się na przegląd auta i diagnostykę serwisową w serwisie Nissana na 22 grudnia. Czy do tego czasu mogę jeździć autem?Wiem, że sprawa jest nie pewna i trzeba podłączyć auto pod komputer, ale czy objawy wskazują na jakąś poważną chorobę czy to kwestia regulacji bądź wymiany części i można z tym jeszcze tydzień poczekać? Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Oprocz wzrostu twojej adrenaliny bryczce nic nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Bardzo dziękuję za odpowiedź Dzis po każdym razem jak odpalałam auto, włączałam na chwilkę ogrzewanie i problem falowania zniknął. Po diagnostyce, napiszę czy auto już śmiga bez zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Pisz Pisz bo też moja primerka 1.9 dci coś choruje ostatnio . I chciałbym móc się dowiedzieć co jej dolega . W sobotę jadę na wymianę filterka paliwa i czyszczenie przepustnicy oraz EGR-u też zdam relację czy poprawa nastąpiła. Pozdro Alex13 kuzynie Primerki a mamy te same dolegliwości Ja dziś wziąłem się za czyszczenie filtra powietrza (wymieniałem w marcu) bo nie dawało mi spokoju to ogrzewanie (może to nie ma nic wspólnego) ale no jakoś mnie natchnęło oglądnąć tam do filtra no i co zobaczyłem a no to że dolot powietrza z zewnątrz był całkowicie przytkany liśćmi oraz "gumową osłoną z klosza) musiała spaść po wymianie żarówki i ją wciągnęło do środka. Od rana śmigam autkiem i jak narazie obroty trzyma nic sie nie dzieje nawet na włączonym ogrzewaniu na maks włączone wszystkie światła czyli jednym słowem obciążenie dla silnika duże pojeżdżę jeszcze i zobaczę Edytowane 9 Grudnia 2015 przez banfyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Mam ten sam problem tyle że czasami nawet samochód potrafi zgarnąć na "luzie" zauważyłem że jak wyłącze całkowicie ogrzewanie to w 99% problem znika . Ja w sobotę zaczynam od wymiany filtra i czyszczenia przepustnicy. Wtryskiwacze skreślam gdyż pojawił by się błąd źle dawkowanie paliwa i szarpal by nawet na wyższych obrotach Z Regulaminu Forum.... Profil: Rejestrując się na Forum każdy użytkownik powinien wypełnić swój profil. Obowiązkowo pola: modelu (generacji/rocznika) oraz silnika. Służy to lepszej orientacji pozostałych użytkowników w razie potrzeby uzyskania porady. Pozostałe pola profilu wypełniane są dobrowolnie. Tutaj jest temat o 1,9 dCi.... Ty natomiast wspominasz o czyszczeniu przepustnicy, lecz pierwszy raz słyszę aby w dieslu była przepustnica. Zastanów się gdzie piszesz i co piszesz oraz uzupełnij profil - to trochę rozwieje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Dziękuję za szybką odpowiedź Umówiłam się na przegląd auta i diagnostykę serwisową w serwisie Nissana na 22 grudnia. Czy do tego czasu mogę jeździć autem?Wiem, że sprawa jest nie pewna i trzeba podłączyć auto pod komputer, ale czy objawy wskazują na jakąś poważną chorobę czy to kwestia regulacji bądź wymiany części i można z tym jeszcze tydzień poczekać? Pozdrawiam serdecznie Dzień dobry, Auto coraz bardziej niestety wariuje.Wczoraj było rano zimno, silnik zanim się rozgrzał to auto wyłączyło się 4 razy na światłach. Pomimo włączonego ogrzewania. Mam nadzieje, że pogoda dopisze i dojade do Polski.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Moze zanim pojedziesz do mechanikow jedz na trase daj mu w p... moze przypchal sie katalizator i stad te problemy, sprobowac nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Z Regulaminu Forum.... Profil: Rejestrując się na Forum każdy użytkownik powinien wypełnić swój profil. Obowiązkowo pola: modelu (generacji/rocznika) oraz silnika. Służy to lepszej orientacji pozostałych użytkowników w razie potrzeby uzyskania porady. Pozostałe pola profilu wypełniane są dobrowolnie. Tutaj jest temat o 1,9 dCi.... Ty natomiast wspominasz o czyszczeniu przepustnicy, lecz pierwszy raz słyszę aby w dieslu była przepustnica. Zastanów się gdzie piszesz i co piszesz oraz uzupełnij profil - to trochę rozwieje wątpliwości. Mój błąd chodziło mi o przepływkę . Już uzupełniam 1.9dci Filtry wymienione , zawór regulujący dopływ paliwa okej - efekt bez zmian samochód gaśnie a nawet już ma problem z zapaleniem trzeba mu pomóc wciśnięciem pedału gazu bo bez tego nie wchodzi na "dane" obroty. Przepływka sprawdzona okej . Po świętach czujnik położenia wału jadę podmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Banfyk ja bym na twoim miejscu zaczal od oddania wtryskow do sprawdzenia do mechanika tym sie zajmujacym , czy wtryski trzymaja swoje parametry byc moze podaja za duza dawke paliwa i stad te klopoty z odpalaniem, koszt okolo 25 zeta za wtrysk, bedzie wtedy jasnosc sytuacji a tak nawydajesz kasy bez efektu, czujnik polozenia jakby mial przerwe to go nie odpalisz bo komp nie ma info o polozeniu walu i nie poda impulsu na wtryski, moze tez dostawac bledny sygnal z potencjometru pedalu gazu ale zacznij po kolei bo sie pogubisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Witajcie koledzy, Przykleję się do tematu bardzo długo nie udzielałem się na forum ponieważ byłem szczęśliwym posiadaczem primery P11.144, która była niezniszczalna i nigdy mnie nie zawiodła.. Lecz w sobotę było bliskie spotkanie z innym samochodem co skutkuje tym że nie ma co zbierać Zachwycony tą primerką zdecydowałem się na zakup kolejnej tym razem P12 1.9 dci Wszystko działało pięknie, paliła na dotyk aż do dzisiejszego wieczoru, mianowicie: Wracam z pracy, zapala mi się kontrolka Check, i po przejechaniu kilku kilometrów auto traci zupełnie moc nie reaguje na pedał gazu, aż zgasło, po odpaleniu (odpalił na dotyk) momentalnie spadły obroty i zgasł. Kilka razy ta sama sytuacja... raz udało mi się odpalić, ale nie reagował na pedał gazu a obroty mocno falowały prawie do zgaśnięcia na moje ucho nie pracował na wszystkich cylindrach. zaholowany do garażu, zacząłem badać.. za każdym razem po przekręceniu kluczyka na zapłon było słychać dziwne (dość głośne) bzyczenie którego nie było wcześniej, auto do teraz bez problemu zapala, ale momentalnie gaśnie i słychać bzyczenie, tak w kółko... Na zdjęciu zaznaczyłem skąd wydobywa się dziwny dźwięk, Koledzy z forum proszę o pomoc, Co to właściwie jest? I czy może to być przyczyna? Już chyba 5 godzin siedzę i czytam forum, ale nie znalazłem tematu który może mi pomóc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 to jest zawór sterujący ciśnieniem paliwa, wyciągnij go może się zaciął albo coś go zablokowało albo po prostu padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Masz racje kolego prawdopodobnie padl... dzisiaj zamowie nowy.. Ale dobrze rozumiem ze to wlasnie przez niego silnik tak reaguje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 no jest to dobry początek, chociaż zawsze można to potwierdzić diagnozą komputerową, tak jeszcze mi się przypomniało że gdzieś czytałem o zawieszonych sterownikach wtrysku, zrób mu może jeszcze reset kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Ok ok na poczatek wymienie ten regulator z nadzieja ze odpali i pojade podlaczyc kompa obowiazkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Dzień dobry, Byłam w serwisie Nissana. Podlaczyli auto pod komputer. Nie wykazalo żadnego błędu.Jedyne co powiedzieli to że auto pokazywało temperaturę na zewnatrz zero stopni, podczas gdy w hali bylo 17 stopni. Wymienili wszystkie filtry. Nic to nie dało. Autu dalej spadają obroty w czasie postoju, gdy silnik jest zimny. Zdarza się że silnik gaśnie w czasie wolnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Zrob to samo co koledzy opisuja powyzej ten zaworek na zdjeciu jest odpowiedzialny za prace na wolnych obrotach jest to tzw. silniczek krokowy . Mialem taki przypadek w toyocie yaris verso , gasl w czasie jazdy ni z gruszki ni z pietruszki , przyczyna byl ten zaworek ( dokladnie taki sam jak na zdjeciu - zacial sie a raczej zapchal od brudnego paliwa i tyle ) druga przyczyna byl zatkany przewod przelewowy od wtryskow ten ktorym paliwo wraca do zbiornika - robilo to podcisnienie w zbiorniku, ktore cofalo paliwo. U Ciebie Alex wszystko bylo OK do momentu zatankowania paliwa w Polsce, moglas trafic na zenione paliwo czyli bym szukal w ukladzie paliwowym. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Tylko pytanie dlaczego, kiedy silnik sie nagrzeje to objawy znikają? czy to tak wygląda jak sie zapcha ten silniczek krokowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Jak sie przytnie to objawy sa stale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex13 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Jak sie przytnie to objawy sa stale Dzień dobry, Byłam u trzech mechaników. Każdy podłączał auto pod komputer, ktory nic nie wykazywał. Rownież w serwisie nissana. WYmienili wszystkie filtry i przeczyscili coś z pompą ciśnienia. Dzis auto padło mi na amen. dopiero popsikanie Plakiem na czujnik odpalilo samochód. Mówiłam mechanikom, ze chce wymienić silniczek krokowy. Mowili mi że w dieslu takiej części nie ma. Że jest przepustnica... Przez pewien czas robilam tak że kilka razy grzałam świece zanim odpalilam auto i problem falowania obrotów zniknął. Aż do momentu jak auto padło trupem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Witam wszystkich w nowym roku życząc do siego 2016 . U mnie objaw zniknął po dolaniu do baku dodatku do diesla . Objawy falowania i gaśnięcia zniknęły na dodatek autko jest mocniejsze i wróciła moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.