Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.9 dci falujace obroty


Alex13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Miesiąc temu kupiłam w Niemczech Nissana Primerę 1.9 dci, rocznik 2005.  Auto nie sprawiało żadnych problemów. Aż do wyjazdu do Polski. Zatankowałam tam bak polskiego paliwa i po powrocie do Niemiec auto zaczęło falować. Nie mam pojęcia czy ma to związek z paliwem, czy po prostu po 1300 kmObjawy:

- czasem odpala za 2/3 razem (zawsze na zimnym silniku )

- zanim silnik się na grzeje, przy zatrzymaniu się na światłach następują falowania. 900 - 600

- jak włączam ogrzewanie objawy znikają,

- z rury nie wydobywa się żaden dym

 

Proszę o radę :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankuj ponownie w Niemczech

Zatankowałam diesla premium kilka dni temu do pełna i dolałam płyn liqui moly diesel Spulung. Niestety efektów brak. Będę dalej testować czy przy włączonym ogrzewaniu odpala dobrze i obroty nie falują, ale nadal nie wiem co z tym zrobić. I czy to mogą być wtryskiwacze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowalem kiedys starego diesla gdzie dawke paliwa regulowalo sie na pompie, jak za bardzo sie przykrecilo to obroty zaczynaly falowac z tego wniosek ze dostaje na wolnych obrotach za mala dawke paliwa a przekladajac to na 1.9 dci moze miec za male cisnienie na listwie ktore reguluje zawor (inaczej silniczek krokowy - moze polskie paliwo go przycielo) na pompie paliwa, po jej prawej stronie tam gdzie jest wtyczka i to jest wymienne. Lepiej jednak pojechac na komputer niz gdybac ten pokaze czy jest tak jak przypuszczam. W momencie kiedy wlaczasz nawiew zwieksza sie obciazenie alternatora a to przeklada sie na wolniejsze obroty silnika co jest czytane przez czujnik polozenia walu a komputer wtedy podaje sygnal na ten zawor ktory zwieksza dawke paliwa i obroty sie stabilizuja, ma rowniez wplyw na rozruch a jak sie zatnie to bryki nie odpalisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowałam diesla premium kilka dni temu do pełna i dolałam płyn liqui moly diesel Spulung. Niestety efektów brak. Będę dalej testować czy przy włączonym ogrzewaniu odpala dobrze i obroty nie falują, ale nadal nie wiem co z tym zrobić. I czy to mogą być wtryskiwacze....

 

Mam ten sam problem tyle że czasami nawet samochód potrafi zgarnąć na "luzie" zauważyłem że jak wyłącze całkowicie ogrzewanie to w 99% problem znika . Ja w sobotę zaczynam od wymiany filtra i czyszczenia przepustnicy. Wtryskiwacze skreślam gdyż pojawił by się błąd źle dawkowanie paliwa i szarpal by nawet na wyższych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź :) Umówiłam  się na przegląd auta i diagnostykę serwisową w serwisie Nissana na 22 grudnia. Czy do tego czasu mogę jeździć autem?Wiem, że sprawa jest nie pewna i trzeba podłączyć auto pod komputer, ale czy objawy wskazują na jakąś poważną chorobę czy to kwestia regulacji bądź wymiany części i można z tym jeszcze tydzień poczekać?

Pozdrawiam serdecznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Dzis po każdym razem jak odpalałam auto, włączałam na chwilkę ogrzewanie i problem falowania zniknął. Po diagnostyce, napiszę czy auto już śmiga bez zastrzeżeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pisz Pisz bo też moja primerka 1.9 dci coś choruje ostatnio . I chciałbym móc się dowiedzieć co jej dolega . W sobotę jadę na wymianę filterka paliwa i czyszczenie przepustnicy oraz EGR-u ;) też zdam relację czy poprawa nastąpiła. :) Pozdro Alex13 :) kuzynie Primerki :) a mamy te same dolegliwości :)

Ja dziś wziąłem się za czyszczenie filtra powietrza (wymieniałem w marcu) bo nie dawało mi spokoju to ogrzewanie (może to nie ma nic wspólnego) ale no jakoś mnie natchnęło oglądnąć tam do filtra no i co zobaczyłem a no to że dolot powietrza z zewnątrz był całkowicie przytkany liśćmi oraz "gumową osłoną z klosza) musiała spaść po wymianie żarówki i ją wciągnęło do środka. Od rana śmigam autkiem i jak narazie obroty trzyma nic sie nie dzieje nawet na włączonym ogrzewaniu na maks włączone wszystkie światła czyli jednym słowem obciążenie dla silnika duże ;) pojeżdżę jeszcze i zobaczę :) 

Edytowane przez banfyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tyle że czasami nawet samochód potrafi zgarnąć na "luzie" zauważyłem że jak wyłącze całkowicie ogrzewanie to w 99% problem znika . Ja w sobotę zaczynam od wymiany filtra i czyszczenia przepustnicy. Wtryskiwacze skreślam gdyż pojawił by się błąd źle dawkowanie paliwa i szarpal by nawet na wyższych obrotach

 

Z Regulaminu Forum....

 

Profil:  Rejestrując się na Forum każdy użytkownik powinien wypełnić swój profil. Obowiązkowo pola: modelu (generacji/rocznika) oraz silnika. Służy to lepszej orientacji pozostałych użytkowników w razie potrzeby uzyskania porady. Pozostałe pola profilu wypełniane są dobrowolnie.                                      

 

Tutaj jest temat o 1,9 dCi.... Ty natomiast wspominasz o czyszczeniu przepustnicy, lecz pierwszy raz słyszę aby w dieslu była przepustnica. Zastanów się gdzie piszesz i co piszesz oraz uzupełnij profil - to trochę rozwieje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź :) Umówiłam  się na przegląd auta i diagnostykę serwisową w serwisie Nissana na 22 grudnia. Czy do tego czasu mogę jeździć autem?Wiem, że sprawa jest nie pewna i trzeba podłączyć auto pod komputer, ale czy objawy wskazują na jakąś poważną chorobę czy to kwestia regulacji bądź wymiany części i można z tym jeszcze tydzień poczekać?

Pozdrawiam serdecznie ;)

Dzień dobry,

Auto coraz bardziej niestety wariuje.Wczoraj  było rano zimno, silnik zanim się rozgrzał to auto wyłączyło się 4 razy na światłach. Pomimo włączonego ogrzewania. Mam nadzieje, że pogoda dopisze i dojade do Polski..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zanim pojedziesz do mechanikow jedz na trase daj mu w p... moze przypchal sie katalizator i stad te problemy, sprobowac nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Regulaminu Forum....

 

Profil:  Rejestrując się na Forum każdy użytkownik powinien wypełnić swój profil. Obowiązkowo pola: modelu (generacji/rocznika) oraz silnika. Służy to lepszej orientacji pozostałych użytkowników w razie potrzeby uzyskania porady. Pozostałe pola profilu wypełniane są dobrowolnie.                                      

 

Tutaj jest temat o 1,9 dCi.... Ty natomiast wspominasz o czyszczeniu przepustnicy, lecz pierwszy raz słyszę aby w dieslu była przepustnica. Zastanów się gdzie piszesz i co piszesz oraz uzupełnij profil - to trochę rozwieje wątpliwości.

 

Mój błąd chodziło mi o przepływkę . Już uzupełniam 1.9dci 

Filtry wymienione , zawór regulujący dopływ paliwa okej - efekt bez zmian samochód gaśnie a nawet już ma problem z zapaleniem trzeba mu pomóc wciśnięciem pedału gazu bo bez tego nie wchodzi na "dane" obroty. Przepływka sprawdzona okej . Po świętach czujnik położenia wału jadę podmienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banfyk ja bym na twoim miejscu zaczal od oddania wtryskow do sprawdzenia do mechanika tym sie zajmujacym , czy wtryski trzymaja swoje parametry byc moze podaja za duza dawke paliwa i stad te klopoty z odpalaniem, koszt okolo 25 zeta za wtrysk, bedzie wtedy jasnosc sytuacji a tak nawydajesz kasy bez efektu, czujnik polozenia jakby mial przerwe to go nie odpalisz bo komp nie ma info o polozeniu walu i nie poda impulsu na wtryski, moze tez dostawac bledny sygnal z potencjometru pedalu gazu ale zacznij po kolei bo sie pogubisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy,

Przykleję się do tematu

bardzo długo nie udzielałem się na forum ponieważ byłem szczęśliwym posiadaczem primery P11.144, która była niezniszczalna i nigdy mnie nie zawiodła..

Lecz w sobotę było bliskie spotkanie z innym samochodem co skutkuje tym że nie ma co zbierać :(

 

Zachwycony tą primerką zdecydowałem się na zakup kolejnej tym razem P12 1.9 dci

Wszystko działało pięknie, paliła na dotyk aż do dzisiejszego wieczoru, mianowicie:

Wracam z pracy, zapala mi się kontrolka Check, i po przejechaniu kilku kilometrów auto traci zupełnie moc nie reaguje na pedał gazu, aż zgasło, po odpaleniu (odpalił na dotyk) momentalnie spadły obroty i zgasł. Kilka razy ta sama sytuacja... raz udało mi się odpalić, ale nie reagował na pedał gazu a obroty mocno falowały prawie do zgaśnięcia na moje ucho nie pracował na wszystkich cylindrach.

zaholowany do garażu, zacząłem badać.. za każdym razem po przekręceniu kluczyka na zapłon było słychać dziwne (dość głośne) bzyczenie którego nie było wcześniej, auto do teraz bez problemu zapala, ale momentalnie gaśnie i słychać bzyczenie, tak w kółko...

 

Na zdjęciu zaznaczyłem skąd wydobywa się dziwny dźwięk, 

Koledzy z forum proszę o pomoc,

Co to właściwie jest? I czy może to być przyczyna?

 

Już chyba 5 godzin siedzę i czytam forum, ale nie znalazłem tematu który może mi pomóc...

 

 

post-25936-0-03322300-1450732943_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zawór sterujący ciśnieniem paliwa, wyciągnij go może się zaciął albo coś go zablokowało albo po prostu padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje kolego prawdopodobnie padl... dzisiaj zamowie nowy..

Ale dobrze rozumiem ze to wlasnie przez niego silnik tak reaguje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest to dobry początek, chociaż zawsze można to potwierdzić diagnozą komputerową,

tak jeszcze mi się przypomniało że gdzieś czytałem o zawieszonych sterownikach wtrysku, zrób mu może jeszcze reset kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ok na poczatek wymienie ten regulator z nadzieja ze odpali i pojade podlaczyc kompa obowiazkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Byłam w serwisie Nissana. Podlaczyli auto pod komputer. Nie wykazalo żadnego błędu.Jedyne co powiedzieli to że auto pokazywało temperaturę  na zewnatrz zero stopni, podczas gdy w hali bylo  17 stopni. Wymienili wszystkie filtry.  Nic to nie dało. Autu dalej spadają obroty w czasie postoju, gdy silnik jest zimny. Zdarza się że silnik gaśnie w czasie wolnej jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob to samo co koledzy opisuja powyzej ten zaworek na zdjeciu jest odpowiedzialny za prace na wolnych obrotach jest to tzw. silniczek krokowy . Mialem taki przypadek w toyocie yaris verso , gasl w czasie jazdy ni z gruszki ni z pietruszki , przyczyna byl ten zaworek ( dokladnie taki sam jak na zdjeciu - zacial sie a raczej zapchal od brudnego paliwa i tyle ) druga przyczyna byl zatkany przewod przelewowy od wtryskow ten ktorym paliwo wraca do zbiornika - robilo to podcisnienie w zbiorniku, ktore cofalo paliwo. U Ciebie Alex wszystko bylo OK do momentu zatankowania paliwa w Polsce, moglas trafic na zenione paliwo czyli bym szukal w ukladzie paliwowym. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie przytnie to objawy sa stale

Dzień dobry,

Byłam u trzech mechaników. Każdy podłączał auto pod komputer, ktory nic nie wykazywał. Rownież w serwisie nissana. WYmienili wszystkie filtry i przeczyscili coś z pompą ciśnienia. Dzis auto padło mi na amen.  dopiero popsikanie Plakiem na czujnik odpalilo samochód. Mówiłam mechanikom, ze chce wymienić silniczek krokowy. Mowili mi że w dieslu takiej części nie ma. Że jest  przepustnica... Przez pewien czas robilam tak że kilka razy grzałam świece zanim odpalilam auto i problem falowania obrotów zniknął. Aż do momentu jak auto padło trupem.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w nowym roku życząc do siego 2016 . U mnie objaw zniknął po dolaniu do baku dodatku do diesla . Objawy falowania i gaśnięcia zniknęły na dodatek autko jest mocniejsze i wróciła moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...