Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nadkola plastikowe tylne


chudson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zmajstrowałem prototyp dla lewego, Jutro zamówię prawe i w weekend będę kombinował wersje finalne. 

 

Roboty nie jest dużo. Potrzebne narzędzia to opalarka elektryczna lub gazowa, nożyce, ściski , kilka blachowkrętów. Przydatne też 4 ręce.  Wykorzystałem nadkole od starej grand vitary 28zł . Więcej szczegółów podam jak zrobię drugie wraz z małą fotorelacją. 

 

post-41813-0-79071500-1449692351_thumb.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :spoko: . Działaj dalej, przyda się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się przyda- jak to mówią--dla potomnych, lecz jeśli chodzi o fotki, to daj w mniejszej rozdzielczości (bardziej widoczne i mniej zajmują miejsca na ogólnym fejsie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie by nie były, ważne że są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt, szczególnie przy samodzielnym montażu, niewielki a efekt fantastyczny i długotrwały, jak to kolega mireg9,  trafnie ujął, dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że jest to za***iste ale blachowkręt nie wróży trwałości błotnikowi. Można to ogarnąć kołkami plast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że jest to za***iste ale blachowkręt nie wróży trwałości błotnikowi. Można to ogarnąć kołkami plast.

Zakładając swego czasu nadkola pomiędzy plastik a blachę w miejscu, ale i nie tylko, wkręcania blachowkrętów nałożyłem dosyć sporo najzwyklejszego towotu. po kilku latach, już u innego właściciela,  przyszło mi ściągnąć jedno z nadkoli i ku memu  zadowoleniu poza warstwą tłuszczu nie było nic innego. Smar, moim zdaniem,  sprawdza się lepiej jak inne służące do zabezpieczeń preparaty, bo one tworzą warstwę jedynie a tłusty smar wchłania się w pory blachy tudzież rdzy  absorbuje ja i nie pozwala na jej na rozwijanie się. Nie wszędzie, ma się rozumieć, można go zastosować ale w przypadku nadkoli, kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te blachowkręty na zdjęciu są wkręcone w plastik, od przodu również dwa wkręcone w plastik przy progu. Górą jeszcze nie przykręciłem ale uważam,że dwa blachowkręty mniej zardzewieją niż nadkole bez plastikowej osłony. Smar dobry pomysł. Do rantu nie będę przykręcał a jedynie przykleję na butylen po oczyszczeniu rdzy  i pomalowaniu wcześniejszym. A pod spód pomiędzy plastik i nadkole wstrzyknę środek do profili zamkniętych. 

Drugie nadkole będę miał jutro i w sobotę będę walczył. 


Drugie nadkole zrobione. Troszkę skopałem za bardzo wysuwając nadkole z tyłu i wyszło przykrótkie od strony drzwi.

 

Zdjęcia przedstawiają co i jak.  

 

Należy wyciąć dziurę na amortyzator  od wewnętrznej części nadkola mniej więcej tak jak zaznaczono na zdjęciu. Cięcie w kształcie trapezu rozchodzące się ku dołowi. Ranty przy cięciu warto podgrzać i zagiąć do góry co będzie chronić przed błotem wpadającym tędy.

 

Przypasowujemy nadkole ( zaczepy oryginalne powyłamywałem ale można się pobawić aby je zachować. 

Jak już wciśniemy nadkole to przykręcamy je pod śruby chlapacza i zaczynamy gięcie.

Podgrzewamy kawałek po kawałku nadkole  aż stanie się plastyczne i dociskamy je do wnęki ( najlepiej przez mokrą szmatę ) trzymamy aż wystygnie i stwardnieje.  I tak kawałek po kawałku. Można pomagać sobie ściskami w miejscach już dopasowanych. Dociskamy  nadkole do tylnej ściany i wciskamy je dokładnie we wnękę od strony drzwi. 

Jeśli rant trochę odstaje  to nic nie szkodzi bo na koniec można go tą techniką dopasować lepiej. 

 

Przykręciłem nadkole w zaznaczonych miejscach oraz po jednym wkręcie z obu stron amortyzatora. 

Do rantu nie przykręcałem żeby nie przyspieszać w tym miejscu korozji dziurami. Trzyma się dobrze.   

Całość potraktowałem woskiem do profili zamkniętych  i zobaczymy  na ile spowolni to rdzę. 

 

Nadkole jest za długie z tyłu i można by je tak zostawić zamiast chlapacza. Ja obciąłem i przykręciłem oryginalny chlapacz.

Przód w lewym wyszedł mi lepiej spasowany  więc można to zrobić lepiej niż na zdjęciu - sfałdował mi się troche jak widać ( nie wiem czy to prawda ale prawe nadkole wydało mi siętroche innego kształtu w przedniej częśći - bardziej wypukłe ) . Niemniej również trzeba będzie obciąć wystający kawałek. 

 

Moim zdaniem efekt bardziej niż zadowalający. 

 

Można próbować  z nadkolami od innych aut jednak te do  vitary z firmy florimex są z materiału bardzo podatnego na kształtowanie co bardzo ułatwia pracę.   

Używałem opalarki gazowej  z wygody bo szybciej grzeje. Natomiast trzeba uważać bo ciepło leci do góry i nawet gdy grzejemy gdzieś z boku to szczytowe miejsca bardzo się rozgrzewają i zmieniają kształt.

 

Zimna pogoda sprzyja stygnięciu więc kto chętny niech nie zwleka.Ja cieszę się ,że zdążyłem przed pierwszą solą na drodze. 

post-41813-0-92117200-1450000258_thumb.jpg

post-41813-0-99676000-1450000266_thumb.jpg

post-41813-0-19796700-1450000278_thumb.jpg

post-41813-0-53222900-1450000294_thumb.jpg

post-41813-0-78647500-1450000301_thumb.jpg

post-41813-0-20533400-1450000310_thumb.jpg

post-41813-0-72653500-1450000320_thumb.jpg

post-41813-0-75834100-1450001523_thumb.jpg

Edytowane przez chudson
  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha  co to, to nie, żeby  produkować to musiał bym ściągać swoje i modelować na aucie za każdym razem. Chyba ,że kupił bym tylne ćwiartki na allegro  :D 

Poza tym nie próbowałem czy w ogóle da się je ściągnąć tak łatwo. Możliwe ,że w kilku miejscach przy formowaniu się zaklinowały i był by problem. 

 

Nadkola można kupić na internecie jednak polecam poszukać w sklepach. Ja mam u siebie w mieście zaufany tani sklep w którym dostałem je w takiej samej cenie jak na allegro ale bez 20zł kosztu wysyłki. Najpierw zamówiłem jedno na próbę potem drugie. Polecam samemu się pobawić jeśli ktoś ma warunki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo dobry temat, już dawno myślałem żeby coś z tym tyłem zdjełać, ale zawsze coś. Ciekawe tylko, czy od innego jakiegoś auta lepiej by nie pasowały ? - jaki to model tej vitary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz sklep w którym mają nadkola na stanie to możesz poprosić czy pozwolą ci przymierzyć do auta, które lepiej pasuje. Ja szperałem kilka dni w necie, obejrzałem kilka aut na mieście i zdecydowałem się na starą vitarę.  (miała to być grand vitara 98-05 ale na nadkolach pisało samo vitara więc nie wiem czy to takie same ) Myślałem też nad almerą tino ale jakoś mniej na oko mi podpasowały.  Obojętnie co wybierzesz i tak będzie trzeba docinań i grzać. 

Nowsze auta czesto mają nadkola bez rantu wchodzące do środka a takie są gorsze natomiast starsze auta mają resory ( jak witara ) i trzeba wycinać na sprężynę.  

Jeśli chcesz się bawić to sprawdź nadkola od vw T4  bo je również brałem pod uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Rozmawiałem z jednym panem handlującym nadkolami i powiedział, że gdyby byli chętni to mogą wyprodukować nadkola na tył do x traila ponieważ do vitary oryginalnie też nie było dlatego oni je zaprojektowali i wykonali lecz potrzeba trochę chętnych ja mam już 5 osób jeśli są chętni to piszcie byly by oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siódmy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile konkretnie osób musi być nie wiem jutro zadzwonię zapytam jak by coś to nr do tego gościa 793482777

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzwoniłem rozmawiałem i trzeba będzie jeszcze poczekać, ponieważ mają naprodukowane wiele innych i na chwilę obecną nie chcą za bardzo ruszyć z produkcją, chyba, że ktoś ma większy dar przekonywania niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...