Bonhart Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Szukałem zagadnienia na forum i nie znalazłem . Od jakiegoś czasu zauważyłem(po deszczu, czy po myjni) wilgoć pojawiającą się w bagażniku. Na początku myślałem,że to przypadek, jednak sytuacja się powtarza, a oststnio było jej tyle, że musiałem wybierać kałużę z miejsca na koło zapasowe. Dziś jak otwierałem klapę to z niej (tak jakby z okolic świateł)pociekła mi niezła struga :/ . I teraz pytanie co się dzieje i jak to wyeliminować? Dodam,że uszczelki wyglądają na całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Jeśli wydaje Ci się że leci z okolic świateł to oblukaj czy od wewnątrz bagażnika lampy są uszczelnione, jeśli nie to możesz objechać jakimś silikonem. Najlepiej jednak zacznij od prostego testu, który wyjaśni wszystko. Jedź np na jakąś myjnie samoobsługową z drugą osobą. Ty dajesz nura do bagażnika z latarką a Twój towarzysz/ka niech polewa tył auta wodą z karchera.To działa , zobaczysz skąd leci. Sam tak miałem tyle że w sedanie N15. Poprzedni właściciel podczas jakiś manewrów parkingowych spowodował wgniecenie w tylnim zderzaku, co z kolei pociągnęło za sobą lekkie cofnięcie się elementu pasa tylnego pod lampą. Dałem do stosownego serwisu żeby poprawili a ci kretyni tak zrobili że miałem później powódź w bagażniku po deszczu. Okazało się że w jednym miejscu gdzie blaszka nachodzi na blaszkę (ciężko wytłumaczyć bez zdjęcia) powstała minimalna szczelina, na długości może 3-4cm ale wystarczyło by woda lała się jak z cebra. Wystarczyło przeciągnąć silikonem i jest ok. W sumie zwróciłem na to uwagę dopiero po wspomnianym "teście wodnym" , wczesniej obwiniałem nieuszczelnioną lampe. P.S.Nie wiem jak jest w N16 ale zakładam że masz podobnie i na dnie wnęki koła zapasowego są takie gumowe zaślepki, wyciągnij jedną aby umożliwić odpływ gromadzącej się tam wody dopóki nie zdiagnozujesz miejsca przecieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Ja obstawiam tylną lampę. Jak już Adam1980 napisał trzeba polewać wodą i obserwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Fajno, przynajmniej teraz wiem od czego zacząć. Po świętach przystąpię do testów z wodą i zobaczymy co wyjdzie. :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mxw Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Ja obstawiam tylną lampę. Jak już Adam1980 napisał trzeba polewać wodą i obserwować też bym obstawiał lampę - odkręć i sprawdź uszczelki. w naszej N16 (co prawda htb) też kiedyś była identyczna sytuacja - wiadro wody w kole zapasowym po każdym deszczu. winna była źle założona uszczelka tylnej lampy (lampa wymieniana przez ASO po stłuczce), a konstrukcja almery w tym miejscu jest żenująca :/ w normalnym samochodzie albo wcale nie ma możliwości nalania wody przez lampę (lampa jest poza karoserią) albo są podwójne solidne uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 I po problemie , okazało się,że puszczały uszczelki pod lampami - trochę silikonu załatwiło sprawę ! Po wizycie w myjni w bagażniku sucho, poczekam jeszcze na "porę deszczową" i sprawdzę trwałość tego rozwiązania. Wielkie dzięki za pomoc! Witam ponownie.Od ostatniego posta w temacie minęło trochę czasu, ale niestety problem powrócił (a w zasadzie nie zniknął). Jak silikonowałem lampy, to niestety spaprałem robotę i prawdopodobnie dałem go za mało, tak czy inaczej woda leje mi się po lampie do bagażnika - doszło już do tego, że zaczyna mi pleśnieć filc i capić w bagażniku ! Wczoraj próbowałem zdemontować lampę i poprawić moje uszczelnienia, ale okazało się,że silikon tak mocno trzyma, że w żaden sposób nie mogłem jej zdjąć. Tutaj moje pytanie, czy znacie jakiś sposób na zdemontowanie tak przyklejonej lampy?? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam ponownie.Od ostatniego posta w temacie minęło trochę czasu, ale niestety problem powrócił (a w zasadzie nie zniknął). Jak silikonowałem lampy, to niestety spaprałem robotę i prawdopodobnie dałem go za mało, tak czy inaczej woda leje mi się po lampie do bagażnika - doszło już do tego, że zaczyna mi pleśnieć filc i capić w bagażniku ! Wczoraj próbowałem zdemontować lampę i poprawić moje uszczelnienia, ale okazało się,że silikon tak mocno trzyma, że w żaden sposób nie mogłem jej zdjąć. Tutaj moje pytanie, czy znacie jakiś sposób na zdemontowanie tak przyklejonej lampy?? Pozdro! Silikon to nie klej, powinien dać się wyciągnąć w końcu. Próbuj mocnymi szarpnięciami i zobacz czy coś się dzieje. Raczej bym tutaj nie kombinował podważać chyba że czymś drewnianym lub plastikowym. Warto też najpierw kombinować od wewnątrz - tam możesz pewniej i śmielej robić dźwignię. Kiedyś miałem wymienianą lampę u mechanika i też założyli byle założyć. W kole zapasowym 20cm wody czyli tragedia. Na szczęście nie szło po filcu i nic nie pordzewiało, ale dopiero własne poprawki, a w sumie ponowny demontaż/montaż rozwiązały problem na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Weź wyskrob resztki silikonu, wyczyść jakąś benzyną ekstrakcyjną i wysusz a zamiast silikonu klej do luster - tworzy twardą mase i wody nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 klej do luster - tworzy twardą mase i wody nie będzie np. Pattex Total FIX PL700 - bardzo dobry i wielozadaniowy klej/uszczelniacz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Właśnie ten silikon to jak klej, próbowałem wypchnąć, podważyć itp. i nic... cała blacha zaczynała się wyginać, ale może jeszcze spróbuję, a później klejem go...Mam nadzieję,że nie połamię lampy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Ja też przerabiałem temat wody dostającej się do bagażnika. Najpierw znalazłem nieszczelności pomiędzy lampami a karoserią - tak jak pisali koledzy w postach powyżej. Jako uszczelniacza użyłem takiej czarnej masy (coś ala plastelina, może trochę twardsze). Czymś takim uszczelniane są lampy fabrycznie. Nie kupi się chyba tego byle gdzie, mi to ustrojstwo zorganizowali panowie z warsztatu blacharskiego. Następne miejsce, przez które woda dostawała się do środka znaldowało się w zawiasach klapy. Śruby, które je mocują nie były podokręcane, woda "płynęła" po podsufitce na dół do bagażnika. Nie było tego dużo ale było.... Później z kolei okazało się, że powypadkowa historia auta przełożyła się na brak lewego odpowietrznika bagażnika (mocowany pod zderzakiem). Dziura która po nim pozostała pozwalała wodzie podnoszonej przez oponę podczas jazdy dostanie się razem z błotem pod tapicerkę... Teraz jak na razie po wyeliminowaniu problemów w bagażniku względna susza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Jako,że udało mi się w końcu odlepić tą przysilikonowaną lampę chciałbym podzielić się moim doświadczeniem. Od razu na początku powiem, że samo podważanie światła nic by nie dało, cholerstwo trzymało tak mocno,że prędzej bym połamał lampę. Po bliższych oględzinach bagażnika doszedłem do wniosku,że należy zdemontować środkowy plastikowy panel, do którego przykręcona jest tablica rejestracyjna (żaden trud kilka śrubek i zatrzasków), co od razu daje nam dojście do lampy z drugiej strony. Mając takie dojście użyłem żyłki do podpiłowania silikonu, po kilku minutach lampa była wolna. Po wyjęciu i oczyszczeniu (co nie jest sprawą łatwą, chyba dobrze zaopatrzyć się w najpierw w jakiś antysilikon)użyłem do uszczelnienia, polecany przez spens1988, Pattex Total FIX PL700 i wydaje się,że jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwiara72 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Panowie,tak w kwestii silikonu(czym czyścić,odklejać itp).A czym capi to cholerstwo-octem.Poza tym,przed nałożeniem właśnie octem wyczyścić uszczelniane miejsce,po nałożeniu wstrzymać się od wszelkich prób szczelności przynajmniej ze dwie godziny,a najlepiej to poczekać do jutra.no i oczywiście ciągły ścieg.(przynajmniej sprawdza się przy uszczelnianiu kabin prysznicowych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeppy24 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam, jestem tu nowy i zaczynam batalię z wyciekiem w bagażniku. Udało mi się zlokalizować przeciek, znajduje się on na łączeniu blach tuż powyżej dolnej krawędzi tylnej lampy. Tak na marginesie blacha tam jest jak na mój gust połączona "pod prąd" i zapaprana czymś plastycznym. Sęk w tym że aby się tam dostać trzeba wyciągnąć lampę, która jak wiadomo jest zamontowana czterema śrubami i co stanowi problem, masą uszczelniającą. Zastanawiam się czy ktoś już wynalazł patent jak to cholerstwo odkleić, jeśli tak to bardzo proszę o wskazówki. Wiem że mógłbym spróbować załatać to od wewnątrz ale jest to jak łatanie dachu od środka, wolałbym to zrobić jak należy. Wydaje mi się że to podobny przypadek do poniższego. Okazało się że w jednym miejscu gdzie blaszka nachodzi na blaszkę (ciężko wytłumaczyć bez zdjęcia) powstała minimalna szczelina, na długości może 3-4cm ale wystarczyło by woda lała się jak z cebra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ambro Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Ta masa uszczelniająca to nie problem Ja u siebie wymieniałem lampę i naprawdę to nic trudnego. Wystarczy suszarka lub opalarka i trochę czasu aby masa zrobiła się plastyczna, a wtedy lampa wyjdzie z lekkim oporem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
delmarko Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Witam. Chciałem zapytać o zbierającą sie wodę we wnęce koła zpasowego? Po mocniejszych opadach mam z tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Po kolizji ktos wymontował tylne lampy, a ze te uszczelniane są masą to zapewne wstawiając je juz nowej masy nie dał. Drugi wariant, pekl wężyk spryskiwacza miedzy budą a klapą i ścieka plyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
delmarko Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Wężyk spryskiwacza faktycznie mam nie sprawny, ale to w takim razie byłby płyn a nie woda. Po ostatnich kilku dniach opadów myślę że wylałem z 250ml wody. Czy jedynem sposobem na sprawdzenie jest demontaż lamp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Tak, ale nawet jak wymontujesz, ciężko będzie Ci to uszczelnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
delmarko Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Rozumiem, czyli kupno nowych lamp też nie jest roziązaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie. W ogóle pomijając, to widziałeś ile kosztują? Trzeba kombinować, klej do szyb czy silikon sie tam nie sprawdza. Upewnij się jeszcze czy uszczelki klapy są całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Witam. Chciałem zapytać o zbierającą sie wodę we wnęce koła zpasowego? Po mocniejszych opadach mam z tym problem. Tematy połączyłem. Powinieneś najpierw dokładnie zapoznać się z regulaminem Forum i korzystać z wyszukiwarki. Regulamin - Dział III 5. Zakładanie tematów i pisanie postów: a. Przed założeniem nowego tematu (wątku) Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z zawartością danego działu oraz zawartych w nim wątków o tematyce zbliżonej do zamierzonego przez Niego tematu. Powinien również użyć lokalnej Wyszukiwarki (prawy, górny róg strony) aby upewnić się czy temat nie był już poruszany na forum. Wątki będące duplikatem już istniejących będą natychmiast usuwane/zamykane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
delmarko Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie. W ogóle pomijając, to widziałeś ile kosztują? Trzeba kombinować, klej do szyb czy silikon sie tam nie sprawdza. Upewnij się jeszcze czy uszczelki klapy są całe. Ok dziękuję, przepraszam za zdublowanie wątku, najwidocznie nie sprawdziłem dokładnie i ponowiłem pytanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.