Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Air- regulowane zawieszenie do Zetki


kaktuss_ML
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow.

 

Powaznie zastanawiam sie nad zmiana zawieszenie, ale zaczalem o sprezyn, pozniej myskalem o gwincie, teaz juz o Pneumatyce.

 

Nie do konca jestem w tym temacie zorientowany, bo slyszalem, ze mozna najpirw gwint, potem poduchy, ale widzialem opcje gdzies w necie ze odrazu byl komplet.

 

Teraz pytania:

 

Czy jak zaloze gwint, czy pozniej da sie zalozyc pneumatyke?

 

Czy do kazdego gwintu da sie zalozyc pneumatyke?

 

Czy moze najlepiej szukac calego zawiasu na pneumatyce?

 

Aha, czy pneumatyka nie pogorszy wlasciwosic jezdnych, czy zawieszwnie wtedy dziala normalnie.

 

Generalnie chodzi mi o to aby auto obnizyc, bo seria mi sie nie widzi, a z kolei na seri na styk wjezdzam do garazu.

 

Podpowiedzcie cos, ewentualnie jakies namiary na zakup gratow i kogos kto ogarnie temat mechanicznie.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielu moich znajomych robiło u: czesław customizer, wpisz w google, może brzmi śmiesznie ta nazwa, ale gość zjadł zęby na Airride.

 

jak się z nim skontaktujesz to na pewno odpowie na wszystkie Twoje pytania.

 

cheers,

Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaktuss założyłem podobny wątek na forum jakiś czas temu "zawieszenie pneumatyczne do z350" przeczytaj ten wątek może coś Ci podpowie. Jak się czegoś dowiesz (głównie chodzi mi o bezpieczeństwo przy sportowej ostrej jeździe z airride i o właściwości jezdne) to daj znać bo też jestem żywo zainteresowany pneumatyka z tych samych pobudek co Ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art370z, dzięki za namiary, fajny gość i konkretny.

 

Łukasz83, wiec tak:

 

Mogą założyć na powierzone amorki, nie koniecznie gwint, mogą zaoferować swoje, najczęściej KONI sport, ale nie gwint.

 

Niestety nie jest tak prosto z cennikiem i dopiero dostane oferte na maila, to Ci podeśle na priv.

 

Aha, na jazde podobno nie wpływa w ogóle, pewnie na pompowanych poduchach tak, ale jeździ się na spuszczonych.

Zreszta ja chce glebe na stałe, a podnosić na podjazdy go garażu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niby tez ale mój przez bodykit jest juz dość niski i obawiam się ze jakbym spuścił z poduszek do zera to mógłby szorowac brzuchem po ziemi np w jakiejś koleinie na zwykłej drodze a zderzak mam z carbonu to szkoda dlatego pewnie musiałbym jeździć na ciut nadmuchanym a opuszczać do zera na zlotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to nie wiem w takim razie, podam Ci namiary do Czesława na priv, popytaj i daj znać, bo tez w sumie mnie będzie to interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj w tym wątku co założyłem tam jest parę słów o tym. Mapet to chyba inna ekipa od Czesława


To niby jakiś najbardziej znany gość od air ride

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, ok.

 

No ja na razie gwint ogarniam, potem pomysle.

 

Poczekam jeszcze na oferte i wtedy będę czaszkował.

Sporo kasy pojdzie chyba w ta Zetke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No, ale patrząc po temperamencie samochodu nie trudno będzie go rozwalić, a z AC nie odzyskasz nawet połowy.

A właśnie, napisz na priv na ile masz AC, bo mi kiepsko cos wyceniają wartość auta</p>

 

 

No mam kilka odpowiedzi o Czasława Customizer:

 

pyt

 

1. Co z bezpieczeństwem przy ostrej jeździe na air, tj podniesionym samochodzie, przy dużych prędkościach

2. Jak z  lataniem bokiem itp

3. Jaki to ma wpływ na jazdę i wartości zawieszenia?

 

odp.

 

Mogę odpowiedzieć na pierwsze 3 pytania na raz. W większości samochodów, przy zastosowaniu porządnych amortyzatorow i dobrze dobranych poduszek, jesteśmy w stanie uzyskać właściwości jezdne nie odbiegające od tych jakie oferują zawieszenia gwintowane.

 

pyt:

4. I jak o to dbać w trakcie czy trzeba coś wymieniać (poduchy) i co jaki czas ?</div>

 

odp:

 

4. Nie spotkaliśmy się jeszcze z uszkodzeniem miechów wynikającym z normalnej eksploatacji, jednak jest to element gumowy, ktory podlega normalnemu starzeniu, dlatego proponowana jest wymiana samych miechow co ok 4 lata. Poza tym jedynym obowiązkiem kierowcy jest dbanie o czystość u układzie.

 

pyt:

 

5. Jaki jest czas realizacji?

 

odp:

 

5. W przypadku tego autka, musi zostać u nas na ok 2 tygodnie.

Edytowane przez kaktuss_ML
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko weźcie jeszcze pod uwagę to że te zawieszenie nie posiadają homologacji drogowej co wiąże się z:

1. Ewentualnym zabraniem dowodu przez policję

2. Nie przejdzie przeglądu corocznego

3. W razie wypadku mogą niewyplacic z AC no bo auto ma elementy ktore nie posiadają homologacji a w skrajnych przypadkach jak bedzie wasza wina mega problemy i rostrzyganie ewentualnych niejasności na waszą niekorzyść.

 

Tak tylko mówię żebyście wiedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bydle, a masz rozwiązanie żeby jezdzic nisko i tylko podnosić na chwile żeby wjechać do garażu czy na mały chodnik?

 

Pozatym myślisz ze ktoś będzie wnikał w zawias przy ubezpieczeniu?

 

To tak to i na gwincie tez nie powinno się jezdzic, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmowe gwintowane zawieszenie posiadaja homologację wiec nie widze akurat tutaj związku.

Moje rozwiązanie to skrecony gwint i unikanie wysokich krawężników (co wogole nie utrudnienia mi życia w mieście).

Poza tym uwierz mi ze jak będzie ktoś chciał to zacznie wnikac.

Ja tylko zwróciłem uwagę na jeden aspekt który jest akurat dla mnie dużym minusem. Sam zresztą kiedyś chciałem bardzo dmuchane zawieszenie ale po tym co się dowiedziałem zrezygnowałem a są jeszcze inne ukryte wady o których oczywiście producenci już nie mówią.

Jak chcesz prawdziwe i dobre powietrze to kup k-sporta z serii air, wyjdzie podobnie tak jak bys mial kupić dobry gwint i do tego cala reszte osprzetu do powietrza czyli cos kolo 10-12 tys i masz firmowe porządne na porządnych pozespolach.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kaktuss za info. Będziesz robił u siebie?

Bydle jakie są wady o których producenci nie mówią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj i poczytaj np o uzytkowaniu zima...jak Ci woda pozamarza ktora sie zebiera w ukladzie...o przecierajacych sie poduszkach, nieszczelnosciach w ukladach. Jak Ci uklad padnie to na totalanej glebie raczej nigdzie nie zajedziesza i musisz brac pod uwage taka opcje i np powiedzmy ze masz ch*jowy wjazd do garazu to wyobraz sobie jak np wsiadasz do auta po dluzszym czasie i sie okazuje ze nie mozna napompowac zawieszenia bo np jest nieszczelnosc w ukladzie, padl kompresor, rozejbalo jakis zawor, to na tej totalnej glebie jak wyprawadzisz auto, wjedziesz na lawete czy cokolwiek zrobisz?

Ja naprawde kiedys baaardzo chcialem powietrze ale wedlug mnie nie nadaje sie ono to auta ktore jezdzi caly rok i jest uzytkowane codziennie, tzn te zestawy customowe. Jezeli juz to tylko cos porzadnego firmowego jak np Kaniowy ma u siebie. Ja nie chce jezdzic z dusza na ramieniu tym bardziej ze zadrzaja mi sie dalsze wypady a nie tylko w kolo komina.

 

No i jeszcze teraz pytanie go gdy zmieniasz wysokosc auta zmienia sie kat nachylenia kola, wiec jak wyglada kwestia zbierznosci bo zbierznosc jest zalezna od kata nachylenia kola bo akurat w tej kwestie nie mam pojecia i chetnie tez bym sie dowiedzial. Przy zawieszeniu gwintowanym wysokosc jest stala przez co kat pochylenia kola sie nie zmienia a w przypadku pneumatyki roznica miedzy najnizej a najwyzej to pewnie cos kolo 20-30cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ze zbierznoscia, zadam im to pytanie.

 

A Kaniowy wlasnie u Czeslawa zakladal ;-)

 

Caly zestaw w podstawie bez zbednej elektroniki to koszt ok. 8tys plus amory gwint, wiec mowimy o zblizonych cenach.

 

A co do skraplanie, system jest z odwodnieniem.

 

Dawaj jeszcze jakies watpliwoscie, bedziemy pytali... Wcale nie jestem jeszcze zdecydowany. Narazie mysle co tu z moja Zetka zrobic.

 

Zawias juz mam gwintowany, ake nie montuje, bo nie wiem ci ztym dalej robic.

 

Bydle, prosilem Cie kiedys zebys ogarnal mi jakiegos lakiernika, u nas krzykneli mi jak narazie 9tys za przemalowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że zakładał u Czesława bo mi pokazywał jak to działa 2 lata temu i miałem kisiel w gaciach.

Mogą być osuszacze ale nawet w autach ciężarowych gdzie masz takie rzeczy seryjnie potrafi zamarzac więc wiesz dziel to przez 3 co mówią. Akurat to mi powiedział ktoś kto sam ma pneumatyke.

Ale dowiedz się o tą zbieżność bo mnie to ciekawi bardzo.

Co do lakiernika to tak jak pisałem ja nie chcę nikogo polecać bo wiesz jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe info dot. Aira.

Moze to dla niektorych oczywiste, ale ja myslalem ze jezdzimy na normalnym zawiasie i zerowym cisnieniu, a tu jednak inaczej jest. Zawias wyregulowany jest na zero w dol, ale zawsze jezdzimy na cisnieniu, bo poduchy sa zamiast sprezyn.

Teoretycznie da sie uniesc na gwincie i nie schodzic do zera w dol, ale jezdzic na tym raczej sie nie da, bo to jakbysmy wyjeli sprezyny wogole.

Aha, wcale nie musi byc gwint, moga byc poprostu sportowe amory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ze zbieżnością? Co do jazdy to akurat oczywiste że muszą być poduchy napompowane. Im wieksze ciśnienie czyli im wyżej tym twardziej. Zmajomy który ma pneumatyczne i mi mówił że na maksymalnym napompowaniu nie da się jeździć. Na torze trochę słabo bo tam to zależy nam żeby środek ciężkości bym jak najniżej a zawias jak najtwardszy przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapomniałem zapytać o twardość w niskim punkcie, ale mówią że zawieszenie zachowuje się jak normalny gwint, więc nie sądze ze na niskim pływa, bo mało powietrza jest.

 

A co do zbieżności, ustawiają ją na zadanej wysokości auta, na takiej na której będziesz najczęściej jeździł, potem wyżej czy niżej się trochę rozjedzie, ale w opcji z przyciskiem szybkiego powrotu na zadaną wysokość do jazdy nie ma problemu uważam.

 

Zresztą tak jak mówiłem wcześniej, ja chce:

 

- Jeździć w miarę nisko, ale bez przesady

- Podnosić go na pewnie utrudnione wjazdy - i nie jest to tylko mój garaż

- Położyć na glebie na zlocie - ale to już efekt uboczny, taki zbędny bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się auto prowadzić i nie stracić praktyczności to gwint + lekka gleba, przy jeździe na co dzien ustawić najmiekczej jak się da - poprawi to trakcję przy przyspieszaniu bo jakieś tam przechyły będą no a i tak będzie mega przepaść w prowadzeniu przy nie dużym ubytku komfortu a jak na jakąś pojeżdżawkę się wybierzesz to na twardo się ustawi i już...

Gleba nie za duża to moim zdaniem maks 15mm coby Zetka nie straciła z praktyczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ze dostep do regulacji twardosci z tylu...a raczej jego brak utrudnia regulacje w przypadku np K-sporta gdzie klucz wklada sie od gory w sztyce...no chyba ze nawiercic kawalek blachy pod plastikami i dorobic dluzszy klucz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...