Nismo370Z Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem. Mam nowe 370Z NISMO jeżdżę spokojnie bez wariacji jednak po przejechaniu 900km po nagrzaniu pojazdu w trasie 150kilometów kiedy ruszam z jedynki i wciskam sprzęgło do 2 biegu jest uderzenie, szarpnięcie w dyfer ( bo czuje ). Samo wduszenie sprzęgła powoduje szarpnięcie i walnięcie co słychać. Nie ma czegoś takiego na innych biegach. Wchodzą cicho i płynnie. Tego nie było na biegu 1-2. Ciekawostka jak cholera. Macie jakieś skojarzenia czy doświadczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Poduszki pod dyfrem warto sprawdzić ale kurcze auto trochę przy świeże żeby już je wymieniać Łatwo się to sprawdza, na kanale bądź na podnośniku jak auto stoi łapie się rękoma za wewnetrzne przeguby i próbuje bujać dyfrem tak jakby się chciało go skręćić a to w lewo a to w prawo...Powinien on stać prawie na sztywno - dopuszczalne są minimalne ruchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nismo370Z Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 To jest sztywne, bo co to dopiero ma 900km. Na innych biegach nie ma Tylko wówczas kiedy ruszam jedynką i podczas wciśnięcia sprzegła jest szarpnięcie i walnięcie. Efekt jest taki jak byś zrzucił bieg na jałowy bez sprzęgła. Samo naduszenie sprzęgła daje dziwny efekt Po chwili wkleszcze 2 i jest gitara. Na innych biegach nie ma nic Jest jak było idealnie i płynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 tak nie powinno być jak bym tam nawet nie zaglądał i nie bawił się w podnośniki, nie po to kupuje się nowe auto, jest gwarancja, jedz do dilera/serwisu ja to nawet z najmniejszymi pierdołami jeżdżę do serwisu, dopóki jest gwarancja, kiedyś tak zaniedbałem, gwarancja poszła i zostałem .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Obyś nie usłyszał że taka jest "cecha produktu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nismo370Z Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Obyś nie usłyszał że taka jest "cecha produktu" Wiem wiem. Nie dam sobie kitu wdusić. Było idealnie. Dopiero wróciłem z kolejnego testu. Takie coś sie pojawia gdy nagrzeje się silnik i skrzynia. Jakby sprzęgło nie rozłanczało poprawnie czyli płynnie. Jest szarpnięcie jest kiedy wciskam sprzegło z 1 na 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Od kogoś mądrego usłyszy, że tak właśnie jest Sprawa jest banalna, prawdopodobnie zmieniasz bieg w granicy +1 tys. obrotów. Rozwiązanie: Zmiany biegu z 1-2 wykonuj przy wyższych obrotach, ok.3 tys.( Wg instrukcji nie powinno się przekraczać 3 tys. obrotów, do czasu dotarcia samochodu w tym przypadku 1500 Km.) Zapewniam Cię, że stuków nie usłyszeć, a 2 zacznie lepiej wchodzić. Przyczyna: Nie do końca znana, być może nagły przyrost momentu obrotowego, Brak działania SRU. Co do skrzyni biegów, niestety nie jest cicha, jak zawsze konstrukcja skrzyni biegów, luzy miedzy zębne, łożyska? Można też się domyśleć, dlaczego w tym zakresie mocy stosuję się już automaty. Tak w ramach ciekawostki powiem Ci, że 09/10 r. na gwarancji wymieniano łożyska w skrzyni, ale to nie jest przyczyna (Ciocio chyba też wymieniał i to wystarczyło na 1 tys., Km.) Znamienne, że, że samochód zbudowany przez Ciocio i innych na tej skrzyni jeździ i prawdopodobnie skrzynie długo będzie nadal chodziła. Na tym etapie stanowczo nie korzystaj ASO, bo nic Ci nie zrobią a wiele mogą zaszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nismo370Z Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Od kogoś mądrego usłyszy, że tak właśnie jest Sprawa jest banalna, prawdopodobnie zmieniasz bieg w granicy +1 tys. obrotów. Rozwiązanie: Zmiany biegu z 1-2 wykonuj przy wyższych obrotach, ok.3 tys ....................................................... ....................................................... ....................................................... Na tym etapie stanowczo nie korzystaj ASO, bo nic Ci nie zrobią a wiele mogą zaszkodzić. Niestety nie ma różnicy czy zmieniam przy 1000 ( choć to się nie zdarza ) czy przy 2000 lub 3000 obr/min. Różnica jest gdy się całość nagrzeje po około 15km. Właśnie się obawiam że serwis nic nie zrobi bo sam mam pojęcie o mechanice samochodowej, a sprawa konstrukcyjna napędu jest banalnie prosta i standardowa. To nie GTR No nic chyba polatam i będę obserwować oraz powoli będę wduszać sprzęgło 1/2 bieg, by eliminować uderzenie. Sprawa wduszenia sprzęgła między 1,a 2 jest porównywalna jakby wyrzucić dowolny bieg na luz bez użycia sprzęgła korzystając z luzu międzyzębnego gdzie czasami występuje jeszcze zbyt duży opór bo źle wyliczyliśmy. W taki sposób można to zobrazować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A spróbuj z 1 wrzucić odrazu 3, fabrycznie dwumasa w 370Z waży aż 14kg - najcięższa z wszystkich silników VQ... Przy zmianie biegów na wyższe obroty za wolno spadają i jest takie szarpnięcie jak się nisko kręci silnik. Powyżej 6000obr.min obroty już mniej spadają i jest absolutna płynność ale przy jeździe spokojnej na co dzień niestety uciążliwe są te uskoki... - Jeżeli tak wygląda twój problem to pomoże go zredukować lekkie koło zamachowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.