Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pali tylko na pych


benny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem z almerą 1.8 2001

pali tylko na pych , z rozrusznika nie odpala pompy paliwa nie słychać benzyna zatankowana brak napięcia na wtyczce pompy paliwa,

jechałem i poprostu mi zdechł na mieście i musiałem go zholowac do domu na pych zapalił ale z rozrusznika na podwórku nie chce palic

pomocy!!!

Auto jest z lpg awaryjnie na gazie tez nie odpala...

Edytowane przez benny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra teraz już i tak nie odpalę w ogóle bo stoi na podwórku. W niedziele ma szwagier wpaść z lapkiem i sczytać błędy. Bo auto stoi już prawie tydzień

i d..pa .

Edytowane przez benny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalaj "na pych".... bo jeśli łańcuch masz dość zużyty,  to wiesz co może się stać?

 

a czym sie rózni dla łańcucha odpalanie na pych od odpalania z rozrusznika?

 

JA bym powiedział, ze jak przy odpalaniu na pych nie bedziemy sie rozpędzali jak dzicy i nie puścimy gwałtownie sprzęgła na jedynce, to dla samego silnika nie jest to absolutnie bardziej szkodliwe niż zwykłe kręcenie rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym sie rózni dla łańcucha odpalanie na pych od odpalania z rozrusznika?

 

JA bym powiedział, ze jak przy odpalaniu na pych nie bedziemy sie rozpędzali jak dzicy i nie puścimy gwałtownie sprzęgła na jedynce, to dla samego silnika nie jest to absolutnie bardziej szkodliwe niż zwykłe kręcenie rozrusznikiem.

Tylko kto o tym pamięta by nie puszczać gwałtownie sprzęgła, kiedy to żeby zapalił jest najistotniejsze.

Osobiście znam dwa przypadki przeskoczenia rozrządu przy zapalaniu na pych, a przy odpalaniu rozrusznikiem nie słyszałem by komuś coś się stało.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwałtowne puszczeie sprzegła jest najistotniejsze?

co ty kolego za bajki wygadujesz.

 

chyba najistotniejsze, jak sie chce coś w przeniesieniu napedu czy skrzyni/silniku uszkodzić.

 

 

Odpalać na pych to trzeba umieć (a wiec nie 1 a 2 (a nawet wyższy w zależnosci od prędkosci) bieg i sprzegło puszczać normalnie, tak jakby człowiek ruszał z miejsca, a nie gwałtowanie) i dam sobie reke obciąć, ze nic sie nie stanie.

 

JAk ktos sie rozpedzi do sporej redkosci i na 1 biegu gwałtownie puści sprzegło to różne dziwy sie maja prawo dziać,

Ale to, ze ktoś jest głupi i tak robi nie znaczy, ze inny mądrzejdzy ma sie bać prawidłowo wykonanego odpalania na pych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nunu - moja mała sugestia, aby nie odpalać na pych - nie stanowi odpowiedzi, ani rozwiązania problemu autora tematu.

(wtrąciłam "to" tylko, aby zbyt często tego nie robił, bo wówczas nie jest to "absolutnie nieszkodliwe" dla rozrządu...chyba zgodzisz się z tym?)

Więc może nie skupiaj się na niej (mojej sugestii), bo nie ona jest najistotniejsza tutaj, a doradź koledze co jest nie tak z jego autem , jeśli wiesz / masz jakieś domniemania.....

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, najpierw czytaj ze zrozumieniem co napisałem a później pisz o bajkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do głównego tematu kolego piszesz że nie pali z rozrusznika, ale w sensie że nie kręci, czy kręci a nie łapie? Bo jak pierwsze to możliwe ze akumulator słaby. Niby banał ale łatwo się wpędzić w koszta szukając "głębiej".

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik normalnie kręci ale po prostu nie zapala, cały czas auto stoi .Akumulator ładowałem nic nie daje. Masa przy skrzyni sprawdzona wyczyszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik normalnie kręci ale po prostu nie zapala, cały czas auto stoi .Akumulator ładowałem nic nie daje. Masa przy skrzyni sprawdzona wyczyszczona.

 

No a co z kompem?

Podłączaliście ?

Może któryś z czujników padł - wałka rozrządu lub wału korbowego?

W sumie przyczyn może być sporo :( Nic tu nie wywróżymy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie podłączałem lapa a bez laptopa da się miernikiem te czujniki sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie podłączałem lapa a bez laptopa da się miernikiem te czujniki sprawdzić?

Może to Ci troszkę podpowie ;)

http://warsztatowiec.info/czujniki-zrodlo-wszelkich-informacji/

 

lecz nie skupiaj się na tych czujnikach...przyczyna może leżeć całkiem w innym miejscu.

Przez internet to można tylko przypuszczać "co to"....Choć ja "obstawiam" raczej czujnik wału korbowego .

Najlepiej pod kompa i będziesz miał większą jasność w temacie....bo jak pisałam wcześniej - przyczyn może być mnogo...

iskra / świece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wcześniej palił awaryjnie, na gazie, a teraz nie, to pompę paliwa, ciśnienie i wtryskiwacze można wykluczyć. Zostaje Ci iskra i sygnały z ECU na wtryskiwacze. Iskrę łatwo sprawdzić obracając silnikiem z włączonym zapłonem, np przepychanek na 4 biegu.

Dalej sprawdź zasilanie cewki i pompy paliwa. W hyundaiu i mitsubishi był to wspólny przekaźnik mocy MPI wewnatrz nad prawym nadkolem. Przyczyna może być prozaiczna, np brak masy. Trzeba posprawdzać wg serwisówki wszystkie łączenia masy, szczególnie wokół ECU i w komorze silnika. Może też być tak, że wylały elektrolity W ECU i jego mały stary mózg dostał Parkinsona.

Jeszcze o jednym zapomniałem. Odłącz przepływkę i spróbuj zapalić. Jak zapali i zgaśnie do wymiany przepływomierz.

Edytowane przez vlad24
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 witam

Odłączyłem dzisiiaj przepływkę - nie zapala kręci rozrusznikiem i nic. Na świecach nie ma iskry, świece suche. Pompa paliwa nie działa napięcia na wtyczce nie ma.

Bezpieczniki wszystkie po kolei sprawdzone . Brak pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobną przypadłość w punto. Przyczyna leżała po stronie czujnika położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle na desce check engine się nie pali. podłączyłem  interfejs auto com dzisiaj i brak komunikacji porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro będę badał sprawę miernikiem mam juz opis pinów do ecu w almerze. Mam nadzieję że znajdę chochlika :D


zasilanie sterownika silnika  sprawdzone, masa jest, Jedynie przy ecu nie ma zasilania z przekaźnika pompy paliwa..


kto wie gdzie jest przekaźnik pompy paliwa koło bezpieczników z lewej strony są 2 niebieski i czarny który jest od pompy paliwa pytam bo nie wiem.


no i cud odpala tym razem pali się chceck engine. gaśnie na wolnych obrotach . Kto wie jak wymigac kody błędów?.

Po drugie lewe światła mijania padły całkowity brak i nie ma działają elektryczne szyby bezpieczniki wszystkie sprawne co się mogło zepsuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...