Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WYKRES MOCY I MOMENTU 1.2 DiG-T ZMIENIONY SOFT


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.Odwiedziłem dzisiaj hamownię,wizyta ciągle odkładana,ale doszła do skutku,oto efekt:

e94ff0e13516e8cemed.jpg

 

 

 

Dla porównania wykres 1.2 TCE 115KM:

h5ft_402_12_tce_85_kw_115_km_202.jpg

 

Jak łatwo zauważyć po zmianie softu pełny moment jest osiągany w okolicach  3200 obr/min ,a nie jak poprzednio przy 2000 obr/min.Daje się to zauważyć w trakcie jazdy

Pomiar był wykonany na 4  tym biegu.Na 5tce przy prędkości 199.8km/h! odcinało .Skok mocy przy odcięciu był do 121km,

Moc jak widzimy na porównaniu wynosi 118.6KM osiągnieta przy 5000 obr/min,czyli też przesunięte o ok.500 obrotów dalej.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wykres z Tce to jest jak widzę wzorzec nie prywatny czyjś. Moc w sumie z grubsza się pokrywa ,ale moment odjechał w siną dal.

Wychodzą z założenia że w niższych obrotach nie będzie spalił tak oleju,ale dla mnie to zwykłe oszustwo,bo żeby jeździć tak samo "efektywnie" musisz kręcić na wyższych obrotach,a to znowu większe spalanie i powrót do spalania oleju.Oczywiście tak tylko myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprawdzie w Pulsarze ale też niedawno zmieniony soft na nowszy (nie z powodu oleju).

Wprawdzie auto ma nieco ponad 2000 km przebiegu więc do tej pory nie kręciłem go raczej do wysokich prędkości i obrotów, ale właśnie także zauważyłem, że w niższych obrotach (1500 - 2500) auto zrobiło się ewidentnie przymulone.

I nie jest to subiektywne moje zdanie bo potwierdziła też to żona - jak już kobieta to zauważa to coś  musi być na rzeczy.

Wykres dla 1.2 TCE to jedno, ale są przecież także dane techniczne deklarowane przez producenta, które powinny być zgodne bo przecież tak auto jest homologowane.

Zarówno dla QQ jak i Pulsara wg danych katalogowych: 190Nm przy 2000 obr i 115KM przy 4500 obr.

Max Moment przesunięty o ponad 1000 obr (czyli o 50%)  to jakieś nieporozumienie  i dla mnie to jest niezgodność z umową przy czymś takim.

Ja zgłaszałem problem z przydławieniem podczas przyspieszania przy około 2200 obr - już wiem teraz dlaczego wgrali nowy soft. Osłabili jakby moment obrotowy w tym zakresie więc zakładali że efekt przydławienia będzie mniejszy.

 

Jestem jeszcze ciekaw jak to przekłada się teraz na czas przyśpieszania 0-100 km/h - wg mnie też może być nieosiąglany ten z danych katalogowych.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego czy nie jest źle pod kątem eksploatacji i jazdy to raczej osobiste preferencje każdego z osobna - jednemu mogą się zmiany podobac innemu nie.

Natomiast biorąc pod uwagę to co deklaruje producent to moim zdaniem jest bardzo źle.

Zresztą po to jest turbo żeby max moment był dostępny nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wykres z Tce to jest jak widzę wzorzec nie prywatny czyjś. Moc w sumie z grubsza się pokrywa ,ale moment odjechał w siną dal.

Wychodzą z założenia że w niższych obrotach nie będzie spalił tak oleju,ale dla mnie to zwykłe oszustwo,bo żeby jeździć tak samo "efektywnie" musisz kręcić na wyższych obrotach,a to znowu większe spalanie i powrót do spalania oleju.Oczywiście tak tylko myślę.

Wyższe spalanie,spalanie oleju niekoniecznie.Przejechałem 2000 km i mam olej tuż pod max 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo źle? 118KM to tak bardzo źle? 

Ale ja nie mam na myśli mocy!

Zerknij na wykres momentu obrotowego - pisząc, że jest bardzo źle właśnie to miałem na mysli!

Jak się ma rzeczywiste zmierzone  190Nm przy ok 3200 obr do tego co deklaruje producent - czyli 190Nm przy 2000 obr ?

Przecież to ponad 50 % wyżej - racze nie mała a ogromna różnica.

Przecież wiadomo, że na dynamikę własnie większy wpływ ma moment a nie moc - poza tym po to niby jest turbo, żeby był dostępny nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu wykresu mam podobne odczucia jak Manixio, a equinoxe zdaje się je potwierdzać w praktyce. Pojechali z momentem w górę, upodabniając silnik do wolnossącego, a co za tym idzie trzeba go bardziej kręcić by wykrzesać mocy.

Dobrze, że nie nalegałem na wymianę softu, bo przynajmniej nadal mogę sobie pyrkać z pełnym momentem już w okolicach 2000 obrotów.

Choć nie ukrywam, że gdyby była możliwość łatwej wymiany softu, to z chęcią bym potestował.

Póki nie ma i po tym co widzę, parcie na aktualizację już mi przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciekawiej to wygląda jak policzycie moc przy poszczególnych obrotach i NM,tylko przeliczajcie KW Na KM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie moc i moment deklarowane przez producenta Twój silnik daje nawet z minimalną nawiązką.

Ale wszystko rozjechało się z obrotami w stosunku do wzorca. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - tyle, że właśnie  przy deklarowanych 2000 obr moment wynosi zaledwie  jakies 155Nm z deklarowanych 190.

To nawet mniej niż w wersji z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto pismo wysmarowane przeze mnie do centrali:

 

Witam.Szanowni Państwo.
Jestem od dwóch lat użytkownikiem Qashqai"a J11 z silnikiem 1.2
DIG-T
Proszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji,gdyż w chwili obecnej
stwierdzam niezgodność danych producenta z rzeczywistością.
Otóż od lutego ub.roku stwierdziłem wzrost zużycia oleju,odbywało
się to stopniowo,aż do przełomu wrzesień-październik 2014 kiedy oleju
ubywało około 0.7l na 1000km.Po konsultacjach w serwisie zmieniono
oprogramowanie silnika i od razu odczuło się osłabienie samochodu
zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów,po jakimś czasie stwierdziłem
również wzrost i to znaczny bo ok 2l na 100 km ,spalania w mieście.
Owszem,spalanie oleju zmniejszyło się do tego stopnia,że przestało
niepokoić,ale jazda tak zamulonym samochodem jest nie do przyjęcia.Aby
uzyskać dawną moc podczas ruszania należy silnik kręcić ponad 3 tys
obr/min,co powoduje oczywisty wzrost spalania!Zaniepokojony tym faktem
postanowiłem skorzystać z hamowni warsztatu samochodowego zajmującego
się budową samochodów sportowych.
Wyniki pomiaru daleko odbiegają od zadeklarowanych wyników przez
producenta!
Oto kilka podstawowych danych sprzed wgrania i po wgraniu nowego
oprogramowania:
Przed-2000 obr 190NM 54KM Po-2000 obr 156NM 44KM!
Przed-1700 obr 180NM 40KM Po-1700 obr 150NM 40KM
Przed-2500 obr 190NM 68KM Po-2500 obr 170NM 60KM

Jak więc widać spadek i NM i mocy jest wyraźny i odczuwalny w normalnej
jeździe!
W silniku sprzed wymiany softu moment osiągniety przy 2000obr. jest
utrzymywany na stałej wysokości aż do 4000 obr,w silniku po zmianie
moment osiaga na chwile swoje maksimum w 4000 obr,utrzymując je w
zakresie 3500-4000 obr.A moc w tym zakresie to 90-110KM ,osiagając swoje
maksimum przy 5200obr!!! W silniku sprzed wgrania softu pełna moc jest
osiągalna i utrzymywana od 4000-5000 obr.Wykres mocy po zmianie softu jest
bardzo płaski co pokazuje jej ubytek w poszczególnych wartościach
obrotowych,a co za tym idzie słabsze osiągi i wyższe zużycie
paliwa.Osiągnięcie 100km/h rownież daleko odbiega od zadeklarowanych
wartości.
Jak widać z mojego opisu,który mam potwierdzony właściwym wydrukiem
istnieje dosyć istotna rozbieżność pomiedzy tym,co było deklarowane,a
co zostało przez Nissana zmienione w celu zmniejszenia zużycia
oleju.Stwierdzam,że jest to niezgodność stanu aktualnego,ze stanem
zadeklarowanym przez producenta w czasie sprzedaży. Proszę o rzeczowe
wyjaśnienie tej sytuacji.

Ogólnie moc i moment deklarowane przez producenta Twój silnik daje nawet z minimalną nawiązką.

Ale wszystko rozjechało się z obrotami w stosunku do wzorca. :D

Tak tylko że w w dolnych granicach jest tej mocy mniej,a i ta najwyższa jest przy 5000-5500 obr ,dopiero.Co przy wzorcu jest 4000-5000 róznica bardzo istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JACKO29 - brawo, po poście kolegi @colins odnośnie pomiaru auta ze starym softem własnie przyszło mi na myśl aby najpierw przesłać pytanie do Nissan Polska i zobaczyć jak się ustosunkują.

Z doświadczenia jednak wiem, że dobrze jest też równolegle z emailem zadzwonić - kiedys pisałem do nich i nic nie odpowiadali, dopiero po telefonie temat sie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Teraz trzeba by jakiego śmiałka na hamownię silnika ze "starym" softem.

Czas na Cię kolego :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę spożytkować dolary na coś pożyteczniejszego. :D

Po drugie nie mam hamowni w bliskiej okolicy.

Odnośnie Twojego pisma Jacek, to bardzo fajnie, że chcesz takie wysłać i jak zawsze trzymam kciuki.

Tylko jakby wynika z niego, że przed aktualizacją też byłeś na hamowni.

A przecież chyba nie byłeś?

Bo jeśli nie byłeś i nie masz wykresów sprzed aktualizacji, to zaraz będą Cię pewnie zbywać swoim starym zwyczajem. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to czy był przed czy nie ma drugorzędne znaczenie raczej.

Bo teraz był i wynika, że auto nie osiąga deklarowanych parametrów, czyli  zalecany nowy soft to bubel.

Znalazłem na stronie jakiejś niemieckich firmy tuningowej wykresy przykładowych porównań mocy dla QQ 1.2 przed i po chip-tuningu.

Patrzeć na kolory: jasno-niebieski (moment) i jasno-czerwony (moc).

2749_1.png

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten jest elegancki. Nie dość, że wykrzesali sporo więcej z kosiarki, to jeszcze krzywa momentu przebiega w zgodzie z pierwowzorem producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co ten cały zamęt,przecież to nie auto na tor,a do spokojnej rodzinnej jazdy i jak na 1,2 to nawet jedzie :huh:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne wykrzesanie.Co do zbywania,Colinsie nie muszę mieć pierwszego mierzenia,są przecież deklarowane osiągi,a po zmianie softu nic się nie zgadza.


Nie rozumiem po co ten cały zamęt,przecież to nie auto na tor,a do spokojnej rodzinnej jazdy i jak na 1,2 to nawet jedzie :huh:

Jedzie,jedzie,ale różnica jest.Więc skoro mam gwarancję i serwisuję w ASO warto ich potłamsić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@porter59 - pewnie że jedzie. Ma koła to co ma nie jechac.  Rzecz w tym, że zostalo zapłacone za coś czego obecnie nie ma. Polskie społeczeństwo nie należy do najzamoznieszych więc nie wiem jak ty, ale niektórzy raczej nie pozwalają sobie na to aby przepłacać..

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając zasady Portera,to musiałbym się już bujać sam z problemem,gdybym zrezygnował tak jak on z gwarancji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę ( :blink:  mocne stwierdzenie po kilku piwach) że NISSAN zdaje sobie sprawę ,że to "capi" dla tego nie zmienia softów na szeroką skalę ,by zminimalizować straty w razie reklamacji! Bo nie oszukujmy się ,ile osób zada sobie trud dociekania i walki z machiną  firmy ? Sądzę że Jacek jest z grubsza mówiąc ,na wygranej pozycji ,tyle że do celu nadal daleko. Fajnie że ma czas(gwarancja) Dobrze że próbuje polubownie ,ale czy to wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci powiem,że znając życie,prędzej sprzedam,niż doczekam się jakiejś zmiany...Ale będę drażnił.Poczekam na "konstruktywną odpowiedź i zależnie od poczynań podejmę dalsze kroki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze o tak drastycznym podejściu nie myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...