rtoip10 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Witam Potrzebuję dolać trochę oliwy do motorka 1,2. Wlany jest tam olej taki jak w fabryce wlali. Taki czyli jaki ?? telefon do pierwszego aso - wlej pan 5w30 my lejemy ..... i tu pada nazwa, której nie będę reklamował telefon do drugiego aso - wlej pan 5 w40 my lejemy taki ..... i tu pada nazwa, której też nie będę reklamował Do znawców tematu czego dolać by nie narozrabiać, wymieniać całego nie chcę bo pierwszy przegląd już na początku kwietnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Wlej 5W40 .A już masz tak biednie???Pierwszy przeglad? Ile masz przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtoip10 Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Wlej 5W40 .A już masz tak biednie???Pierwszy przeglad? Ile masz przebiegu? 11 tys 1/4 miarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 No to nie chciałbym zbyt wiele mówić...ale kiepsko to widzę. Ja miałem 17tys przy pierwszym a ubytku ok1/4 patyka.Później się zaczęło dziać.U Ciebie widzę już się rozpędza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klepa Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ja też czegoś nie rozumie, każda miarka (bagnet) w samochodzie pokazuje minimalny jak i maksymalny poziom oleju w misce olejowej w danym silniku. Każdy serwis jak i użytkownik sam sobie zalewa olej do maksymalnego poziomu. I moim zdaniem jak od wymiany do wymiany (około 15 tyś.km ja tak wymieniam)nic oleju nie dolewa, chociaż na miarce wskazuje prawie na minimalny poziom oleju, to moim zdaniem jest bardzo dobrze . Trzeba też zrozumieć, że każdy silnik z turbodoładowaniem ma większe zapotrzebowanie na olej . Podsumowując: na miarce od max do min> to jest około jeden litr oleju, po przejechaniu 15tyś i spaleniu tego oleju = to na 1000km spalił 67gram oleju. A producent Nissana na ten silnik podaje 0,5l na 1000km. Jak kolega@Edek01 napisał "Aby jechać trzeba smarować", jest bardzo źle i niepokojąco jak oleju przybywa, to w tym przypadku trzeba jak najszybciej udać się do serwisu. Wpływ dużego spalania oleju jest styl jazdy użytkownika samochodu, jest to moje zdanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 To nie tak Klepa. Oczywiście normalnym jest, że olej może ubywać, tym bardziej w silniku doładowanym. Ale jeśli ubywa w tempie litr na tysiąc km, to chyba sam przyznasz, że nie jest to normalne (choć wg.części producentów samochodów jest). To taki ekstremalny przykład, który chyba nie miał miejsca w QQ. Jednak niektórzy zanotowali dużo za duże zużycie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam Potrzebuję dolać trochę oliwy do motorka 1,2. Wlany jest tam olej taki jak w fabryce wlali. Taki czyli jaki ?? telefon do pierwszego aso - wlej pan 5w30 my lejemy ..... i tu pada nazwa, której nie będę reklamował telefon do drugiego aso - wlej pan 5 w40 my lejemy taki ..... i tu pada nazwa, której też nie będę reklamował Do znawców tematu czego dolać by nie narozrabiać, wymieniać całego nie chcę bo pierwszy przegląd już na początku kwietnia. Mnie na przeglądzie nie wiem jakim zalali na ulotce było 5w30 po zapytaniu mechanik poszedł do magazynu i poprawił na 5w40 i taki jest na fakturze. Czym zalewają to sami nie wiedzą do końca.Wg mnie dolej dowolny 5w40 syntetyk , nic się nie powinno stać złego.Każde ASO ma innego dostawcę który spełnia normy. Zapytam kolegów , czy komuś w ASO proponowano oryginalny olej Nissan ? Ciekawe jakie ma parametry i jakie są ceny.Oryginalny płyn chłodniczy Nissan jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Aby jechać trza smarować kup 5W40 Elf Evolution i dolewaj będzie lux !!! Gorzej jak Nissan na przeglądzie wleje ci Eneosa 5w40 drogi jak na dolewki!!! a ten silnik lubi popijać!!! Ten silnik 1.2Tce jest skonstruowany pod olej 5W40. Edytowane 22 Lutego 2016 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtoip10 Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 No to nie chciałbym zbyt wiele mówić...ale kiepsko to widzę. Ja miałem 17tys przy pierwszym a ubytku ok1/4 patyka.Później się zaczęło dziać.U Ciebie widzę już się rozpędza. Muszę wrócić do tematu Po stwierdzeniu ubytku i uzupełnieniu do połowy miarki przejechaniu 2,5 tyś km. i dzisiejszym sprawdzeniu okazuje się że jest du..a. Oleju ubyło i teraz na patyku wskazuje jakieś 2 może 3 mm powyżej minimum. I teraz muszę podpytać Kolegę JACKO29 - czy u ciebie po zmianie softu nadal obserwujesz ubytki oliwy czy tylko zaobserwowałeś zmianę charakterystyki pracy silnika - jako że prawdopodobnie sąsiadujemy co wnioskuję to pierwszych dwóch literach z tablicy rejestracyjnej, czy polecasz serwis w DG bo nie miałem okazji jeszcze skorzystać, - a jeżeli tak to do kogo najlepiej się zwrócić. Wszelkie rady, porady i sugestie Kolegi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 @rtoip10 - teraz nawet jakbyś zdecydował się na zmianę softu to prawdopodobnie dostaniesz inny niż ma JACKO29 bo niedawno wyszedł nowszy. Tak więc także nie wiadomo jak się sprawdzi i jakie niespodzianki wniesie. Poza tym moim zdaniem zmiana softu pod kątem nadmiernego zużycia oleju to raczej ściema niż faktyczne rozwiązanie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Muszę wrócić do tematu Po stwierdzeniu ubytku i uzupełnieniu do połowy miarki przejechaniu 2,5 tyś km. i dzisiejszym sprawdzeniu okazuje się że jest du..a. Oleju ubyło i teraz na patyku wskazuje jakieś 2 może 3 mm powyżej minimum. I teraz muszę podpytać Kolegę JACKO29 - czy u ciebie po zmianie softu nadal obserwujesz ubytki oliwy czy tylko zaobserwowałeś zmianę charakterystyki pracy silnika - jako że prawdopodobnie sąsiadujemy co wnioskuję to pierwszych dwóch literach z tablicy rejestracyjnej, czy polecasz serwis w DG bo nie miałem okazji jeszcze skorzystać, - a jeżeli tak to do kogo najlepiej się zwrócić. Wszelkie rady, porady i sugestie Kolegi mile widziane. Ubywa ,ale minimalnie,wręcz powiedziałbym normalnie na pracy.Reszta PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Panie jak to ubywa normalnie na pracy?? tu Fachury wypisują że jak na 1000km ubędzie chodź 10ml to silnik do remontu Mi pisali że jak 100ml ubywa na 1000km to silnik szrot O takie Fachury....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.