Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
colins

Stanowisko serwisów w sprawie nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 DIG-T.

Rekomendowane odpowiedzi

colins

Jak pewnie wiecie (a jeśli nie wiecie, to się tutaj dowiecie ;)) w dniu wczorajszym tj.16.02.2016 r. postanowiłem zadać naszemu kochanemu Nissanowi kłopotliwe pytanie związane z problemem nadmiernego zużycia oleju silnikowego w niektórych silnikach 1.2 DIG-T.

Niżej zamieszczam tekst, który rozesłałem po większości serwisów Nissan w Polsce oraz do importera (centrali) w Warszawie.

W sumie ok.20 jednakowo brzmiących maili o treści:

 

Dzień dobry

Proszę o odpowiedź jak na dzień dzisiejszy przedstawia się sprawa aktualizacji oprogramowania do sterowników silników 1.2 DIG-T?
Pytanie związane jest z problemem nadmiernego zużycia oleju silnikowego, który wystąpił w niektórych silnikach.
Za Państwa zgodą chciałbym zamieścić wyczerpującą odpowiedź na forum Ogólnopolskiego Klubu Nissana, który reprezentuję.
Dlatego proszę o rozwianie wątpliwości forumowiczów, a zarazem posiadaczy Nissanów z silnikami 1.2 DIG-T.
W chwili obecnej na forum podawane są bowiem sprzeczne informacje. Stanowisko serwisów Nissana także nie jest do końca jasne.
Mówi się o pojawieniu kilku wersji nowego oprogramowania, część osób, których auta poddano aktualizacji, skarży się na zmianę charakterystyki pracy silnika (przesunięcie momentu obrotowego w górę). Nie ma też zgodności co do tego czy aktualizacja jest przeprowadzana jedynie w silnikach, w których wystąpił problem nadmiernego zużycia oleju czy może obligatoryjnie dla wszystkich silników.
Proszę o zajęcie stanowiska w sprawie.
Z poważaniem
 
Na dzień dzisiejszy (17.02.2016 r.) sprawa odpowiedzi nie wygląda najlepiej, gdyż otrzymałem ich zaledwie kilka, a w tym w większości zawierające jedynie propozycję skontaktowania się w sprawie z importerem.
Takie właśnie odsyłające mnie odpowiedzi otrzymałem z serwisów w Poznaniu, Lublinie oraz Szczecinie.
Doradca serwisowy z ASO w Olsztynie napisał wprost, że nie jest upoważniony do wydawania opinii (i również odesłał do centrali), kierownik serwisu w Łodzi zaszantażował rzecznikiem prasowym firmy Nissan w Warszawie :o, natomiast od doradcy z Rzeszowa otrzymałem odpowiedź, że do 19 lutego jest na urlopie i już :D (mam nadzieję, że była to odpowiedź generowana automatycznie, bo nie podejrzewam tamtejszej ASO aż o takie ignorowanie klientów).
 
Wśród odpowiedzi wnoszących coś do sprawy, na chwilę obecną są zaledwie dwie.
 
Dyrektor Serwisu YAMA w Osielsku k/Bydgoszczy odpisał krótko tak:
 

Szanowny Panie.

                W odpowiedzi na skierowane zapytanie informuję, że w modelu Nissan Qashqai kod modelu J11 z silnikiem 1.2 Dig-T typ silnika HRA2DDT dostępne są na pewno minimum dwie wersje oprogramowania. Wynika, to z faktu, że inne oprogramowanie może być stosowane dla pojazdów z manualną skrzynią biegów i inne Xtronica.

                Jeśli oczekuje Pan wiążącej informacji dotyczącej szczegółów zmiany oprogramowania, to proszę o Kontakt z Działem Obsługi Klienta Nissan korzystając z adresu poland@nissan-services.eu.

 

Nieco bardziej rozmowny był Koordynator Biura Obsługi Klienta ASO JAPAN MOTORS z ulicy Krasnobrodzkiej w Warszawie.

Od niego otrzymałem następującą odpowiedź:

 

Witam,

aktualizacja sterownika nie jest ogłoszona jako obligatoryjna akcja serwisowa.
Zjawisko może występować tylko w konkretnym zakresie nr VIN ale nie musi (jest to kwestia warunków użytkowania).
Jakiekolwiek działania podejmowane będą tylko w momencie zgłoszenia przez klienta nadmiernego zużycia oleju silnikowego.
Dnia 12.02 importer przekazał nam najnowszą informację techniczną w której zawarta jest informacja o tym iż w powyższym przypadku należy rozpocząć proces naprawy i diagnostyki od zamiany oprogramowania sterownika silnika która wprowadza nową kalibrację. Jako Dealer nie mamy żadnych bardziej szczegółowych informacji jakie są różnice w kalibracji przed i po aktualizacji sterownika.
Z własnych obserwacji pragnę zauważyć, że problem ten dotyczy raczej niewielkiej ilości pojazdów ponieważ w naszym serwisie nie było jeszcze tego typu zgłoszeń od klientów.
Reasumując, jeżeli użytkownicy zauważają systematyczny spadek poziomu oleju powinni zgłosić się do Dealera Nissan.
Proszę nie traktować mojej odpowiedzi jako oficjalnego stanowiska firmy Nissan a jedynie (mam nadzieję) rozwianie Pana pewnych wątpliwości jako Klienta.
Co do oficjalnego stanowiska firmy NISSAN najbardziej kompetentną instytucją jest importer tj.

NISSAN Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Al.Jerozolimskie 176
Warszawa, 02-486

 
Więcej odpowiedzi na razie nie widać. Jestem nieco rozczarowany choć liczę jeszcze na jakiś odzew.
Widać, że serwisy niechętnie dzielą się wiedzą na ten temat i najczęściej odsyłają do importera, gdyż jak mniemam mają przez niego związane ręce. Centrala tymczasem milczy i nie odpisuje nic.
 
Temat oczywiście będę aktualizował w miarę uzyskanych informacji.
A teraz zapraszam do dyskusji...
 
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

@Colins

Ale zadyma... :blink:

Rozumiem Twoje rozterki ale wg mnie załatwiasz temat trochę od d... str

Nie otrzymasz wiążącej informacji na ten temat od dealera, czy nawet 20-u dealerów którzy realizuja wytyczne C-li.

Musisz pytać centralę Nissana.

 

Poza tym wypadałoby owe "reprezentowanie klubu" uzgodnić z Administracją. :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

że tak powiem ,a nie mówiłem? No i mniej więcej to samo ja usłyszałem prywatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

@Colins

Ale zadyma... :blink:

Rozumiem Twoje rozterki ale wg mnie załatwiasz temat trochę od d... str

Nie otrzymasz wiążącej informacji na ten temat od dealera, czy nawet 20-u dealerów którzy realizuja wytyczne C-li.

Musisz pytać centralę Nissana.

 

Poza tym wypadałoby owe "reprezentowanie klubu" uzgodnić z Administracją. :/

Centrala również dostała zapytanie. O czym przecież napisałem.

Sformułowanie "reprezentowanie klubu" może i owszem było trochę niefortunne. Proszę wybaczyć nadużycie.

Następnym razem napiszę tylko od siebie, a wiedzę tajemną też zachowam jedynie dla siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Ale gdzie niby ta zadyma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

No patrz... nie ma co się obrażać... ;)

A co to za wiedza tajemna?

1/ Nie bierze oleju - jeździć na std sofcie i cieszyć się z auta

2/ Bierze olej - zmienić soft i w znakomitej większości pewnie po problemie...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

No widzisz. Niektórzy (w tym ja) lubią drążyć dziurę w całym. :D

Dlatego zadaję pytania, ale zawsze staram się kulturalnie.

Tak mi się przynajmniej wydaje. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pieer

ja osobiscie mysle ze problem dotyczny naprawde niewielkiej ilosci naszych silnikow. Podobne informacje zreszta dostalem po dluzszej rozmowie z serwisantem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Colinsie,na tego maila ja pisałem i skierowali mnie do dealera :D 

Dobrego spychacza maja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Takie odbijanie piłeczki. Ja do serwisu, serwis do importera, a importer znów do serwisu. :ball:

 

Z tej jednej konkretniejszej odpowiedzi, że zjawisko może występować w pewnym zakresie numerów VIN, ale wcale nie musi, wynika, że serwisy chyba do końca same nie wiedzą gdzie leży problem. Czyżby te silniki, które już gdzieś tam komuś wymieniono były po prostu wyrzucane na złom zamiast trafiać do ekspertyzy?

Chyba trzeba napisać kolejne zapytanie. Tym razem bezpośrednio do Japonii. :D;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pieer
Napisano (edytowane)

jak napiszesz do Japoni to cie odesla colins do Francji przeciez :)   :ball:

Edytowane przez Pieer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kubalon

Chowanie się za centralą to takie strusiowanie,natomiast Nissan powinien powiedzieć,problem znany i jest już rozwiązany,zapraszamy do serwisu. Zyskałby wizerunek firmy a tak wiele osób zacznie się zastanawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
borge

ja osobiscie mysle ze problem dotyczny naprawde niewielkiej ilosci naszych silnikow. Podobne informacje zreszta dostalem po dluzszej rozmowie z serwisantem

najpierw trzeba zdefiniowac wartosc 'niewielkiej' ; )

podejrzewam ze na forum jest tylko 'niewielka' ; ) liczba uzytkownikow modelu auta a problem nie jest jednostkowy, usterka wyglada niefajnie a jeszcze bardziej niefajnie zachowuje sie producent/dystrybutor deprecjonujac zjawisko

 

Chyba trzeba napisać kolejne zapytanie. Tym razem bezpośrednio do Japonii. :D;)

pora na nauke kanji ; )

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fergul11

Panowie , dopóki Nissan lub importer nie powie jawnie . " Tak wiemy że grupa silników spala olej , lub przybywa go w misce ..."  , oficjalnie tematu nie ma ! 

Taka wypowiedź otworzyłaby drogę do roszczeń na drodze prawnej , co przyniosło by wymierny uszczerbek finansowy i zaważyło na wizerunku dobrze sprzedającego się Qq J11 

Czyli spychac bedą jak najdłużej temat w niebyt i traktować branie oleju z podmiana softu jako sprawę jednostkową .

 

 Nissan powinien powiedzieć,problem znany i jest już rozwiązany,.... Zyskałby wizerunek firmy ....

Naiwność , dopiero wówczas różni dziennikarze motoryzacyjni zaczęliby oglądać Qq z każdej strony i wyszłoby więcej brudu niż przy cichym załatwieniu sprawy .

Wyszłyby niedoróbki NC II , jakość map . to że po 2 latach zdalnie zgaszą silnik przez satelite z NC II :) żartowałem :)  itd. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Wydaje mi się, że nie ma zbyt dużo takich samochodów w serwisie, bo ludzie na takie rzeczy nie zwracają uwagi. Obecnie jest jakoś tak, że mało kto ogólnie sprawdza olej tym bardziej, że ogromna część samochodów ma już elektroniczny wskaźnik poziomu oleju - ja prawdę mówiąc również do takowego przywykłem, bo nie jest to jakaś wydumana funkcja, ale występuje ona już jakoś od 2000 roku w średniej klasie samochodów. Poprzedni QQ taki wskaźnik miał.

 

Dopóki silnik nie padnie na amen to samochodów w serwisie nie będzie za dużo :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Panowie , dopóki Nissan lub importer nie powie jawnie . " Tak wiemy że grupa silników spala olej , lub przybywa go w misce ..."  , oficjalnie tematu nie ma ! 

Taka wypowiedź otworzyłaby drogę do roszczeń na drodze prawnej , co przyniosło by wymierny uszczerbek finansowy i zaważyło na wizerunku dobrze sprzedającego się Qq J11 

Czyli spychac bedą jak najdłużej temat w niebyt i traktować branie oleju z podmiana softu jako sprawę jednostkową .

 

Naiwność , dopiero wówczas różni dziennikarze motoryzacyjni zaczęliby oglądać Qq z każdej strony i wyszłoby więcej brudu niż przy cichym załatwieniu sprawy .

Wyszłyby niedoróbki NC II , jakość map . to że po 2 latach zdalnie zgaszą silnik przez satelite z NC II :) żartowałem :)  itd. 

Nissan wewnątrz na masce przy silniku 1.2DIG-T powinien naklejać informację taką 

ABY JECHAĆ TRZEBA SMAROWAĆ !!

NIE ZAPOMNIJ DOLAĆ OLEJU !!!!

ŻYCZYMY UDANEJ PODROŻY :)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

Czego oczekujecie?

Warto sobie przypomnieć co było / jest np. z Primerami z silnikiem 1,8...

obeznani wiedzą , reszta niech sobie doczyta.

P11 lift borykały się z tym , a ich następczyni P12 także...

I nie kojarzę, aby Nissan wydał oficjalnie jakieś oświadczenie w tej kwestii... (jeśli się mylę, niech ktoś poprawi)

choć po pewnym czasie było wiadomo, co jest przyczyną takiego apetytu na olej.

Wada fabryczna - złe pasowanie tłok-cylinder. Gdy ujawniała się na gwarancji , to wymieniani blok lub silnik.Oczywiście tylko upartym klientom. Pozostałych zwodzono i czekano na koniec gwarancji....(tak donosiły wieści)

 

A auta i tak się sprzedawały i sprzedają...mimo "wady" (która ponoć "oczywiście" nie występuje we wszystkich sam.z tą jednostką)

 

Fakt, teraz mamy inne czasy, internety, fora, maile .... :P

ale wątpię , aby serwisom "niechcący się wymknęło" w odpowiedzi do jakiegoś samozwańczego "reprezentanta" Ogólnopolskiego Klubu Nissana - "tak , mamy problem"....

Pociągnęłoby to lawinę, o której wspomniał wyżej Fergul... A póki są to baaaardzo sporadyczne przypadki, to tematu nie ma.

Strider też słusznie pisze. ..Być może czas zweryfikuje spojrzenie na sprawę.

Tymczasem , bądźcie poważni ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Ja gdzieś czytałem, że generalnie każdy 1.8 ma wadę konstrukcyjną... :/ nie ma chyba bezproblemowych jednostek - wszystko zależy od przebiegu, częstości wymiany oleju, sposobu jazdy itd. Poza tym problem jest szerszy, bo owy silniki występował również w Almerach, Almerach Tino i Primerach różnych generacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

Zgadza się.

 

(odniosłam się tylko do Primer , bo najbliżej mi do nich)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Proponuję odłożyć na bok wrodzone uszczypliwości Pani Moderator i zrozumieć sens mojego zapytania, które skierowałem do serwisów Nissana.

Już w pierwszym zdaniu napisałem, że pytanie dotyczy aktualizacji oprogramowania do silników 1.2 DIG-T i chciałbym uzyskać odpowiedź na ten temat.

I TYLKO na temat oprogramowania. Nigdzie nie widzę abym zadawał pytania w stylu: "Dlaczego te silniki palą olej?" czy "Czy silniki będą wymieniane?" bądź jeszcze "Dlaczego Nissan ignoruje klientów skoro problem występuję na masową skalę?".

Pytanie dotyczyło WYŁĄCZNIE zapytania o dostępność i możliwość instalacji nowego oprogramowania do sterowników silników 1.2 DIG-T i niektórzy odczytali je ze zrozumieniem. W tym także kilka serwisów.

Osobną kwestią jest to, że w zapytaniu użyłem niefortunnego sformułowania iż reprezentuję NKP.

Pisałem już wyżej, że moje nadużycie było niezamierzone, a w innym temacie, do którego Pani Moderator ma wgląd, udzieliłem nieco szerszych wyjaśnień, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość.

Jeśli sprawi to Pani przyjemność, to proszę o wyrozumiałość także tutaj, osobiście i publicznie.

Nie jestem z tych, którzy chowają głowę w piasek, lubię wyjaśniać nieporozumienia. Nie cierpię natomiast złośliwości, o czym chyba obustronnie zdążyliśmy się przekonać. ;)

Jednocześnie odnoszę wrażenie i trochę mnie to boli, że niektórzy forumowicze próbują jakby tłumaczyć Nissana z różnych działań, niedoróbek czy też wpadek. Moim zdaniem przecież po to jest to forum żebyśmy mogli wymieniać się informacjami na temat naszych Nissanów, nie tylko tymi dobrymi, ale także (a może przede wszystkim) złymi, by im zapobiegać, leczyć i dążyć ku temu, by nie pojawiały się w przyszłości.

A kiedy zajdzie potrzeba także pytać Nissana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

Colins ... jaki Ty jesteś uprzedzony do mnie.

 

Przytoczyłam fakt z "historii Nissana" , abyś nie miał wygórowanych oczekiwań co do ustosunkowania się serwisów odnośnie Twoich maili.
I to wszystko.
Bijesz pianę zbędnie, a złośliwości płyną raczej z Twojej strony "Panie ekspercie".

 

Teraz będę "uszczypliwa" czy jak tam mnie nazywasz...

 

Co do niezrozumienia treści przeze mnie - 

 

(...)Już w pierwszym zdaniu napisałem, że pytanie dotyczy aktualizacji oprogramowania do silników 1.2 DIG-T i chciałbym uzyskać odpowiedź na ten temat.

I TYLKO na temat oprogramowania. Nigdzie nie widzę abym zadawał pytania w stylu: "Dlaczego te silniki palą olej?" czy "Czy silniki będą wymieniane?" bądź jeszcze "Dlaczego Nissan ignoruje klientów skoro problem występuję na masową skalę?".

Pytanie dotyczyło WYŁĄCZNIE zapytania o dostępność i możliwość instalacji nowego oprogramowania do sterowników silników 1.2 DIG-T i niektórzy odczytali je ze zrozumieniem. W tym także kilka serwisów."

 

 A zatem spójrzmy jeszcze raz na maila :

drugie zdanie

 

(...)"Pytanie związane jest z problemem nadmiernego zużycia oleju silnikowego, który wystąpił w niektórych silnikach."

 

(...)Nie ma też zgodności co do tego czy aktualizacja jest przeprowadzana jedynie w silnikach, w których wystąpił problem nadmiernego zużycia oleju czy może obligatoryjnie dla wszystkich silników.

Proszę o zajęcie stanowiska w sprawie.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(...) Reasumując, jeżeli użytkownicy zauważają systematyczny spadek poziomu oleju powinni zgłosić się do Dealera Nissan. -

odp..Koordynator Biura Obsługi Klienta ASO JAPAN MOTORS z ulicy Krasnobrodzkiej w Warszawie.

 

Jak dla mnie jedno nie wyklucza drugiego oprogramowanie = olej.

 

 

Zabawny jesteś (do czasu) i kolejny raz proszę - nie posuwaj się za daleko ze swoimi subiektywnymi opiniami na mój temat.

:)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Czy to aby nie ja zostałem ironicznie nazwany samozwańczym reprezentantem NKP? Nawet po fakcie, gdy już wcześniej prosiłem o wybaczenie nietaktu.

Bez komentarza, bo to ani czas ani miejsce.

 

Odnośnie mojego pytania, bo widzę, że koleżanka mimo wszystko i jak zawsze próbuje postawić na swoim i przytacza słowa wyrwane z kontekstu mojej wypowiedzi. Jeszcze raz proszę zerknąć na CAŁOŚĆ mojego zapytania i zobaczyć, gdzie jest postawiony znak zapytania.

Bo ja widzę, że w pierwszym zdaniu, w którym tylko i wyłącznie pytam o oprogramowanie.

Reszta, to jest uzasadnienie koleżanko, bo zgodnie z przyjętymi zasadami, swoje pytanie wypada uzasadnić.

Co też staram się zawsze robić.

Proszę więc w przyszłości o nie wyciąganie zdań z kontekstu. Bo zaczyna to przypominać łapanie za słówka uskuteczniane w publicznej (i nie tylko) telewizji. Robimy pokaz czy jak?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

Czy to aby nie ja zostałem ironicznie nazwany samozwańczym reprezentantem NKP? Nawet po fakcie, gdy już wcześniej prosiłem o wybaczenie nietaktu.

Bez komentarza, bo to ani czas ani miejsce.

 

A to Cię boli ....

 

Trzeba było od razu ...

Czas i miejsce dobre.... ale nie jestem taka za jaką mnie uważasz ;)

 

"Nieuprzejmość, to imitacja siły słabego człowieka." - Eric Hoffer

 

:wave: 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Ten cytat możesz wziąć też sobie do serca.

Bo o ile ocenianie czyjejś wypowiedzi jest na miejscu, to już ocenianie czyjejś osoby tylko na podstawie wypowiedzi (nie znając człowieka) jest poniżej pasa.

EOT  :wave:

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
flood

Dziwne to, że moderator nie za bardzo stara się pomóc Colinsowi, który stara się wyjaśnić problem - zamiast wspomóc Go to jeszcze przeszkadza. A jak możemy dociec PRAWDY jak albo udają, że nie wiedzą albo chowają głowę w piasek? Zapłaciliśmy wiele naszych miesięcznych pensji  za to auto więc chcemy wiedzieć jak jest naprawdę i co dalej z tym problemem bo gwarancja na auto nie trwa w nieskończoność. Brawo Colins!

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×