Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej 5W 30 czy 5W 40


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.02.2021 o 12:27, marcintju napisał:

Obecnie leję shell helix ultra 5W40, jest coś 20zł droższy od elfa, ale silnik jego wciąga zdecydowanie mniej, jest to pełen syntetyk.

Panie Kolego,

Z tego co wiem to żaden Shell nie ma nic wspólnego z pełnym syntetykiem. Są one robione w technologii tzw. Gas to Liquid ale to nie oznacza, że to pewien syntetyk.

A ja jeżdżę na Specolu Gold 5w 40 i wszystkim go polecam. Wcześniej jeździłem na Eni i-Sint 5w 40 i Revline 5w 40 i też było wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, z całym szacunkiem, ale trochę zbyt daleko idące stwierdzenie.

Po 1. Zapomniałeś o takich firmach jak Penrite, Millers,Amsoil, lepsze Ravenole które też pełne syntetyki oferują.

Po 2. Co rozumieć przez pełny syntetyk. Przecież nie da się oleju na 100 procentach bazy syntetycznej zrobić. A to zmienia postać rzeczy bo przecież nasz Specol też kiedyś miał 60 procent bazy syntetycznej.

Po 3. Nie rozumiem tej fascynacji pelnosyntetykami. Każdy wydaje swoje pieniądze jak chce ale zdrowy rozsądek jest wskazany. Nie neguję, że są lepsze od zwykłych olejów, ale czy korzyści są proporcjonalne do różnicy w cenie czyli jakieś 100 procent? Wątpliwe. Przecież przy wymianie co 15 albo nawet co 13 tysięcy różnice w olejach zminimalizują się do poziomu błędu statystycznego. Nawet ten Specol o którym tak często mówię, po pozbyciu się baz syntetycznych wcale nie ustępuje tym pełnosyntetykom.

Po 4. To PMO to też ciekawa historia. Z jednej strony holenderska jakość a z drugiej strony firma zlecająca produkcję mieści się w Białej Podlaskiej...

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

miejskie legendy ; ) chyba ze inaczej rozumiemy slowo 'w pełni', z informacji znalezionych w sieci wynika ze PMO 10W60 Racing ktory kosztuje c. 40 PLN/litr zawiera 61% bazy PAO, natomiast PMO 5W30 ktory kosztuje 26 PLN/litr jest jakby mniej 'w pełni' syntetyczny co w sposob oczywisty wynika z ceny
w kwestii oleju sinlikowego wystarczy odejsc od procedury Long Life, olej kupowac u sprawdzonego sprzedawcy i nie kupowac najtanszego, reszta to wyzszosc swiat Bozego Narodzenia nad ... innymi swietami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy, czy taki olej: "Olej Meguin Super Leichtlauf 5W-40" byłby lepszy do QQ 1.2 zamiast "ELF Evolution 900 SXR 5W40 5 litrów"? Mam okazję kupić go za 127,80 i nie wiem, czy kombinować :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie możesz kupić również MOTUL 5W30 ,przynajmniej sprawdzony przez wielu i zachwalany przez wielu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zbliża się czas kolejnej wymiany oleju i filtrow :) przez te wasza burze mózgów trochę zgłupiałem:) 

Nie zwracając uwagi na finanse jaki olej w końcu byście polecili do 1.6 dig t ?

Preferuje bardziej dynamiczna jazdę ale zmieniam ck 10-12 tys wiec to nie ma akurat znaczenia pewnie :)

I najlepsze miejsce do zakupu. Zawsze bralem w serwisach juz ale tym razem chyba udam się ze swoim produktem na przegląd. 

Wiem że w wątku było wiele propozycji ale ktoś może przez ten czas śmigał na określonym i może śmiało polecić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Zerknij TUTAJ - może coś Ci podpasuje. Tylko zwróć uwagę jakie parametry powinien spełniać olej do Twojej wyścigówy zgodnie z książką serwisową, bo pod podanym linkiem podałem oleje zgodne z silnikiem 1.2 dig-t Pulsara.   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 2.09.2018 o 20:35, tomkek1912 napisał:

Witam, pytanko - jak niby rozpoznać podrobę oleju? Jacko pisał o bańce za 170 zł, ale na znanym portalu aukcyjnym 5l elfa sxr 5w40 można kupić za 90 zł, 6l za ok. 115 zł. Sprzedawcy z wieloma pozytywną i, tysiące sprzedanych rzeczy, mogą być trefni? Czy mało prawdopodobne? 

Total ma fajną aplikacje. Wystarczy zczytać kod QR z opakowania zakupionego oleju i apka potwierdza oryginalność produktu lub też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czesc, pisalem do ASO Nissana Odyssey Wawa w sprawie oleju. Mam 1,2 DIG-T z 2014. Dostalem odpowiedz, ze 5w40 (API SM/CF - ACEA A3/B3, A3/ B4). Poprzedni wlasciciel lal z kolei 5W30 ... juz mam metlik w glowie jaki olej do tego silnika bdzie odpowiedni ... slychac juz po malu rozrzad i nie wiem czy lac dalej 5W30 czy zmienic na 5W40 ? W innym temacie Jacek oraz OsobaNN doradzali 5W40 ale nie wiem czy trzymac sie tego co jest obecnie zalane. Dzieki za pomoc. 

Edytowane przez uti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mowi instrukcja? czyli co zaleca producent? to jest wazne nie jakis mechanik ASO - bo jakby kazal lac wode? Na FB juz widzialem pelno wynalazcow.

Edytowane przez Banan61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instrukcja z grudnia 2013 wymienia 5W30, natomiast instrukcja z czerwca 2016 juz 5W40. Z tego co wiem nic sie nie zmienilo z tym silnikiem w latach 2014-2016. Czyli co, wynika z tego, ze ten sam silnik HRA2DDT - 1.2 DIG-T, wedlug informacji producenta w instrukcji moza zalac dwoma olejami. Dlatego stad moje pytanie do posiadaczy tych silnikow, czym go zalewacie i jak sie jezdzi na poszczegolnych olejach?

Grudzien 2013 :

J11 grudzien 2013.jpg

Czerwiec 2016 : 

J11 czerwiec 2016.jpg

Edytowane przez uti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, uti napisał:

wedlug informacji producenta w instrukcji moza zalac dwoma olejami.

to moze znaczyc, ze po latach doszli po testach, ze lepszy jest 5W40 dla tego silnika. Ja bym to tak rozumial, chyba ze zeczywiscie nastapily zmiany w tych silnkach i dlatego zmiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalałem 1.2 Eneosem 5W30  to słyszałem pisk turbiny,jak zalałem 5W40 zero pisku.Coś w tym musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2023 o 14:25, Banan61 napisał:

A co mowi instrukcja? czyli co zaleca producent? to jest wazne nie jakis mechanik ASO - bo jakby kazal lac wode? Na FB juz widzialem pelno wynalazcow.

Jakby kazał lać wodę to raczej nikt do takiego by już nie przyjechał, chociaż naiwniaków klientów na rynku raczej nie brakuje.

 

W dniu 25.05.2023 o 08:03, uti napisał:

Moja instrukcja z grudnia 2013 wymienia 5W30, natomiast instrukcja z czerwca 2016 juz 5W40. Z tego co wiem nic sie nie zmienilo z tym silnikiem w latach 2014-2016. Czyli co, wynika z tego, ze ten sam silnik HRA2DDT - 1.2 DIG-T, wedlug informacji producenta w instrukcji moza zalac dwoma olejami. Dlatego stad moje pytanie do posiadaczy tych silnikow, czym go zalewacie i jak sie jezdzi na poszczegolnych olejach?

Ja jeździłem na 5w 40 A3/b4 (Eni, Lotos, Specol) to skończyłem z upalonymi zaworami i nagarem, który można było skrobać nożem z tłoków i zaworów.

To po konsultacjach zmieniłem na c3 5w/30 i zobaczymy ile przejeździ. Zużycie oleju jakby trochę spadło (dlatego niskopopiołowy przy paleniu oleju może być dobrą opcją) a co do nagaru sprawdzić nie mogę i raczej, żebym nie musiał :), chociaż i tak dni mojego auta u mnie są raczej policzone i pod wakacjach raczej inna marka w garażu zagości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sledzac ogolnie caly watek oleju silnikowego na forum J11 dotyczacego tego konkretniego silnika, zauwazylem, ze kazdy ma jakies inne odczucia. Wynika z tego, ze jednak silnik nie byl na tyle dopracowany na ile Nissan uwazal. Juz sama zmiana w instrukcji daje do myslenia. Na razie zostaje przy 5W30 C3 pomimo tego, ze moj silnik byl juz zalany dwoma olejami. Podobno na poczatku jezdzil na 5W40, taki info dostalem z ASO ale smiem watpic. Wyjechal na oleju 5W30 pewnie, potem serwisowali go na 5W40, nastepnie zalewano go znowu 5W30. Poki co zostaje i nic nie zmieniam. Nie zauwazylem zeby jakos pil olej wiec jak to mowia "nie tykaj gowna to nie smierdzi". W wakacje jade nad nasz Baltyk to moze znowu przyjda jakies nowe refleksje nt oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2023 o 18:44, JACKO29 napisał:

Jak zalałem 1.2 Eneosem 5W30  to słyszałem pisk turbiny,jak zalałem 5W40 zero pisku.Coś w tym musi byc.

Miales silnik z poczatku produkcji - 2014? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie...1.2...taki mały a tak dużo było problemów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, krzysrob napisał:

120 tys i zero problemów z tym silnikiem. Oby tak dalej.

Jaki olej stosujesz? O tym jest ten watek w sumie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, krzysrob napisał:

Leje Elfa 5W-40Evolution 900 SXR.

Ja też ... i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie....nie piszcie że jesteście zadowoleni z zalanego oleju bo to wygląda tak,jakbyście to sami spijali :D Mam niezłą bekę jak to czytam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od 3 lat, czyli od 5 roku leję 5w30 Shell Hellix Ultra ECT C3 i spokój. Serwisuję w takim specjalizującym sie jedynie w wymianie oleju, małym serwisie z 35 letnim doświadczeniem. Mają chyba wszystkie możliwe filtry oleju i powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...