Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy ruda atakuje od spodu?


Crith
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawosci zapytam: jak tam u Waszych QQ po zimie to wygląda?

Edytowane przez Crith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na kanal nie wjezdzalem i raczej nie zamierzam. Jeden z kolegow sam zapezpieczal podwozie wiec moze sie odezwie bo pewnie skontrolowal do tego czasu. Praktycznie rzecz biorac nowe fabryczne QQ maja juz rdzawe naloty. Jesli okaze sie ze przyjdzie mi QQ jezdzic dluzej niz kolejne 2 lata to zabieram go na potraktowanie Dinitrolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zapytam: jak tam u Waszych QQ po zimie to wygląda?

Bardzo dobrze, bo u mnie zimy w tym roku nie było, a jak troszeczkę śnieg popadał to samochód stał w garażu :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, bo u mnie zimy w tym roku nie było, a jak troszeczkę śnieg popadał to samochód stał w garażu :thumbsup: .

 

Pierwsza dobra wiadomosc tej (prawie) wiosny. Oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach się bać ;)

Trzeba zabezpieczać

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zapytam: jak tam u Waszych QQ po zimie to wygląda?

 

Myślę, że QQ jest zrobiony nie gorzej niż NOTE. Podejrzewam, że nawet lepiej. Wczoraj oglądałem swojego NOTE od spodu po 6 latach użytkowania. Brak oznak korozji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 11 letniej mikrze tez zero problemu.(wzorowo jesli chodzi o karoserję ,nawet tlumik ori ) Nie sądzę by w QQ było gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś przy zmianie kół na letnie przyjrzałem się podwoziu mojego QQ. Muszę przyznać, że po 2 zimach (wprawdzie łagodnych, ale jednak) nie jest źle. Jakaś powierzchowna korozja na niektórych elementach zawieszenia, które wcześniej trzeba będzie wymienić z powodu zużycia niż przerdzewienia oraz na kilku innych drobnych elementach podwozia (jakieś blaszki podtrzymujące przewody hamulcowe itd.). Newralgiczne elementy podwozia czyli podłoga, progi, belka zawieszenia czy układ wydechowy bez żadnych oznak korozji. Obserwując całość jestem przekonany, że przez najbliższe kilka lat mój QQ nie powinien mnie zaskoczyć rudą. No chyba, że coś dzieje się w profilach zamkniętych, do których nie miałem okazji zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jak tam wyglada temat rdzy podwozia z perspektywy lat w Waszych J11?

Czy Nissan cos zmienil na korzysc w zabezpieczeniach antykorozyjnych  czy ten sam bol I 2 gwiazki na 5 w ocenie zabezpieczenia?

Fotka przedstawia QQ z 2019 majacego zaledwie 10miesiecy uzytkowania za soba I lekka (bez sypania sola) zime. Nie wrozy to raczej dobrze….pomijam oczywista rure wydechu ale wahacz jak I amortyzator zmieniaja juz kolorek…. :o

Mam odbierac Auto z salonu w Czerwcu I jestem zalamany tym ze kupuje nowe autko I wyjezdzam z rdza z salonu….:mad:

IMG-20200509-WA0018.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie.Jeszcze nie spotkałem ani Note,ani Qashqaia,by świecił rudą dookoła,co przy innych markach jest widoczne,szczególnie przy Oplu,..a i Skody też się zdarzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

 

Podpinam się pod temat.

 

Trochę martwi mnie oznaka rudej po prawej stronie progu i podwozia (zdjęcia).

 

Czy to jest do uratowania czy raczej na szrot?

 

Podczas oględzin auta byłem na stacji diagnostycznej i oglądaliśmy spód ale nie skupiłem się na tych fragmentach ehh.

 

Czy japończyki mają tak słabe zabezpieczenie i problemy z korozją?

 

Jestem załamany default_sad.png67873061245aa89b94e9e7ad9ea5d897.jpgab56ed777138015568c44d7413cf6db0.jpg33f2c604603eab4e89243cf1b3195e07.jpg

 

Wysłane z mojego CPH1923 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Nissanach rdza to normalne zjawisko, nie ma co się przejmować tylko jezdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak na to wskazuje umiejscowienie miejsca mocowania lewarka...

 

8 minut temu, stuff1000 napisał:

W Nissanach rdza to normalne zjawisko, nie ma co się przejmować tylko jezdzić...

Jeździć i aż zrobi się dziura na wylot.

Co ciekawe buda jest zdrowa i nic nie znalazłem niepokojącego, a właśnie zawieszenie i te elementy na załączonych zdjęciach mają rude naloty...

Czyżby buda była ocynkowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że rdza nie robi takiego spustoszenia w QQ jak Navarze czy Patfinderze..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kocurmax77 napisał:

Jeździć i aż zrobi się dziura na wylot.

 

Nie musisz tak długo czekać - możesz wcześniej kupić nowy samochód.

W momencie jak wyjedzie z fabryki - każdy samochód zaczyna drogę w jednym kierunku: na złom. Każdy tam w końcu wyląduje. Nie ma sensu tego na siłę opóżniać.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich doświadczeń z eksploatacji 12 letniej QQ to problem rdzy dotyczy przede wszystkim tylnych wahaczy, końcówek tylnych podłużnic oraz ramy pomocniczej silnika.

Konserwację wykonuję we własnym zakresie używając sprawdzonych środków, a ogniska korozji zabezpieczam - jak wspomniał jeden z moich przedmówców : DINITROLEM.

Więc obecnie korozja jest pod kontrolą, choć elementy zawieszenia jak widzę nie są jakoś wybitnie na nią odporne. :)

IMG_20200710_190320 - Kopia.jpg

IMG_20200710_190453.jpg

Qq2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam 

Z tego co zauważyłem w swoim aucie to zmywanie fabrycznego środka konserwującego z dolnego profilu w miejscach gdzie podkłada się lewarek.  

Moim zdaniem jest to przypadłość tego modelu. 

Jeżeli w porę nie będzie reakcji to na pewno pojawi się rdza. 

Może komuś przydadzą się fotki z mojej pracy przy konserwacji. Konserwowałem podłogę oraz nadkola. 

Dla osób kupujących nowe auta rada aby wykonać konserwację od razu po wyjechaniu z salony i to kompleksową. Wydech można zabezpieczyć bo rdzewieje na potęgę i mówię tu o samych rurach bo tłumiki są w idealnym stanie.  

Polecam sprawdzać co jakiś czas profil łączący podłogę z progiem zwłaszcza od wewnętrznej strony bo zauważyłem że wyciera się konserwacja na krawędzi a potem ściera się podkład i wychodzi goła blacha. Moim zdaniem piach i woda ścierają zabezpieczenie bo tak jest wyprofilowane wszystko. 

Na zdjęciach macie konserwację tylnych nadkoli ale przednie są bardziej narażone niż te z tyłu z uwagi na nie zakrywanie całego nadkola i kielichów. 

Z przodu dałem około 5 warstw baranka zwłaszcza w kielichach i 3 warstwy pod nadkolem. 

Jeśli komuś przyjdzie do głowy pomysł aby zabezpieczy wydech silikonem wysokotemperaturowym  odpornym na działanie 1400 stopni to odradzam szkoda czasu i pieniędzy. silikon pod wpływem różnicy temperatur zacznie pękać i odpadać. 

Generalnie uważam że konserwację trzeba wykonać w miejscach narażonych na działanie wody z piachem i kamieni. 

 

 

 

 

3a.jpg

6a.jpg

1a.jpg

15a.jpg

9a.jpg

13a.jpg

4a.jpg

2a.jpg

Edytowane przez tomeksmk
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...