Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
@ndy

Zamiana reflektorów LED (N-TEC) na Full LED (Tekna)

Recommended Posts

@ndy

Oderwę Was trochę od "zużycia oleju" :)

 

Po głowi chodzi mi taki pomysł jak w tytule postu...

 

Z tego co widzę (np. tu) - reflektory Full LED nie mają spryskiwaczy i nie mają samopoziomowania (np. tu) (czy ktoś kto ma Teknę może to potwierdzić?).

 

Problemem pozostaje jeszcze:

- zasilanie reflektora (czy Full LED ma jakieś charakterystyczne gniazda, inne niż LED)?

- czy wiązka zasilania reflektora LED i Full LED jest taka sama)?

- co na to komputer pokładowy (chodzi mi o tryb "auto" i światła adaptacyjne), który sam te światła "steruje"?

 

Reasumując - czy można w sposób prosty i zgodny z prawem dokonać zamiany reflektorów LED z N_TEC'a na Full LED z Tekny? Homologacja jest (zdaje mi się) na reflektor (poprawcie mnie jeśli się mylę)...

 

Reflektory Full LED "w stanie idealnym" do Qashqaia J11 chodzą na pewnym portalu aukcyjnym po 1700 PLN za parę. Są tam również reflektory LED po ok 1200 PLN za parę. Powiedzmy, że taki "switch" byłby warty 500 PLN, czyli 3x wymiana żarówek H11 na White Vision :)

 

Co myślicie o takim pomyśle?

 

PS. Ktoś wie po ile chodzą oryginalne lampy Full LED do Tekny w serwisie?

 

Pozdrawiam :)

 

 


PS2 Ten wątek nie odpowiedział mi na wszystkie pytania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pieer

Temat wraca co trochę jak bumerang poruszany przez kolejnego usera .

Wystarczy trochę poczytać i znajdziesz odpowiedzi na te pytania.

Edited by Pieer

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

szukałem, ale widać źle.... mogę prosić o linka?


Albo prościej - mogę prosić o odpowiedzi na 3 pytania?

Z góry dziękuję i mam nadzieję, że nie będzie to kłopotem dla Kolegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

@ndy,wytłumaczmy sobie jedno.Reflektory Full Led,tak samo jak Xenony nie mają dynamicznego samopoziomowania!Gdyby tak było światła musiały by być prowadzone w prostej linii jak lufa Leoparda!

Samopoziomowanie działa na postoju i polega na wyrównaniu poziomu wiązki wzgledem obciążenia samochodu.Coś,co w innych samochodach można zrobić ręcznie(jest gdzieś nawet w instrukcji odp.piktogram) w wersji n-tec lub tecna jest w automacie.

Zwróć uwagę również na to,że niektórzy określają normalne reflektory jako full led.Wielokrotnie się z tym spotkałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszN

z tego co wiem to reflektory full led są tylko w wersji Tekna i w tej wersji jest też automatyczne poziomowanie

 

co do wiązki to nie mam zielonego pojęcia - najlepiej podjedź do sprzedawcy i fizycznie sprawdź np poprzez wymianę 1 z reflektorów u siebie na full LED :)

 

komputer nie jest w Nissanie aż tak rozbudowany jak w innych markach i na 99% ogarnie zmianę świateł

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

@ndy,wytłumaczmy sobie jedno.Reflektory Full Led,tak samo jak Xenony nie mają dynamicznego samopoziomowania!Gdyby tak było światła musiały by być prowadzone w prostej linii jak lufa Leoparda!

 

z tego co wiem to reflektory full led są tylko w wersji Tekna i w tej wersji jest też automatyczne poziomowanie

 

Na filmie zachowują właśnie jakby nie miały samopoziomowania, dlatego pytam, bo nie mam pewności :)

Zakładam, że jeśli byłyby samopoziomujące, to i wiązka elektryczna byłaby inna niż w n-tecu.


O ile film faktycznie ukazuje działanie świateł Full LED w J11....

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Żarówka raczej nie daje takiej płaskiej wiązki,u mnie LED-y też są tak spłaszczone

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowakm

a więc tak:

Spryskiwaczy nie posiada żaden j11 nawet w teknie  prócz wersjii na rynek radziecki.
Samopoziomowanie posiada tylko wersja tekna - sa 2 czujniki na wahaczach  przód i tył. Sam system nie działa caly czas  jak szalony na drodze dlatego na filimie widać ze lampy nie pracują góra dół są jakby martwe, Ustawiają sie tylko  w odpowiedniej pozycji jak wyczują obciązenie tak działa system poziomowania.

Co do lamp FULL LED.

Pięknie świecą te lampki nie ma co ukrywać. Soczewka  LED jest mniejsza niz w lampach H11. 2.5"  w dodatku posiada gładkie szkło  które daje efekt " tęczy" W h11 mamy soczewke fresnela. ale to na marginesie.

Co do przeróbki. Gniazdo  w przypadku  wymiany jest takie samo. Mamy tylko 1  bądz 2 piny więcej w kostce od full ledów gdyż w h11 jest osobna wtyczka do gniazda h11. Tak bynamniej widziałem na zdjeciach porównawczych. Czy lampy zaświeca po wymianie?? hmmm . Podejrzewam ze być  może gdyby tylko zapodać napiecie z pinów z kostki H11 na te piny moze by cos z tego wyszło.  Zostaje kwestia taka czy nie bedzie potrzebne przeprogramowanie modułu świateł oraz czy ogólnie  lampy w teknie posiadają dodatkowy moduł LED do obsługi tych świateł. W 1 filmie widać ze ten biały qq nie jest w wersji TEKNA ( brak w przednim zderzaków czujników  dla asystenta parkowania ) a posiada lampy FULL czyli byc moze komuś udał się taki retrofit . Ja bynajmniej nigdzie  do tej pory nie znalazłem żadnych  info na ten temat. Najtańsza opcją jest kupienie  rozbitych lamp FULL LED  np. http://allegro.pl/nissan-qashqai-ii-led-lampa-prawy-przod-przednia-i5900980677.html

 i spróbowanie ich uruchomienia gdyż w przypadku niepowodzenia nie mamy dużej straty finansowej niż wydatek tych 1200 - 1400 +  o ile by te Full led zadziałały problem coż zrobić ze starymi H11.

Czy to byłoby legalne ?? myśle ze tak zachowana byłaby regulacje świateł pokretłem  gdyż w  teknie również  w lampach jest ten sam silniczek co w wersjii h11 i wtyczka ta sama. Z tym ze  tym silniczkiem steruje moduł a nie  my sami - pokrętełkiem.



Moje pytanie do właścicieli wersjii TEKNA jest takie czy po uruchomieniu świateł  jest uruchamiany ich test czyli światła idą w dół i później w góre do docelowej pozycji jak w przypadku innych samochodów z  full ledami bądz hidami.

Edited by nowakm

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

Dzięki za od[powiedź!

 

Ad. Najtańsza opcją jest kupienie  rozbitych lamp FULL LED  np. http://allegro.pl/ni...5900980677.html

 i spróbowanie ich uruchomienia gdyż w przypadku niepowodzenia nie mamy dużej straty finansowej niż wydatek tych 1200 - 1400 +  o ile by te Full led zadziałały problem coż zrobić ze starymi H11

 

Można jeszcze pogadać z serwisem. Postaram się to zrobić przy okazji jakiejś wizyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowakm

Pytalem sie juz ich kiedys. Powiedzieli ze nie podpasuja. Ja sie z tym nie do konca zgodze i nie chce mi sie juz przy tym grzebać. Mam hidy i wiem ze mi dzialaja i w kazdym momencie mozliwy powrot do żólciuteńkich mocno grzeja ych h11 :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

Pytalem sie juz ich kiedys. Powiedzieli ze nie podpasuja. Ja sie z tym nie do konca zgodze i nie chce mi sie juz przy tym grzebać. Mam hidy i wiem ze mi dzialaja i w kazdym momencie mozliwy powrot do żólciuteńkich mocno grzeja ych h11 :-)

Chciałbym być w 100% "legalny".

Nie chcę żeby drogówka, czy ubezpieczalnia miały jakieś "ale".

HIDy nie dadzą mi niestety w 100% tej "legalności"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Zamiana H na ledy też nie daje.Masz na reflektorze homologację. I powiedzmy :D tego się trzymajmy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

Masz na reflektorze homologację.

Właśnie o to chodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowakm

Zatem zostaw tak jak jest. Homo najwazniejsza rzecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Dla tego chce zmienić całe klosze,aby na kloszu było homo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

Panowie - jest tak....

 

Pojeździłem trochę na fabrycznych H11 nocą i było tragicznie. Wymieniłem na H11 od GE Megalight Ultra +120. Poprawa znaczna. Ucieszyłem się.

Potem tą sama trasą, nocą pojeździłem Focusem MK1 (H7 i jakieś tanie halogeny Unitec z hipermarketu) i się podłamałem....

Halogen H7 z Uniteckiem w Focusie świeci tylko trochę gorzej niż Megalight Ultra +120 w H11. A Focus ma zwykłe halogeny, żadnych soczewek.

Lampy - sfatygowane, odbłyśniki - nadwyrężone, bo samochód ma ponad 12 lat... Wtedy zacząłem żałować, że nie kupiłem sobie Tekny :)

 

Żeby lampy o konstrukcji sprzed 17 lat świeciły tak samo źle jak soczewki Nissana z 2013? Coś tu jest nie tak...


Nie 17 lat, 15 lat. W 2001 Focus MK1 przeszedł lifting - również reflektorów. Wcześniej były zdaje się tam H4.

Edited by @ndy

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Dla mnie chore jest ,że nie mogę kupić ledów w podstawie ,jak w n.p. VW  :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowakm

Polityka nissanowska. Nie chce im sie bawic z wiazkami elektrycznymi do poszczegolnych opcji wola zrobic 3 czy 4 wersje danego modelu auta. Soczewki qq maja niestety słaba projekcje światła i dziwne jest to ze cale reflektory robi KOITO. Firma ktora produkuje jedne z lepszych japonskich soczewek bixenon / biLED montowanych w lexusach czy infiniti. I nawet po zamontowaniu hid jest jaśniej rzecz oczywista ale na drodze nie ma tyle snopu swiatła co chociazby w soczewach w passacie b6. Po prostu cienizna.

 

Koito rowniez nie popisal sie w full ledach gdyz soczewka led nie jest BILED . A co za tym idzie nie jest z niej do konca wykorzystany strumien swietlny po wlaczeniu swiatel drogowych

 

Co do poprawienia jakosci swiatel mijania i przy okazjii drogowych ciekawa alternatywa moze byc wymiana tych tandetnych soczewek h11 na np. bihalogenowe h7 jesli mamy trzymac sie homologacji i byc legalni. Projektor mozna wykrecic przez tylne gniazdo bez rozklejania przedniego szkła sciagamy gumowa oslone i odkrecamy soczewke. Jest przykrecona na 4 srubach. Po zmianie na bihalogen mamy precyzyjniejsze mijania bez podbicia jak w serii oraz lepsze szerzej swiecace drogowe ktore rowniez seryjnie z pojedynczego lustra szału nie robia. Dodatkowo mozemy zainstalowac nielegalny hid i mamy wtenczas bixenon mocniejsze swiatlo niz full ledy. Moze byloby to troche rzezbienie ale koszta duzo nizsze niz kupno full led i modlenie sie zadziala czy tez nie.

 

P.S. Sam rozwazam taki retrofit soczewek

Edited by nowakm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jurand15

Panowie - jest tak....

 

Pojeździłem trochę na fabrycznych H11 nocą i było tragicznie. Wymieniłem na H11 od GE Megalight Ultra +120. Poprawa znaczna. Ucieszyłem się.

Potem tą sama trasą, nocą pojeździłem Focusem MK1 (H7 i jakieś tanie halogeny Unitec z hipermarketu) i się podłamałem....

Halogen H7 z Uniteckiem w Focusie świeci tylko trochę gorzej niż Megalight Ultra +120 w H11. A Focus ma zwykłe halogeny, żadnych soczewek.

Lampy - sfatygowane, odbłyśniki - nadwyrężone, bo samochód ma ponad 12 lat... Wtedy zacząłem żałować, że nie kupiłem sobie Tekny :)

 

Żeby lampy o konstrukcji sprzed 17 lat świeciły tak samo źle jak soczewki Nissana z 2013? Coś tu jest nie tak...

Nie 17 lat, 15 lat. W 2001 Focus MK1 przeszedł lifting - również reflektorów. Wcześniej były zdaje się tam H4.

Kolega założy ciemne okulary jak się przesiada do Focusa, i lampki w QQ już nie takie słabe w porównaniu. Solved! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

Kolega założy ciemne okulary jak się przesiada do Focusa, i lampki w QQ już nie takie słabe w porównaniu. Solved! ;)

Czyli: AAAAA sprzedam tanio Qashqaia j11 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi_St

Moje pytanie do właścicieli wersjii TEKNA jest takie czy po uruchomieniu świateł  jest uruchamiany ich test czyli światła idą w dół i później w góre do docelowej pozycji jak w przypadku innych samochodów z  full ledami bądz hidami.

Nie ma żadnego testu, tzn swiatła nie pozycjonują sie po każdym włączeniu świateł.

 

Jest jeszcze inna sprawa. Nie wiem czy w QQ komputer sprawdza czy żarówki reflektorów są sprawne jak to jest w zwyczaju u innych zacnych marek.

Bo jeśli tak to po założeniu lamp z LED prawdopodobnie będzie sygnalizował uszkodzenie żarówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowakm

Nie ma żadnego testu, tzn swiatła nie pozycjonują sie po każdym włączeniu świateł.

 

Jest jeszcze inna sprawa. Nie wiem czy w QQ komputer sprawdza czy żarówki reflektorów są sprawne jak to jest w zwyczaju u innych zacnych marek.

Bo jeśli tak to po założeniu lamp z LED prawdopodobnie będzie sygnalizował uszkodzenie żarówki.

Dzieki za odpowiedz. Po odlaczeniu zarowek komp nic nie wyswietla. Sprawdzalem wielokrotnie. Podobnie ma sie to do plynu spryskiwaczy. Chcesz sobie szybke umyc a tu zonk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi_St

 Po odlaczeniu zarowek komp nic nie wyswietla. Sprawdzalem wielokrotnie. Podobnie ma sie to do plynu spryskiwaczy.

 

Podobnie ma się to więcej rzeczy, nie działa np. informowanie o zbyt niskim naładowaniu akumulatora (a powinno wg instrukcji), ostrzeżenie o zmęczeniu i pare innych.

To straszna żenada, że nowoczesne auto nie ma kontroli sprawności oświetlenia, ani ostrzeżenia o zbyt niskim poziomie oleju (to miały już auta 15 lat temu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ndy

auto nie ma (...) ostrzeżenia o zbyt niskim poziomie oleju

temat tabu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×