Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana filtra kabinowego w E12


R@V
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem, że temat wymiany filtra kabinowego był omawiany wielokrotnie, natomiast nigdzie nie spotkałem się z instrukcją wymiany tego filtra w nowym Note (E12).

Czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek mógłby podzielić się doświadczeniem z wymiany filtra przeciwpyłkowego w tym konkretnym modelu? Chciałbym sam dokonać wymiany filtra i odgrzybiania pianką PLAK i nie chciałbym czegoś uszkodzić w moim samochodzie.

Z góry dziękuję za uwagi i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja z kierownicą po prawej ,więc lustrzane odbicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniałem filtr niestety ten film jest z micry, a w e12 masz po lewej strony od strony pasażera pod nogami. Należy wysunąć go ciągnąć lekko do dołu aż wyskoczy. Zakładamy na odwrót. Nie wyciągamy żadnego schowka. Jedyny mankament to dobrze poprosić o wyciągnięcie kogoś kto ma szczupłe ręce, przystosowane pod chińczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. W ASO mnie poinformowali, że trzeba demontować schowek, stąd obawa, że coś połamię. Faktycznie chyba w zeszłym roku nikt mi w ASO nie demontował schowka bo na tyle schowka jest przyklejona jakaś gąbka/filc i zauważyłem, że część tej gąbki jest odklejona przez mechaniczne wyciąganie filtra. Mechanik musiał szarpnąć i zahaczyć o tę gąbkę. W najbliższy weekend postaram się zdemontować filtr i go obejrzeć. Całe szczęście, że w Note do wymiany filtra kabinowego nie trzeba demontować pedału gazu, tak jak w Mondeo. Wymiana żarówek też jest łatwiejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku pamięci (a może się komuś przyda): na stronie MANNa są instrukcje pokazujące wymianę filtra, ze zdjęciami.

Niestety, zdjęcia w instrukcji motnażu filtra do E12 są z Mikry :( ale zawsze coś

http://catalog.mann-filter.com/media/einbauanleitung/HBW63aMP.pdf

 

Przed kupnem Note'a pytałem w salonie o wymianę - "Ooo Panie, schowek trzeba odkręcać". Choć jak pokazują filmy i gimnastyka uskuteczniana w czasie rodzinnego wypadu na działkę (nikt nie pogania, widno, święty spokój i dużo miejsca) raczej nie trzeba. Choć pod względem łatwości wymiany jak na razie moim top1 jest Honda City: uchylamy schowek, delikatnie wciskamy boki "szufladki", schowek otwiera się bardziej i po prostu wyciągamy ramkę z filtrem. Ale bywają też i gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w note pierwszej generacji też dla wygody i dobrego dostępu zalecano odkręcić wnętrze schowka. O ile pamiętam - 6 wkrętów a cały zabieg 10 minut (bez pośpiechu,żeby niczego nie uszkodzić) Potem już jest łatwo dobrać się do filtra. Warto pooglądać, jak mocowany jest schowek (chodzi o samo wnętrze po odchyleniu drzwiczek) Jeśli nadal na wkręty, nie powinno być trudniej niż w pierwszym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymieniłem filtr kabinowy w moim notku sam. Nie trzeba niczego odkręcać, ściągasz tylko osłonę kieszeni , w której siedzi filtr, wymiary około 4cm na 20cm, na pewno rozpoznasz. Przy wyciąganiu i wkładaniu musisz niestety go trochę ścisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry można spotkać w dwóch wersjach:

 

- jednoczęściowy, gdzie wkład filtrujący z ramką i klapką stanowi jeden element. 

- dwuczęściowy, gdzie wkład jest osobno i klapka osobno.

 

Dwu częściowy zakłada się wygodniej. Wkład filtrujący jest elastyczny i łatwo go trochę ugiąć aby zainstalować na miejscu. W tym wariancie raczej nie trzeba wyciągać schowka. W wariancie pierwszym warto to zrobić za pierwszym razem, aby zobaczyć jak to wygląda i jak wygląda instalacja. Za drugim podejściem można to już zrobić na "czuja", bez wyciągania schowka.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady. Jestem już po samodzielnej wymianie filtra kabinowego. Sprawa super prosta. Nie trzeba dotykać schowka!!!

1. Przy środkowej kolumnie od pasażera jest czarna zaślepka w kształcie litery L.

2. Po zdjęciu jej wyciągamy stary filtr.

3. Włączamy na chwilę maksymalny nadmuch by wydmuchać resztki śmieci.

4. Wkładamy nowy filtr (najlepiej poćwiczyć montaż na starym filtrze).

 

Ważne jest to, że otwór do włożenia filtra jest niższy niż wysokość filtra, dlatego wyjmuje się go i wkłada ściskając go pośrodku (tworzy wtedy taką muszkę/kokardę). Zresztą do filtra Knecht/Mahle LA635 jest instrukcja obrazkowa, podobna do tej powyżej. Należy pamiętać o stronie montażu filtra oraz o tym, że w przypadku Note 12 żeberka filtra są poziomo, a sztywne krawędzie boczne pionowo (dokładnie tak jak w załączonym powyżej pliku pdf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...