hubert.c Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Witam. Szykuje mi się niedługo wymiana oleju. Pytanko takie, silnik ma przejechane 230 tyś km jest zalany olejem 5W40 syntetyk, kupić taki sam czy zmieniać na inny, jaki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 taki sam Polecam koledze przeczytanie instrukcji obsługi, w której nie ma słowa o oleju 5W40, natomiast przeważają oleje półsyntetyczne (10W-30, 10W-40, nawet 15W-40 czy 50) . Z syntetyków jest jedynie 5W-30. Zdaję sobie sprawę, że to niewielka różnica, jednak biorąc pod uwagę przebieg i domniemany w tym modelu stan pierścieni, ja zdecydowałbym się na 10W-30 lub 40. Oczywiście, z powodu o którym pisałem (przebieg), przed wymianą płukanka- lecz nie taka trwająca 10 minut na jałowych obrotach, lecz taka, na której się jeździ nawet do 300 kilometrów, np Vitaflush pewnej ukraińskiej firmy o której nie wspomnę, by nie być posądzonym o kryptoreklamę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 no to ten silnik faktycznie jakiś głupi jest że jeździ na takim złym oleju i nie wg instrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert.c Opublikowano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Taki olej zalał poprzedni właściciel. Mój silnik wziął 100 ml oleju na 6 tyś km, które przejechałem od października. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Polecam koledze przeczytanie instrukcji obsługi, w której nie ma słowa o oleju 5W40, natomiast przeważają oleje półsyntetyczne (10W-30, 10W-40, nawet 15W-40 czy 50) . Z syntetyków jest jedynie 5W-30. Zdaję sobie sprawę, że to niewielka różnica, jednak biorąc pod uwagę przebieg i domniemany w tym modelu stan pierścieni, ja zdecydowałbym się na 10W-30 lub 40. Oczywiście, z powodu o którym pisałem (przebieg), przed wymianą płukanka- lecz nie taka trwająca 10 minut na jałowych obrotach, lecz taka, na której się jeździ nawet do 300 kilometrów, np Vitaflush pewnej ukraińskiej firmy o której nie wspomnę, by nie być posądzonym o kryptoreklamę. a ja polece przeczytanie specyfikacji olei 15w40 10w40 i 5w40 w normalnej temperaturze pracy maja podobna gestosc czyli jak silnik cieknie to bedzie tak samo ciekł czy brał olej 5w30 jak sie rozgrzeje staje sie jak woda i nie nadaje sie na jazde z duzymi predkociami 10w50 oleje miejskie badz do aut wysilonych pierwsza cyfra mowi o konsystencji w niskich temperaturach druga w wysokich to tak ogolnie poczytaj sobie gdzies dokladnie a jest troche tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.