Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej do 1.8 114 KM


hubert.c

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szykuje mi się niedługo wymiana oleju. Pytanko takie, silnik ma przejechane 230 tyś km jest zalany olejem 5W40 syntetyk, kupić taki sam czy zmieniać na inny, jaki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam 

Polecam koledze przeczytanie instrukcji obsługi, w której nie ma słowa o oleju 5W40, natomiast przeważają oleje półsyntetyczne (10W-30, 10W-40, nawet 15W-40 czy 50) . Z syntetyków jest jedynie 5W-30. Zdaję sobie sprawę, że to niewielka różnica, jednak biorąc pod uwagę przebieg i domniemany w tym modelu stan pierścieni, ja zdecydowałbym się na 10W-30 lub 40. Oczywiście, z powodu o którym pisałem (przebieg), przed wymianą płukanka- lecz nie taka trwająca 10 minut na jałowych obrotach, lecz taka, na której się jeździ nawet do 300 kilometrów, np Vitaflush pewnej ukraińskiej firmy o której nie wspomnę, by nie być posądzonym o kryptoreklamę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ten silnik faktycznie jakiś głupi jest :D że jeździ na takim złym oleju i nie wg instrukcji :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki olej zalał poprzedni właściciel. Mój silnik wziął 100 ml oleju na 6 tyś km, które przejechałem od października.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam koledze przeczytanie instrukcji obsługi, w której nie ma słowa o oleju 5W40, natomiast przeważają oleje półsyntetyczne (10W-30, 10W-40, nawet 15W-40 czy 50) . Z syntetyków jest jedynie 5W-30. Zdaję sobie sprawę, że to niewielka różnica, jednak biorąc pod uwagę przebieg i domniemany w tym modelu stan pierścieni, ja zdecydowałbym się na 10W-30 lub 40. Oczywiście, z powodu o którym pisałem (przebieg), przed wymianą płukanka- lecz nie taka trwająca 10 minut na jałowych obrotach, lecz taka, na której się jeździ nawet do 300 kilometrów, np Vitaflush pewnej ukraińskiej firmy o której nie wspomnę, by nie być posądzonym o kryptoreklamę.

a ja polece przeczytanie specyfikacji olei 

15w40 10w40 i 5w40 w normalnej temperaturze pracy maja podobna gestosc czyli jak silnik cieknie to bedzie tak samo ciekł czy brał olej

5w30 jak sie rozgrzeje staje sie jak woda i nie nadaje sie na jazde z duzymi predkociami

10w50 oleje miejskie badz do aut wysilonych 

pierwsza cyfra mowi o konsystencji w niskich temperaturach druga w wysokich

to tak ogolnie poczytaj sobie gdzies dokladnie a jest troche tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...