Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówki / żarnika XENON w T31 przedliftem


marcinok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po ponad 150tys. jeden z ksenonów zaczyna świecić na fioletowo ( powoli więc się kończy jego żywotność ) . Chcę od razu wymienić dwa żarniki D2S bo prędzej czy później to samo spotka "sąsiada".

Nie znalazłem żadnego filmiku/instrukcji/wątku jak to zrobić (może źle szukam).

Czy sprawa jest tak prosta, że nikt o tym nie pisze czy tak trudna że lepiej nie zawracać sobie tym głowy i dać auto do serwisu?

Ktoś może wymieniał samodzielnie albo ma jakieś informację jak to zrobić?

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan jest niekonsekwentny ; )
w 'Instrukcji obslugi...' jest napisane 'Ewentualną wymianę żarówki reflektora może
wykonać WYŁĄCZNIE przedstawiciel firmy NISSAN lub profesjonalna stacja obsługi.'
a kilka linijek nizej: 'Przeglądy i czynności wykonywane samodzielnie' gdzie zamieszczaja
wraz z rysunkami instrukcje jak sie dostac do zarowek

zerknij do instrukcji 8-26, 8-27, 8-28
z waznych rzeczy to chyba zeby po przekreceniu kluczyka na OFF odczekac przynajmniej 4 min
przed odlaczeniem minusowej klemy od baterii

pozniej przy zakladaniu nowej pewnie warto zalozyc jakies szmaciane rekawiczki zeby na zarnikach

nie zostal tluszczyk ; ) z palcow

filmik dotyczy Nissana Rouge ale mysle ze wiekszych roznic nie bedzie



pozdrawiam
  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po ponad 150tys. jeden z ksenonów zaczyna świecić na fioletowo ( powoli więc się kończy jego żywotność ) . Chcę od razu wymienić dwa żarniki D2S bo prędzej czy później to samo spotka "sąsiada".

Nie znalazłem żadnego filmiku/instrukcji/wątku jak to zrobić (może źle szukam).

Czy sprawa jest tak prosta, że nikt o tym nie pisze czy tak trudna że lepiej nie zawracać sobie tym głowy i dać auto do serwisu?

Ktoś może wymieniał samodzielnie albo ma jakieś informację jak to zrobić?

Wymiana jest bajecznie prosta ,chyba nawet prostsza niz zwykłej żarówki.

Jak dobrze pamietam wystarczy przekrecić w bok wtyczkę i wychodzi razem z ksenonem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jakieś konkretne żarniki polecacie Panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiary, ale niektóre z nich mają temperaturę 4600K, czyli lekko niebieskawą. Lepiej będzie jak wezmę Osram :) i poszukam podstawowej temp 4300.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie. Unikam żarników powyżej 4300K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a jaki żarnik do T31 MY08 ?

 Mam biksenon, wiec szukać innych ?

Na pewno zależy mi na markowych żarnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zielon napisał:

 

Na pewno zależy mi na markowych żarnikach.

Tez tak uważałem ale kiedy w swoim T31 w 2014 r zmieniłem żarniki,które kosztowały trochę ponad 20pln/sztuka to zmieniłem zdanie.

Działają b.dobrze do tej pory,wiec już więcej nie będę kupował markowych za paręset złotych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrek3 napisał:

Tez tak uważałem ale kiedy w swoim T31 w 2014 r zmieniłem żarniki,które kosztowały trochę ponad 20pln/sztuka to zmieniłem zdanie.

Działają b.dobrze do tej pory,wiec już więcej nie będę kupował markowych za paręset złotych..

jakiej firmy, ile czasu je masz, jakie wrażenia względem poprzednich (oryginalnych?) nie grzeją się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zielon napisał:

jakiej firmy, ile czasu je masz, jakie wrażenia względem poprzednich (oryginalnych?) nie grzeją się ?

Nie pamietam juz jakiej f-my .Nie mam już kartoników po nich .

Założyłem je na poczatku 2014 r i mam do teraz .Zero jakiejkolwiek różnicy w świeceniu  czy innym działaniu niz na oryginalnych jakie były zalożone fabrycznie.Oryginał jeden spalił sie ,załozyłem wiec zamiennik, najpierw jeden (jaki mam  do dziś) i właczyłem swiatła.Nie było zadnej ,zauwazalnej róznicy.Dlatego wymieniłem  żarniki w obu lampach i jeżdże na nich bezproblemowo do dzis -ponad 5 lat.

Pamietam ,ze jak kupowałem to wyboru dokonałem  po przeczytanych opiniach z net-u ,tych co je uzywali.

Dlatego teraz jak one dokonaja swojego zywota-tez nie bede przepłacał za markowe ,bo przekonałem sie osobiscie ,ze nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Nagle padło mi prawe światło mijania -xenon ,czy to przepalony żarnik czy jest może osobny bezpiecznik na prawe światło mijania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy bi-xenonach sa cewki wysokiego napiecia (zaplonnik) 20 000 V (tak mi sie zdaje) i wtedy lepiej odlaczyc aku
nie wiem czy cewki sa rowniez przy xenonach, jesli tak, odlaczamy aku
tam jest wysokie napiecie i lepiej zeby sie rozladowaly

wymieniajac zarnik, przy demontazu a pozniej montazu sprawdz czy pierscien mocujacy zarowke ma oznaczenie 'TOP'
i tak samo go zamontuj, kolejna rzecz na ktora trzeba zwrocic uwage to sprawdzenie czy zaplonnik nie ma zabrudzonych stykow i wlasciwe osadzenie go na bagnetach zarnika, jesli nie bedzie stykac moze wypalic dziury w jego obudowie

BTW zerknij na moj post wyzej z 2016r., pisalem wtedy o odczekaniu 4 min po odlaczeniu klemy, musialem to gdzies uslyszec albo przeczytac, nie pamietam juz gdzie... starosc ; )

Edytowane przez borge
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W gruncie rzeczy w T31 wymiana ksenona jest bajecznie prosta i wydaje mi sie nawet  ,ze prostsza niz zwykłej żarówki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Zielon napisał:

Ja zmieniałem pod IC zaraz po zakupie i nie odłączałem AKU.

i czego to dowodzi? : ) pewnie tego ze zaraz po zakupie nie raczyles przeczytac instrukcji obslugi : ) mysle ze nie zrobiles tego nawet do tej pory ; )
byc moze kolejny raz laska losu Ci sprzyjala i czegos nie uszkodziles przez swoja beztroske, byc moze ja jestem nadgorliwy ale wole taki byc niz pozniej dokladac do interesu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi 90% aut ma napisane, że podczas wyjmowania siedzeń trzeba odpiąć aku, ja od 7miu lat zajmuje się detailingiem, wyjmowałem już setki foteli z aut klasy miejskiej/premium starych/nowych i nigdy nie wyskoczył mi żaden błąd bez odpiętego aku - niezła "łaska losu" prawda ??
Wyjmij sobie aku, potem rozkoduj nową bawarkę i wzywaj serwis - nie wierzę w to co piszą, po prostu słucham mądrych ludzi z doświadczeniem.

Edytowane przez Zielon
ort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem z doświadczenia ,że wiekszość prac w aucie mozna wykonać bez odłaczenia napiecia.

Zalecenie odłaczenia jest po prostu zalecane jak to mowia "dla spokojności",bo nie każdy co cos grzebie w aucie robi to ze sztuką i moze cos uszkodzic robiąc to nie umiejetnie.

Ja odłaczałem napiecie tylko kiedy zdejmowałem kierownice w celu wymiany taśmy w poduszce a w Audi przy wymianie skóry na kierownicy.

Jedyną konsekwencja jest utrata zaprogramowanych nie ktorych ustawień w radiu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...