Jump to content
Wspieramy Kacpiego, synka naszego kolegi Read more... ×
Michalmiko

[Tutorial] Zdalne otwieranie klapy bagażnika

Recommended Posts

Michalmiko

Na wstępnie chciałem zaznaczyć, że projekt który wykonałem jest tylko propozycją do samodzielnego wykonania. Wszystko robisz na własne ryzyko, żeby potem nie było na mnie ;)
Chciałem Wam zaprezentować jak w miarę prosty sposób przerobić klapę bagażnika, tak aby są zdalnie otworzyć gdy np. idziemy z zakupami do samochodu.
Samo podnoszenie jest mechaniczne i jest to bardzo prosta konstrukcja stosowana w wielu innych modelach samochodów, natomiast wyzwalanie klapy w przypadku QQ J10 musiało zostać oparte na zewnętrznym sterowaniu, a co za tym idzie osobnym pilocie, gdyż J10 posiada dość ubogie zdalne sterowanie :) Do sterowania wybrałem Radiolinię marki Elmes, z dwóch powodów: Pierwszy to mam zaufanie do produktów tej firmy, a drugi to taki, że w tym przypadku potrzebny był możliwie jak najmniejszy pilot, aby nie nosić ze sobą całego "arsenału" pilotów.
Jak to wszystko działa?
Zdalne otwieranie nie działa jeżeli samochód jest zamknięty. Aby otworzyć klapę należy otworzyć samochód pilotem, a następnie według opisu działania w punkcie 4 (poniżej) otworzyć klapę dodatkowym pilotem sterującym.

Co trzeba dokupić:

1.Przede wszystkim sprężynki , które zamówiłem w firmie Penta Polska. Dokładne dane sprężynek to:
SZ 8010.20x032 Sprężyna zielona w cenie za 1 szt. 9,50 zł (potrzebne są 2 sztuki)gdzie 032, to długość sprężyny. Koszt przesyłki przy wpłacie na konto wynosi 7,50zł listem poleconym priorytetowym.

post-59114-0-65121000-1460574612_thumb.jpg

2. Mogą być potrzebne nowe podnośniki klapy. Mam zamontowane około pół roku temu dedykowane do QQ siłowniki marki FA Krosno i wszystko działa jak należy. Odnośnie fabrycznych nie mam wiadomości, czy to zadziała jak należy, ale powinno.

3. Odbiornik dwu-kanałowy z możliwością pracy monostabilnej i ustawianym czasem działania niezależnie dla każdego wyjścia. W moim przypadku wybrałem Elmes U2HR.

post-59114-0-67585700-1460574635_thumb.jpg
4. Pilot dwu przyciskowy współpracujący z podanym w punkcie 2 odbiornikiem. Wybrałem Elmes DWM50HT. Pilot jest bardzo mały, jego zasięg to 50 metrów, więc jak na potrzeby wykonania tego projektu jest to wystarczające.
Pytanie jakie się pewnie większości z Was nasunie to dlaczego radiolinia ma być dwukanałowa? Już odpowiadam: Chodzi o zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem klapy. Wyjścia przekaźników będą połączone ze sobą szeregowo. aby obwód został zamknięty, muszą zadziałać dwa przekaźniki. Pierwsze wyjście przekaźnika ustawiamy na czas działania 5 sekund, drugie na możliwie najkrótszy czas, czyli dajmy 1 sekundę.
Aby klapa została zdalnie otwarta trzeba będzie nacisnąć pierwszy przycisk w pilocie i w czasie 5 sekund drugi. Oczywiście nie trzeba trzymać na raz dwóch przycisków, tylko najpierw klikamy przycisk jeden, a następnie przycisk dwa.
Nie wiem jak to rozwiązanie będzie działać w praktyce, bo pisząc ten poradnik cały projekt był tylko w mojej głowie :) Zawsze można przełączyć i otwierać klapę tylko jednym przyciskiem.

5. Brzęczyk 12v z przerywanym sygnałem akustycznym. Nie jest to konieczny punkt, ale ma za zadanie ostrzec osoby w pobliżu, że zaraz coś się wydarzy :) Sygnał jest wyzwalany wraz z załączeniem przekaźnika numer 1, tak więc jeszcze przed otwarciem klapy.
6. Przewody (jeżeli nie mamy gniazdka 12v w bagażniku, to myślę, że około 12m czerwonego kabla 0,50 powinno wystarczyć, do tego czarny jakieś 3m)
7. Oprawka bezpiecznika na kablu + bezpiecznik 1A.
8. Akcesoria montażowe: rurki termokurczliwe, taśma izolacyjna, pilot do przeciągania przewodów, konektorki + zaciskarka, przekaźnik samochodowy, podstawowe narzędzia jak nożyk, kombinerki itp.
Wszystko skompletowane, więc zaczynamy.

Najpierw ściągamy siłowniki z mocowań. Płaskim śrubokrętem odsuwamy blaszki i wyciągamy siłownik z mocowania. Uwaga, bo po wyjęciu już pierwszego siłownika klapa prawie na pewno zacznie nam opadać!
Ściągamy drugi siłownik cały czas mocno trzymając klapę. Jest bardzo ciężka! Delikatnie zamykamy ją trzymając za dół klapy, a nie za plastikową blendę, bo jak wiadomo to bardzo słaby element w QQ!!!
Nie trzaskamy. Upuszczenie klapy nawet z małej wysokości może spowodować uszkodzenie.

Jak mamy już siłowniki to trzymając kombinerkami wykręcamy plastikowy uchwyt.

post-59114-0-43220500-1460574663_thumb.jpg

Nakładamy sprężynkę i zakręcamy z powrotem.
Taśmę elektroizolacyjną nawijamy kilka razy zaraz przy plastikowym uchwycie, aby sprężynki nam nie latały przy otwieraniu klapy. Wciskamy sprężynkę na taśmę. Nie może to być na siłę. Jak tak jest, należy trochę odwinąć.

post-59114-0-77550600-1460574710_thumb.jpg

 

post-27913-0-61279700-1460656849_thumb.jpg

Przed montażem z powrotem siłowników zakładamy blaszki, które trzymają siłowniki w uchwytach. Siłowniki wchodzą ma wcisk. Zaczynamy od góry (klapy), a następnie zapinamy grubszy element u dołu. W ten sposób możemy łatwiej przekręcić siłownik, gdy mocowanie nam nie pasuje (trzymając za grubszy element).
Zamykamy klapę i sprawdzamy czy działa. Jak po naciśnięciu przycisku klapa sama odskoczy i się otworzy, to znaczy, że wszystko działa :)

Teraz bardziej skomplikowane zadanie.
Najlepiej zrobić to jeszcze w domu "na stole". Podłączamy odbiornik na krótko do zasilacza, akumulatora 12v, baterii 9v, czy czegokolwiek co ma zasilanie 9-12v.

_______Programowanie radiolinii ELMES_______
W przypadku Elmesa, który był w zestawie bez pilota (jak mój) musimy najpierw zaprogramować przyciski pilota w pamięci urządzenia.
PRG1 - mikrowyłącznik na płytce urządzenia odpowiadający za programowanie przekaźnika 1
PRG2 - mikrowyłącznik na płytce urządzenia odpowiadający za programowanie przekaźnika 2

Lewy przycisk pilota do wejścia 1: Kliknąć PRG1, kliknąć lewy przycisk pilota, kliknąć lewy przycisk pilota ponownie
Prawy przycisk pilota do wejścia 1: Kliknąć PRG2, kliknąć prawy przycisk pilota, kliknąć prawy przycisk pilota ponownie
Pilot zaprogramowany.

Odbiornik jest już fabrycznie ustawiony na tryb pracy monostabilny, czyli włącza dany przekaźnik na określony czas.
Teraz pozostaje ustawić tylko czas działania (punkt 3 instrukcji):
Przekaźnik 1:
Przytrzymać PRG1 led zaświeci na zielono > po dwóch sekundach zmieni kolor na czerwony > zwolnić przycisk. Kliknąć PRG1 - led zmieni kolor na zielony, przekaźnik 1 zostanie załączony i rozpocznie się odliczanie. Liczymy 5 sekund. Po tym czasie klikamy PRG2. Dioda zamiga na zielono potwierdzając wykonanie procedury.
Przekaźnik 2:
Przytrzymać PRG2 led zaświeci na zielono > po dwóch sekundach zmieni kolor na czerwony > zwolnić przycisk. Kliknąć PRG2 - led zmieni kolor na zielony, przekaźnik 1 zostanie załączony i rozpocznie się odliczanie. Czwekamy sekundę, bądź mniej. Po tym czasie klikamy PRG2. Dioda zamiga na zielono potwierdzając wykonanie procedury.

Odbiornik zaprogramowany.

Teraz podłączamy to wszystko jak na schemacie poniżej.
Jeżeli nie chcecie sygnału dźwiękowego, możecie pominąć dodatkowy przekaźnik i podłączyć przewody od przycisku bezpośrednio przez przekaźniki odbiornika jak na schematach 2 i 3.

post-27913-0-79086900-1463262730_thumb.jpg   2 post-27913-0-59509900-1460657081_thumb.jpg   3 post-27913-0-71619800-1460657070_thumb.jpg

U mnie wyglądało to tak, że wszystko sobie uzbroiłem i zostawiłem przewody:
- Od przekaźnika do przewodów przycisku klapy około 40cm
- Masa około 1,2m
+12v w moim przypadku około 3 metry, ale ja mam gniazdko w bagażniku.

post-59114-0-28310600-1460575020_thumb.jpg

Jeżeli nie macie, to trzeba albo pociągnąć od akumulatora, albo może od lampki oświetlenia bagażnika? Tylko wtedy radiolinia będzie działać jakieś 30 sekund od otwarcia samochodu, albo jak najpierw wciśniemy przycisk otwierania.
Zdejmujemy tapicerkę klapy. Odkręcamy śrubokrętem śrubkę w uchwycie, a następnie jak na zdjęciu poniżej. Ja zaczynam od tej strony.

post-59114-0-18144900-1460574947_thumb.jpg

Jak już puści jeden zaczep resztę wyszarpujemy ręcznie. Ostrożnie, ale zdecydowanie pociągamy po kawałku. U mnie obyło się bez strat. Wszystkie spinki całe :)
Instalujemy zestaw za pomocą opaski zaciskowej + taśmy izolacyjnej do wewnątrz klapy.

 

post-27913-0-64917300-1460656949_thumb.jpg   post-27913-0-51622800-1460656963_thumb.jpg

Następnie bierzemy wiązkę idącą od blendy, nacinamy gumę w której idą i szukamy różowego i czarnego.

   post-27913-0-77508600-1460656869_thumb.jpg   post-27913-0-23872900-1460656940_thumb.jpg   post-27913-0-94912800-1460656974_thumb.jpg   post-27913-0-74211300-1460656860_thumb.jpg

 

U mnie były dwa czarne, ale jeden jest chyba odrobinę cieńszy - to ten. Trzeba odpiąć wtyczkę z prawej strony klapy gdzie jest wpięta wiązka, ściągnąć izolację i sprawdzić miernikiem czy obwód się zamyka po przyciśnięciu przycisku w klapie.
Lutujemy do nich przewody od przekaźnika.
Masę wziąłem od przewodu przy żarówce cofania. Wcześniej już tam się podłączałem biorąc masę do kamery cofania, więc obyło się bezszkodowo :)
Są też przewody masowe mniej więcej na środku klapy przykręcone do karoserii, ale nie chciałem tam przykręcać kolejnego konektora, aby się to nie poluzowało w przyszłości.

Ostatni przewód +12v. Najbardziej skomplikowane zadanie.
Ściągamy przelotkę z prawej strony. Od strony przelotki wkładamy pilot w kierunku dołu (góry w tym przypadku?) klapy. Taśmą przyczepiamy przewód. W tym przypadku zawsze używałem strony bez elastycznego pilota.

post-27913-0-91109700-1460656985_thumb.jpg   post-27913-0-45717100-1460656997_thumb.jpg  

 

Przeciągamy pilota przez przelotkę i przeciągamy kabel przez przelotkę.

 

post-27913-0-28483900-1460657008_thumb.jpg

Teraz trzeba odciągnąć uszczelkę klapy i odczepić trzy zaczepy boczku. Dwa są na plastikowe spinki (jak klapa), a ten u góry jest taki płaski metalowy.
Przeciągamy kabel do środka, zakładamy przelotkę klapy.

 

post-27913-0-68385400-1460657025_thumb.jpg   post-27913-0-40167900-1460657037_thumb.jpg

Na kabel naklejamy taśmę parcianą, gdyż przejście (jak na zdjęciu) jest ostre i za jakiś czas może uszkodzić izolację kabla.

 

post-27913-0-40698000-1460657049_thumb.jpg

Dalej wpiąłem się w instalację gniazdka 12v po przez bezpiecznik na kablu 1A.

 

Uffff, trochę czasu poświęciłem na napisanie tego tutoriala, więc mam nadzieję, że wybaczycie mi jak coś pominąłem, albo napisałem źle :)

 

post-27913-0-52155100-1460657060_thumb.jpg

Filmik z działania:

  • Upvote 12

Share this post


Link to post
Share on other sites
elsebo

Brawo! :spoko: +

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik

Wow! Jestem pod wrażeniem. Szkoda tylko, że to wymaga kolejnego pilota :-(

Z jaką siłą odskakuje klapa? Mogłaby komuś zrobić krzywe?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Z jaką siłą odskakuje klapa? Mogłaby komuś zrobić krzywe?

 

 

Niestety, no chyba, że coś zamiast radiolinii wymyślę. Na razie to było najskuteczniejsze i najmniej zawodne rozwiązanie na jakie wpadłem :)

Klapa nie odskakuje aż z taką dużą siłą. Te sprężynki są dobrane po prostu idealnie pod moje siłowniki.

Klapa ma (nie wiem jak to nazwać) punkt 0? Po odskoczeniu przez sprężynki jak pojawi się przeszkoda, to w miejscu całkowitego rozprężenia sprężynek, a gdy jeszcze siłownik nie podnosi klapa może się zatrzymać w miejscu. Wystarczy delikatnie dotknąć jednym palcem i leci w górę.

Na podnośnikach od Laguny ( http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95065-silownik-klapy-bagaznika/page-5 ) to bym polemizował. Tam to była siła :) Tu jest jak widać na filmiku. Klapa bardzo lekko się zamyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Brawo Ty ............. :spoko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Brawo Michał,plusik ode mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyran

Świetny poradnik i coś czuję, że w moim QQ zagości takie rozwiązanie. Brawo TY!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bhtom

Witam,

 

Pytanko do Autora poradnika:

 

Czy przewody od switcha w klapie wychodzą w wiązce z klapy do bagażnika? Czy też idą bezpośrednio do siłownika w klapie?

Jeśli ktoś ma alarm pilotowy z opcją sterowania dodatkowym kanałem można wszystko zrobić w jednym pilocie.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

Szacun pełny, a przy okazji pytanie czy założenie samych sprężynek spowoduje odchylenie klapy na tyle że można będzie podnieść nie szarpiąc za blendę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fergul11

Normalnie szczena opadła , jakie to proste i tanie rozwiązanie , o takie :) rozpiskie :) mi się chodziło .

W tym przypadku "plusik" to trochę za skromnie aby Cię uhonorować :( 

Zaczynam zbierać materiały , 

PS teraz trzeba pamiętać aby nie podjeżdżać zbyt blisko ściany , bo można sobie porysować klapę .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Bardzo się cieszę, że się Wam podoba :) Wysłałem na maila forum dodatkowe zdjęcia, bo nie mogę ich wgrać za pomocą uploadera, jakiś błąd wyrzuca.

 

 


Czy przewody od switcha w klapie wychodzą w wiązce z klapy do bagażnika? Czy też idą bezpośrednio do siłownika w klapie?

Jeśli ktoś ma alarm pilotowy z opcją sterowania dodatkowym kanałem można wszystko zrobić w jednym pilocie.

 

Przewody przy samym switchu są zielone, w blendzie jest kostka i tam są wpięte do różowego i czarnego w srebrne kropki. Przechodzi on w wiązce do wewnątrz klapy, a następnie jest zakończony złączką i wpięty do instalacji dalej (pewnie idą do magistali CAN). Mam to wszystko na zdjęciach, tylko podczas wgrywania zrobił się błąd i nic nie mogę dodać :(

Jeżeli ma ktoś taki alarm jak piszesz, to sprawa jest prosta i ogranicza się tylko do montażu samych sprężynek, jeżeli może wyzwolić zamek w klapie z pilota. Tylko czy ktoś taki posiada, jak QQ chyba w podstawie ma centralny z pilotem i wbudowanym immobilizerem?!

 

 

Szacun pełny, a przy okazji pytanie czy założenie samych sprężynek spowoduje odchylenie klapy na tyle że można będzie podnieść nie szarpiąc za blendę

 

Jest tak jak piszesz. Wystarczy kliknąć przyciskiem pod blendą a klapa otwiera się dokładnie jak byś otworzył z pilota. Proces automatycznego podnoszenia jest realizowany mechanicznie i wystarczą same sprężynki (no i sprawne podnośniki). Cała reszta to dodatek, o którym zapomniał producent, czyli dodatkowy kanał w pilocie - wyzwalanie zamka bagażnika.


Normalnie szczena opadła , jakie to proste i tanie rozwiązanie , o takie :) rozpiskie :) mi się chodziło .

W tym przypadku "plusik" to trochę za skromnie aby Cię uhonorować :(

Zaczynam zbierać materiały , 

PS teraz trzeba pamiętać aby nie podjeżdżać zbyt blisko ściany , bo można sobie porysować klapę .

 

Fergul, czekałem w końcu na Twój post :D
Jeszcze pierwszy post będę edytował, bo to tak na szybko wrzucone no i zdjęć brakuje ;)
Cieszy mnie Wasze szczęście i to że się podoba. To dla mnie najlepsze (po za plusikiem oczywiście :D) podziękowanie. Lubię to forum, Was, atmosferę która tu panuje. Warto się starać dla takich ludzi :) Długo pisałem ten poradnik, ale wiem, że nie jest jeszcze idealny.

A odnośnie porysowania klapy, to przez to jest właśnie zabezpieczenie przez dwa przekaźniki, plus oczywiście najpierw otwarcie centralnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fergul11

Właśnie z myślą o takich projektach "męczyłem" adminów , aby tylko oni mieli dostęp do takiego postu/tutka , aby sam projekt był widoczny bez dopisywania doń kolejnych postów innych userów .

 

A z tą ścianą miałem na myśli SIEBIE , bo idąc właśnie z siatą z marketu , parkuję blisko ściany i już nieraz złapałem się na tym że musiałem torbę wrzucić na siedzenie , bo klapa dałe sie tylko uchylić kawałek bez możliwości wrzucenia czegokolwiek do bagażnika .

...i nie chodziło mi tu o przypadkowe nacisnięcie dwóch guzików na pilocie , bo zaryglowanie centralnego wydaje mi sie całkiem dobrym zabezpieczeniem przed przypadkowym otwarciem klapy .

Ależ Ci zazdroszczę że TY juz to masz :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Tylko właśnie każdy może zapytać na forum i rozwiać wszystkie wątpliwości kolejnych :) Tak to skrzynka pęka w szwach a lista odbiorców danego pytania wynosi jeden ;)

 

Zawsze można stanąć za samochodem i przyjąć cios na klatę, no dobra w brzuch, albo poniżej :D :D :D To aż tak nie odskakuje. Zrobię test i dam Wam znać czy to aż tak niebezpieczne, że zaboli :)

 

Nie zazdrość, tylko weź się do pracy to będziesz miał :) Ciesz się, że byłem że tak powiem "pomysłodawcą" i będziesz miał to rozwiązanie wcześniej niż byś wpadł na taki pomysł kiedyś i dopiero zrobił to kiedyś. Wiesz jaka to oszczędność czasu?! A tak to już będziesz miał wcześniej :D :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fergul11

Ten pomysł to zakiełkował Jacko w głowie , ale z braku czasu .....samo życie , wiesz jak jest .

Ty byłeś w tej chwili pionierem , Ty przetarłeś szlak i Tobie należą się honory :)

Najgorsze jest to że zaczyna mi się okres......................wzmożonej pracy i znów plany muszę odłożyć na później , ale mam gotowca w postaci Twojego tutorialu i powrócę doń jak najszybciej ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
qqtico

To teraz trzeba by jeszcze dorobić czujnik zbliżeniowy i w momencie gdy centralny jest otwarty nóżka pod auto i bagażnik sam się otwiera :) jak to jest już w niektórych autkach. Mam pytanko jak to mocno odskakuje w momencie otwarcia ? bo chodzi mi po głowie sam montaż sprężyn by bagażnik po otwarciu z przycisku w blendzie sam się otwarł, ale przy okazji nie chciał bym stracić reszty zębów.... .

Edited by qqtico

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Wszystko już zależy od wyobraźni :) Można jeszcze pomyśleć nad brelokiem zbliżeniowym rfid. Tu już tylko zostaje wyobraźnia, bo można to modyfikować, grunt żeby coś zwarło kabelki od przycisku :)

Nie ma aż takiej siły. Stanąłem za samochodem i jak klapa odskakuje na sprężynkach to ledwo co mnie dotknęło, nie ma uderzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pieer

Swietna robota. Bardzo fajne :) Kurde znów będe chyba grzebał w instalacji moje QQ bo grzech nie zrobic tego....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Brawo Ty :) !!! Teraz tylko opatentować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
castoro

Normalny - wielki szacun, brawo Michał post-37069-0-87296400-1460834524.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
bhtom

Witam,

 

Przewody przy samym switchu są zielone, w blendzie jest kostka i tam są wpięte do różowego i czarnego w srebrne kropki. Przechodzi on w wiązce do wewnątrz klapy, a następnie jest zakończony złączką i wpięty do instalacji dalej (pewnie idą do magistali CAN). Mam to wszystko na zdjęciach, tylko podczas wgrywania zrobił się błąd i nic nie mogę dodać :(

Jeżeli ma ktoś taki alarm jak piszesz, to sprawa jest prosta i ogranicza się tylko do montażu samych sprężynek, jeżeli może wyzwolić zamek w klapie z pilota. Tylko czy ktoś taki posiada, jak QQ chyba w podstawie ma centralny z pilotem i wbudowanym immobilizerem?!

 

Czyli rozumiem, że przewody od switcha klapy idą w wiązce klapy i znajdę je również w okolicy lewego tylnego błotnika, czy tak? Całą instalację można również zrobić wewnątrz auta bez rozbierania klapy... dobrze rozumiem?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Cieszę się, że się podoba :D

 

Bhtom, Jak zerkniesz na zdjęcia, to zobacz, że te kable przechodzą tylko kawałek (przewód ok. 60cm) i jest zakończone złączką. Kable dalej mogą mieć inny kolor, ja niestety nie zerknąłem tam jak to "idzie" dalej. Prawdopodobnie przejdzie ale po prawej stronie bagażnika (nie z lewej jak piszesz), gdyż złączka jest właśnie z tej strony. Ale jakie tam będą kolory przewodów i czy w ogóle będą to niestety nie powiem. Jest prawdopodobne, że będzie tam ten kabel, bo jak masz zamknięty zamek podczas jazdy (włączoną stacyjkę), a ktoś próbuje otworzyć klapę to masz w środku sygnał (piiiip), że ktoś próbuje się dostać do bagażnika, więc nie jest to raczej zwykłe sterowanie do siłownika. Idąc tą myślą, można by szukać przewodów za schowkiem pasażera przy magistrali i tam od razu szukać też zasilania odbiornika pilota, ale wtedy co z sygnałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyran

Pierwszy krok zrobiony - założone siłowniki FA krosno ze sprężynkami. Działa jak na filmiku tyle, że jeszcze nie na pilota ale to też założę tym bardziej, że i tak muszę rozebrać klapę i naprawić po raz kolejny tą cho.. blendę która już tylko na 2 uchwytach się trzyma.

Rozważam jeszcze zastosowanie zamiast 2 kanałowej centralki i pilota zakup 4 kanałowych i pod pozostałe 2 kanały może założę jakieś nie standardowe zabezpieczenie samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
agit11

Witam

Michalmiko ty masz zamontowane siłowniki z laguny czy z krosna dla qashqaia jeżeli z Krosna dla qashqaia czy klapa Ci się otwiera wyżej czy tak jak na fabrycznych siłownikach?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalmiko

Witaj,

Z Krosna dedykowane do Qashqaia. Otwiera się tak samo wysoko jak oryginał. Z Laguny 10cm wyżej ale jak dla mnie są za mocne ;)

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
cross099

Czy ktoś ma namiary gdzie w internecie dostać te sprężynki chyba ze można w Opolskim województwie je dostać to jeszcze lepiej by było. Byłem na stronie penta polska szukałem też na allegro ale za bardzo nic nie znalazłem na allegro wpisując SZ 8010.20x032 wyskoczyły zasilacze do Asusa xD I czy ktos mógłby mi podać parametry tej sprężyny bo wiem że 032 to długość i mam w lokalnym sklepie takie sprężyny tylko co dalej?

Edited by cross099

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×