Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Crith

Odcinek 2: Od Qashqaia do X-Traila

Recommended Posts

Crith

Odcinek 2: Od Qashqaia do X-Traila

Decyzja o zakupie nowego auta dojrzewała dobre pół roku. Początkowo wszystko zdążało w kierunku zakupu crossovera, najlepiej jakegoś niemieckiego koncernu. Po odwiedzeniu różnych autoryzowanych salonów wyleczyłem się jednak z mojego założenia i skierowałem swe kroki w inną stronę. W oko wpadła mi KIA Sportage, Mitsubishi ASX, Pegueot 3008, a w końcu trafiłem również do salonu Nissana, którego nie brałem nawet wcześniej pod uwagę... Przy pierwszym bliższym zapoznaniu z tą marką to właśnie Qashqai tak do mnie przemówił swoim sympatycznym wyglądem i mega fajnym wnętrzem.

Po pierwszych emocjach z tego spotkania dużo siedziałem na YT i różnych stronach z auto-testami. QQłka coraz bardziej mi się podobała bo wypadała naprawdę obiecująco. Trafiłem również na "to" forum, zarejestrowałem się i rozpoczęły się długie tygodnie czytania tematów maści wszelakiej, aby jeszcze bardziej poznać autko, szczególnie jego problemy, bo tego się człowiek obawia najbardziej. Śledziłem jednocześnie również inne fora modeli konkurencyjnych marek, które ciągle mi się podobały, jednak Nissan nadal wypadał najlepiej spośród nich wszystkich.

W między czasie nastąpiły moje kolejne wizyty w salonach, dalsze jazdy próbne i porównanie forumowiej wiedzy z rzeczywistością. Znowu "in plus" dla QQłki, choć przyznam, że dobrze dla mnie wypadł jeszcze Pegueot 3008, jednak samo autko nie miało tego przyjemnego charakteru z zewnątrz.

Czas uciekał, wyprzedaże szły już pełną parą, należy się w końcu zdecydować... Ok. Wszystko wskazuje na to, że nowym nabytkiem będzie Nissan Qashqai. Co na to rodzina?

Po kolejnej, tym razem familijnej wizycie w salonie, troszkę się jednak pozmieniało... Mamy dwójkę dzieci, w tym jedno jeszcze ma swój czterokołowy środek transportu... okazało się, że QQłka wózka nie zmieści, minimalnie ale jednak... no i sam bagażnik rzeczywiście przy naszej konfiguracji rodziny nie poradzi sobie w przyszłości przy pakowaniu nawet na krótki wyjazd. Szkoda, że nie ustaliłem sobie wcześniej ktyterium, iż to bagażnik będzie odgrywał równie ważną rolę przy wyborze auta co i jego niezawodność (na której najbardziej mi zależało). Na ratunek przyszedł X-Trail, który pogodził te dwie cechy :)

Posiadając internetową wiedzę o Qashqaiu, w zasadzie wiedziałem większość rzeczy na temat obecnego X-Traila, ubieranego często w miano QQłki na sterydach ;), a którego gdzieś tam sobie podglądałem przy okazji testów z i porównań z YT. Oszczędziło to trochę czasu, który bym spędził znowu na poznawaniu autka.

I faktycznie X-Traill idealnie spełnia moje nowe założenia. Mieści się nadal w budżecie, mam do niego spore zaufanie jeśli chodzi o niezawodność (większe względem innych marek), jest mega wygodny i fajnie wyposażony jak za te pieniądze i w tej klasie, no i do tego wystarczająco pakowny dla naszej rodziny, która od lat planuje śmielsze i dalsze podróże (czekaliśmy aż dzieci odpowiednio podrosną, a nasze plany wraz z nimi ;) )

A, że miała być benzyna, a wybrałem diesla to już całkiem osobna historia ;)

Edited by Crith
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

X jest 10 cm dluzszy ale konstruktorzy przelozyli to na poj. bagaznika 550/1982 l., QQ ma tylko 430/1585 l.

 

qashqaixtrailboot.jpg

 

bez znajomosci tematu auta trudne do rozroznienia co mam za zle Nissanowi, X stracil charakter ewoluujac w kierunku metrostylowych crosoverow ale sa gusta i gusciki

czekam na c.d. opowiesci  & plusik ; )

 

pozdrawiam

Edited by borge

Share this post


Link to post
Share on other sites
devilde

Różnica między Iksem a QQ jest chyba inna niż wspomniane przez Borge 10cm. Iks ma długość 4643mm a QQ 4380mm. I w kabinie i w bagażniku jest więcej miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Wszelkie dokładne porównania mam zamiar w przyszłości wykazać, szwagier ma Qashqaia, więc na pewno jeden weekend na to poświęcimy ;) do tego jakaś fotorelacja.

Edited by Crith

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

Różnica między Iksem a QQ jest chyba inna niż wspomniane przez Borge 10cm. Iks ma długość 4643mm a QQ 4380mm. I w kabinie i w bagażniku jest więcej miejsca.

devilde masz racje, korzystalem z porownania znalezionego na 'wyspiarskiej' stronie i zamiast potwierdzic, bezmyslnie przepisalem, mea culpa ; )

 

 

The main difference between the two is their size – the X-Trail is

100mm longer than the Qashqai, as well as being slightly wider and

taller. This is to accommodate an extra row of seats in the back to

make it a seven-seater. So you can think of the X-Trail as a

replacement for the Qashqai+2 rather than a true X-Trail replacement

 

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
devilde

A to ci wyspiarze;-) Nie dość, że jeżdżą inaczej, to jak widać mierzą też inaczej;-) Spoko borge... Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi;-) Pozdro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Burgi

Mierzą inaczej bo mierzą w jardach i milach :dribble:.

Z mojego doświadczenia ( jeździłem i QQ i X-em ), to jednak dwa zupełnie inne samochody, które podobnie wyglądają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Mierzą inaczej bo mierzą w jardach i milach :dribble:.

Z mojego doświadczenia ( jeździłem i QQ i X-em ), to jednak dwa zupełnie inne samochody, które podobnie wyglądają.

 

E tam. ;) Odpowiedź uzasadnij. Czy identyczne wnętrze, wygląd zewnętrzny bardzo podobny, silnik ten sam nie jest wystarczające by stwierdzić, że to bliźniacze samochody? Różnica pomiędzy QQ i X-trailem w obecnej generacji jest dokładnie taka sama jak między QQ i QQ+2 generacji poprzedniej.

 

p.s. może jeździłeś np. benzynowym QQ i X-trail'em 1.6 dci? Stąd może rozbieżne odczucia z jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karibox1

O i tego głosu mi brakowało.... :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
devilde

A ci dalej swoje:-) Z mojego doświadczenia też wynika, że mimo podobieństw są to zupełnie inne auta jeśli chodzi o przestronność kabiny i bagażnika, komfort jazdy (chociażby z powodu większego rozstawu osi) itd. Jeżdżę Iksem i mialem możliwość pojeżdżenia parę dni QQ z tym samym silnikiem. To że coś ma ten sam silnik i podobny wygląd nie oznacza, że odczucia z jazdy są te same. Równie dobrze w ten sposób można by porównywać wiele innych samochodów i to różnych marek, które na zasadach współpracy ładują do swoich modeli te same silniki i inne podzespoły. One też są bliźniakami? Bez względu na markę, klasę i wielkość aut w których to owe podzespoły zostały zastosowane? A jeśli różnice w wymiarach obu aut są dla kogoś mało istotne, to niech sobie kupi jeszcze mniejszego juke z tym silnikiem, albo jeszcze lepiej może do micry mu go wstawią i też będzie czuł, że to ten sam samochód:-/ Poza tym warto by było porównać wszystkie wymiary poprzednich generacji iksów i qq z aktualnymi. W ogóle nie kumam toku waszego rozumowania. Nowy iks jest od pierwszej generacji iksa dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi. Od drugiej generacji natomiast jest szerszy, nieznacznie wyższy (bez relingów) i ma również większy rozstaw osi. A Wy z uporem maniaka próbujecie udowadaniać, że nowy iks zastąpił klasę niższego i mniejszego QQ+2 skoro jest większy nawet od poprzednich iksów. Skoro t32 urósł na tle swoich poprzedników t30 i t31, to jak można próbować zrzucać go półkę niżej?

Edited by devilde
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
nysska

Z przedziwnej chęci szukania dziury w całym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Obecny X-Trail (T32) zdecydowanie nie jest tym samym autem co Qashqai (J11). Dla żartu cały czas mówię, że ma miano QQ na sterydach, a to tylko ze względu wspólny wygląd... Jednak jazda jednym i drugim jest wyczuwalnie (wg mnie) inna. Powoduje to chociażby minimalnie inna masa i inne umieszczenie punktu środka ciężkości auta. Jadąc jednym i drugim, tą samą trasą, na zakrętach przy tych samych prędkościach auta zachowywały się inaczej. Tu akurat + dla QQłki bo w niej czułem się przy tych manewrach pewniej. Obydwa auta to Tekna na 19" oponach, więc porównanie mogę uznać ze swojej strony za sprawiedliwe :)

Edited by Crith

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

nikt nie probuje kwalifikowac X'a na nizsza polke ale IMO ksiegowi z Nissana, w imie unifikacji przekroczyli granice przyzwoitosci wobec uzytkownikow

 

przy poprzedniej zmianie serii X'a wszystkie materialy reklamowe trabily ze ksztalt i specyfika pozostaja niezmienione na specjalne zyczenie uzytkownikow I-szej serii, po wczesniejszych konsultacjach z ww. zgodnie z zasada ze nie psuje sie czegos co jest dobre
dzieki temu samochod byl rozpoznawalny i funkcjonalny... a teraz? raptem odbiorcy przestali sie liczyc? zarzad uznal ze wie lepiej co jest dobre dla kupujacych? zwrot w marketingowej polityce firmy o 180'
po drugie 'rosniecie' aut kolejnych generacji nie jest niczym nowym i dzieje sie tak bez mala we wszystkich markach

 

2014_xtrail_1.jpg Vs 2011_xtrail_11.jpg

 

2014_xtrail_2.jpg Vs 2010_xtrail_21.jpg

BTW wiekszy rozstaw osi nie jest pozadanym trendem w samochodach 4x4, zwiekszenie tego parametru zmniejsza 'dzielnosc terenowa' i to chyba nie ten wspolczynnik decyduje o komforcie jazdy tylko zestrojenie wszystkich innych elementow zawieszenia

o ile poprzednio nawet motoryzacyjny laik umial odroznic wspomniane modele X'a tak teraz chyba tylko ktos kto mocno interesuje sie tematem, jest w stanie odroznic X'a od QQ a oba modele moga brac udzial w quizie spostrzegawczosci pt. 'znajdz 10 roznic na zalaczonych obrazkach' ; )

 

kiedys unifikacja polegala na uzyciu tych samych plyt podlogowych, silnikow, podzespolow jezdnych itp

obecnie wykorzystuje sie tak duza ilosc czesci ze modele staja sie trudne do odroznienia

nastepny krok to wypuszczenie identycznych aut i przyczepienie im do pokrywy bagaznika innych znaczkow, oczywiscie zroznicowanie cen i zahipnotyzowanie klientow ze tak naprawde to dwa rozne samochody LOL

 

 

qashqaixtrailf34.jpg

 

qashqaixtrailside.jpg

 

qashqaixtrailr34.jpg

 

qashqaixtrailint.jpg

 

qashqaixtraildials.jpg

 

zeby nie bylo watpliwosci, ja nie twierdze ze nowy X to zly samochod, przyznam ze jego kilka rozwiazan bardzo mi sie podoba ale firma zmieniajac jego 'ksztalt' wstepuje na nieznana sobie ryzykowna sciezke

czy nowy X odniesie sukces przekonamy sie o tym za kilka lat, kierowcy zaglosuja swoimi portfelami a my przekonamy sie czy aktualna wersja jest rownie trwala i uniwersalna co modele ktore juz zeszly z tasmy

 

pozdrawiam
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

A ci dalej swoje:-) Z mojego doświadczenia też wynika, że mimo podobieństw są to zupełnie inne auta jeśli chodzi o przestronność kabiny i bagażnika, komfort jazdy (chociażby z powodu większego rozstawu osi) itd. Jeżdżę Iksem i mialem możliwość pojeżdżenia parę dni QQ z tym samym silnikiem. To że coś ma ten sam silnik i podobny wygląd nie oznacza, że odczucia z jazdy są te same. Równie dobrze w ten sposób można by porównywać wiele innych samochodów i to różnych marek, które na zasadach współpracy ładują do swoich modeli te same silniki i inne podzespoły. One też są bliźniakami? Bez względu na markę, klasę i wielkość aut w których to owe podzespoły zostały zastosowane? A jeśli różnice w wymiarach obu aut są dla kogoś mało istotne, to niech sobie kupi jeszcze mniejszego juke z tym silnikiem, albo jeszcze lepiej może do micry mu go wstawią i też będzie czuł, że to ten sam samochód:-/ Poza tym warto by było porównać wszystkie wymiary poprzednich generacji iksów i qq z aktualnymi. W ogóle nie kumam toku waszego rozumowania. Nowy iks jest od pierwszej generacji iksa dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi. Od drugiej generacji natomiast jest szerszy, nieznacznie wyższy (bez relingów) i ma również większy rozstaw osi. A Wy z uporem maniaka próbujecie udowadaniać, że nowy iks zastąpił klasę niższego i mniejszego QQ+2 skoro jest większy nawet od poprzednich iksów. Skoro t32 urósł na tle swoich poprzedników t30 i t31, to jak można próbować zrzucać go półkę niżej?

 

Ja natomiast nie rozumiem czemu obecnych właścicieli T32 jakoś przedziwnie boli ta analogia. Popatrz sobie na wymiary, wnętrze i bagażnik QQ i QQ+2 przemyśl swoje zdanie i przyznaj mi rację. ;) To zresztą bardzo sprytny zabieg Nissan'a, bo QQ+2 był znacznie tańszy niż X-trail. Analogicznie QQ+2 względem QQ miał więcej miejsca z tyłu, większy bagażnik, był 7 osobowy, miał większe hamulce i większy rozstaw osi.

 

Jeśli coś wygląda tak samo, jeździ prawie tak samo, ma ten sam silnik to kurde to co to jest? :P Według Was coś zupełnie innego!

Obecny X-Trail (T32) zdecydowanie nie jest tym samym autem co Qashqai (J11). Dla żartu cały czas mówię, że ma miano QQ na sterydach, a to tylko ze względu wspólny wygląd... Jednak jazda jednym i drugim jest wyczuwalnie (wg mnie) inna. Powoduje to chociażby minimalnie inna masa i inne umieszczenie punktu środka ciężkości auta. Jadąc jednym i drugim, tą samą trasą, na zakrętach przy tych samych prędkościach auta zachowywały się inaczej. Tu akurat + dla QQ bo w niej czułem się przy tych manewrach pewniej. Obydwa auta to Tekna na 19" oponach, więc porównanie mogę uznać ze swojej strony za sprawiedliwe :)

 

No ludzie przecież gołym okiem widać, że to nie jest ten sam samochód, ale ukryć się też nie da, że są one BARDZO podobne tak wizualnie jak i technicznie. Różnice w prowadzeniu wynikają pewnie głównie z konstrukcji zawieszenia, ale nawet w obrębie modelu QQ są w tym względzie pewne różnice w zależności od modelu. To jest bliźniaczy model. Kompletnie nie rozumiem po co temu zaprzeczać? Ubliża to jakoś X-trailowi czy co?

 

Uważam obecnego X-trail'a za najsensowniejszą i najbardziej opłacalną wersję QQ. Wolałbym gorzej wyposażonego X-trail'a niż super wyposażonego QQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
devilde

Skoro ktoś coś nazwał Iksem, to jest Iksem, a nie QQ, czy QQ+2. Są to mniejsze auta od Iksa i tyle. A teksty typu, że obecny Iks jest najsensowniejszą wersją QQ jest śmieszny. Może w takim wypadku wielbiona na tym forum Skoda powinna również uznać, że jej model Superb jest niczym innym jak najlepszym wyborem wśród Octavii i pewnie każdy wolałby słabiej wyposażonego Superba niż Octavię na full'u. To po co w takim razie rozbieżności wśród nazw modeli aut skoro wystarczy dorobić wersji i w ogóle nie zważać na gabaryty i inne parametry. A jeżeli do tego wszystkiego szerszy rozstaw osi ktoś uważa za nieistotny czynnik poprawiający komfort podróżowania, to ja już w ogóle nie wie gdzie jestem. Mówiąc o zestrojeniu zawieszenia nie można pomijać aspektu rozstawu przedniej i tylnej osi wzgledem siebie. Im krótszy rozstaw tym większe "kangury" robi Twój samochód i tym trudniej komfortowo zestroić całe zawieszenie nie ujmując przy tym bezpieczeństwu i pewności prowadzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

To po co w takim razie rozbieżności wśród nazw modeli aut skoro wystarczy dorobić wersji i w ogóle nie zważać na gabaryty i inne parametry.

A jeżeli do tego wszystkiego szerszy rozstaw osi ktoś uważa za nieistotny czynnik poprawiający komfort podróżowania, to ja już w ogóle nie wie gdzie jestem. Mówiąc o zestrojeniu zawieszenia nie można pomijać aspektu rozstawu przedniej i tylnej osi wzgledem siebie.

marketing koncernow polega na tym zeby wmowic przyszlemu posiadaczowi auta w to, w co on chce wierzyc

jesli cel zostanie osiagniety bedzie mozna optymalizowac koszty produkcji i zwiekszac zyski ze sprzedazy

Nissan tymi dwoma modelami, tzn. QQ i T32 zaczyna jechac po bandzie

 

rozstaw osi T31 2630 mm

rozstaw osi T32 2706 mm

roznica 76 mm

 

naprawde uwazasz ze 76 mm ma wplyw na komfort jazdy w aucie dlugosci 4643 mm? przeciez zmiana tego parametru nie jest niczym innym jak zmiana platformy konstrukcyjnej (co to za patent wszyscy wiemy od kiedy 'ksiegowi' rzadza koncernami motoryzacyjnymi)

o ile T31 montowany byl na tzw. Platformie C, tak T32 jest na Common Module Family (CMF), roznicy 76 mm nie odczulbys w tym samym modelu a powolywanie sie na ta roznice w dwoch roznych modelach, ktorych aerodynamika, trakcja itp sa zupelnie rozne jest jakby lekko pozbawiona sensu

 

pozdrawiam

Edited by borge

Share this post


Link to post
Share on other sites
devilde

Lekko pozbawione sensu zaczyna być przebywanie na tym forum, gdzie każdy chce udowodnić wyższość jednych świąt nad drugimi. Komentarz zbyteczny. Żegnam wszystkich i życzę powodzenia w prowadzeniu dalszych merytorycznych, sensownych, konstruktywnych dyskusji zmierzających donikąd. Cześć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

No jeszcze by tego brakowało... ludzie mają różne zdania w tej samej sprawie, bo każdy patrzy z innego punktu, którego lubi się trzymać. Przez to wszystko trzeba umieć spojrzeć z szerokiej perspektywy... po to jest forum - służy wymianie poglądów. A czy ktoś potem wyciąga wnioski to inna sprawa.

 

T32 pozostanie iksem, tego już nie zmienimy. Tak go podpisał producent. Wygląd auta się zmienił bo takie czasy i pod analizy wykresów jest to wymyślone i zrobione. Samochody mają się sprzedawać i to w odpowiednich ilościach, czego przykładem jest obecna QQłka.

 

Każda, nawet minimalna zmiana parametrów jezdnych, czy chociażby softu będzie miała wpływ na komfort jazdy. Wynika to chociażby z praw fizyki i zachowania się auta. A czy jesteśmy w stanie to faktycznie odczuć i przyrównać to już inna sprawa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Lekko pozbawione sensu zaczyna być przebywanie na tym forum, gdzie każdy chce udowodnić wyższość jednych świąt nad drugimi. Komentarz zbyteczny. Żegnam wszystkich i życzę powodzenia w prowadzeniu dalszych merytorycznych, sensownych, konstruktywnych dyskusji zmierzających donikąd. Cześć...

Argumenciki się skończyły? :D Serio będziesz się obrażał na forum, bo ktoś ma inne zdanie niż Ty? To takie trochę mało poważne zachowanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

 Cześć...

nie rob dramatu, nikt Cie nie obrazil, nie prowokowal, nie atakowal

jak chcesz to usune swoje posty? ; )

jestesmy tutaj po to zeby dzielic sie pogladami i sobie pomagac a nie zeby sobie skakac do gardel czy trzaskac drzwiami

Cheers-to-beers-toasting-animation.gif

pozdrawiam

Edited by borge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Skoro ktoś coś nazwał Iksem, to jest Iksem, a nie QQ, czy QQ+2. Są to mniejsze auta od Iksa i tyle. A teksty typu, że obecny Iks jest najsensowniejszą wersją QQ jest śmieszny. Może w takim wypadku wielbiona na tym forum Skoda powinna również uznać, że jej model Superb jest niczym innym jak najlepszym wyborem wśród Octavii i pewnie każdy wolałby słabiej wyposażonego Superba niż Octavię na full'u. To po co w takim razie rozbieżności wśród nazw modeli aut skoro wystarczy dorobić wersji i w ogóle nie zważać na gabaryty i inne parametry. A jeżeli do tego wszystkiego szerszy rozstaw osi ktoś uważa za nieistotny czynnik poprawiający komfort podróżowania, to ja już w ogóle nie wie gdzie jestem. Mówiąc o zestrojeniu zawieszenia nie można pomijać aspektu rozstawu przedniej i tylnej osi wzgledem siebie. Im krótszy rozstaw tym większe "kangury" robi Twój samochód i tym trudniej komfortowo zestroić całe zawieszenie nie ujmując przy tym bezpieczeństwu i pewności prowadzenia.

 

Skoda Superb nie jest tak podobna do Octavii jak X-trail do QQ. Także tego - zły przykład. Kompletnie nie rozumiem problemu, czy to jest jakieś obraźliwe dla X-trail'a, że koncepcja jest zbliżona do QQ+2 z poprzedniej generacji? Wciąż jest fajnym samochodem, ale Nissan odszedł od starej koncepcji X-traila i poszedł w kierunku większego QQ.

 

Już nie mówiąc o tym, że po pierwsze jeździłem dłużej zarówno jednym jak i drugim, a po drugie nie to jest moja odosobniona opinia - analogiczną opinię można wysłuchać chociażby na YT w testach AutoCentrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gkowal

Skoda Superb nie jest tak podobna do Octavii jak X-trail do QQ. ...

 

Chyba bardziej tu pasuje porównanie Toyoty Auris I z Toyotą Corolla/Allex (E120)

 

Toyota_Auris_%26_Corolla_001.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
karibox1

Nie kończcie za szybko bo przygotowuję też swoją analizę. Popcorn kupiłem już nowy także.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Burgi

Widzę, że swoim stwierdzeniem wsadziłem kij w mrowisko. Pisząc o tym, że QQ X-trail to zupełnie dwa inne pojazdy, miałem na myśli odczucia z jazdy, komfort zawieszenia, zachowanie samochodu w zakrętach oraz ilość miejsca dla pasażerów i pojemność bagażnika.

 

Wyglądem to dwa praktycznie takie same auta, stwierdziłbym nawet, że od przedniego zderzaka do końca przednich drzwi to dwa identyczne pojazdy, co wychodzi na plus dla X-sa, ponieważ QQ to świetnie zaprojektowany samochód. Różnica zaczyna się od tylnych drzwi. Ilość miejsca dla pasażerów, która  w X-sie jest tak duża, że jedyne auto  które może dorównać lub przewyższyć Nissana to nowe Renault Espace, pozostałe auta w tej klasie wypadają blado.

Bagażnik z ilością miejsca już takiego szału nie robi i jest przeciętny ale trudno go porównać z bagażnikiem QQ, który wielkością wygląda jak w samochodzie kompaktowym.

Jeździłem przez dłuższy czas obydwoma autami z tym samym silnikiem benzynowym 1.6DIG co w przypadku QQ na plus działała mniejsza masa pojazdu i lepsza dynamika jazdy. W przypadku X-traila nie jest już tak dobrze ze względu na większą masę ale tragedii nie ma. Zaryzykuję nawet stwierdzenie,  że ten silnik jest wystarczający do dynamicznego przemieszczania się. Dla mnie auto, które przyspiesza do 100 km/h poniżej 10 s.jest OK, a tak jest w przypadku X i dlatego uważam za spełniający minimum oczekiwań do sprawnego przemieszczania się.

 

Największa jednak różnicą na plus dla X-sa jest zawieszenie. Zakładam, że komponenty zawieszenia są podobne jak QQ, to Nissanowi udało się zestroić zawieszenie w X-sie o wiele lepiej niż w QQ. Nie mówię tylko o tym, że jazda jest bardziej komfortowa ale reakcja na ruch kierownicą jest bardziej precyzyjna, a zachowanie auta podczas ekstremalnych zachowań przy większych prędkościach jest bardziej bezpieczna i przewidywalna niż w mniejszym Nissanie.

Odczucia moje potwierdza test zrobiony chyba przez gazetę AUTO ŚWIAT, polegający na gwałtownej zmianie pasa ruchu z możliwie największą prędkością.

X-trail zajął jedno z czołowych miejsc w tym teście.

Dla mnie zawieszenie oraz ilość miejsca dla pasażerów z zamocowaną kanapą w układzie kinowym ( co nie jest bez znaczenia dla moich dzieci ) stanowi zasadniczą różnicę pomiędzy tymi autami i co wyróżnia X-traila na plus od mniejszego brata. Czy nazwiemy go X-trail, czy QQ+2 dla mnie osobiście jest bez znaczenia. Nie miałem okazji jeździć QQ+2 i dlatego nie mogę porównać tych dwóch aut.

 

Są to moje odczucia których doznałem podczas jazdy tymi dwoma samochodami i nie zamierzam negować poprzednich Waszych wypowiedzi.

Poczułem się wywołany do tablicy czytając wpisy po mojej wypowiedzi.

Pamiętajcie, że jesteśmy fanami motoryzacji i jeździmy samochodami tej samej marki bez względu na model rocznik i kolor, szanując siebie na wzajem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Różnica w prowadzeniu wynika głównie z masy i z faktu, że X-trail ma zawsze niezależne wielowahaczowe zawieszenie, a QQ do tego roku miał w większości wersji belkę skrętną.

 

Zrozumcie proszę, że ja nie twierdzę, iż są to takie same samochody - nie są, ale są bardzo do siebie zbliżone. Owe podobieństwa są tak duże, że można by uznać X-trail'a za wersję kombi Qashqai'a. Przecież gdy siada się za kierownicą Nissan'a to nawet nie wiadomo czy siedzisz za kierownicą QQ, czy X-trail'a.

 

Generalnie nie rozumiem jakiegoś takiego przesadnie emocjonalnego podejścia do tematu. Jak dla mnie po to forum jest by sobie trochę pomarudzić, posprzeczać, wymienić poglądy itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×