Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.9 DCI - Kopci na biało


stania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od około 2 tyg zauważyłem, że auto zaczęło kopcić na biało.

 

Po odpaleniu na zimno nie jest to widoczne.

Nasila się gdy motor jest ciepły i pojawia się tylko pod obciążeniem (przyspieszanie na biegu - najbardziej widoczne na niższych biegach 1,2,3 ..) na luzie przegazowany nie dymi (lub nie widać).

 

Dym pojawia się w momencie kiedy powinien puścić czarnego kapcia - puszcza kapcia na biało.

Dym dość długo się utrzymuje w powietrzu czuć palony olej (tak mi się wydaje) - drażniący zapach.

 

- Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju też nie (wstępnie wykluczam spaloną uszczelkę pod głowicą) 

 

Problem pojawił się (stał się mocno widoczny) tak naprawdę po wymianie oleju.

 

Czy ktoś może coś poradzić - być może turbo puszcza olej ? Hałasuje (huczy, gwiżdze) podczas przyspieszania od dłuższego czasu ale nie dymił wcześniej.

 

Czy można na szybko to jakoś wykluczyć (zdjąć podciśnienie - aby turbo się nie włączało? czy jest to nie możliwe?)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poda ktoś symbol do turbo, z jakich innych aut pasuje ?

 

Pytanie czy z 2.2 DID (126 KM) pasuje bo taką miałbym w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadla turbina , nie polecam dalszego uzywania samochodu . Czy pasuje turbo , zrob zdjecie swojej i porownaj z ta dostepna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadla turbina , nie polecam dalszego uzywania samochodu . Czy pasuje turbo , zrob zdjecie swojej i porownaj z ta dostepna

 

W dolocie nie ma na nadmiaru oleju oczywiście ścianki pokryte są olejową mgiełką - ale bez tragedii.

 

Auto ma normalną moc - dobrze jedzie.

 

Właśnie się dowiedziałem, że mechanik jednak wlał mi olej syntetyk 5w30 (wcześniej był 10w40)

 

Czy wlać jakiegoś motodoctora lub innego polepszacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja osobiście nie wierze w "motodoktora" i inne cuda, oleje silnikowe dobrych marek (nie z biedronki) spełniają wymagane podstawowe normy.

ale oczywiście to tylko moja prywatna opinia..

Może opisując mój przypadek, pomogę Ci rozwiązać problem...

 

Po zakupie auta wymieniałem wszystkie płyny łącznie z olejem silnikowym (przebieg 170 000km), postanowiłem że zaleje go olejem który zaleca Nissan do 1.9dCi czyli Elf 5W40 (pełen syntetyk).

 

Po przejechaniu może 500km silnik zaczął się pocić olejem łącznie z turbiną, rura od turbo przy regulatorze doładowania była mokra od oleju, z rury wydechowej podczas przyśpieszania pojawiał się delikatny dymek, itd...

 

stwierdziłem, że skończyła się turbina, ale przed wydaniem ok 700zl na turbine po regeneracji, doszedłem do wniosku, że wymienie jeszcze raz olej tym razem na 10w40 (pół-syntetyk).

 

Wszystkie objawy praktycznie od razu zniknęły, oleju nie ubywa, nie dymi, nie poci się..

 

Pewnie są tacy którzy mnie skrytykują pisząc że skoro producent zaleca syntetyk to powinno się jeździć na syntetyku, ale moja stara szkoła która tutaj się potwierdziła mówi że do starych silników z niemałym przebiegiem nie wlewa się syntetyków (chyba że auto cały czas jeździ na syntetyku i nic się nie dzieje), a już na pewno nie powinno się wlewać po tym jak auto jeździło już na 10W40

 

Oczywiście jest to tylko opis co w moim przypadku pomogło, nie twierdze, że i u Ciebie pomoże, ale myślę że lepiej wydać 100zl na olej (+ filtr oleju) niż od razu pakować się w spore koszta.

 

Decyzja należy do Ciebie.

 

napisz jak uda ci się rozwiązać problem

Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś turbo odleciało, na szczęście się nie rozbiegał ...

Czyli wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...