Forest88 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam 1,5 roku temu przywiozłem z niemiec Primere Od tamtego czasu borykam sie z drganiem kierownicy tak od 120 khm w góre wymieniłem całe zawieszszenie tzn. łączniiki , wachacze, wachacz górny końcówki drążków kierowniczych, gumy stabilizatora, tarcze chamulcowe klocki i teraz jeszcze poduszki amortyzatorów samochud po geometri 3D kupiłem również 2 komplety opon nowych. letenie i zimowe, nowe felgi aluminiowe. pożyczyłem od kolegi jego koła on ma wszystko ok. umnie nadal drgała kierownica koła wyważałem kilka razy na stacji diagnostycznej też byłem kilka razy na różnych wszędzie słysze że niema się do czego przyczepić niema luzów wszystko idealnie. wiec od czego to może być maglownice sprawdzałem sam. tzn szarpałem za drążki kierownicze żadnych luzów nie znalazłem. niewiem czy tak sie sprawdza. mechanicy też niby sprawdzali i twierdzą że jest wszystko ok. z mgiem wczoraj zdjołem koło zakręciłem tarczą hamulcową i zaobserwowałem że w jedym miejscu obciera mi o klocek nie wiem czy tak powinno być czy może to świadczyć o krzywej piaście i czy to ewentualnie może być przyczyna wibracji jak ewentualnie samemu zdiagnozować maglownice.?pomocy bo juz niemam siły Dodam.jeszcze że występujajkaiej dziwne pojedyncze pukniecia i też nikt nie potrafi zdiagnozować co to ai przy przwjeżdzaniu przez nierówności czuć to bardzo na kierownicy różne szarbniecia kierownic Jak przejeżdża m przez torowisko to tak chaľas jak by caľa zawiecha grała jak by miało sie coś urwać Witam widze że nikt nic nie podpowiada ale keszcE dziś zauważyłem ze wibracje sie znacznie zwiekszajà gdy naprzykľad przy dłużej predkości wcisne sprzęgľo może to przeguby ? Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Forest88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Łożyska zwrotnic są wywalone ( są dwa lozyska małe i duze i na pewniaka zapieczone ), drugie to nie wiem jak w benzyniaku ale w dci na prawej polosi jest przegub srodkowy tez miałem wibracje za które był winien przegub a dokładnie luzy na jego frezach , trzecie sprawdź luzy na przegubach od skrzyni biegów może być luz na ulozyskowaniu przegubu w skrzyni ( biorac przegub w raczke poruszaj i bedziesz wiedział czy ma luz czy siedzi sztywno ) i to samo zrób z przegubami zewnetrzymi( sprawdzasz luzy na frezach ), czwarte to sprawdzenie zbieżności kół. Mogę Cię zapewnić ze posiadanie primery podnosi poziom adrenaliny ale za to jaka przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemovsky Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Też mam ten problem, jak jade więcej niż 140 km/h to kiera zaczyna delikatnie latać, ale u mnie to może być wina tarczy, bo przy hamowaniu zaobserwowałem dokładnie to samo, tylko troche mocniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Tarcze lub opony , w yarisie verso miałem tak : na zimowym komplecie ciągnęło w prawo , zmieniłem na stare letnie ciągnęło w lewo i czułem drgania na kierownicy , zmieniłem na nowy ķomplet letni i nie ma drgań i nie ciągnie w żadną stronę , dziwne co ? , drugie to tarcze hamulcowe , przy hamowaniu nie może być drgan , przetocenie tarczy to około 20 zeta za sztukę . Tez w yarisie wymieniałem tarcze na nowe ale tanie , wytrzymały dwa tygodnie , dalem do przetoczenia i tez wytrzymały dwa tygodnie , kupiłem droższe TRW i do dzisiaj spoko. Kupując tanio zapłaciłem drogo , zakup dwa razy przetoczenia i zakup droższych, odpowiedź nasuwa się sama , nie wszystko co tanie jest dobre i tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemovsky Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 że tak powiem: a co na to klocki jak przetoczy sie tarcze, a ma sie dalej stare klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Nowe klocki trzeba dać jak się przetoczy tarcze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Miałem takie drgania..wymieniłem nowe tarcze ,klocki,drgania dalej były..okazało się ,że to alufelgi.. Facet niby je wyważył,ale i tak drgało...jak wstawiłem zwykłe felgi,wszystko było okej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemovsky Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 w sumie też taka opcja jest, chociaż zaobserwowałem dziwne zjawisko : kiedy pada deszcz i jest mokro, ale tak fest mokro, to podczas hamowania drgań albo nie ma wcale albo są na prawde minimalne, nie sądze że to aquaplaning bo bym sie ślizgał, a auto zhamowuje łagodnie do zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest88 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 A ja zrobiłem test jazde jechałem 120 kiera drgała zawróciłem na maksa kiera w lewo i ruszyłem z kopyta na wprost tak do 150 i było idealnie wiec stawiam na przrgub wewnetrzny tylko jeszcze niewiem który. Na maglownicy luzuw nie czuje nawet najmniejszy ruch kierownica auto raguje. Wiec magiel chyba ok. Dodam jeszcze ze nachwile podczsa zawracania właczyłem wsteczny bo nie wyrobiłem sie na raz z tad moje przypuszczenia odnośnie przegóbów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Dodam.jeszcze że występujajkaiej dziwne pojedyncze pukniecia i też nikt nie potrafi zdiagnozować co to ai przy przwjeżdzaniu przez nierówności czuć to bardzo na kierownicy różne szarbniecia kierownic Jak przejeżdża m przez torowisko to tak chaľas jak by caľa zawiecha grała jak by miało sie coś urwać Witam widze że nikt nic nie podpowiada ale keszcE dziś zauważyłem ze wibracje sie znacznie zwiekszajà gdy naprzykľad przy dłużej predkości wcisne sprzęgľo może to przeguby ? miałem identycznie, takie pojedyncze stuknięcia zdarzały się bardzo rzadko, ale prawie za każdym razem jak przejeżdżałem przez tory to rąbało konkretnie, jakby ktoś młotkiem uderzał. Łożyska zwrotnic są wywalone ( są dwa lozyska małe i duze i na pewniaka zapieczone ) I tak jak pisze voyager1956 okazało się że miałem luzy na lewej zwrotnicy, bardzo minimalne praktycznie niezauważalne. dlatego zbadaj je dokładnie, zanim zabierzesz się za wymianę przegubów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest88 Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Kolego no wymieniałem te łozysko rok temu no ale zerkne półoś miestety jeszcze nie przełożona bo mechanik nie dał rady z czasem. Jade 12 maja to zobacze. Dodam jeszcze ze teraz jechałem dwieście kilometrów do rodziny i ajak wolno przyspieszałem to drgania pojawiały sie później ale zato mocniej drgała kierownica wcisnołem sprzegło albo przy 130 zdiołem noge z gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 To jest loteria wiele nie wywnioskujesz. Kup czujnik zegarowy za grosze i posprawdzaj wszystko obrotowe,opony felgi,tarcze,piasty i zrób hamulce rozebrać wyczyścić nasmarować tłoczki i prowadnice,Ręczny ma działać bez zarzutów.Mechanicy mówią zawsze ,że nie ma się do czego przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Rzut na taśmę przykładem z innego samochodu , objawy te same jak tu opisane , przyczyna za duży luz koła na tuleji centrujacej kolo w związku z czym kolo nie opiera sie na piascie i do pierwszej nierówności na drodze pracuje prawidłowo potem pracuje jako mimosrod ( rzadki ale możliwy przypadek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest88 Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Koledzyjestem po wymianie półosi.obu ze wzgledu na brak czasu postanowwiľem wymienić obie i jestem mega szcześliwy gdyż wibracji już niema kupiłem dwie uzywki za.200 zł ale.warto było w końcu po.półtora roku moge sie.cieszyć z jazdy. Odrazu powiem że moje optycznie wyglądają o wiele lepiej niż te co kupiłem a jednak coś z nimi było nie tak. Na uzywkach wymieniłem tylko łożysko podpory i jest bajka. A naprawde żaden mechanik twierdziłze półosie sa ok Kolego fryc mieżyłem piasty tarcze itp zegarem i wszystko git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Miałem takie drgania..wymieniłem nowe tarcze ,klocki,drgania dalej były..okazało się ,że to alufelgi.. Facet niby je wyważył,ale i tak drgało...jak wstawiłem zwykłe felgi,wszystko było okej.. Jak czytam takie rzeczy to ręce opadają, co ma krzywa tarcza hamulcowa to drgań na kole kierownicy przy 120 km/h i powyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wasyl_ Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Ja w swojej tak miałem, że mi drgało poniżej +/- 100km/h a im szybciej jechałem tym mniej. Okazało się, że całą oponę miałem zjechaną - skończyło się to wymianą całego zawieszenia z jednej strony (prawy przód) oraz pary opon przednich. Problem zniknął... ale do tej pory nie wiem czy to była wina opon czy zawieszenia że tak się stało (dylemat pokroju co było pierwsze - jajko czy kura?) Koszt naprawy z oponami i geometrią wyszedł jakoś 1400zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Jak czytam takie rzeczy to ręce opadają, co ma krzywa tarcza hamulcowa to drgań na kole kierownicy przy 120 km/h i powyżej? To samo można o twoim poście napisać a o tym że klocek ma cały czas kontakt z tarczą to słyszałeś. A dam ci jeszcze ciekawszy przykład pulsowanie pedału hamulca wtedy jeśli jest felga krzywa lub opona źle ułożona lub opona jajowata lub kamień w rowkach opony,luz na przegubie wewnętrznym,stojące tłoczki i prowadnice,wywalone poduszki silnika,wywalone tuleje zawieszenia i tak dalej ileż to można wymieniać i wymieniać.To samo przechodzi na kierownice i auto z różnych źródeł są różne składowe i wibracje powstają przy różnych prędkościach zależy od auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Nie podawaj kolejnych przykładów tylko pisz o faktach, snucie teorii czy ktoś wie o tym czy tamtym nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 To są fakty które wszystkie już przerabiałem osobiście nie w jednym aucie.Zawsze trzeba sprawdzać wykluczając po jednym z przykładów zaczynając od najtańszego. Na każdym forum mógł by być temat co w kolejności sprawdzić jeśli są wibracje i nie powstawały by tematy.Prędkości przy jakich się to dzieje nie mają nic do tego.Można się było sugerować i porównywać jak na polskich drogach jeździło kilka modeli aut.Nie jak teraz mamy milion modeli i każdy ma inną reakcję zawieszenia i tłumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.