ludzik Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 komputer eco-pokładowy podpowiada by zmieniać przy 2000 obrotów co daje: 2 od 20km/h 3 od 35 km/h 4 od 50km/h 5 od 65 km/h 6 od 75 km/h czy to nie jest szkodliwe dla silnika, czy moze to autko tak lubi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Niskie obroty przy zmianie biegów obciążają silnik a to jest niekoniecznie zdrowe dlań. Zmieniam biegi bardziej na słuch i staram się aby było to płynne choć są sytuacje że trzeba podkręcić na niższych obrotach, a zmieniam najczęściej w granicach 2300- 2700,wiem pali deko więcej ale dla motorka to chyba zdrowiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Wszystko zależy od sytuacji na drodze, szczególnie od ukształtowania czy w dół czy w górę. Na płaskiej przeważnie 2100-2200 jeśli powoli i miarowo przyspieszam i nie mam nikogo na plecach, komu bym tym przeszkadzał. 2300-2400 jeśli sytuacja jest odwrotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Wszystko zależy od sytuacji na drodze, szczególnie od ukształtowania czy w dół czy w górę. Na płaskiej przeważnie 2100-2200 jeśli powoli i miarowo przyspieszam i nie mam nikogo na plecach, komu bym tym przeszkadzał. 2300-2400 jeśli sytuacja jest odwrotna. Jakie Ci wychodzi spalanie? Niskie obroty przy zmianie biegów obciążają silnik a to jest niekoniecznie zdrowe dlań. Zmieniam biegi bardziej na słuch i staram się aby było to płynne choć są sytuacje że trzeba podkręcić na niższych obrotach, a zmieniam najczęściej w granicach 2300- 2700,wiem pali deko więcej ale dla motorka to chyba zdrowiej. Jakie Ci wychodzi spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje kurde... ale Ty masz diesla a ja benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje Możesz być pewien że to inna bajka. Prawdę pokazuje od odbicia do odbicia... Przy tankowaniu oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8 no to mi komp pokazuje 6 w trasie, 8 w miescie, a jezdze slamazarnie na 1500-2000 obrotów i hamuje silnikiem... czyli nie oplaca sie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.Byd Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Mi komp pokazuje 10,8 a rzeczywista po tankowaniach 11,2. Wiec nie tak źle z tym wskazaniem komputera. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez Robert.Byd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8 Możesz być pewien że to inna bajka. Prawdę pokazuje od odbicia do odbicia... Przy tankowaniu oczywiście To że oszukuje wiem dobrze, nie raz zresztą na tym forum była ta kwestia poruszana... jestem tylko ciekaw na ile diesel będzie przekłamywał dla ułatwienia mam zamiar używać Fuelio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) spędziłem dziś pół dnia na mierzeniu spalania. Odcinek: około 10km., w miarę dało się jechać równą prędkością... (około 5 zatrzymań) pomiar I:a: jazda 50km/h na 3 biegu, 2100 obrotów, spalanie: 7.0b: jazda 50km/h na 4 biegu, 1500 obrotów, spalanie: 8.0c: jazda 50km/h na 2 biegu, 3000 obrotów, spalanie: 10.0pomiar II:a: jazda z tempomatem 55km/h. 2250 obrotów, spalanie: 7.1b: jazda z tempomatem 55km/h, 1750 obrotów, spalanie 6.6 dziwnie wyszło, nic z tego nie wynika, ale chyba juz lepiej jezdzic 2000-2500, bo przynajmniej jest ogień na każdym biegu. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez ludzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plums Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Z moich obserwacji wynika, że wskazania komputera do zmiany biegu (silnik 1,2 benzyna) zależą od: 1. obrotów silnika 2. przyspieszenia 3. temperatury sinika 4. jazdy pod górę (tu nie mam całkowitej pewności) Reasumujac np. czasami komputer sugeruje czwarty bieg przy prędkości 50 km/h a czasami przy 75 km/h. Pozdrawiam, Plums Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 U mnie średnie spalanie pokazuje niemal idealnie,komp pokazuje 8,5 a po tankowaniu do odbicia wychodzi mi 8,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Z moich obserwacji wynika, że wskazania komputera do zmiany biegu (silnik 1,2 benzyna) zależą od: 1. obrotów silnika 2. przyspieszenia 3. temperatury sinika 4. jazdy pod górę (tu nie mam całkowitej pewności) Reasumujac np. czasami komputer sugeruje czwarty bieg przy prędkości 50 km/h a czasami przy 75 km/h. Pozdrawiam, Plums Co do 4 punktu to potwierdzę, że jazda pod górę ma wpływ na sugestię zmiany biegu, tzn. pojawi się przy wyższych obrotach niż normalnie; widocznie obciążenie jest odpowiednio skalkulowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Z całą pewnością taka jazda jest szkodliwa. a co sie popsuje jak sie bedzie tak jezdzic? caly silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Od razu się nie popsuje, ale taka jazda odbije się głównie na układzie tłokowo-korbowym, który poddawany długotrwałym obciążeniom zdechnie wyraźnie wcześniej niż w przypadku rozsądnie eksploatowanego silnika. Ogólnie chodzi o to, że wolna jazda ze zbyt niskimi obrotami silnika, a jednocześnie na wysokim biegu, skraca żywotność całego silnika. Obrazowo rzecz ujmując to jest tak jakbyś w welocypedzie ustawił przerzutki na najwyższy bieg i próbował się żwawo rozpędzać lub jechać na takim przełożeniu z małą prędkością. Sam przyznasz, że Twój układ tłokowo-korbowy (w tym przypadku własne nogi) ulegnie wówczas wyczerpaniu wcześniej niż gdybyś sobie ustawił przerzutkę na niższe przełożenie, co pozwoliłoby pedałować z siłą mniejszą, a jednocześnie przyspieszać żwawiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludzik Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 a jakos pomimo to mniej pali przy niskich obrotach... dzisiaj jechalem na ogniu, na zimnym silniku do pracy i mi spalil az 11 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Hehe, dobre ludzik, dobre. Również uważam, że dawanie zimnemu silnikowi w palnik (tym bardziej takiemu z turbosprężarką) sprawia mu niezmierną radość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 A potem następne ludziki się dziwią co ten silnik taki muł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Długa jazda na bardzo niskich obrotach potrafi spowodować osadzanie się nagaru. Zużywasz świece, tłoki, układ korbowy i możesz zatrzeć panewkę (na ogół ostatnią). Silnik zdechnie. Daj mu czasem trochę w palnik niekoniecznie do odcinki. Ale nie na zimnym silniku bo rozwalisz turbinę. Ostatnie 3-5 km zrób zawsze spokojnie żeby turbinę schłodzić a po zatrzymaniu nawet pozwól mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Co do podpowiadacza biegów to nie jestem pewien czy na pewno uwzględnia obciążenie. Dla mnie to on jest kompletnie debilny, zawsze jadę jeden lub dwa biegi niżej niż on wskazuje. Ostatnio jeździłem Toyotą Auris - tam podpowiadacz jest już znacznie rozsądniejszy, jak nie dodaję gazu to każe czwórkę wrzucić przy 55, ale wystarczy że lekko dodam gazu, a strzałka shift znika i pojawia się dopiero powyżej 60. Z gazem bliżej oporu każe kręcić pod moc maksymalną silnika. Całość pracuje jakby automat, tylko tyle, że ja jestem przekładnią, a komputer mówi jej kiedy ma zmienić bieg żeby zachować wysoką efektywność. Podpowiadacz w Kaśce w sumie jest średnio potrzebny, zegary są czytelne, a użytkownik musi jedynie pamiętać, że im wyższy bieg tym wyższe obroty należy zachować. Tzn nic się nie stanie jeśli na trójce przez chwilę bez obciążenia pojedziemy na 1,5 tys obrotów, ale jechać tak na 6 biegu w żaden sposób nie wolno. Ja wrzucam piątkę przy 90 i szóstkę dopiero powyżej 110. Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez bamaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian815 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 a co sie popsuje jak sie bedzie tak jezdzic? caly silnik ? m.in. koło dwu-masowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 To w 1.2 DIG-T jest koło dwumasowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 W 1.6 DIG-T jest na pewno. Informacja potwierdzona u dealera więc myślę, że i mniejszy brat powinien być doposażony w to ustrojstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.