Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Mariusz166 napisał:

Jednak będę upierał się przy mojej wersji-ci co mają alarm (tak jak ja) nie mogą przestawić guziora, więc jeżdżą z otwartą maską w celu lepszego ładowania.

Qrde - też mam alarm, ale jeszcze nie ćwiczyłem techniki jazdy z otwartą maską :D. Do tej pory z chwilą uruchomienia s-ka naciskam guziczek S-S i sprawa katowania zarówno aku, jak i rozrusznika załatwiona:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie..nie pamiętam czy się zastanawialiśmy i mierzyliśmy czy wyłączenie ss na guziku nie powoduje zwiększenia amperażu.
Czyli podobnie jak przekręcenie dzyndzla pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Andrzej G napisał:

Qrde - też mam alarm, ale jeszcze nie ćwiczyłem techniki jazdy z otwartą maską :D. Do tej pory z chwilą uruchomienia s-ka naciskam guziczek S-S i sprawa katowania zarówno aku, jak i rozrusznika załatwiona:)

Nie do końca,bo ładowanie zostaje takie jakie było,a po wyłączeniu ciulika ładowanie jest stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro fabryka dała możliwość wyłączenia dziadostwa to można wyłączyć i przestać się martwić oraz mieć nadzieję że projektant był ogarnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JACKO29 napisał:

Nie do końca,bo ładowanie zostaje takie jakie było,a po wyłączeniu ciulika ładowanie jest stałe

Potwierdzam ; dzisiaj jeździłem trochę z włączonym a trochę z wyłączonym ss- na ma różnicy na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odpięcie wtyczki już na sam słuch wygląda tak jakby altek dawał z 50 A silnik momentalnie zmienia brzmienie i ciężej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam, może głupie pytanie. Jak ładujecie swoje akumulatory w samochodach. Wypinacie aku ? czy bezpośrednio prostownik pod samochód bez wypinania aku?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bezpośrednio pod samochód.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, nasedoo napisał:

Panowie przepraszam, może głupie pytanie. Jak ładujecie swoje akumulatory w samochodach. Wypinacie aku ? czy bezpośrednio prostownik pod samochód bez wypinania aku?

Już kilka razy padło to pytanie i było też kilka konkretnych odpowiedzi.
Jeżeli masz elektroniczną ładowarkę z funkcją automatycznego podtrzymywania ładowania, to mało że możesz ładować bez wypinania aku, ale przewidując dłuższy postój w garażu, możesz pozostawić ładowarkę podpiętą. Natomiast jeżeli masz jakiś "średniowieczny" prostownik, to ... "trza być przewidującym" :huh: , bo jak się aku zagotuje, to wiadomo jakie mogą być następstwa w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, macie jakieś inne propozycje bezinwazyjnego poprawienia (naprawienia) ładowania?
1. Zdjęcie wtyczki z klemy powoduje tylko chwilowe podwyższenie napięcia, po kilku dniach system się adaptuje i napięcie zaczyna znowu schodzić do 12.6V.
2. Założenie magnesu także niewiele daje, napięcie przez większość czasu (ok.75%) jest powyżej 14V, ale po jeździe napięcie szybko schodzi do 12.3V, bo zapewne prąd ładowania jest mały. Przysuwanie magnesy bliżej czujnika Halla od razu generuje błąd SS, odsuwanie przywraca normalne "nieładowanie".
3. Założenie oporników jednak niszczy oryginalną instalację i jest do wykrycia przez ASO, też nie wiadomo, czy działa inaczej niż magnes. Zakup dwóch wtyczek i przygotowanie kabelków, aby nie niszczyć instalacji, to przynajmniej 200 zł.
4. Przekręcenie czujnika zamknięcia maski nie jest możliwe z powodu metalowego "języka", który trzeba by odgiąć (do wykrycia) i po 3 razach odpadnie. Można go w sumie jakoś przypiąć opaskami, ale chwilę tak jeździłem i efekt był znowu krótkotrwały, bo napięcie także czasem spadało do 12.3V podczas jazdy.

Może auta od 2018 roku są już odporne na ingerencje w system?

 

 


 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Hathor napisał:

 

Nie ma złotego środka standardowego , można dać aku EFB ,bo taki lepiej zniesie te huśtawki voltowe .

Przecież mamy aku EFB

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie macie alarmu podpiętego pod czujnik maski,to go po prostu odwróćcie tak by wskazywał cały czas otwartą maskę.Na wyświetlaczu nie będzie błędu,bo ten element nie jest ujęty,a ładowanie będzie cały czas 14.8V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odwrócić czujnik, gdy płytka z czujnikiem na bolec, a jest tylko jeden otwór, aby czujnik był pionowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest postrzegany przez S/S czujnik maski po odpięciu z niego wtyczki. Jako zamknięta maska czy jako otwarta, a może pojawia się błąd ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hathor,czujnik maski masz,nad chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hathor napisał:

No to może zdjęta wtyczka i w środek zworka jakaś .

A może zamiast zworki dodatkowy przełącznik w kabinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest:

 

- aquariusmax pisze że nawet po odkreceniu czujnika maski równoznaczne z jego przekręceniem to napięcie i tak spadło do 12.3 V,

- jacko twierdzi że ładowanie po przekręceniu czujnika jest powyżej 14 V

 

Czy ktoś jeszcze próbował sprawdzić napięcie przy przekreconym czujniku, bo z jednej wypowiedzi wynika że po przekreceniu czujnika napięcie jest powyżej 14 V a z kolejne że jednak i tak spada?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2020 o 12:56, aquariusmax napisał:

Po zdjęciu wtyczki brak zmian, czyli maska zamknięta.

Odpięty czujnik maska zamknięta. 

Przekręcony czujnik maska otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, Qashqai007 napisał:

To jak to w końcu jest:

 

- aquariusmax pisze że nawet po odkreceniu czujnika maski równoznaczne z jego przekręceniem to napięcie i tak spadło do 12.3 V,

- jacko twierdzi że ładowanie po przekręceniu czujnika jest powyżej 14 V

Traktuj temat z przymrużeniem oka - chyba jeszcze nie znalazł się taki, który by rozgryzł temat nissanowskiego ładowania aku. Jeżeli masz możliwość podglądu na ekranie Connecta  napięcia, to na  pewno sam zauważyłeś co tam się dzieje - chwilę tak, a za chwilę siak. Daj na luz w tej materii i ciesz się jazdą :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Qashqai007 napisał:

To jak to w końcu jest:

 

- aquariusmax pisze że nawet po odkreceniu czujnika maski równoznaczne z jego przekręceniem to napięcie i tak spadło do 12.3 V,

- jacko twierdzi że ładowanie po przekręceniu czujnika jest powyżej 14 V

 

Czy ktoś jeszcze próbował sprawdzić napięcie przy przekreconym czujniku, bo z jednej wypowiedzi wynika że po przekreceniu czujnika napięcie jest powyżej 14 V a z kolejne że jednak i tak spada?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Ja mam przekręcony u siebie. Wcześniej podczas jazdy spadało do 12,3-12,5, a teraz stale jest na poziomie 14,3-14,4 V. Co prawda mierzone w gnieździe zapalniczki, więc nie wiem na ile jest to miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam osobny miernik z gniazdem ładowarki  telefonu zamontowany w wolne miejsca pod kierownicą .Też pokazuje 14.7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod bezpiecznik 10A w skrzynce bezpieczników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,podpięcie bezpośrednio pod aku wskazuje napięcie w wysokości około 1V więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...