Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastosować pomysł Duncho,lub obrócić czujnik klapy wtedy ładowanie jest cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Hathor napisał:

Tak to porównuję .

W Nissanie przy hamowaniu silnikiem obroty silnika nie spadają od razu do poziomu 650rpm . W porównaniu obydwu ,w Nissanie średnie spalanie na kompie nie spada wcale ,a w drugiej marce już tak ,tylko podczas dolotu  ,tak jest fizycznie . W drugiej marce robiąc tak doloty ,raz że aku max ładowany/doładowany ( po sprowadzeniu stan aku 12.11 a teraz po 2 dniach postoju 12.45V)  ,a dalej spadek spalania jest znaczny . Przy różnicy pokonanych km na baku z zimy a lata ,wynoszącej 30-35km  ,spalanie spadło mi z 8.7 na 7.9L/100km , przy specyfice strikte miasto ,a losowo gdzieś dalej . Jeśli nawet uznać spadek 50% czyli o 0.4L/100km , to nissanem na hamowaniach silnikiem raczej jest niewykonalne . Po za tym aby spory odcinek drogi hamować silnikiem ,to trzeba się rozpędzić , bo na pewno w drugiej marce na luzie auto leci i leci . Jest taka oszczędna prawda ,by nie rozpędzać się naddto a potem mocno hamować , bo taka specyfika nie pomaga w niskim spalaniu . W innej marce z 60 na pewno dalej polecę niż Nissanem z 60 przy hamowaniu silnikiem .Czyli to co Nissan doda na rozpęd ,to druga marka spali na luzie ,ale raczej na luzie mniej niż przy rozpędzaniu . Sam sprawdź ile metrów przy tej samej prędkości polecisz na luzie ,a ile z hamowaniem silnikiem .  

Nissan nie jest bardziej eco , bo uwala bardziej aku niż w innej marce ,ze względu na gorsze reakcje i specyfikę  systemu ,ale i na możliwości go pokonania , przy małej ilości km . Jaka to ekologia z rury ,która skutkuje za chwilę kupowaniem nowego aku . Aku jest dużo mniej eco niż spaliny .

Drugi na luzie o ile może zwiększyć spalanie by ładować mocniej , w porównaniu do aut starszych ze standardem non-stop 14.30-14.50V ,raczej to nie do wyłapania i statystyka .Więc ja wolę dla max ładowania nie męczyć silnika na 6 do 20km/h ,tylko na luziku dolecieć do zakrętu . Z 80km/h to leci i 1km a na koniec ma coś w okolicy 50 chyba .

 

Dałeś do myślenia niektórym ,ale system bez tego to śmierć dla aku pewna . Trzeba wybierać co częściej wymieniać ,choć wskazanie jest i tak na aku .

Jo cie prosza.... Kolego... nie chce mi się nawet tego czytać - bo... trochę babskie pojęcie masz o samochodach.

Cytat

W Nissanie przy hamowaniu silnikiem obroty silnika nie spadają od razu do poziomu 650rpm

No jak mają spaść do 650 - jak hamujesz silnikiem? Właściwie to już w tym momencie pomyślałem, że dalej nie czytam.

Hamowanie silnikiem to jest każde zdjęcia nogi z gazu, np. dojeżdżając do świateł, które z daleka widzimy. Ale miałem (nie)przyjemność jeździć z baranami, którzy w takiej sytuacji wrzucali na luz:laie_67::withstupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 11:51, Brzyk napisał:

Na marginesie
Jako mały oftop
Przeczytałem kiedyś a artykuł że częstym hamowaniem silnikiem niszczymy koło dwumasowe.:-)

Już o tym kiedyś pisałem.
Serwisy Nissana mają zawsze gotową diagnozę w zależności od przypadku (klienta):
1) nie hamował Pan silnikiem, więc dlatego akumulator się nie naładował, Pan wina
2) hamował Pan silnikiem, dlatego zniszczył Pan koło dwumasowe i dlatego drży pedał sprzęgła, Pana wina

PS.: Propagowanie do niehamowania silnikiem i wrzucania na luz przy 80km/h wg  mnie jest niedopuszczalne i powinno być surowo tępione.

 

  

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzyku ale ten zakaz to nie dotyczy innej marki :laie_67:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 22:56, Hathor napisał:

Drugi na luzie o ile może zwiększyć spalanie by ładować mocniej , w porównaniu do aut starszych ze standardem non-stop 14.30-14.50V ,raczej to nie do wyłapania i statystyka .Więc ja wolę dla max ładowania nie męczyć silnika na 6 do 20km/h ,tylko na luziku dolecieć do zakrętu . Z 80km/h to leci i 1km a na koniec ma coś w okolicy 50 chyba .

Przepraszam, już bez złośliwości, nie każdy musi się na wszystkim znać.

Tak upraszczając: napięciem nie ładujemy - tylko prądem. Chyba wiesz, że nie można stworzyć perpetum mobile. Energia jest stała i tylko ją przekształcamy. Aby mieć energię do ładowania akumulatora pobieramy ją z dodatkowego spalania paliwa. Jak będziesz miał dostęp do samochodu, np. Opel Astra chyba III, który na biegu jałowym pokazuje spalanie chwilowe w litrach na godzinę to zobacz co się dzieje jak włączysz różne odbiorniki elektryczne: spalanie rośnie. Ładowany akumulator też jest odbiornikiem ENERGII elektrycznej.

Kończąc: energie do akumulatora musisz skądś wziąć - możesz z spalanego paliwa, albo odzyskać w trakcie hamowania, zamiast tracić ją na energie cieplną hamowania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja coś pisałem o SS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz będziemy się chwalić.
Ale w moim 2 Japończyku z 2009 jest Ori aku.i to tylko przy jeździe mini miejskiej.
Przebieg to ok 68 kkm.
Czyli do biedry i z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hathor,kolega Duncho z Czech wyczaił jak spowodować by akumulator był stale ładowany odpowiednim prądem.Filmiki są na YT jak do tego dochodził.I to co zrobił na prawdę się sprawdza,miałem to i nigdy nie musiałem doładowywać jeżdżąc "wkoło komina" 

Wracając do czujnika,nigdy nie zauważyłem by zagotował się elektrolit,natomiast zaważyłem że nawet podczas normalnej jazdy napięcie potrafi skoczyć i utrzymywać się na klemie nawet do 18V!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, JACKO29 napisał:

Hathor,kolega Duncho z Czech wyczaił jak spowodować by akumulator był stale ładowany odpowiednim prądem.

 

Ja bym nie przesadzał ze stwierdzeniem, że odpowiednim prądem. Po prostu jest to stan, w którym napięcie i natężenie prądu ładuje akumulator i nie powoduje (chyba) komunikatów błędu. Nie znamy natężenia, więc nie wiemy czy jest odpowiednie i prawidłowe dla każdego stanu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Hathor napisał:

Mam w swoim Nissanie spalanie chwilowe ,co prawda na postoju pokazuje 30L/100km . Ale w trakcie jazdy pokazuje płynnie . Dziś sprawdziłem , przy dolocie na luzie i z hamowaniem silnikiem ,UWAGA :wow:komp wskazuje jednakowo 1.9L/100km . Jedyna różnica to taka ,że na luzie od 30km/h spalanie wzrasta na jakieś 2.2L/100km :drinkchampagne:.

 

Sorry - że tak cię punktuje. Ale na postoju nie pokazuje Ci 30 litrów na 100km - tylko pokazuje maksymalną możliwą Jeżeli masz wskaźnik paskowy itp) - dlatego, że na postoju spalanie co wynika z wzoru (kłania matematyka) biegnie do nieskończoności. Dlatego na postoju podaje się w litrach na godzinę.

Przy hamowaniu silnikiem - kiedy noga nawet nie muska pedału przyspiesznika -  NIE JEST możliwe wskazywanie jakiegokolwiek spalania. To już nawet późniejsze wersje Fiatów 126p miały elektrozawór w gaźniku.

To jest forum, jesteśmy tu dla rozrywki - ale kurczę... no chłopie... :-)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zamknę te dywagacje....Nic nie wnoszą do dyskusji

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skrzynia automat czy manual? Bo w automatach jest czasami tzw. żeglowanie.

 

EDIT

Chociaż pisze o jeździe na luzie - więc manual.

Wrzuć zdjęcie tego wskazania

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi, że nas chcesz oszukać. Pytasz czy to awaria - więc zrób zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2020 o 07:08, Hathor napisał:

Kolego @Karminadel   jakaś odpowiedź będzie i ocena foto .

 

Mój komentarz: dziwne heheh i nie mam pojęcia dlaczego - bo nie powinno tak być.

EDIT: a może jest jakaś awaria sterownika i zawsze podaje paliwo jak na biegu jałowym? 

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Heja.
Dziś postanowiłem jak to się zawsze przypomni w zimie podładować akumulatory .
I tak w 12 letnim SX4 Aku Ori zaczął ładowanie od 12,6.
Stara shadowka 12,4
Nasz qq - zaczął ładować od 12,0.
Aku wymieniane w kwietniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klemie minusowej masz czujnik,który monitoruje pobór i temperaturę wokoło aku,więc to normalne jak podnosi zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i po 4 latach padł ori akumulator. Kontrolki się świecą, pyka pyka i nic, tylko elektryka pokładowa działa np. radio. 

Podłączyłem pod jakiś zwykły prostownik o 18 i 22 planuję odłączyć i sprawdzić reakcje. Ile powinienem ładować? Sprawdzić wieczorkiem czy odpala i jak tak to ładować jeszcze do rana?

I kluczowa kwestia czy coś z tego jeszcze będzie? Dzwoniłem do ASO i koszt ze zniżką akumulator + wymiana 850 zł !!! 

Czy ASO programuje komputerem nowy akt itp? Czy można po prostu iść do sklepu kupić i samemu wsadzić nowy?

Proszę koledzy o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator z takimi objawami kwalifikuje się do wymiany. Jeżeli pojemność spada poniżej 80% to jest już złom. Żadne ładowanie już mu nie pomoże. Kup akumulator AGM o takich samych parametrach jak oryginalny w sklepie, dasz połowę mniej. Nic nie będzie trzeba programować. Wiem to z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Qashtan1.2 napisał:

Akumulator z takimi objawami kwalifikuje się do wymiany. Jeżeli pojemność spada poniżej 80% to jest już złom. Żadne ładowanie już mu nie pomoże. Kup akumulator AGM o takich samych parametrach jak oryginalny w sklepie, dasz połowę mniej. Nic nie będzie trzeba programować. Wiem to z autopsji.

AGM trzymasz w bagażniku? Bo w komorze silnika to chyba dla niego za ciepło, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qashtan1.2 napisał:

Akumulator z takimi objawami kwalifikuje się do wymiany. Jeżeli pojemność spada poniżej 80% to jest już złom. Żadne ładowanie już mu nie pomoże. Kup akumulator AGM o takich samych parametrach jak oryginalny w sklepie, dasz połowę mniej. Nic nie będzie trzeba programować. Wiem to z autopsji.

Czegoś tu nie rozumiem.

Jeśli elektronika pozwala na ładowanie do 75% zaprogramowanej pojemności akumulatora, to według Ciebie każdy akumulator to złom?

I skąd przekonanie, że akumulator półsuchy jest lepszy od mokrego i można dowolnie podmieniać różne typy akumulatorów?

Wiele rzeczy tu się nie klei i każdy postępuje wg własnego przekonania i ignoruje specjalistów. Dziwne to, receptę od lekarza też można ignorować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już to w J11 był EFB a nie AGM i niestety należy wpisać w system auta. Nie wiem, może jak nowy będzie parametrami 1:1 do starego to niekoniecznie.... ale pamiętam jak w moim J11 przy wymianie FIAMM-a na Nissan/Exide w jednym z gdańskich autoryzowanych serwisów (którego nazwy nie wymienię) nie zrobiono tego i działy się cuda.... 😕 

Jim Carrey Omg GIF

Zaczął działać poprawnie dopiero jak został wpisany kompem.

Ten drugi to był taki black box.... hgw jakie miał parametry... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
29 minut temu, elsebo napisał:

Jak już to w J11 był EFB a nie AGM i niestety należy wpisać w system auta. Nie wiem, może jak nowy będzie parametrami 1:1 do starego to niekoniecznie....

Informacja uzyskana w salonie fabrycznym Centra - Exide
Jeżeli wymieniamy aku o identycznych parametrach prądowych jak poprzedni, to nie musimy go wklepywać do kompa. Oczywiście wymiana aku z podtrzymaniem zasilania.

Jeżeli fabrycznie był założony EFB, a pod maską akumulator nie ma osłony termicznej, to wymieniamy wyłącznie na EFB. Oczywiście nikt bogatemu nie zabroni wymienić na AGM i po roku mieć padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Aktualizacja ode mnie, więc akumulator podładowałem prostownikiem (zwykłym, transformatorowym) przez 4 h i odpalił. I tak na tym przez 2 tyg. zamknąłem temat. Akumulator fabryczny FIAMM 4 lata i zastrajkował, ale też będąc sprawiedliwym miał prawo, bo ostatnio trochę samochód stał w garażu, przez pandemię są momenty przestoju użytkowania QQ, więc może da się jeszcze coś z niego wykrzesać. Auto pali przez te 2 tyg. normalnie, choć były 2-3 momenty, że trochę stęknął przy odpalaniu, ale podczas jazdy doładowuje się, więc póki co jest OK. Przez brak czasu ciężko mi się udać na sprawdzenie akumulatora do fachowca, więc chciałbym naładować i obserwować, aby nie kupować nie potrzebnie nowego.

Chcę kupić prostownik bezobsługowy, aby naładować porządnie, czytałem, że sporo osób pisze o CTEK, ale nie wiem czy nie będzie to dla mnie przerost formy, najtańsza oferta 300 zł... a są dostępne wiele tańsze, nie to że wychodzi ze mnie dusigrosz, nie o to chodzi, po prostu nie wykorzystam go na tyle, żeby był to uzasadniony zakup, bo szczerze pierwszy raz ten temat wchodzi u mnie na tapetę i raczej tak jednorazowo chciałbym naładować i żeby na półce już był wrazie w.

Co sądzicie o czymś takim:

https://allegro.pl/oferta/prostownik-elektroniczny-ladowarka-6-150ah-12-24v-8563746190?fromVariant=9497714230

https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-do-akumulatora-6v-12v-mocny-10158117785

https://allegro.pl/oferta/automatyczny-prostownik-ladowarka-6v-12v-5a-lcd-7836521184?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NjZiMzBlOGItZTY3MC00ZDhlLTk5ZDgtZjNlY2Q4MWMyZjllAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=560d564d-0a63-4a31-9a36-9071c57c4573

Chyba, że macie inne ciekawsze propozycje.

I jeszcze kwestia techniczna, czy takimi prostownikami rozbudowanymi, można ładować bez odpinania klem z akumulatora? Czy ładowanie będzie przebiegało prawidłowo, czy będzie wykrywał jakieś napięcie z instalacji i wariował? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, memeQQ napisał:

 

Chyba, że macie inne ciekawsze propozycje.

 

Mam ten. Trochę czekałem ale warto było.

https://allegro.pl/oferta/prostownik-8a-ladowarka-do-akumulatora-12v-24v-8a-9171790568

Edytowane przez romeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...