Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


Recommended Posts

Hathor

To pierwsze jest dla leniwych i nie pokaże A, a ja mam na myśli rozbudowę garażowych możliwości. Powody są dwa, nie trzeba jechać do warsztatu na bzdurne sprawdzenie, nie jeden napisze samo V to nie pełna ocena. Czyli pełna dwustronna ocena stanu aku, czy to takiego bez kombinacji w systemie, czy już z kombinacjami. 

To drugie, ładowarka, podpinasz też bez odpinania aku od instalacji w aucie ?   

Link to post
Share on other sites
elsebo
40 minut temu, Hathor napisał:

To drugie, ładowarka, podpinasz też bez odpinania aku od instalacji w aucie ?

Tak

 

Za czasów J11 kupiłem sobie taki tester i nawet jestem nim do dzisiaj pozytywnie zaskoczony. Testowałem kilka różnych AKU.

 

Przesiadając się z Nissana na Mazdę zapomniałem o problemach z notorycznie niedoładowanym AKU.

Link to post
Share on other sites
aquariusmax
33 minuty temu, elsebo napisał:

Za czasów J11 kupiłem sobie taki tester i nawet jestem nim do dzisiaj pozytywnie zaskoczony. Testowałem kilka różnych AKU.

 

A jak sobie to urządzenie radzi z oceną ładowania akumulatora po odpaleniu? Bo u mnie przed odpaleniem 12.3V, po odpaleniu 12.3V, po oddaniu gazu 12.3V?

Podejrzewam, że to urządzenie nic nie wie o ekologicznym ładowaniu Nissana, podobnie jak elektrycy samochodowi.

Link to post
Share on other sites
elsebo

Akurat rozruchu nie sprawdzałem w qq i już nie sprawdzę. W tester wpisujesz jaki aku będzie testowany i jakie ma parametry. Modelu auta i norm eko już nie... :POczywiście jest to tylko tania alternatywa... Wg mnie warta swojej ceny.

Link to post
Share on other sites
Quadro26
Posted (edited)
16 godzin temu, elsebo napisał:

Przesiadając się z Nissana na Mazdę zapomniałem o problemach z notorycznie niedoładowanym AKU.

Szwagier miał Mazdę 6 bodajże z 2016 i 2 akumulatory wymieniali mu w ASO :D Sprzedał mazdę i kupił BMW serii 4.

Edited by Quadro26
Link to post
Share on other sites
elsebo
3 godziny temu, Quadro26 napisał:

Szwagier miał Mazdę 6 bodajże z 2016 i 2 akumulatory wymieniali mu w ASO :D Sprzedał mazdę i kupił BMW serii 4.

To wspaniale :D

Link to post
Share on other sites
Quadro26
25 minut temu, elsebo napisał:

To wspaniale :D

To znaczy, nie jest to kompletnie nic osobistego! Po prostu mówię jako anegdota, że jednemu może wszystko śmigać idealnie, a drugiemu to samo się psuje. Z resztą on do samochodów nie ma szczęścia. Pewnie w tym BMW też coś znajdzie :D Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
elsebo

Spoko loko, wcale tak nie pomyślałem. ;) Moja historia serwisowa to 2 padnięte AKU na 2 kupione Nissan-y. :( 1-szy J10 zaraz po gwarancji a 2-gi J11 jakoś po 1,5 roku eksploatacji (SOH 25%)

Auta zmieniam co 3 do max 5 lat i do tej pory w żadnej innej marce tak nie padały a w leciwej 10-letniej Corsie-D 1.4 GM działa od wyjazdu z fabryki do dzisiaj. Aktualnie CX-5 - 2 lata, póki co SOH na poziomie 100%.

 

soh.jpg

A co do BMW, przyda się dodatkowa duża gaśnica... :P Ja już widziałem na własne gały pożar kilku takich cacek... 😕 

Nie żebym podpalał... :D 

Link to post
Share on other sites
Hathor
22 godziny temu, elsebo napisał:

kupiłem sobie taki tester i nawet jestem nim do dzisiaj pozytywnie zaskoczony

Wygląda to dobrze, są 3 opcje sprawdzenia, aku w spoczynku, ładowania i czegoś jeszcze. Widać V , A ori i A stan oraz rezystancję. Wygląda kompletnie, da się sprawdzać na odpalonym silniku i zgaszonym, tylko z czego ten miernik czyta rpm, po klemach aku ?

Tak czy tak jest to dobra opcja.

Po filmie i reszcie przykładów wnioskuję, że dobre V nie oznacza iż aku OK, bo ze względu na kiepskie A, może V szybko spadać i może być mała odporność przy obciążeniu.

22 godziny temu, aquariusmax napisał:

A jak sobie to urządzenie radzi z oceną ładowania akumulatora po odpaleniu?

Jak widać ocena aku na postoju i po odpaleniu jest dobra, przypuszczam że dolna opcja sprawdzenia ładowania nie będzie gorsza. Może jest opcja w 3 zaznaczenia, że jest w aucie "mądre" ładowanie, ciekawe jak to rozwiązali i czy sprzęt, jego twórcy to przewidzieli. Trzeba by o to zapytać, lub gdzieś jest może film, nadal mnie ten sprzęt ciekawi.

21 godzin temu, elsebo napisał:

Akurat rozruchu nie sprawdzałem w qq i już nie sprawdzę.

Aż dziwne, Nissany dwa/ dwa nowe aku, niedoładowane aku zwyczajowo i nie wbiłeś nigdy trzeciej opcji, testu ładowania. Wielka szkoda, bo bez tego opłacalność jest połowicznie sensowna. Jeśli masz nadal ten miernik i w obecnym aucie "mądre" ładowanie aku, to jak możesz cyknij 3 opcję. 🙏 

3 godziny temu, Quadro26 napisał:

Po prostu mówię jako anegdota, że jednemu może wszystko śmigać idealnie, a drugiemu to samo się psuje.

Bo zawsze warunki są istotnym składnikiem klucza, w wielu sprawach, wyborach. A co w czasie ma wpływ na dany przypadek, który nie może być wyrocznią dla marki czy silnika. Czynnik ludzki też ma nie mały wpływ, podczas eksploatacji na jej przebieg. 

1 godzinę temu, elsebo napisał:

w leciwej 10-letniej Corsie-D 1.4 GM działa od wyjazdu z fabryki do dzisiaj.

No tak ale tam jest stale 14.5V max i nie podlega zmianom radykalnym, a może jeszcze trasy, bo w mieście 4 x 4 km to może ładowanie nie nadrobić strat z odpalenia.

1 godzinę temu, elsebo napisał:

Ja już widziałem na własne gały pożar kilku takich cacek

Pewnie porachunki, bo to ulubiona marka zorganizowanych grup trzymających władzę.💣💥😁 A statystycznie w wypadkach marka BMW ma sporą przewagę nad innymi, ulubiona marka szybkich i wściekłych. 😉

Link to post
Share on other sites
elsebo
29 minut temu, Hathor napisał:

Aż dziwne, Nissany dwa/ dwa nowe aku, niedoładowane aku zwyczajowo i nie wbiłeś nigdy trzeciej opcji, testu ładowania. Wielka szkoda, bo bez tego opłacalność jest połowicznie sensowna. Jeśli masz nadal ten miernik i w obecnym aucie "mądre" ładowanie aku, to jak możesz cyknij 3 opcję. 🙏 

Tester kupiłem dopiero pod koniec eksploatacji 2-giego Qashqai-a. Z odpalaniem po wymienia gwarancyjnej aku nie było problemów więc nie mierzyłem. 

Jak znajdę czas co ostatnio nie jest takie proste, to cyknę. Nie wiem czy to coś wniesie do tematu bo wydaje mi się, że w Maździe jest nieco inne ładowanie niż w J11. Widać to po stanie aku, po 2 latach. W QQ już padł...

Dodam, że J10 i J11 w większości robiłem trasę niż miasto. Więc to nie był problem krótkich odcinków i jazdy w koło komina. Teraz Mazdą w Covid mało jeżdżę poza miastem....

Link to post
Share on other sites
Hathor

Za cyknięcie dzięki, może zobaczymy drugą stronę medalu.

To dziwne obydwa J trasy i lipa z aku. Normalnie to jak z dawnym ładowaniem, długo i mały prąd, co w trasach powinno dawać dobry stan aku. Ale pewnie wiesz, że w dzień na led ładowanie spada przynajmniej u mnie na 12.3V, na nocnych jest coś lepiej 13.2V, ale zużycie wzrasta. No i w trasie pewnie było te 12V, a tylko jak u mnie, przy hamowaniu silnikiem wzrastało do zatrzymania na max 14.7V. Mój zimą ma system odpięty, a latem lata zawsze na światłach nocnych.  

Link to post
Share on other sites
elsebo

No może miałem pecha... Faktycznie FIAMMy były wadliwe na początku. Z 2gim aku już nie miałem problemów ale... był raz na 3-4 m-ce doładowywany ww. Ctekiem.

Link to post
Share on other sites
JACKO29

Dla tego kombinuję,by aku był co jakiś czas ładowany z poziomu auta,bez doładowania Ctekiem

 

Link to post
Share on other sites
Hathor

Ładowany odpowiednio mocno, bo niby aku cały czas jest ładowany, ale zmiennie w wartościach. Podobnie się staram, nie doładowuję aku zewnętrznie wcale, raczej z systemu i instalacji czasowo robię darmową ładowarkę ze wzrostem wartości, nie licząc coś więcej PB. Przy okazji poznaję zmienne tego systemu, kontra drugie auto no i nie są to systemy identycznie działające, są znaczące różnice na - jak i +. Jestem zdania, że zanim z czegoś rezygnuje się, lub omija, to warto to dobrze poznać i zastanowić się co dalej.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...