pucek_pucek Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam!Mam prośbę do doświadczonych posiadaczy Primery:po wymianie oleju (jakieś 13tys km temu) zaczeła się spora utrata płynu i tu moje pytanie: czy jestem sam w stanie zlokalizować źródło? Na co zwrócić uwagę?Z góry dziękuję za wszelkie opinie!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Spora, tzn.? picie 0,5l i ciut więcej na 1000 km w tym aucie to norma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucek_pucek Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Spora, tzn.? picie 0,5l i ciut więcej na 1000 km w tym aucie to norma... Niestety jest znacznie powyżej, tzn. ponad 1l/1000km... Też czytałem o tym, że 0,5 jest akceptowalne... Aha, na chwilę obecną leję 5W30 Platinum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 a wcześniej jaki był lany ? Przeszedłeś np z 10 w ? lub 15w? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 1l na 1000 km to wg wielu marek norma :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) a jakie oznaczenie ma ten silnik i jaki jest przebieg ? Edytowane 3 Maja 2016 przez matador41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Za mało danych o silniku , benzyna ? Benzyna z LPG ? diesel ? Sprawdzałeś czy są ślady wycieków ? Z opisu wynika ze ubywa płynu chłodniczego a nie oleju wiec jak jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucek_pucek Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 A więc po kolei: a wcześniej jaki był lany ? Przeszedłeś np z 10 w ? lub 15w? przed tą wymianą też był 5w30, wcześniej wydaje mi się że również, ale ręki sobie uciąć nie dam... a jakie oznaczenie ma ten silnik i jaki jest przebieg ? 2.0 benzyna 103 kW; 206.000km Za mało danych o silniku , benzyna ? Benzyna z LPG ? diesel ? Sprawdzałeś czy są ślady wycieków ? Z opisu wynika ze ubywa płynu chłodniczego a nie oleju wiec jak jest ? 2.0 benzyna, wycieków ani osadów brak, wrażliwe miejsca sprawdzałem na zasadzie "przetarcia ścierką przed trasą" - czysto. Chłodniczego raczej nie ubywa, nie wiem czy to ma coś do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 (edytowane) olej 5w30 tworzy zbyt cienki film olejowy szczególnie w ciepłych porach roku, a jak się wtedy jeszcze depnie w pedał to tym bardziej często zdarza się że silniki zalane od nowości 5w30 przy znacznych przebiegach - powyżej 150kkm zaczynają brać olej natomiast silniki od nowości zalewane np. 10w40 i prawidłowo eksploatowane wykazują niewielkie "branie" oleju tak jest np. w przypadku mojej 2 litrówki - bierze ok. 0,5l/10kkm, przebieg 212kkm, proponuję zmienić olej na 10w40 - powinno częściowo pomóc choć wiele tys.km przejechanych wcześniej na 5w30 zrobiły swoje i tego się już nie cofnie (mogą być zużyte pierścienie) Edytowane 5 Maja 2016 przez matador41 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Ma do rzeczy , w tytule jest olej w opisie płyn stąd to pytanie . Żeby wiedzieć czy są wycieki umyj spod silnika na myjce ciśnieniowej , przejedź się z 5 km i oglądnij silnik od spodu , wtedy będzie wiadomo czy są wycieki , jeżeli nie ma szukasz w silniku , odkrecajac świece i sprawdzasz co na nich widać , szczególnie na obwodkach , jak bierze olej to są czarne z osadem. Przyczyną brania oleju może być : stwardniale uszczelniacze zaworów ( powinien z rury dymic na niebiesko - chyba ze katalizator go dopala ) lub mogły stanac pierścienie w rowkach tłokow wtedy silnik ma przedmuchy na odmie ( powinna być zaolejona ) , wiec są a nie pracuja lub puściły uszczelniacze wału korbowego albo od koła pasowego albo od skrzyni biegów . Przyczyna znikania być musi bo sam olej się z silnika nie ulatnia , litr na tysiać to o wiele za duzo , litr na 10 000 to moze byc , nie pocieszaj się tym że to dopuszczalne Sprawa wieloprzyczynowa i trzeba szukać etepami . Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucek_pucek Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 olej 5w30 tworzy zbyt cienki film olejowy szczególnie w ciepłych porach roku, a jak się wtedy jeszcze depnie w pedał to tym bardziej często zdarza się że silniki zalane od nowości 5w30 przy znacznych przebiegach - powyżej 150kkm zaczynają brać olej natomiast silniki od nowości zalewane np. 10w40 i prawidłowo eksploatowane wykazują niewielkie "branie" oleju tak jest np. w przypadku mojej 2 litrówki - bierze ok. 0,5l/10kkm, przebieg 212kkm, proponuję zmienić olej na 10w40 - powinno częściowo pomóc choć wiele tys.km przejechanych wcześniej na 5w30 zrobiły swoje i tego się już nie cofnie (mogą być zużyte pierścienie) OK będę sprawdzał pierścienie; na wymiankę biorę zatem 10w40 tak się zastanawiam, sprawdzić z ciekawości ile bierze oleju (tzn. dolać do pełna i sprawdzić np po 1000)? czy nie bawić się w to i od razu przystąpić do szukania przyczyny ubytku? Ma do rzeczy , w tytule jest olej w opisie płyn stąd to pytanie . Żeby wiedzieć czy są wycieki umyj spod silnika na myjce ciśnieniowej , przejedź się z 5 km i oglądnij silnik od spodu , wtedy będzie wiadomo czy są wycieki , jeżeli nie ma szukasz w silniku , odkrecajac świece i sprawdzasz co na nich widać , szczególnie na obwodkach , jak bierze olej to są czarne z osadem. Przyczyną brania oleju może być : stwardniale uszczelniacze zaworów ( powinien z rury dymic na niebiesko - chyba ze katalizator go dopala ) lub mogły stanac pierścienie w rowkach tłokow wtedy silnik ma przedmuchy na odmie ( powinna być zaolejona ) , wiec są a nie pracuja lub puściły uszczelniacze wału korbowego albo od koła pasowego albo od skrzyni biegów . Przyczyna znikania być musi bo sam olej się z silnika nie ulatnia , litr na tysiać to o wiele za duzo , litr na 10 000 to moze byc , nie pocieszaj się tym że to dopuszczalne Sprawa wieloprzyczynowa i trzeba szukać etepami . Powodzenia ach widzisz, pisane bezmyślnie dymić na niebiesko to nie dymi, raczej wygląda jak para bezwonna (szczególnie w wilgotne dni) myjkę załatwię dopiero w weekend... z poszukiwaniem przyczyn w silniku to chyba jednak się nie podejmę... - podjadę do mechanika z Twoimi poradami, niech oceni jak tam wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 OK będę sprawdzał pierścienie; na wymiankę biorę zatem 10w40 tak się zastanawiam, sprawdzić z ciekawości ile bierze oleju (tzn. dolać do pełna i sprawdzić np po 1000)? czy nie bawić się w to i od razu przystąpić do szukania przyczyny ubytku? ach widzisz, pisane bezmyślnie dymić na niebiesko to nie dymi, raczej wygląda jak para bezwonna (szczególnie w wilgotne dni) myjkę załatwię dopiero w weekend... z poszukiwaniem przyczyn w silniku to chyba jednak się nie podejmę... - podjadę do mechanika z Twoimi poradami, niech oceni jak tam wygląda pisałeś już wcześniej że "bierze" ponad 1l/1000km, to nie ma sensu znów sprawdzać, szukaj od razu przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Pucek , mechanik powinien wiedzieć wiec moich porad nie potrzebuje , kiedyś jednemu z mechaników powiedziałem co wyczytałem na forum to powiedział wiec po co przyjechałem jak wiesz , lepiej nie mów i opisz mu o co chodzi a on sam poszuka a potem jeśli znajdzie porównasz moje porady a jego efekt . Pozdrawiam 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 albo dolewaj i jeździj, olej wyjdzie na pewno taniej niż wymiana uszczelniaczy ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pucek_pucek Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 OK więc dziś przy wymianie wlane zostały STP stop smoke oraz STP płukanka; olej wymieniony na 10W40 (Mobil Super S)za 1000km dam znać ile zeszłooczywiście zapomniałem mu powiedzieć o świecach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.